Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KNPV... puppies!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

KNPV... puppies!

Ongelezen bericht door Inge »

Zoals de meesten wellicht zullen weten ben ik ruim een jaar geleden gestopt op de club waar ik al ruim 12 jaar rond liep en al een jaar of 10 trainde.
Dit had te maken met de sfeer op de vereniging en de druppel was dat ik letterlijk bedreigd werd ( als je nou je mond niet houdt knijp ik je strot dicht... echt top!). Op dat moment zat ik niet lekker in mijn vel, ook vanwege de druk op mijn werk en heb ik een time-out ingelast. Officieel ben ik per 1 januari dit jaar vertrokken en ergens begin februari ben ik op mijn huidige club terecht gekomen.

Van mijn oude club is weinig over (naast mij zijn vrijwel alle leden vertrokken, er zijn enkele nieuwe mensen begonnen van wie er alweer 1 naar een andere club is overgestapt) en hoewel ik dat doodzonde vind (was altijd een leuke club met een prachtig terrein) ben ik heel blij met de plek waar ik nu train.

Ik was altijd al "anders" in die zin dat ik zo positief als mogelijk wil trainen. Bij mijn oude club waren er meerdere die zo trainden, maar bij mijn nieuwe club zitten toch een aantal mensen die al 30+ jaar in de KNPV trainen en daardoor wellicht wat lastiger hun methodes aanpassen.
Zo geweldig om nu te zien dat daar wel degelijk voor open gestaan wordt.
1 lid (die een nestbroertje van Dico van Hippo gehad heeft, helaas medisch niet ok) heeft een pup van nu ruim 5 maanden denk ik. Is volop bezig met voer en een clicker :mrgreen: . Bico begint steeds hoger in drift te komen, dus een correctie is niet altijd te voorkomen, maar hij leert revieren op burger, jas bewaken op burger (hij krijgt voer als hij netjes blijft liggen en als dat voer op is en de "helper" recht gaat staan moet hij terug naar de jas/tas), blaft fanatiek op de kist en de basis van het bijtwerk heeft hij op een bijtkussentje geleerd, waarbij ook al aandacht was voor hoe hij zijn kop moest kantelen.
Een ander, oud NK-ganger en met zijn manier van trainen altijd succes gehad, heeft een nog pittigere pup (kreng wordt al om niks kwaad haha) maar ook hij is de basis anders aan het leggen dan hij van oudsher gewend was.
Revieren in burger, transport basis in burger, veel belonen...
Top om te zien!

Momenteel train ik zelf niet, dus ben veel aan het helpen bij oefeningen. Ik ben de puppiehelper :mrgreen: :tong: Ik sta als burger voor het revieren (en grijp in als pup bedenkt dat hij het al wel weet en dat hij mij wel kan bijten als het niet gaat zoals hij wil), kijk mee, geef tips (bal is blaffen, met transport misschien iets anders gebruiken als je wil dat hij stil is :wink: ) en geniet vooral met volle teugen.
Zo gaaf om te zien en mee te maken!

Heb nu alweer zo'n zin om zelf weer aan de slag te gaan!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rocco
Zeer actief

Re: KNPV... puppies!

Ongelezen bericht door Rocco »

Top leukste wat er is bezig met jonge honden.

Je moet tegenwoordig een beetje geluk hebben met een goede club.sfeer en pakwerkers wat je aanstaat
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: KNPV... puppies!

Ongelezen bericht door Hippo »

Die pup van Henk komt overigens weer van dezelfde fokker en is 75% dezelfde combinatie als zijn vorige hond (en dus ook Dico ;-) ).

Ik train zelf met een clicker en doe veel met een bal. Op de club waar ik nu zit, traint iedereen met voer en een bal/bijtrol als beloning. Ook het manrevieren wordt aangeleerd door te blaffen voor een beloning ipv te bijten.
Wat ik wel jammer vond is dat de Henk van jullie club alles doet met een prikkebandje om bij een pup van 5 maanden. Op de familiedag van de fokker ging hij dus ook de pup aanplagen aan een prikkebandje :scratch: .
Ik heb niks tegen een prikkebandje als tijdelijk hulpmiddel, maar om het nou bij elke oefening in te zetten bij een jonge hond van die leeftijd(pup was toen 4,5mnd) vond ik wat merkwaardig.

Ben wel blij dat steeds meer mensen in de KNPV met een positievere insteek de honden trainen.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”