Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agility met Csiva, geselecteerd IFCS WK 2020!
Moderator: moderatorteam
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Re: Agility met Csiva, 1e x FHN 2016...
Hihi maar ze kan het wel!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ohw ja zeker, ze beheerst alles en meer dan prima. Maar er zit geregeld een eigen mening in 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Vandaag mochten we dan op naar onze 1e B1 wedstrijd
De promotiewedstrijd in Venlo. Ik had geen idee wat we konden verwachten want 2 buitenlandse keurmeesters 
Als 1e het VP, een prachtig rondje met de nodige kleine puntjes. Helaas een disk aangezien Csiva een andere sprong nam dan de bedoeling was. Hoe ze de schutting neemt is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling... Ik zie zelf een boel wat best ok gaat, maar ook dat ik her en der wel wat handlingsfoutjes maak
Vervolgens op naar de jumping. Tijdens het verkennen vond ik m echt pittig. Even hulp gevraagd met bepaalde punten maar gelukkig was de keuze die ik had gemaakt dezelfde als de oplossing die ik te horen kreeg. Zo'n bevestiging is fijn en dan ga ik toch net wat fijner zo'n ronde in.
Helaas helaas... We gingen op het 2na laatste toestel de mist in. 2 toestellen met mn belg kwam ze iets te kort, als ze daar een meter of 2 ruimer gekomen was kwam ze wel goed uit voor de out...
Als laatste een spelletje. Weer een disk
Maar ook dit was niet direct een makkelijk rondje. Spel was voor B1, B2 en C klasse. Ook hier weer aan het einde dat we fout gingen en hier gelukkig wel een goede schutting 

Als 1e het VP, een prachtig rondje met de nodige kleine puntjes. Helaas een disk aangezien Csiva een andere sprong nam dan de bedoeling was. Hoe ze de schutting neemt is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling... Ik zie zelf een boel wat best ok gaat, maar ook dat ik her en der wel wat handlingsfoutjes maak

Vervolgens op naar de jumping. Tijdens het verkennen vond ik m echt pittig. Even hulp gevraagd met bepaalde punten maar gelukkig was de keuze die ik had gemaakt dezelfde als de oplossing die ik te horen kreeg. Zo'n bevestiging is fijn en dan ga ik toch net wat fijner zo'n ronde in.
Helaas helaas... We gingen op het 2na laatste toestel de mist in. 2 toestellen met mn belg kwam ze iets te kort, als ze daar een meter of 2 ruimer gekomen was kwam ze wel goed uit voor de out...
Als laatste een spelletje. Weer een disk

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Re: Agility met Csiva, 1e x B1 Venlo
Ziet er helemaal niet gek uit, zitten mooie stukken tussen.
Wat mij vooral opvalt is dat ze zo netjes van je af werkt.

- Machie
- Zeer actief
Daar hebben we ook heel bewust op getraind omdat we er al heel snel achter kwamen dat ik Csiva niet zou gaan belopenwelshwitch schreef:Ziet er helemaal niet gek uit, zitten mooie stukken tussen.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ziet eruit als leuke maar wel pittige rondjes. Csiva loopt erg mooi 

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Machie
- Zeer actief
Klopt, voor een B debuut kan je makkelijkere rondjes hebbenEilfy schreef:Ziet eruit als leuke maar wel pittige rondjes. Csiva loopt erg mooi

- Machie
- Zeer actief
FHN Dalen, de 2e wedstrijd van dit seizoen in de klasse B55.
Vandaag begonnen we met een snooker. Csiva had een heerlijke start en was heerlijk fel en scherp. Helaas was ik te traag en kon ik een tunnel niet fijn belopen waardoor ze naar binnenkwam en ipv rechtdoor naar sprong 3a, ze m out nam. Jammer! Maar de rest wel fijn afgemaakt en ze liep het prima.
Daarna tijd voor de jumping. Tijdens de snooker merkte ik al dat de buitenbak vrij los zand had. We kwamen alle 2 niet optimaal weg. Toch foutloos en Csiva deed het best heel prima. Uiteindelijk bleek ze 'm zelfs te winnen! Met bijna 4 seconden voor op de nr 2, en zo hard gin ze echt niet...
We mochten de dag afsluiten met het VP. Begin ging prima, ze draaide bij sprong 5 niet helemaal zoals ik wilde maar dat was prima op te lossen. Vervolgens haar terug gezet op het vlak van de kat. Er overheen springen is niet de bedoeling
Daarna was ik zelf niet meer zo gefocust en hadden we nog wat slordige stukjes. Csiva niet, die was alleen maar enorm blij en vrolijk
Ze hadden trouwens wel leuke prijzen. De nummer 1 kreeg een vetbed, een zakje koekjes, poepzakjes en we krijgen nog een Proplan bon nagestuurd.

Vandaag begonnen we met een snooker. Csiva had een heerlijke start en was heerlijk fel en scherp. Helaas was ik te traag en kon ik een tunnel niet fijn belopen waardoor ze naar binnenkwam en ipv rechtdoor naar sprong 3a, ze m out nam. Jammer! Maar de rest wel fijn afgemaakt en ze liep het prima.
Daarna tijd voor de jumping. Tijdens de snooker merkte ik al dat de buitenbak vrij los zand had. We kwamen alle 2 niet optimaal weg. Toch foutloos en Csiva deed het best heel prima. Uiteindelijk bleek ze 'm zelfs te winnen! Met bijna 4 seconden voor op de nr 2, en zo hard gin ze echt niet...
We mochten de dag afsluiten met het VP. Begin ging prima, ze draaide bij sprong 5 niet helemaal zoals ik wilde maar dat was prima op te lossen. Vervolgens haar terug gezet op het vlak van de kat. Er overheen springen is niet de bedoeling

Daarna was ik zelf niet meer zo gefocust en hadden we nog wat slordige stukjes. Csiva niet, die was alleen maar enorm blij en vrolijk

Ze hadden trouwens wel leuke prijzen. De nummer 1 kreeg een vetbed, een zakje koekjes, poepzakjes en we krijgen nog een Proplan bon nagestuurd.

- KarinW
- Zeer actief
Gefeliciteerd met je 1e plek!
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Agility met Csiva, 1e plaats jumping FHN B55
Leuk die prijzen zo, dan is het dubbel leuk om 1e te worden. Gefeliciteerd met je 1e plek!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- welshwitch
- Technisch beheer
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Machie
- Zeer actief
Dank jullie wel!
Gisteren voor het eerst weer buiten getraind en ze ging super. Best een pittig parcours, maarja, dat moeten we nu echt meer gaan trainen in langere lijnen dan 10-12 toestellen. Maar ze ging fijn!
als het goed is is het filmpje openbaar en zo zichtbaar... Al is het kwalitatief niet heel briljant
Gisteren voor het eerst weer buiten getraind en ze ging super. Best een pittig parcours, maarja, dat moeten we nu echt meer gaan trainen in langere lijnen dan 10-12 toestellen. Maar ze ging fijn!
als het goed is is het filmpje openbaar en zo zichtbaar... Al is het kwalitatief niet heel briljant

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ziet er goed uit hoor! En heerlijk dat ze zo van je af werkt, dat scheelt jou echt veel lopen inderdaad 

- Machie
- Zeer actief
Ja ik heb daar heel hard op gewerkt met haar. Ik had al snel door dat ik haar nooit zou belopen dus dan maar zodre schreef:Ziet er goed uit hoor! En heerlijk dat ze zo van je af werkt, dat scheelt jou echt veel lopen inderdaad

- KarinW
- Zeer actief
Ziet er heel goed uit!
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ze gaat echt lekker, leuk om te zien 

- Machie
- Zeer actief
Vandaag dan de 1e wedstrijd voor de competitie bij de RvB. En het was koud! Gelukkig maar 1 regenbui gehad en toen kon ik snel een tent in 
We mochten vandaag beginnen met de jumping. Geen lastig rondje, die hadden we prima kunnen lopen. Helaas gleed Csiva uit bij de palen. Geen idee hoe en wat precies maar ze maakt een extra pasje en dus verkeerde insteek. Met herstellen nogmaals een verkeerde insteek... Later in het rondje deed ik ook nog dom en toen maar hersteld, met 2 fouten krijg je toch al geen puntjes meer
Daarna op naar het VP. Geen heel lastig rondje al vond ik wel dat alles wat aan de krappe kant stond. Ik loop liever rondjes met wat meer ruimte tussen de toestellen. Csiva liep keurig! Ik was heel streng voor haar op de kat aangezien ze de laatste tijd weer bedacht te kunnen springen zonder het vlak te pakken. Wat tijdsverlies dus. Maar hey, we kregen wel een clearround rozet. Ik hoopte op een top 3 uitslag. Zodat we gelijk het verplichte promotiepunt op het VP hadden. Maar ik ging uit van top 5. Ze was niet overal even snel, zo ging ze wat beheerst door de palen. Maar.. Een 2e plek! Dus ons 1e P'tje en 36 puntjes voor de competitie!
Daarna nog het spel gelopen voor het NK teams. En die mochten we winnend afsluiten dus 80 punten voor het team.
Die knappe kleine uk! Ze heeft het zo goed gedaan vandaag

We mochten vandaag beginnen met de jumping. Geen lastig rondje, die hadden we prima kunnen lopen. Helaas gleed Csiva uit bij de palen. Geen idee hoe en wat precies maar ze maakt een extra pasje en dus verkeerde insteek. Met herstellen nogmaals een verkeerde insteek... Later in het rondje deed ik ook nog dom en toen maar hersteld, met 2 fouten krijg je toch al geen puntjes meer

Daarna op naar het VP. Geen heel lastig rondje al vond ik wel dat alles wat aan de krappe kant stond. Ik loop liever rondjes met wat meer ruimte tussen de toestellen. Csiva liep keurig! Ik was heel streng voor haar op de kat aangezien ze de laatste tijd weer bedacht te kunnen springen zonder het vlak te pakken. Wat tijdsverlies dus. Maar hey, we kregen wel een clearround rozet. Ik hoopte op een top 3 uitslag. Zodat we gelijk het verplichte promotiepunt op het VP hadden. Maar ik ging uit van top 5. Ze was niet overal even snel, zo ging ze wat beheerst door de palen. Maar.. Een 2e plek! Dus ons 1e P'tje en 36 puntjes voor de competitie!
Daarna nog het spel gelopen voor het NK teams. En die mochten we winnend afsluiten dus 80 punten voor het team.
Die knappe kleine uk! Ze heeft het zo goed gedaan vandaag

- KarinW
- Zeer actief
Re: Agility met Csiva, 1e P'tje!
Super gedaan jullie 2! Gefeliciteerd
- suzan25
- Zeer actief
Jullie gingen goed vandaag, nogmaals gefeliciteerd 

- welshwitch
- Technisch beheer
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Super! Gefeliciteerd!
Ze loopt keurig!
Ze loopt keurig!

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Op naar de C 

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Machie
- Zeer actief
Ja dat is wel een dingetje. Mijn conclusie (hoe arrogant ie ook klinkt) is dat als Csiva een nette foutloze ronde loopt, ze snel een P'tje zal lopen.. Maar of we klaar zijn voor de C? Csiva misschien maar ik.. Poeh!Eilfy schreef:Op naar de C
Jullie ook! Abby gaat echt met de wedstrijd sneller lopensuzan25 schreef:Jullie gingen goed vandaag, nogmaals gefeliciteerd

- suzan25
- Zeer actief
Dank je, ben ook super trots op haar, ze durft steeds vrijer te lopen!Machie schreef:Ja dat is wel een dingetje. Mijn conclusie (hoe arrogant ie ook klinkt) is dat als Csiva een nette foutloze ronde loopt, ze snel een P'tje zal lopen.. Maar of we klaar zijn voor de C? Csiva misschien maar ik.. Poeh!Eilfy schreef:Op naar de C
Jullie ook! Abby gaat echt met de wedstrijd sneller lopensuzan25 schreef:Jullie gingen goed vandaag, nogmaals gefeliciteerd
- Machie
- Zeer actief
Tsja... Met een lach en een traan, maar geen echte tranen 
Vandaag Team wedstrijd MHSV gehad. Ik liep in een team met 1 small en 2 medium combinaties. We mochten beginnen met het vast parcours. Eerst lang, heeeel lang, wachten en toen waren we eindelijk aan de beurt. Start - kattenloop.. Veel druk op dr vlak en daarna wat gepruts maar net geen weigering, uiteindelijk foutloos en het bleek zelfs goed te zijn voor de 3e plek
Verder een 2e plek en een 11e plek en nr 1 voor de tussenstand.
Daarna jumping, 1 klein foutje waar Csiva naar links draaide ipv naar rechts maar wel foutloos, daar kon ze verkeerd draaien. We werden 6e, teamgenootje won 'm! En andere teamgenootjes hadden 1 en 2 fouten. Toch nog 2e op de jumping met het team en we gingen als 1e de finale in.
En toen ging het mis
Bij de estafette liep teamgenootje 1, 1 fout, de rest moest foutloos blijven wilde we winnen. Dat lukte, tot Csiva en ik mochten. Ik maakte me te druk om het afgeven van het stokje en het starten waardoor ik 1 sprong vergat. Deze kon ik nog net bij sturen maar daarna was ik zo uit positie dat Csiv een verkeerd toestel nam. Disk.. ipb 1e nu 9e.
Sorry teamies!
Wel bleek bij de prijsuitreiking dat Csiva en ik de 6e plek individueel hadden (small-medium-large) van de 240 lopers! Heel trots ben ik op m'n ukkie

Vandaag Team wedstrijd MHSV gehad. Ik liep in een team met 1 small en 2 medium combinaties. We mochten beginnen met het vast parcours. Eerst lang, heeeel lang, wachten en toen waren we eindelijk aan de beurt. Start - kattenloop.. Veel druk op dr vlak en daarna wat gepruts maar net geen weigering, uiteindelijk foutloos en het bleek zelfs goed te zijn voor de 3e plek

Daarna jumping, 1 klein foutje waar Csiva naar links draaide ipv naar rechts maar wel foutloos, daar kon ze verkeerd draaien. We werden 6e, teamgenootje won 'm! En andere teamgenootjes hadden 1 en 2 fouten. Toch nog 2e op de jumping met het team en we gingen als 1e de finale in.
En toen ging het mis

Bij de estafette liep teamgenootje 1, 1 fout, de rest moest foutloos blijven wilde we winnen. Dat lukte, tot Csiva en ik mochten. Ik maakte me te druk om het afgeven van het stokje en het starten waardoor ik 1 sprong vergat. Deze kon ik nog net bij sturen maar daarna was ik zo uit positie dat Csiv een verkeerd toestel nam. Disk.. ipb 1e nu 9e.
Sorry teamies!
Wel bleek bij de prijsuitreiking dat Csiva en ik de 6e plek individueel hadden (small-medium-large) van de 240 lopers! Heel trots ben ik op m'n ukkie

- KarinW
- Zeer actief
Re: Agility met Csiva, Team wedstrijd MHSV, lach en traan..
Jullie waren zoals altijd weer top hihi
- Machie
- Zeer actief
Behalve 1 moment bij de estafetteKarinW schreef:Jullie waren zoals altijd weer top hihi

Maar verder gaat ze de laatste tijd echt heel erg lekker. Ze begint constant te worden en steeds betrouwbaarder!
- welshwitch
- Technisch beheer
Jammer van het team, maar een mooi individueel resultaat