Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
DaniBanani schreef:Wat een beeldschoon paard is Velvet, en wat rij jij netjes! Heftige val moet dat geweest zijn, bah. Eng hoor. Ik ben zelf ook wel van mijn paard gevallen maar dat was in vergelijking met de jouwe een kabouter, met d'r 1.48.
Ga je nu nog vaak naar haar toe?
Ik probeer zo vaak mogelijk. Is wel 2 uur rijden om er te komen. Maar ik combineer dat weer met mijn schoonzus die in de buurt woont of een wandelin met Nanna of Lemuria haha!
Ik probeer 1 keer per maand te gaan. Ik ga nu maandag weer
cloris schreef:Wat een pracht zeg, spijtig van jullie val. Wel fijn dat ze gewoon lekker zo van haar vervroegde pensioen kan genieten;)
Ja, al werd ik wel voor gek verklaard. Bij jongere paarden is het redelijk normaal om ze naar de slacht te brengen ipv rusthuis. Ze leeft denk makkelijk 10 jaar nog en betaal ongeveer 200 euro per maand... Dus ja.. Maar ach , ik vind als je er aan begint moet je het ook netjes afmaken.
Dit zet me even aan het denken. Dus je brengt je paard zelf in gevaar, of in elk geval laat je hem een verhoogd risico op ongelukken lopen, door er iets als een cross wedstrijd mee te doen, en dan wordt ie bij het oud vuil (bijna letterlijk) gezet
Dan maak je je paard wel tot puur gebruiksvoorwerp zeg. Ik vind het niet meer dan normaal dat je hen dan in een rusthuis zet. Prachtig paard trouwens, toch zuur dat het zo is gelopen, al zal ze er zelf geen hinder van hebben lijkt me
Ja, toch is het zo. Wij brengen onze honden ook in gevaar met sommige sporten. Alleen daar werkt het inslaap verhaal toch net even anders. Daarnaast werkte dit paard super graag en was bloedfanatiek. Beetje de herder tijdens IPO zeg maar.
Overigens was dit gewoon domme pech en had niks met een hindernis te maken. Ze schrok, draaide om en ging aan de kletter.. Maar zo in een blinde paniek, dat zij vol tegen een boom rende.
Ik denk dat het door het geld komt. Een paard wordt heel wat ouder normaal gesproken dan een hond. 25 jaar is een makkie voor een gezond paard. 30 zie ik ze ook steeds vaker worden. Dus mijn paard gaat zo'n 10 jaar zéker nog mee. Kost mij nu bijna 200 euro per maand en ik kan er helemaal niks meer mee. Enkel naar kijken. Ik heb het er graag voor over hoor, maar het is wel veel geld. Dan als een hond goed ziek wordt en je hebt een rekening van 1000 euro, is dat schrikken. Als een paard ziek wordt, zijn dat soort rekeningen normaal.. Haar revalidatie heeft mij meer dan 4000 euro gekost in een paar maanden tijd... Dat geld moet je wel hebben en dan zit je er ook nog 10 jaar aan vast daarna. Wat dus ook niet gratis is en kan je er dus helemaal niks meer mee.
Mwah, het ligt nogal aan het paard/de blessures. Wij hebben onze paarden niet naar een rusthuis gebracht, maar in laten slapen. Maar dat heeft niks met gebruiksvoorwerp te maken, maar met wat bij het paard paste. En wij wilden ze liever niet te ver weg hebben staan. 1 van de 3 kwam na een uur land zelf naar stal. En dat kon dwars door het hek, over het hek of door een sloot heen zijn. Ik hoef je niet te vertellen dat dat meestal gepaard ging met grote verwondingen, dus die vonden wij niet geschikt, want wennen deed hij er niet aan. Bij de andere 2 had het gekund, alleen was het daarbij een kwestie van wachten tot ze te veel pijn zouden hebben. De laatste merkte je al aan dat hij zich anders gedroeg in de kudde en zich minder veilig voelde.
Maar het was bij beide een kwestie geweest van maanden en niet zoals ts makkelijk nog 10 jaar. Dat vind ik ook weer anders.