Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ja, maar jij hebt honden die honden leuk vinden. Ik loop met 2 honden die honden eigenlijk helemaal niet leuk vinden.
Snoopy wil alleen maar dominant doen, die staat leuk te kwispelen en ondertussen probeert hij zijn kop op de ruggen te leggen. 'Wat is die lief hé, hij kwispelt zo leuk.' Uhh.. Nee niet echt :roll: maar dat zien mensen al niet.
En Yindi staat luid blaffend uit te vallen aan de riem en daar wil ik al helemaal geen honden bij in de buurt hebben ;)

Daarom heb ik liever dat alle honden gewoon lekker bij hun baasje blijven :mrgreen:
Of.. Zoals ik dus doe, plekken opzoeken waar je bijna geen honden tegen komt..
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

toots schreef:De man die hem aan wilde lijnen, was een omstander die even dacht een vreemde hond van zijn prooi af te halen en aan te lijnen.
Dat is vragen om problemen. Dat lukte niet en toen besloot hij er maar op los te schoppen wat het beest natuurlijk nog kwader maakte en vervolgens werd er maar even een mes getrokken alsof het niks is.
Een mens moet wat bij een hond, die een moed vertoont waar de KNPV z'n vingers bij aflikt.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Feather__ schreef:
Nanna schreef:
Feather__ schreef:
En soms vergeet jij dat die 'moordlustige klapkaak' een gezellige huishond IS van iemand! Die ligt ook ergens op een bank in een huis bij mensen die van die hond houden..
Ja, daar heb je wat mee te schaften als ie jouw hondje tussen die kaken heeft. :roll:
Ik vind het prima dat mensen er dergelijk vee op na willen houden hoor, maar je houdt het wèl bij je.
Dat ben ik met je eens hoor. Ik heb liever dat iedereen zijn hond bij zich houd. :mrgreen: Ook de swiffers en de chihuahua's ;)

Wolfsblut, erg jammer dat je me nu wijst op een woordje. Ik maakte hem groot omdat die hond een huishond is van mensen. Die ligt op de bank en misschien wel op bed te slapen. Dat jij hem ziet als 'moordlustige klapkaak' moet je zelf weten. Maar dat neemt niet weg dat er mensen net zoveel van die hond houden als jij van je honden houd.
Zou niet weten waarom je nu opeens IS erbij haalt als we het hebben over honden. Ja, moordlustig is IS wel. Maar dat is dan ook de enige vergelijking :roll:
Gelukkig bedoelde je met IS gewoon is. Ik vermoedde het al vandaar dat ik het vroeg.
En klapkaken zijn nu eenmaal gefokt voor de kill, daar komen we toch niet onderuit. En dat ze lief zijn voor hun baasjes, daar geloof ik wel in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
Wolfsblut schreef: Ja, ik loop met een mes
Oh god, Rambo in de bocht.

Ik zou in theorie best een andere hond om zeep helpen om mijn eigen hond te redden maar in de realiteit krijg je daar helemaal de kans niet voor en als je het toch probeert maak je het alleen maar gevaarlijker voor je eigen hond en jezelf.

Overigens vind ik dat je over een gegrepen kat niet moet zeiken. Dat is inherent aan het buiten lopen.
Je huisdier in zijn eentje naar buiten sturen is vragen om ellende. Als ze niet onder een auto lopen of door een hond gegrepen worden vreten ze wel een vergiftigde muis op.
De enige reden dat ik geen katten heb is dat ik een binnenkat zielig vind en een buitenkat ook.
Die hond heeft ook geen kat te pakken, die hoort aangelijnd te zijn en als het zo'n vals beest is een muilkorf om.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

toots schreef:De man die hem aan wilde lijnen, was een omstander die even dacht een vreemde hond van zijn prooi af te halen en aan te lijnen.
Dat is vragen om problemen. Dat lukte niet en toen besloot hij er maar op los te schoppen wat het beest natuurlijk nog kwader maakte en vervolgens werd er maar even een mes getrokken alsof het niks is.

Ja dat is doorgaans vragen om problemen maar toch, wat moet je dan. Hij heeft vermoed ik zomaar naar "eer en geweten" gehandeld. Heeft geprobeerd de hond aan te lijnen, kat te redden etc. Zijn inmenging heeft de boel waarschijnlijk verergerd. Máár de zus van had gewoon beter op de hond van haar broer moeten letten. Als je een hond niet kan houden moet je die sowieso al niet uitlaten.

Zij heeft de hond laten ontsnappen. Dat de hond een kat grijpt snap ik. Lullig voor de eigenaar van de kat, klote voor de kat, maar dat zouden veel honden doen, en dat is toch ook wel een "risico" die je neemt als je katten hebt en buiten laat, maar op het moment dat de situatie escaleert zoals nu gebeurt is, tja, weet niet. Wat moet je dan? Moet iedereen eerst gaan kijken waar de schuld ligt. Ik kan me zo voorstellen dat je zowel als omstanders, zowel als "eigenaar" (oppas) als ook politie maar 1 ding wilt en dat is het "het stopt". En dat was in dit geval klaarblijkelijk nodig door het afschieten van een paar kogels.

Heel triest, voor zowel de hond, kat, als eigenaren en omstanders maar persoonlijk denk ik dat ik op zo'n moment ook maar 1 ding zou willen. Laat het stoppen! En dat doe je niet met schoppen, vragen, een bakje koud water, vinger in de hol!

Oftewel het zoveelste verhaal met alleen maar verliezers. Mensen zorgen er zélf voor dat dit soort honden in de ruimste zin van het woord straks verboden en misschien uiteindelijk wel "geruimd" gaan worden. :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: Een hond die een kat grijpt is niet per definitie een vals beest hoor.
Mijn honden zijn schatten, werkelijk waar, maar die maken er ook volgaarne korte metjes mee. Het is ze overigens nog nooit gelukt trouwens, daar zorg ik wel voor. Die lopen dus altijd kort aangelijnd in de wijk, maar die ga ik echt niet muilkorven hoor.

Soms is het overmacht. Hier waren van die halve wilde katten die dan expres voor de voordeur gingen zitten, of opeens sissend uit de bosjes kwamen gevlogen.
Daar ga ik mijn hond inderdaad niet voor muilkorven. Bij kort aanlijnen en opletten houdt op dat punt mijn verantwoordelijkheid echt op.
Inmiddels is een groot deel platgereden of de harses ingeslagen en onder een graspol geschoven.
Iemand had er genoeg van.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tara schreef:
Neeltje schreef:
Cleva schreef:
Overigens vind ik dat je over een gegrepen kat niet moet zeiken. Dat is inherent aan het buiten lopen.
Je huisdier in zijn eentje naar buiten sturen is vragen om ellende. Als ze niet onder een auto lopen of door een hond gegrepen worden vreten ze wel een vergiftigde muis op.
De enige reden dat ik geen katten heb is dat ik een binnenkat zielig vind en een buitenkat ook.
Die hond heeft ook geen kat te pakken, die hoort aangelijnd te zijn en als het zo'n vals beest is een muilkorf om.
Een hond die een kat grijpt is niet per definitie een vals beest hoor.
Mijn honden zijn schatten, werkelijk waar, maar die maken er ook volgaarne korte metjes mee. Het is ze overigens nog nooit gelukt trouwens, daar zorg ik wel voor. Die lopen dus altijd kort aangelijnd in de wijk, maar die ga ik echt niet muilkorven hoor.
Nee niet vals: bij een roofwildscherpe jachthond is slechts sprake van moed en volharding.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn honden grijpen buiten ook katten. Denk ik. Ze reageren er in elk geval behoorlijk op. Ik scan de straten dan ook en als ik een kat zie draai ik of om of we gaan er met een grote boog langs. Uiteraard kort aangelijnd. Ik ben er heel voorzichtig mee.

Echter één keer toen ik stond te wachten om over te steken naast een schutting van een tuin viel er zo een kat bovenop Manu zijn kop. Ik denk van de schutting gevallen? Jeuzes wat een paniek had ik toen. Die kat boos, honden over de zeik en dat allemaal op één vierkante meter. Godzijdank kon ik m'n honden kalmeren en is de kat met een :pffff: naar huis gewandeld op z'n dooie gemakkie. :LOL: Ik dacht echt dat ze hem zouden vermoorden. Daar ga ik overigens ook niet voor muilkorven. Ze maken er een behoorlijk ding van maar als ze eenmaal écht oog in oog met een kat staan roepen ze mama.
dagmar88
Zeer actief

korthaar schreef: Nee niet vals: bij een roofwildscherpe jachthond is slechts sprake van moed en volharding.

:mrgreen: Oh ja, dan wel.

Die takketerrier is een ongedierteverdelger, en vreemde katten zijn ongedierte.
Pluis was ook heel fel op katten en had bij de vorige eigenaar al feestelijk aan de huiskat staan rukken met zijn broer.
Dat krijg je als je dieren elkaar niet kennen.
Hier heeft hij rap afgeleerd er vol voor te gaan. Hij ging samen met charlie, langs de autoweg, trekken als een malle om naar een wegrennende kat te gaan.
Loslaten kon echt echt echt niet en het enige wat ik nog kon bedenken was hem een rotschop onder z'n kloten geven.
Sindsdien keek hij bij het zien van een kat eerst naar mij, dan naar z'n ballen en liep braaf door.
:engel: Moed en volharding kent ook grenzen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
korthaar schreef: Nee niet vals: bij een roofwildscherpe jachthond is slechts sprake van moed en volharding.

:mrgreen: Oh ja, dan wel.

Die takketerrier is een ongedierteverdelger, en vreemde katten zijn ongedierte.
Pluis was ook heel fel op katten en had bij de vorige eigenaar al feestelijk aan de huiskat staan rukken met zijn broer.
Dat krijg je als je dieren elkaar niet kennen.
Hier heeft hij rap afgeleerd er vol voor te gaan. Hij ging samen met charlie, langs de autoweg, trekken als een malle om naar een wegrennende kat te gaan.
Loslaten kon echt echt echt niet en het enige wat ik nog kon bedenken was hem een rotschop onder z'n kloten geven.
Sindsdien keek hij bij het zien van een kat eerst naar mij, dan naar z'n ballen en liep braaf door.
:engel: Moed en volharding kent ook grenzen.
Ieder voordeel hep ze nadeel. :zweep: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

dagmar88 schreef:
tbeast schreef:
Nanna schreef:Als iemand de pitbull neersteekt die zich vanuit het niets in mijn hond vastgebeten heeft zal ik de laatste zijn die daar rouwig om is hoor.
Het enige dat ik wil is dat mijn onschuldige hond overleeft.
Inderdaad. Ik zou blij zijn als er een Wolfsblut in de buurt was als zo'n hond mijn kleintje te pakken zou krijgen.

Ben je nog blij wanneer jouw "vechthonden" open worden gereten omdat meneer denkt dat er iets aan de hand is?
Ik heb geen vechthonden, en mijn honden krijgen de kans niet om een andere hond dood te bijten, dus in die situatie zou ik al niet komen.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
tbeast schreef:
Nanna schreef:Als iemand de pitbull neersteekt die zich vanuit het niets in mijn hond vastgebeten heeft zal ik de laatste zijn die daar rouwig om is hoor.
Inderdaad. Ik zou blij zijn als er een Wolfsblut in de buurt was als zo'n hond mijn kleintje te pakken zou krijgen.
Juist , dan maar een racistische klootzak die mijn hond red. :lol1: :lol1:
Ik vind Wolfsblut overigens geen racistische klootzak, dus met dat gedeelte van je reactie ben ik het niet eens.
Denk trouwens dat we zo'n hulp ook niet nodig zouden hebben, want manlief zou zelf wel ingrijpen als zo'n rotzak een van mijn honden te pakken zou krijgen.
AfbeeldingAfbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Manuma schreef:Mijn honden grijpen buiten ook katten. Denk ik. Ze reageren er in elk geval behoorlijk op. Ik scan de straten dan ook en als ik een kat zie draai ik of om of we gaan er met een grote boog langs. Uiteraard kort aangelijnd. Ik ben er heel voorzichtig mee.

Echter één keer toen ik stond te wachten om over te steken naast een schutting van een tuin viel er zo een kat bovenop Manu zijn kop. Ik denk van de schutting gevallen? Jeuzes wat een paniek had ik toen. Die kat boos, honden over de zeik en dat allemaal op één vierkante meter. Godzijdank kon ik m'n honden kalmeren en is de kat met een :pffff: naar huis gewandeld op z'n dooie gemakkie. :LOL: Ik dacht echt dat ze hem zouden vermoorden. Daar ga ik overigens ook niet voor muilkorven. Ze maken er een behoorlijk ding van maar als ze eenmaal écht oog in oog met een kat staan roepen ze mama.
:LOL: :LOL:

Kier is ook fel op buitenkatten, tot ze blijven zitten, dan wordt ze er zenuwachtig van.
Nou scheelt het dat ik zelf een kat heb denk ik, ze jaagt wel maar puntje bij paaltje doet ze niet. Anders met konijnen, daar gaat ze wel voor in de killmodus. Geen reden om te muilkorven of aan de lijn te laten, dan kan ze nergens meer los.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tbeast schreef:
Ik heb geen vechthonden, en mijn honden krijgen de kans niet om een andere hond dood te bijten, dus in die situatie zou ik al niet komen.
O nee, de CC wordt ook in dat rijtje genoemd hoor :schrik: helaas en dat kunnen ze zomaar doen of we het er nu mee eens zijn of niet
tbeast
Zeer actief

Bij ons zijn het in ieder geval geen vechthonden, maar goed, als men ze zo wil noemen, ik vind het prima.
Mijn honden zijn geen honden killers. Ze kunnen behoorlijk knallen, maar een andere hond vermoorden zit er niet in gelukkig. En wat ik al zei, mijn honden krijgen sowieso de kans niet om honden van anderen te slopen.

Mocht ik een Pitbull of stafford hebben (wat nooit zal gebeuren) en door mijn eigen stomme schuld krijgt hij een hondje tussen zijn kaken en ik zou mijn hond niet kunnen stoppen, zou ik het kunnen begrijpen als de andere partij alles doet om het dier te redden. Ik zou het nl ook doen als het andersom was.
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tbeast schreef:
bouvierpoedel schreef:
tbeast schreef:
Juist , dan maar een racistische klootzak die mijn hond red. :lol1: :lol1:
Ik vind Wolfsblut overigens geen racistische klootzak, dus met dat gedeelte van je reactie ben ik het niet eens.
Denk trouwens dat we zo'n hulp ook niet nodig zouden hebben, want manlief zou zelf wel ingrijpen als zo'n rotzak een van mijn honden te pakken zou krijgen.
Was een grap . :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

tbeast schreef:Bij ons zijn het in ieder geval geen vechthonden, maar goed, als men ze zo wil noemen, ik vind het prima.
Mijn honden zijn geen honden killers. Ze kunnen behoorlijk knallen, maar een andere hond vermoorden zit er niet in gelukkig. En wat ik al zei, mijn honden krijgen sowieso de kans niet om honden van anderen te slopen.

Mocht ik een Pitbull of stafford hebben (wat nooit zal gebeuren) en door mijn eigen stomme schuld krijgt hij een hondje tussen zijn kaken en ik zou mijn hond niet kunnen stoppen, zou ik het kunnen begrijpen als de andere partij alles doet om het dier te redden. Ik zou het nl ook doen als het andersom was.
Ik weet hoe een CC kan overkomen en als mensen met messen gaan lopen zou je zomaar t haasje kunnen zijn gewoon alleen al omdat mensen het eng vinden en ze bedreigend vinden overkomen..... ik kan dat soort dingen niet toe juichen, ik laat mijn hond al niet eens mee met andere honden omgaan ( onbekende) omdat er gestoorden met een mes rondlopen ...
ik hoop nooit een WB tje tegen te komen :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Nou geloof ik niet dat mensen een hond aan het mes rijgen omdat ze hem er eng uit vinden zien hoor :19:
Nee, mensen flippen nooit :LOL: het is de meest redelijke dier soort ever :O: :lol1: laatst nog een gestoorde idioot die uit zijn plaat ging omdat mijn hond ergens liep waar hij volgens de gek niet mocht lopen- schuim bijna op zijn bek...... ik zie het wel gebeuren hoor zeker als ze al met een mes lopen, dan is het gebruik ervan maar een kleine stap verder.. als ze bang zijn . angst is geen rationele emotie
tbeast
Zeer actief

Nanna schreef:Nou geloof ik niet dat mensen een hond aan het mes rijgen omdat ze hem er eng uit vinden zien hoor :19:
Inderdaad, dat geloof ik ook niet en daar ging het hier ook niet over. Hier ging het over een klapkaak die een andere hond molt en wat je dan zou doen, niet of een eng uitziende hond aan het mes geregen wordt, volgens mij gebeurt dat ook helemaal niet.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

tbeast schreef:
dagmar88 schreef:
tbeast schreef:

Ben je nog blij wanneer jouw "vechthonden" open worden gereten omdat meneer denkt dat er iets aan de hand is?

Je snapt het punt niet he, of stiekem toch wel? Stond toch niet voor niets tussen aanhalingstekens.
Angst is een slechte raadgever. Mensen die gewapend en met een dergelijke instelling ("defensief wandelen" :ugh: ) over straat gaan, denken niet rationeel.
Verwacht je nu echt dat zo'n rasbigot het verschil snapt tussen een xxl pitbull en een cane corso zonder oren?
Of het verschil tussen een snauw, beetje plukharen en afmaken?
Die staat daar gezellig met mes te wachten tot de eigen hond al verwond is? :Q:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nou gaat het opeens over een pit die een hond heeft gegrepen? :denken:
Het ging toch om een kat?
Ja net zo erg voor die katteneigenaar, maar een pit is niet de enige die een kat om zeep kan helpen.
Er zijn zat andere honden die dat ook doen.

Een hond met prooidrift die weigert zijn prooi af te staan daarom agressief te noemen en dus met een mes gaan steken............
Vreemden die zich bemoeien met zijn prooi.............. wat verwacht je dan?
Er hebben wat mensen flink lopen klunzen in een poging om te helpen.
Resultaat is een zwaar gewonde kat en een dode hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

smoekie schreef:
Ja dat is doorgaans vragen om problemen maar toch, wat moet je dan. Hij heeft vermoed ik zomaar naar "eer en geweten" gehandeld. Heeft geprobeerd de hond aan te lijnen, kat te redden etc. Zijn inmenging heeft de boel waarschijnlijk verergerd. Máár de zus van had gewoon beter op de hond van haar broer moeten letten. Als je een hond niet kan houden moet je die sowieso al niet uitlaten.
Naar eer en geweten handel je als je het aan de eigenaren over laat.
Niet als je een mes tevoorschijn tovert.

Ik loop niet met wapens rond dus zou dat al niet kunnen.
Ik zou best alles proberen om een hond die Toots of mij aanvalt of een naderend kind want dat ik vind ik ook wel reden tot direct ingrijpen van een omstander om in te grijpen en met alle middelen die voor hand zijn te proberen erger te voorkomen.
Ik loop ook niet met break sticks en zal waarschijnlijk een riem moeten gebruiken of een steen of alles wat ik op dat moment kan bedenken.
Maar hier had de hond een kat en net als dat de hond los liep, liep de kat dat ook.
Een hond kan een kat nou eenmaal als prooi zien. Dat is geen reden om een hond te misshandelen.
Ook is het gewoon ongelofelijk dom om daar als omstander even proberen tussen te komen.

En ik vind ik gebruiken van wapens gewoon niet ok. Een mes bij je dragen vind ik al per definitie verkeerd, dan ga je al over straat met een bepaald doel om een dier of mens te kunnen verwonden mocht je daar zelf behoefde aan hebben. Mensen denken niet na en zulke mensen horen geen wapens te hebben want ze zouden hem wel eens verkeerd kunnen gebruiken, wat hier ook is gebeurd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Wat jij wilt.
Ik geloof er alvast geen hol van dat mensen zomaar honden aan messen gaan rijgen :19:

Dit jaar nog gebeurd.
Dader kreeg 80 uur werkstraf.

En wat is zomaar? Heb al aardig wat incidenten meegemaakt, waarbij je met een kronkel in je kop steken had kunnen rechtvaardigen.
Pas zelf nog gebeten (allebei) bij het er af plukken van een aanvallende stafford molosser mix.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
toots schreef:
Uiteraard. Nou, meestal staat de eigenaar met dom openhangende bek erbij te kijken en steekt geen ene klauw uit hoor. :roll: Of hij staat zich ondertussen af te trekken.
En ik ga niet toe staan kijken hoe mijn onschuldige hond door zo'n monster vermoord wordt. Ik heb dan weliswaar geen mes bij me maar als ik dat kreng kan verwurgen zal ik het niet laten.

:LOL: Bij ons gooide de baas een teenslipper, maar daar hield het wel mee op.
En nog een grote bek ook, uiteraard.
Haar man stond er met open muil en hangende schoudertjes naast.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
toots schreef:
Uiteraard. Nou, meestal staat de eigenaar met dom openhangende bek erbij te kijken en steekt geen ene klauw uit hoor. :roll: Of hij staat zich ondertussen af te trekken.
En ik ga niet toe staan kijken hoe mijn onschuldige hond door zo'n monster vermoord wordt. Ik heb dan weliswaar geen mes bij me maar als ik dat kreng kan verwurgen zal ik het niet laten.
Hier idem hoor. Mijn partner is nog erger. Ben bang dat de eerste hond die Bas grijpt daar zeer slecht mee weg komt bij hem. Wachten op wat de eigenaar doet gaan wij in elk geval niet. En dat gevoel is versterkt omdat Bas nooit iets zal doen en nooit wil vechten. Dus een hond die Bas aanvalt is per definitie fout en Bas zal daarnaast tegen vrijwel elke tegenstander het loodje leggen. Omdat wij dus zo'n lief totaal onschuldig hondje hebben is de drang haar te beschermen zo groot. Mijn grote honden liet ik veel meer gaan en daarbij was ik ook veel minder bezorgd. Bas roept extreme beschermings drang bij ons op. Zeker bij mijn partner en ik sta dus ook niet in voor de gevolgen als een hond bas echt grijpt. Dat we dan zelf gebeten gaan worden boeit me niet. Loslaten van bas is de enige prioriteit. Zij is echt meteen dood met haar 5 kilo en teckel lijf. Ze doet ook niks terug en gilt alleen maar. Dus wij lossen dat op. Hoe dan ook.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:
toots schreef:

Er werd hier ook geen hond vermoord. Ja door de agent, maar niet door de hond.
En de eigenaren van de kat deden ook niet veel :wink:

Ik zou mijn eigen hond ook beschermen en desnoods de andere hond killen als dat de enige manier is en het zou mij niet op een andere manier lukken. Maar dat is het hele punt.

Hier had de hond een kat, een prooi, en een omstander die bemoeide zich met de hond en zijn prooi :wink:
Met zijn eigen hond aan de lijn, dat is onverantwoord tegenover zijn eigen hond. En zichzelf.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 18 aug 2016 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Bij ons gooide de baas een teenslipper, maar daar hield het wel mee op.
O, het is wel erg dat ik daar om lach :oeps: :LOL:
Wij achteraf ook :mrgreen: En op de dikke kont van onze sufferd, niet eens naar haar eigen loeder :Q:

Het is weer eens wat anders, op je eerste date in je flikker gebeten worden.
tbeast
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Je snapt het punt niet he, of stiekem toch wel? Stond toch niet voor niets tussen aanhalingstekens.
Angst is een slechte raadgever. Mensen die gewapend en met een dergelijke instelling ("defensief wandelen" :ugh: ) over straat gaan, denken niet rationeel.
Verwacht je nu echt dat zo'n rasbigot het verschil snapt tussen een xxl pitbull en een cane corso zonder oren?
Ik snap je heel goed, maar jij snapt mijn punt niet. We hadden het hier niet over willekeurige mensen die met een mes op allerlei honden geen insteken, we hadden het over WB die in zou grijpen als hij ziet dat er een hondje vermoord wordt door een klapkaak.
Dat is niet te vergelijken met een situatie die wel eens zou kunnen voorkomen bij mij. Mijn honden krijgen namelijk niet de kans om andere honden te vermoorden en hebben die intentie ook helemaal niet.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

tbeast schreef:
dagmar88 schreef:

Ik snap je heel goed, maar jij snapt mijn punt niet. We hadden het hier niet over willekeurige mensen die met een mes op allerlei honden geen insteken, we hadden het over WB die in zou grijpen als hij ziet dat er een hondje vermoord wordt door een klapkaak.
Dat is niet te vergelijken met een situatie die wel eens zou kunnen voorkomen bij mij. Mijn honden krijgen namelijk niet de kans om andere honden te vermoorden en hebben die intentie ook helemaal niet.

:roll: Nee, gewoon niet dus.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

thom schreef:
Nanna schreef:
thom schreef:Bussum weer. :schrik:
Woont daar zoveel gajes? :engel:
Ik mag hopen van niet, het hoort een keurig Gooisch durp te zijn.
Was ook niet in het meest chique deel van Bussum geloof ik :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”