Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze vervelen zich!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Ze vervelen zich!

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij hebben sowieso geen avondhonden dus daar hebben we geen last van. Vroeg in de ochtend lopen ze een grote ronde meestal in de duinen en in de middag gaan ze naar een ander , wisselend , gebied maar meestal korter.
Dat zijn ze zo gewend dus ze doen niet anders nu dan anders.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Caro. schreef: Kaya had dat ook en daar werd ik ook echt weleens gestoord van :schrik: Wij zeiden toen al 'nooit meer een hond uit een echte werklijn'.
Ze blijven gewoon maar doorgaan en bij de minste beweging alweer startklaar voor het volgende spelletje... hou op, ik wil even rustig zitten :ugh:
:LOL: Nou ik heb Kiwi hier uit puur werklijn, maar die staat AAN of UIT en nee is nee. Ze accepteert haar luie avond zonder morren. Dat is makkelijk.
Mayke echter, die gaat dan tegen me aan zeuren. Steeds dr kop op mn schoot leggen, af en toe een bal tegen me aandrukken, bij de deur liggen en me aanstaren, met dr oren zo ver naar achteren dat ik bijna 144 voor dr ga bellen, zo zielig ziet ze eruit. Als ik in huis bezig ben, dan staat ze permanent in de weg en blijft maar om me heen dralen. En dan is ze gewoon al 2 uur buiten geweest he :LOL:
Terwijl ze minder energie en werkdrift heeft dan Kiwi. Maar t is nogal een veeleisend geval.

En dat vind ik heerlijk hoor, zo'n 'aanwezige' hond in huis, maar soms ... :oohja:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Herkenbaar, ik heb er vorige week al over geklaagd in het ergernissentopic :mrgreen:

Bij mij is het de teckel die kliert. In haar geval gaat het denk ik om de tuin die ze mist. want de hoeveelheid buitenshuis activiteiten is echt hetzelfde.
Ze mag de tuin in wanneer ze wil maar ze vindt het zelf ook wat koud en nat om lang in te blijven en ik sta niet de hele dag bij de deur om deze open te doen.
Toen de achterdeur hele dagen openstond liep ze meerdere keren per uur een rondje door de tuin en wanneer ik zelf buiten was rommelde ze heerlijk mee.
Nu wil ze ook uren rondrommelen maar in huis is er minder te doen en ben ik dus de sjaak, vindt ze :hmmm:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Inge O schreef:Nee, echt nog nooit meegemaakt, zelfs nog niet iets wat er op lijkt - bij geen van mijn honden.
Idem, ze weten prima dat het geen zin heeft om te bedelen om actie. Zodra ze aanvoelen dat ik iets met ze ga doen staan ze helemaal klaar maar daarbuiten wil ik geen gezeur en chillen ze gewoon.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Totaal geen last van nooit gehad ook ik loop juist graag in het donker hang er wel lampjes aan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:
malinois schreef:Hier veranderd er niks in t dagelijks ritme van wandelingen en fietsen. Alleen soms dan in t donker. De honden zijn dus ook niet anders. Nog nooit meegemaakt ook trouwens
Maar verandert ook niets voor ze in de tijd eromheen? Want dat bedoel ik meer. De activiteiten zorg ik wel voor, maar daarbuiten is t leven wat saaier. Voorheen een barbebuetje hier en daar, picknicken, boekje lezen in t gras, lummelen in de moestuin, op terrasjes hangen, zonnebaden langs de plas, of gewoon in de tuin hangen en bekijken wat er langs komt. Allemaal buitendingen die nu wegvallen.
Nee... ze zijn blij als ze tussendoor ff kunnen uitrusten denk ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb er nooit een probleem mee gehad.
In huis is rust en buitenshuis wordt er gespeeld of getraind.
En ik bepaal wanneer er naar buiten gegaan wordt.
Dus als ik ze roep (of riep) komen ze in de benen en anders niet :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ik merk ook geen verschil. Niet bij m'n honden, maar ook bij mezelf niet qua actie. Ja dat het wat donkerder is en dat ik met lampjes in de weer moet.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik vind het wel lastig, maar niet dat ik iets aan Tobi merk.

Wij hebben naast onze woonwijk een bos en daar is het gewoon stikdonker. Daar loop ik echt niet in mijn eentje. Dus daar heb ik nu de flex riem voor gekocht en ik loop een rondje om de voetbalvelden. Daar schijnen de lampen op het veld tot zeker 22.00 uur en dan hebben we toch een flinke ronde gelopen. Verder probeer ik meteen na het eten te gaan lopen. Zeker omdat rond half 7 heel veel honden op de been zijn en dan spelen ze altijd super leuk met elkaar. Dan hoef ik 's avonds echt geen groot rondje meer. Alleen plas en poep.
_Esmee
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

eigenlijk integendeel. de zomers zijn hier saaier want erg warm. dan zijn de wandelingen korter, er worden minder balletjes gegooid enz. Moet ik wel aan toevoegen dat ik zomers en 's winters vrijwel altijd buiten bezig ben, maar als het kouder is wordt er toch meer met ze ondernomen.
Overigens heb ik overdag altijd zielig kijkende herdertjes; iedere beweging van mij betekent een hoopvolle 'gaan we nou wat doen'??
Maar de avonden zijn altijd rustig. Dan doe ik nooit wat met ze dus dat zijn ze gewend.
Gewenning is denk ik toch de sleutel :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”