Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor je voeten bezig zijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Voor je voeten bezig zijn

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gewoon uit nieuwsgierigheid want het is geen probleem; het valt me op dat allebei de honden me letterlijk enorm voor de voeten lopen als we in ons bosje bezig zijn. Soms is het gewoon eng want je hebt af en toe bijna een hondenneus onder de schop zitten :mrgreen: en ze krijgen wel eens de schop tegen hun kop aan als ze al spelend om me heen rennen.
Ze zijn voortdurend heel dicht bij me en vooral vóór me, ik foeter ze dan ook regelmatig weg maar dan halen ze hun schouders op, zetten een stapje opzij en komen dan gewoon weer al snuffelend terug. Net roodborstjes :mrgreen:
Toch zijn ze geen van beide dominant en thuis doen ze dat niet. Dat wil zeggen; binnen, want als ik het terras veeg staan ze ook altijd net voor de bezem.
Martin heeft daar nooit last van.Ze zijn altijd bij mij of gaan uiteindelijk ergens rustig liggen.
Is dit herkenbaar en hoe plaats je dit?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Voor je voeten bezig zijn

Ongelezen bericht door Tineke »

Micron is de enige die dat hier doet , echt altijd voor je voeten of op je voeten liggend als je op de bank zit en hij op de grond. Je struikelt echt steevast over hem als je niet oplet. Sta je buiten te kletsen met iemand gaat hij op diens voeten zitten. Dus ja zeker herkenbaar.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gentle loopt ook altijd binnen een straal van een meter voor achter of naast me.
Ik sta dan ook per ongeluk regelmatig op haar maar ze leert er weinig van
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Net als jullie nu overal je neus in steken en er met je neus op staan wat er gebeurt met en in jullie bos hebben die honden jullie nieuwsgierige steek je neus overal in overgenomen. :engel: Dit was mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. :lees: Eigen schuld dikke bult . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De wetters doen het en vooral Dinthe en Jet. Die spelen ook om me heen als ik wandel.
Het zijn enorme contacthonden.
Ik geloof niet dat het nou zo dominant is, ze willen betrokken zijn, zoiets eerdr.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid

Maar bij jullie doen ze dat ook in huis? Hier alleen buiten dus.
Nee ik zie dat beslist niet als dominant gedrag al blokkeren ze je wel.
Het is een soort roedelgedrag denk ik.Wat jij zegt Kees; wij genieten van het gemorrel in de grond en zij willen gewoon in saamhorigheid meedoen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik aan het rommelen ben in de tuin of met planten in de weer ben, de was op ga hangen dan als het even kan zit Aki er met zijn neus bovenop. (met zijn kop in de wastrommel, wasmand en het is bij de wasmachine al niet zo ruim :roll: )
Tot ik het zat ben hoor, als ik voor de zoveelste keer mijn kont niet kan keren of als ik een plantje in een pot wil steken ik eerst een hondenkop weg moet duwen. Dan gaat hij met een brom maar ergens liggen waar hij mij goed in de gaten kan houden :mrgreen:

Meestal vind ik het wel prima eigenlijk, wel gezellig samen iets doen. Binnen valt het wel mee gelukkig. Hij is wel graag daar waar wij zijn.
Jol heeft dat trouwens niet, die gaat een beetje haar eigen gang.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies doet het hier ook vol overgave :lol1: Binnen is ze ook wel in de buurt met klussen of koken ofzo maar in de tuin is het echt opvallend. Meegraven, elke plantje controleren (knak doet het stekje :hmmm: ), door hoopjes bijeengeveegde rommel wroeten en altijd precies daar staan waar je moet zijn. Zonder iemand erbij kan ze ook uren rommelen in de tuin trouwens. Of gewoon op het terras zitten met de neus in de lucht als ze in de tuin uitgerommeld is.
Ik vind het gezellig en struikel eigenlijk nooit over haar. We zijn een twee-eenheid :mann: Andere mensen worden wel gek van haar en struikelen :19:

Diem doet zulks niet. Maar Diem houdt überhaupt niet van gedoe. Ordnung muss sein! En Diem is toch wel een dominante hond die als ik niet oppas mij best durft te blokken als ik zijn snoep vergeet ofzo :wink:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

karel doet het hier juist vooral in huis, al doet ie het ook als we echt op 1 plek blijven buiten (dus aan t werk in zo'n bosje, daar zou ie ook echt bij willen zijn). Als ik me verplaats, gaat hij mee. Als ik naar de wc ga, gaat hij in de gang liggen, en als ik van de wc afkom verhuist ie weer mee naar de woonkamer. Hij doet het niet om dominant te zijn, dat is ie echt helemaal niet. Hij is denk ik gewoon graag onderdeel van wat er gebeurt. Pom heeft dat wat minder, die bekijkt het wel van een afstandje. Die is meer op buiten de roedel ingesteld zeg maar, ziet alles wat vreemd is.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

de herdertjes doen het hier ook; erg handig, want ik ben altijd buiten bezig. Als ik zittend op de grond iets doe, is het helemaal erg. Dan kan ik nergens meer bij. Binnen doen ze het niet, al zijn ze wel altijd daar waar ik ben.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Maar bij jullie doen ze dat ook in huis? Hier alleen buiten dus.
Nee ik zie dat beslist niet als dominant gedrag al blokkeren ze je wel.
Het is een soort roedelgedrag denk ik.Wat jij zegt Kees; wij genieten van het gemorrel in de grond en zij willen gewoon in saamhorigheid meedoen.
Anders en dat moet onderzocht worden en vooral een vreemde plek met allemaal vreemde geuren dus ze anticiperen. Je zult eens wat spannends missen terwijl baasje er met de neus op zit.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi loopt ofwel met haar neus zowat in mijn kont of inderdaad voor mijn voeten. :P
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple is thuis kampioen voor je lopen :mrgreen: Gelukkig is ze groot genoeg dat je haar niet over het hoofd ziet (of ik klein genoeg, want bezoek struikelt juist wel :mrgreen: )
Buiten heeft ze dat helemaal niet.
Marie-Josée
Erelid

Grappig, die verschillen, maar gelukkig ook heel overeenkomsten; veel honden die dit doen. Het ligt dus niet aan mijn ( gebrek aan) opvoeding :mrgreen: maar het is gewoon een hondending wat eventueel versterkt wordt door hun karakter.
bouvierpoedel
Zeer actief

Kennis zegt altijd dat een hond die niet voor je poten loopt heb je niets aan.
Ze motten aanwezig zijn. Dus.!!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Kennis zegt altijd dat een hond die niet voor je poten loopt heb je niets aan.

:lol1: Hier ook van die aagen. Overal bij en tussen met die dikke neuzen.
Ben nu naast niko een kast in orde aan het maken. Die kop zit aan me vastgeplakt en dan staat er nog een kat naast te roepen :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:Kennis zegt altijd dat een hond die niet voor je poten loopt heb je niets aan.

Ben nu naast niko een kast in orde aan het maken. Die kop zit aan me vastgeplakt en dan staat er nog een kat naast te roepen :mrgreen:
Heb net een gat in de tuin dicht geflikkerd :gvd: en ze stonden er bij om te kijken of ik het goed deed :vaag: met zo'n kop van wie zou dat toch gedaan hebben. :80: :U:
Marie-Josée
Erelid

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:

Heb net een gat in de tuin dicht geflikkerd :gvd: en ze stonden er bij om te kijken of ik het goed deed :vaag: met zo'n kop van wie zou dat toch gedaan hebben. :80: :U:
Hahaaaa ja dat ken ik. Wij hebben al heel wat gaten in het bos. Op de paden uiteraard, want die had ik al voorbewerkt.
Dichtgooien helpt niet, dan speel je het spel mee en kunnen zij weer heerlijk zacht dabben :boos:
bouvierpoedel
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:

Hahaaaa ja dat ken ik. Wij hebben al heel wat gaten in het bos. Op de paden uiteraard, want die had ik al voorbewerkt.
Dichtgooien helpt niet, dan speel je het spel mee en kunnen zij weer heerlijk zacht dabben :boos:
Ja maar jij gaf het voorbeeld om die paden af te graven maar ik niet om gaten in mijn tuin te graven. :pffff:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke doet het heel sterk, Kiwi totaal niet. Het is wel eens onhandig, maar ik vind het eigenlijk ook onwijs gezellig.
Ik vind het vaak grappig wat ze uitspookt, en je weet tenminste dat je een hond bij je hebt.
Kiwi bemoeit zich nergens mee. Dat kan soms erg praktisch zijn maar ik vind het vaak wat saai.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

..
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziggy moet ook altijd met de neus vooraan staan,stel je eens voor dat ie iets mist, of vrouwtje die aan het eten maken is, daar moet je heel dichtbij zijn want hij kent inmiddels mijn motoriek dus vrouwtje eten maken = extra maaltijd over de vloer = vrouwtje hoeft niet te dweilen :LOL: .
Rasta vindt het allemaal wel gescheten, die trekt een keer een wenkbrouw op of als het héél lekker ruikt en hij hoort Ziggy smekken dan komt er wel eens een zwarte kop om het hoekje kijken.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”