Dit had te maken met de sfeer op de vereniging en de druppel was dat ik letterlijk bedreigd werd ( als je nou je mond niet houdt knijp ik je strot dicht... echt top!). Op dat moment zat ik niet lekker in mijn vel, ook vanwege de druk op mijn werk en heb ik een time-out ingelast. Officieel ben ik per 1 januari dit jaar vertrokken en ergens begin februari ben ik op mijn huidige club terecht gekomen.
Van mijn oude club is weinig over (naast mij zijn vrijwel alle leden vertrokken, er zijn enkele nieuwe mensen begonnen van wie er alweer 1 naar een andere club is overgestapt) en hoewel ik dat doodzonde vind (was altijd een leuke club met een prachtig terrein) ben ik heel blij met de plek waar ik nu train.
Ik was altijd al "anders" in die zin dat ik zo positief als mogelijk wil trainen. Bij mijn oude club waren er meerdere die zo trainden, maar bij mijn nieuwe club zitten toch een aantal mensen die al 30+ jaar in de KNPV trainen en daardoor wellicht wat lastiger hun methodes aanpassen.
Zo geweldig om nu te zien dat daar wel degelijk voor open gestaan wordt.
1 lid (die een nestbroertje van Dico van Hippo gehad heeft, helaas medisch niet ok) heeft een pup van nu ruim 5 maanden denk ik. Is volop bezig met voer en een clicker

Een ander, oud NK-ganger en met zijn manier van trainen altijd succes gehad, heeft een nog pittigere pup (kreng wordt al om niks kwaad haha) maar ook hij is de basis anders aan het leggen dan hij van oudsher gewend was.
Revieren in burger, transport basis in burger, veel belonen...
Top om te zien!
Momenteel train ik zelf niet, dus ben veel aan het helpen bij oefeningen. Ik ben de puppiehelper

Zo gaaf om te zien en mee te maken!
Heb nu alweer zo'n zin om zelf weer aan de slag te gaan!