Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt baby dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Hond bijt baby dood

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lizzie. schreef:Dus als iemand duidelijk zijn mening verteld zonder in ''lintjes'' te verpakken dan heet dat stemmingmakerij.
jij weet niet zo goed als ik dat het niet gaat over mensen die zeggen "ik maak me zorgen over het ras en de veiligheid..... of je leest niet zoals ik of het kan je niet schelen, maar er staan soms hele boute beweringen tussen :wink: ........
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Veronique & Kyra schreef:Laat ik voorop stellen dat ik het vreselijk vind wat er gebeurd is. Dit had nooit mogen gebeuren en valt met geen mogelijkheid goed te praten.

Maar sommige reacties hier over de SPA's in het algemeen vind ik ook wel héél ver gaan.
Alsof iedereen die zo'n hond heeft en kinderen heeft onverantwoorde ouders zijn die hun kind bewust in gevaar brengen.

Nu betrek ik dat ook op mezelf, ik heb natuurlijk een Stafford in huis en een kind.
Dus eigenlijk had ik Kyra moeten herplaatsen (of afspuiten :hmmm: ) toen ik zwanger werd? Of had ik mijn kinderwens maar moeten uitstellen tot Kyra er niet meer zou zijn?

Ja, ik let heel goed op met haar en de honden. Ja, ook met de weim die er rondloopt.
Ze zijn nooit alleen met mijn dochter, mijn dochter mag niet op of over de honden klimmen. Mand is verboden terrein voor haar, dat is dé veilige / rustige plek voor de honden.

Ik krijg altijd buikpijn van de foto's waarbij een kind in de hondenmand ligt, half op de hond. Want men moet zo duidelijk laten zien dat hun hond zo'n lieverd is met kinderen. Dat heb ik overigens met ieder ras, waarom moet een baby perse op de hond gelegd worden.
Of mensen die lachen als een kind over de hond heen kruipt, want fikkie doet niks. Zo'n goede sul.

Ze leven hier samen, geen stress of panisch gedoe om ze te scheiden als wij er gewoon bij zijn. Het is niet zo dat ze niet in contact komen. Maar wel met regels voor zowel hond als kind.
Maar zoals ik het hier lees zou ik alsnog een idioot zijn die bewust mijn kind in gevaar brengt. En dat vind ik nog wel wat om te zeggen :ugh:

Ik zal de laatste zijn die alles maar goed praat of de problemen die er zijn met een groot aantal van de eigenaren van de spa's.
Hier zal er ook nooit meer eentje komen, hoe dol ik ook met op en met Kyra en hoop dat ze nog héél lang bij ons mag zijn.
Alleen dit schoot bij mij wel verkeerd, want je kunt veel van me zeggen maar ik ben geen tokkie die z'n kind bewust in gevaar brengt.
Ik kan me deze reactie wel voorstellen. Persoonlijk vind ik het ook te ver gaan om te zeggen dat een ouder altijd onverantwoord bezig is om een stafford of pitbull te hebben icm een kind. Is het een ideale combinatie? Nee dat denk ik niet. De kans dat spanningen opbouwen en een hond misschien ontploft is groter met de drukte van kinderen. Je neemt dan mogelijk een risico. Uitlaten lijkt me daarnaast ook geen feestje met een kind erbij. Maar er zijn ook echt wel staffords die juist naar kinderen heel erg stoïcijns en goedaardig zijn. Moet je je kind dan maar alleen laten met de hond en alles toelaten? Nee absoluut niet. En bij dat laatste gaan natuurlijk heel veel ouders de fout in. En dan hebben we het vaak wel over de type 'tokkies' die willen bewijzen dat het zulke geweldige nanny dogs zijn.
Daarnaast denk ik dat veel pitbull en stafford eigenaren de hond ook vaak bewust opjut. Hoe vaak zie je geen foto's van een gespierde vechthond die wild op z'n achterpoten staat te springen, minutenlang aan een touw hangt, wild tegen de muren oploopt of een band aan stukken loopt te trekken. Cool hoor! Maar juist dit soort honden zou ik zo min mogelijk in zo'n staat brengen.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

S@ndr@ schreef:
Lizzie. schreef:Dus als iemand duidelijk zijn mening verteld zonder in ''lintjes'' te verpakken dan heet dat stemmingmakerij.
jij weet niet zo goed als ik dat het niet gaat over mensen die zeggen "ik maak me zorgen over het ras en de veiligheid..... of je leest niet zoals ik of het kan je niet schelen, maar er staan soms hele boute beweringen tussen :wink: ........
Dat weet ze ook wel maar ook reacties zoals die van Lizzie duiden op stemmingmakerij, weliswaar verkapt maar daarom niet minder stemmingmakerij :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Jonas26 schreef:
S@ndr@ schreef:
Dat weet ze ook wel maar ook reacties zoals die van Lizzie duiden op stemmingmakerij, weliswaar verkapt maar daarom niet minder stemmingmakerij :mrgreen:
Anders zou we ook niet reageren, op mijn opmerking, wie de schoen past enz. maar toch ik ben zo beleefd om dan toch maar antwoord te geven
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Jonas26 schreef:
S@ndr@ schreef: ik hou niet van stemmingsmakerij.....( zachtjes uitgedrukt) :Q: het dient ook feitelijk geen enkel doel, behalve dan de degene die de stemming maakt er blijkbaar op kickt
Dat is dus wat mij hier vreselijk stoort, de stemmingsmakerij. Nergens proef ik oprechte bezorgdheid of empathie uit, op een enkeling zoals Budkes na die het ook prima en zuiver weet te onderbouwen :ok:
Wat Nanna ook al aangaf: het punt is dat, vanwege de aanleg, het karakter en de enorme kracht, de consequenties van een gebrekkige opvoeding bij een SPA simpelweg veel erger zijn dan bij een golden, labrador, chihuahua, boomertje, jack russel, beagle enzovoort. Bij een verantwoordelijke SPA-baas die zich bewust is van de risico's en daarnaar handelt is er niks aan de hand. Maar de ellende is dat de meeste bazen óf een enorme roze bril op hebben en dientengevolge hun hond consequent zien als een wandelende theemuts, óf het eigenlijk wel spannend vinden om hun hond nogeens lekker op te jutten zodat ze de stoere bink uit kunnen hangen met hun hond waar iedereen bang voor is. Aangezien de verantwoordelijke bazen zo enorm in de minderheid zijn, je geen enkele invloed hebt op het gedrag van eigenaren en de gevolgen als het misgaat doorgaans verschrikkelijk zijn, zien veel mensen geen andere oplossing dan alle SPA's maar te verbieden. Dat wordt dan weggezet als stemmingmakerij, maar wat verwacht je dan?
Jonas26
Zeer actief

jvanringen schreef:
Jonas26 schreef:
S@ndr@ schreef: ik hou niet van stemmingsmakerij.....( zachtjes uitgedrukt) :Q: het dient ook feitelijk geen enkel doel, behalve dan de degene die de stemming maakt er blijkbaar op kickt
Dat is dus wat mij hier vreselijk stoort, de stemmingsmakerij. Nergens proef ik oprechte bezorgdheid of empathie uit, op een enkeling zoals Budkes na die het ook prima en zuiver weet te onderbouwen :ok:
Wat Nanna ook al aangaf: het punt is dat, vanwege de aanleg, het karakter en de enorme kracht, de consequenties van een gebrekkige opvoeding bij een SPA simpelweg veel erger kunnen zijn dan bij een golden, labrador, chihuahua, boomertje, jack russel enzovoorts. Bij een verantwoordelijke baas die zich bewust is van de risico's en daarnaar handelt is er niks aan de hand. Maar de ellende is dat de meeste bazen een óf een enorme roze bril op hebben en dientengevolge hun hond consequent zien als een wandelende theemuts, óf het eigenlijk wel spannend vinden om hun hond nogeens lekker op te jutten zodat ze de stoere bink uit kunnen hangen. Omdat de verantwoordelijke bazen zo enorm in de minderheid zijn, je geen enkele invloed hebt op het gedrag van de eigenaren en de vreselijke gevolgen als het misgaat, zien veel mensen geen andere oplossing dan alle SPA's maar te verbieden. Dat wordt dan weggezet als stemmingmakerij, maar wat verwacht je dan?
Ik zie het verbieden niet als stemmingmakerij maar bepaalde uitspraken wel. Daar spreekt namelijk geen empathie of bezorgdheid uit, die zijn doelbewust op een bepaalde manier geformuleerd met als doel een vette rel te veroorzaken. Dat is waar ik moeite mee heb :wink: Net zoals ik ook moeite heb met een bepaalde schijnheiligheid wanneer mensen aangesproken worden op stemmingmakerij.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Dat er gewaarschuwd wordt helemaal prima, ook ik irriteer me aan de naïviteit van een groot deel van de SPA eigenaren.

Ik meng me ook niet vaak in dit soort discussies want die zijn toch zinloos hier op het forum, maar ik vind het de laatste tijd ook wel echt heel ver gaan hier. En dan met name de manier waarop, dat heeft niks meer met waarschuwen te maken. En nee, het hoeft echt niet ingepakt te worden met lintjes. Maar sommigen gedragen zich net zo als de agressieve pitbull waar ze zelf zo'n hekel aan hebben :roll:

Had hier de reacties ook wel willen lezen op het moment dat ik Kyra wel had laten inslapen op het moment dat ik zwanger was .... :hmmm: Want zo'n hond herplaatsen is ook not done natuurlijk, dus enige optie is afspuiten dan maar?

Met de situatie hond-kind kijk ik niet eens naar het ras, voor Sari gelden exact dezelfde regels. Niet dat ik bang ben dat een van hen haar zou (dood)bijten, maar ik vind dat je een kind nooit alleen moet laten met een hond, ongeacht het ras.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Nanna schreef:
Jonas26 schreef: Nou als je schrijft hond sloopt kind dan is er toch duidelijk iets mis met je! Dat heeft niets met in lintjes verpakken te maken :roll:
:19: Het is cru uitgedrukt, dat is waar. Maar het feit blijft staan dat die hond dat kind verscheurd heeft. Hoe wil je dat dan lieflijk verpakken? 'hond knuffelt kind zo lang tot het bezwijkt?'
In dit geval heb je (helaas) gelijk, dit soort incidenten kun je ook helemaal niet lieflijk verpakken. Valt op geen enkele manier goed te praten.

Maar om het maar weer even persoonlijk te maken, om te zeggen dat ik maar moet wachten tot Kyra mijn dochter sloopt of verscheurd dat vind ik weer een stap te ver hoor.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

Veronique & Kyra schreef:Dat er gewaarschuwd wordt helemaal prima, ook ik irriteer me aan de naïviteit van een groot deel van de SPA eigenaren.

Ik meng me ook niet vaak in dit soort discussies want die zijn toch zinloos hier op het forum, maar ik vind het de laatste tijd ook wel echt heel ver gaan hier. En dan met name de manier waarop, dat heeft niks meer met waarschuwen te maken. En nee, het hoeft echt niet ingepakt te worden met lintjes. Maar sommigen gedragen zich net zo als de agressieve pitbull waar ze zelf zo'n hekel aan hebben :roll:

Had hier de reacties ook wel willen lezen op het moment dat ik Kyra wel had laten inslapen op het moment dat ik zwanger was .... :hmmm: Want zo'n hond herplaatsen is ook not done natuurlijk, dus enige optie is afspuiten dan maar?

Met de situatie hond-kind kijk ik niet eens naar het ras, voor Sari gelden exact dezelfde regels. Niet dat ik bang ben dat een van hen haar zou (dood)bijten, maar ik vind dat je een kind nooit alleen moet laten met een hond, ongeacht het ras.
Ik denk ook niet dat iemand hier jou op aanvalt, want zo te horen ben jij wel verantwoordelijk bezig :ok: Althans dat vind ik wel en ik denk dat de rest hier dat ook vindt. Ik zal jou hier nu niet op aanvallen. En ik zou nu ook niet zeggen dat je Kyra weg zou moeten doen of in zou moeten laten slapen
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Nanna schreef:
Jonas26 schreef: Nou als je schrijft hond sloopt kind dan is er toch duidelijk iets mis met je! Dat heeft niets met in lintjes verpakken te maken :roll:
:19: Het is cru uitgedrukt, dat is waar. Maar het feit blijft staan dat die hond dat kind verscheurd heeft. Hoe wil je dat dan lieflijk verpakken? 'hond knuffelt kind zo lang tot het bezwijkt?'
Hoe zou jij het vinden als je de vader of moeder van dit kind was en las dat je kind gesloopt is? Speelgoed sloop je, autoos gaan naar de sloop maar een baby word doodgebeten, verscheurd maar niet gesloopt :roll:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Jeannet schreef:
Veronique & Kyra schreef:Dat er gewaarschuwd wordt helemaal prima, ook ik irriteer me aan de naïviteit van een groot deel van de SPA eigenaren.

Ik denk ook niet dat iemand hier jou op aanvalt, want zo te horen ben jij wel verantwoordelijk bezig :ok: Althans dat vind ik wel en ik denk dat de rest hier dat ook vindt. Ik zal jou hier nu niet op aanvallen. En ik zou nu ook niet zeggen dat je Kyra weg zou moeten doen of in zou moeten laten slapen
dat is natuurlijk een beetje kul. Je kan niet zeggen dat niemand met kinderen een SPA zou moeten hebben (ik zeg niet dat jij dat zegt hoor) en dan vervolgens uitzonderingen gaan maken voor iedereen die je kent met een SPA. Dan moet je het gewoon niet zeggen. Want al die andere mensen met een SPA hebben ook wel mensen die vinden dat ze er goed mee omgaan. Dat slaat dus nergens op wmb. En ik kan me ook goed voorstellen dat dat niet leuk is voor de bazen.
S@ndr@
Zeer actief

tja, ik had een vuilnisbakkie toen ik kinderen kreeg, en ik heb ze nooit alleen gelaten, je weet bij god niet wat een kind doet en wat een hond gaat doen zodra je de kamer verlaat... als die Newfy op je kind was gaan liggen was het ook geplet :LOL: ik bedoel maar, toezicht is wenselijk bij allebei en samen zeker
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: als die Newfy op je kind was gaan liggen was het ook geplet :LOL: ik bedoel maar, toezicht is wenselijk bij allebei en samen zeker
Je hebt gelijk hoor. Maar ik vond het een educated risk ;-)
dat is nu net het probleem met iets was je alle dagen om je poten hebt :wink:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

n
Nanna schreef:
Veronique & Kyra schreef: Maar om het maar weer even persoonlijk te maken, om te zeggen dat ik maar moet wachten tot Kyra mijn dochter sloopt of verscheurd dat vind ik weer een stap te ver hoor.
Je had haar al láng voor je aan kinderen dacht. En ik neem aan dat je je eigen hond goed kent en dat je er verantwoordelijk mee omgaat (dat weet ik trouwens wel zeker ;-)) En inderdaad, je moet geen enkel kind met een hond alleen laten.

Nou ben ik redelijk eigenwijs en ging toch de was weleens op zolder ophangen en liet mijn zoontje alleen met de Newfoundlander.
Dat komt omdat ik een Newfoundlander vele malen meer vertrouw dan een vechthond. Zij hebben niét die knop die om kan gaan waardoor ze veranderen in killers. Wil niet zeggen dat alle vechthonden dat wel hebben hoor, integendeel. Maar met hen zou ik dat risico nooit nemen.
En never nooit dat ik zo'n hond zou kopen als ik een op korte termijn-kinderwens had. Een ander doet dat wel. Dat mag. Want het is maar een mening.
Klopt, toen we haar 8 jaar geleden gekregen hebben waren we nog helemaal niet bezig over een eventuele kinderwens.
Ik ken Kyra goed, ik kan met haar lezen en schrijven en neem inderdaad mijn verantwoording. Zowel met mijn eigen dochter als met mijn omgeving :wink:

Er zal na Kyra ook nooit geen stafford meer komen, en daarin speelt ook mijn dochter mee. Niet zozeer dat zij gevaar loopt, maar vooral vanwege de hondagressie en ik daar geen zin (meer) in heb icm een kind.
Dat is mijn persoonlijke keuze, iemand die dat wel wil moet dat natuurlijk helemaal zelf weten. (zolang ze hun verantwoording nemen)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Je kunt de vechthondeigenaren nu eenmaal in twee groepen verdelen. Zij die wel verantwoordelijk met hun hond omgaan en zij die dat niet doen.
En als je er voor kiest om het niet te doen dan zijn de consequenties nu eenmaal vele malen groter dan bij een Wawa.

Wat kan mij het schelen dat iemand zijn Vlinderhondje maar aan laat keffen :19: Dat heeft toch geen ene donder te maken met een potentiële aanval van een klapkaak? Ik begrijp werkelijk niet waarom dat altijd vergeleken moet worden. Vind het ook best kinderachtig "ja maar zij doen het ook hoooooorrrrr" :roll: Nee, zij doen het NIET. Zij hebben niet de potentie om jouw hond aan gort te bijten.

Ik ken trouwens ook aardige staffords; ze zijn lang niet allemaal materiaal waarbij je die draaiende knop al aan ziet komen van een kilometer afstand. Izzy van Lemuria mag hier best komen logeren. :mrgreen:

Maar ik vind wel dat je er als baas ALTIJD op bedacht moet zijn. Net zoals ik er altijd op bedacht moet zijn dat Topsi achter een kat aangaat. Dat is nou eenmaal zo en als je dat vervelend vindt had je voor een ander ras moeten kiezen :19:

En ik vind ook dat je best rekening mag houden met de angst van andere mensen voor deze honden.
Gisteren zou ik door het klaphekje de hei op en ik zag net op tijd dat er twee meiden aan kwamen lopen met vier vechthonden. Los. :roll:
Dus ik laat dat hek uit mijn poten vallen en loop meteen door de andere kant op. Het commentaar was natuurlijk niet van de lucht, dát zinde de dames niet. Maar voorlopig kwamen er wel meteen twee aanrennen die met een stijve kwispel voor het hek stonden te loeren.
Hou godverdomme dat soort honden bij je. :hmmm:
De incidenten zijn denk ik te verdelen in twee groepen , de ene partij welke het totaal niet interesseert en de andere partij die denkt dat overkomt mij niet. Die twee partij is echt vele malen groter dan de eerste al wordt de indruk wel regelmatig gewekt dat dit niet zo zou zijn.
Maakt verder ook niet uit voor de gevolgen die het kan hebben dus beide kan vreselijk aflopen.

Jij haalt zelf het Vlinderhondje erbij in deze discussie dus een beetje flauw om daar dan later over te roepen dat zulke vergelijkingen niet gemaakt mogen worden :denken:
Het lijkt me overigens duidelijk dat een aanval van een spa erger is dan van een kleiner ras, welke dan ook.
Maar ik denk dat als morgen de Boerboel en Tosa's net zo populair waren als de Spa's nu er ook ontzettend veel ernstige ongelukken zouden gebeuren.
En ja de cijfers liegen er niet om maar het is wel een gegeven dat alles wat er maar op lijkt een spa is , je kwam zelf notabene met een filmpje aan waarin een hond zonder enige vorm van aanleiding achter een kind aan wilde. Dat doen enkel vechthonden roep je dan , terwijl het dan om een mix lab/chow blijkt te gaan. Dus andere honden kunnen dat ook doen en wat mij betreft er is voor geen enkele hond die zulk gedrag vertoont plaats in deze maatschappij.

Als mensen bang zijn van een hond heb je ze maar bij je te houden , dat vind ik wel. Ik vroeg laatst ook of iemand haar staffie weg wilde halen bij een aangelijnde Lucie waarop ik te horen kreeg dat het losloopgebied was en daarom niet moest zeuren. Wij hadden de honden alle vier vast omdat er een rijtje vissers zat die volop aan het bbq'en waren en wij niet wilde dat ze iets zouden pakken. Dan denk ik mens donder op , ik vraag niet of je je hond aanlijnt maar of je hem bij je wilt houden , voor mijn part los want Luus vind dat hele drukke midden in haar gezicht gewoon ergerlijk , net als ikzelf overigens. Gelukkig stortte de hond zich wel op de vissers hun bbq dus al snel rezen daar ook problemen waar de dame mee aan de slag kon :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: als die Newfy op je kind was gaan liggen was het ook geplet :LOL: ik bedoel maar, toezicht is wenselijk bij allebei en samen zeker
Dat snap ik, zo ben ik vroeger ook vaak zat alleen gelaten met de honden die we destijds thuis hadden. Of ik lag bij hun in de mand te slapen, of zij bij mij in bed.
Mijn ouders zagen daar ook niet direct kwaad in, dat ging gewoon zo.

Zelf ben ik er gewoon extra alert op nu we zelf zo'n kleintje rond hebben lopen. Vooral ook omdat zij pas 11 maanden is en dus zelf nog heel veel moet leren qua omgang met de honden. Ik zie het namelijk zo gebeuren dat ze een oor te pakken heeft en niet meer los laat :wink:

Een kennis van me stuurt wel eens "leuke" filmpjes door van haar zoontje met de hond. Een middenmaat wollig hondje. En dan zet ze erbij; kijk hoe lief, wat een sul is het ook he, hij is zo lief voor hem. En dan zie je dat jongetje van 1,5 jaar over de hond heen klauteren .... Daar kan ik gewoon heel slecht tegen, wat als die wollige haarbal een keer pijn heeft en van zich af snept op het moment dat er een peuter over hem heen walst? Dan is het natuurlijk weer een vals rotbeest.
Honden zijn geen speeltoestellen, ook al zijn ze nog zo lief. En nee, die hond zal ook niet ineens voor de kill gaan, dus dat wil ik ook helemaal niet vergelijken. Maar ook een snep in het gezicht kan een kind nog tekenen voor zijn leven, dus ook dat zou ik ten alle tijden willen voorkomen. Stafford of wollig hondje, dat maakt voor mij niet uit in ieder geval.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Nanna schreef:
Mee eens ik loop nu ook even snel naar boven om de was te pakken of iets anders. Maar toen ik storm nog had nam ik de honden met mij naar de wc als ik ging en de kleine lag in de box en toen hij eenmaal ging kruipen heb ik storm er helemaal bij weggehouden, terwijl ik niet wist of hij met kinderen kon puur en alleen omdat ik gezien heb hoe onberekenbaar hij op andere honden reageert.

Een ongezien moment heb je al snel, je loopt naar de keuken of pakt de post of iets onderuit de kast.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef: Een kennis van me stuurt wel eens "leuke" filmpjes door van haar zoontje met de hond. Een middenmaat wollig hondje. En dan zet ze erbij; kijk hoe lief, wat een sul is het ook he, hij is zo lief voor hem. En dan zie je dat jongetje van 1,5 jaar over de hond heen klauteren .... Daar kan ik gewoon heel slecht tegen, wat als die wollige haarbal een keer pijn heeft en van zich af snept op het moment dat er een peuter over hem heen walst? Dan is het natuurlijk weer een vals rotbeest.
Honden zijn geen speeltoestellen, ook al zijn ze nog zo lief. En nee, die hond zal ook niet ineens voor de kill gaan, dus dat wil ik ook helemaal niet vergelijken. Maar ook een snep in het gezicht kan een kind nog tekenen voor zijn leven, dus ook dat zou ik ten alle tijden willen voorkomen. Stafford of wollig hondje, dat maakt voor mij niet uit in ieder geval.
Ik maak ook ''leuke'' foto's van onze honden met de kleinkinderen. Die liggen soms wel degelijk bij hun , niet in de mand maar wel op de bank, net als bij ons. Uiteraard houden we het scherp in de gaten en zijn ze nooit alleen met de honden en moeten ze met Sien het voorzichtigst en rustigst zijn omdat zij er het meeste moeite mee had. Dat gaat prima nu maar wel omdat we daar bovenop gezeten hebben wat betreft omgaan met haar. Maar er geleden wel degelijk regels zowel voor de honden als voor de kinderen maar ze hebben regelmatig samen interactie.
Afbeelding

Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Tineke schreef:
Veronique & Kyra schreef: Een kennis van me stuurt wel eens "leuke" filmpjes door van haar zoontje met de hond. Een middenmaat wollig hondje. En dan zet ze erbij; kijk hoe lief, wat een sul is het ook he, hij is zo lief voor hem. En dan zie je dat jongetje van 1,5 jaar over de hond heen klauteren .... Daar kan ik gewoon heel slecht tegen, wat als die wollige haarbal een keer pijn heeft en van zich af snept op het moment dat er een peuter over hem heen walst? Dan is het natuurlijk weer een vals rotbeest.
Ik maak ook ''leuke'' foto's van onze honden met de kleinkinderen. Die liggen soms wel degelijk bij hun , niet in de mand maar wel op de bank, net als bij ons. Uiteraard houden we het scherp in de gaten en zijn ze nooit alleen met de honden en moeten ze met Sien het voorzichtigst en rustigst zijn omdat zij er het meeste moeite mee had. Dat gaat prima nu maar wel omdat we daar bovenop gezeten hebben wat betreft omgaan met haar. Maar er geleden wel degelijk regels zowel voor de honden als voor de kinderen maar ze hebben regelmatig samen interactie.
Dat is hier net zo goed, maar erbij liggen onder toezicht vind ik iets anders als erover heen klauteren en dan filmen dat het zo schattig is.

Onze dochter heeft ook absoluut interactie met de honden. Een van haar eerste woorden is niet voor niets aaien :mrgreen:
Maar wat je zelf ook zegt, wel met regels
Tineke
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef:
Tineke schreef:
Dat is hier net zo goed, maar erbij liggen onder toezicht vind ik iets anders als erover heen klauteren en dan filmen dat het zo schattig is.

Onze dochter heeft ook absoluut interactie met de honden. Een van haar eerste woorden is niet voor niets aaien :mrgreen:
Mijn oudste kleinzoon maakte nog eens een fikse klapper zo over Rio heen ,alsof je die over het hoofd kon zien :roll: . Als ik het had geweten had ik zeker op film vastgelegd en dat was dan in de familie een klassieker geworden gezien de boog waarmee hij erover heen vloog :mrgreen: . Rio verblikte of verbloosde overigens nog niet eens, hij deed net even een oog open om te kijken wat er nu over hem heen zeilde maar meer ook niet.
Maar met Orson bijv. heeft geen van de kinderen die geboren zijn toen hij nog leefde ooit contact gehad. Gewoon omdat ik dat niet had aangedurfd en dus zat die altijd achter dubbel slot en grendel als ze kwamen. Inderdaad er zijn regels en soms moet je het gewoon niet doen als het voor je gevoel niet goed aanvoelt maar ze alleen met de honden laten doen we sowieso niet.
Afbeelding

Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Tineke schreef:
Tineke schreef:

Mijn oudste kleinzoon maakte nog eens een fikse klapper zo over Rio heen ,alsof je die over het hoofd kon zien :roll: . Als ik het had geweten had ik zeker op film vastgelegd en dat was dan in de familie een klassieker geworden gezien de boog waarmee hij erover heen vloog :mrgreen: . Rio verblikte of verbloosde overigens nog niet eens, hij deed net even een oog open om te kijken wat er nu over hem heen zeilde maar meer ook niet.
Maar met Orson bijv. heeft geen van de kinderen die geboren zijn toen hij nog leefde ooit contact gehad. Gewoon omdat ik dat niet had aangedurfd en dus zat die altijd achter dubbel slot en grendel als ze kwamen. Inderdaad er zijn regels en soms moet je het gewoon niet doen als het voor je gevoel niet goed aanvoelt maar ze alleen met de honden laten doen we sowieso niet.
Haha ik zie het zo voor me. Maar dat zijn wel wat andere situaties als wat ik bedoelde met buikpijn krijgen. Dat zijn de type filmpjes waarbij een hond expres als klimpaal wordt gebruikt, erop gestaan wordt etc. En dan gewoon bewust en bewust door de ouders getolereerd wordt.
Ieder zijn keuze, maar dat zijn dingen waar ik niet goed tegen kan.

Hier racet onze dochter op dit moment non stop achter haar loopwagen rond. Die heeft ook wel eens een hond "aangereden" die in de weg lag. Daarbij kijken ze dan ook alleen even verbaasd op en meer niet.
Liggen ze in de mand dan is het verboden terrein voor onze dochter, dus als ze rust willen dan kunnen ze daar sowieso ongestoord liggen.

En natuurlijk letten we ook op dat onze dochter de honden niet expres omver rijdt, maar haar stuurkunsten zijn nog niet zo goed haha.
Nu zijn er onderling hier ook 0,0 spanningen dus het leeft gewoon allemaal ontspannen samen. Maar ik vind alsnog niet dat ze op de honden mag staan, of er bewust overheen klimt.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Dat soort filmpjes houd ik ook niet van. :schrik: Hier is Phoebe 1 keer over elmo heen geklommen (hij lag in de weg). Hij bleef doodstil liggen totdat ik haar wegpakte.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:
In dit geval heb je (helaas) gelijk, dit soort incidenten kun je ook helemaal niet lieflijk verpakken. Valt op geen enkele manier goed te praten.

Maar om het maar weer even persoonlijk te maken, om te zeggen dat ik maar moet wachten tot Kyra mijn dochter sloopt of verscheurd dat vind ik weer een stap te ver hoor.
Dat is het ook natuurlijk en ik denk ook niet dat iemand echt zo denkt. Het is meer de angst die er bij mensen ingebakken zit en ook wat hier, dus waarmee het topic begon, is gebeurd en de manier waarop. De hond bijt 1 baby dood, verminkt 1 kind, bijt ook nog de moeder uiteindelijk en komt daarna, volgens de berichten doodkalm naar buiten gewandeld. Dus hij zet de knop verschrikkelijk om. Dat is geen snep geweest dat is even moorddadig bezig gaan. En dat is toch ook doodeng en zie je wel vaker bij dit type hond.
En tuurlijk is dat een uitzondering, maar als ze het doen, dan doen ze het vaak wel "goed" :ugh:

En ik heb ook in die positie als jij gezeten hoor, zwanger van de eerste en een Mastiff, Bill, van 6 jaar oud, 80 kilo zwaar en een hekel aan kinderen. Het eerste wat mijn schoonfamilie vroeg was wat ga je nu doen met de hond, en mijn ex vroeg ja en wat nu als hij ons kind gaat bijten. Waarop ik zwaar geïrriteerd reageerde met: " Ok zal ik hem dan maar op voorhand vast in laten slapen?"
Uiteraard heb ik hem gehouden, die hond was al 6 jaar de liefde van mijn leven, 4 jaar langer dan mijn ex op dat moment :LOL:
Hij is ruim 12 geworden en beide zoons hebben het overleefd. Was het fout gegaan dan was de hele wereld over me heen gevallen, en eigenlijk niet geheel onterecht natuurlijk. Maar ik was 1000% consequent in het nooit nooit nooit alleen laten van kinderen met de hond. Echt Nóóit.

Maar ik heb ook naast mijn ongelooflijk kindvriendelijke Bulmastiff gezeten terwijl hij mijn jongste van zes in het gezicht beet. Ik zat er letterlijk naast. De hond sliep, schrok ergens van en zijn reactie was direct degene bijten die naast hem zat en dat was Simon. Ziekenhuis, hechtingen, de hele mikmak. Maar de hond schrok zo mogelijk nog harder van wat hij deed dan wij, en hij neigde er geen seconde naar om mijn andere kind of mij aan te vallen. Tot op de dag van vandaag beweerd Simon trouwens dat Budkes zich omdraaide met zijn bek open en hem zodoende per ongeluk raakte. Wat overigens niet zo was maar wel aangeeft dat het puur onverwacht was en hij zich niet voor kon stellen dat zijn maatje hem echt had gebeten. Hij is overigens ook niet bang geworden voor honden.
Dit om aan te geven dat een ongeluk tussen honden en kinderen echt in een heel klein hoekje zit. Ik heb Budkes overigens wel herplaatst met heel veel pijn in mijn hart naar kinderloze oudere vrienden waar hij een gouden leven geeft gehad.

Maar zoals al eerder aan gegeven ging ook Budkes niet in de killer modus. 1 beet en toen een oeps wat doe ik nou reactie...en misschien, maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen komt dit juist door het gebrek aan terrierbloed in deze molosser.

Dus ja ik snap beide kanten van het verhaal wel hoor. En het blijft een oneindig lastige kwestie.
Gr. Aniek

Afbeelding
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Haha ik zie het zo voor me. Maar dat zijn wel wat andere situaties als wat ik bedoelde met buikpijn krijgen. Dat zijn de type filmpjes waarbij een hond expres als klimpaal wordt gebruikt, erop gestaan wordt etc. En dan gewoon bewust en bewust door de ouders getolereerd wordt.
Ieder zijn keuze, maar dat zijn dingen waar ik niet goed tegen kan.
Hangt er vanaf of de hond dat ‘tolereert’. Ik deed dat vroeger ook als 3-jarige peuter met de boxer van mijn vader. Door die hond als looprek te gebruiken kon ik na 10 maanden al lopen, ik reed daar paardje op of kroop onder zijn buik op mijn rug waarna ik hem met mijn voeten de lucht in duwde en dat soort zaken.

Ik denk dat de meeste ‘normale hondenras’ honden wel dat soort ‘pup’ gedrag van peuters herkennen en tolereren. Het probleem zit hem meestal wanneer het om vreemde kinderen gaat in plaats van roedelleden. Diezelfde boxer van mijn vader zou niet getwijfeld hebben om een ander kind te bijten wanneer die mij iets zou doen. En ook in dit voorval ging het om een ‘vreemde’ baby aangezien de ouders niet de eigenaars van de hond waren. En ook in het geval van die troep rottweilers, ging het om een ‘vreemde’ kleuter die ze dan opeens als een indringer aanzien in het domein dat ze bewaken.

Ik denk dat eigenaars er vaak verkeerdelijk vanuit gaan dat als hun hond vriendelijk is voor eigen kind 'dat ook wel voor alle andere kinderen zal gelden die hier komen spelen', terwijl dit net een zeer groot risico is en zo ook foutloopt.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef:
Cowboy_Bebop schreef:
Ik denk dat de meeste ‘normale hondenras’ honden wel dat soort ‘pup’ gedrag van peuters herkennen en tolereren. Het probleem zit hem meestal wanneer het om vreemde kinderen gaat in plaats van roedelleden. Diezelfde boxer van mijn vader zou niet getwijfeld hebben om een ander kind te bijten wanneer die mij iets zou doen. En ook in dit voorval ging het om een ‘vreemde’ baby aangezien de ouders niet de eigenaars van de hond waren. En ook in het geval van die troep rottweilers, ging het om een ‘vreemde’ kleuter die ze dan opeens als een indringer aanzien in het domein dat ze bewaken.

Ik denk dat eigenaars er vaak verkeerdelijk vanuit gaan dat als hun hond vriendelijk is voor eigen kind 'dat ook wel voor alle andere kinderen zal gelden die hier komen spelen', terwijl dit net een zeer groot risico is en zo ook foutloopt.
We hebben het over een baby van VIER MAANDEN. Wat kan die in godesnaam fout doen om de moordzucht van zo'n hond te triggeren?
Hou toch eens op met rationaliseren en vergoelijken. Die hond was gewoon een gevaarlijke gek waarbij de knop opeens om ging. Ik denk zelfs dat de meeste klapkaken er niet eens over zouden piekeren om zoiets te doen.
Die kan nog niet eens rechtop zitten. Vrolijk kraaien en met armpjes en beentjes wapperen in z'n wipstoeltje daarentegen wel. Dat moet zo'n wurm natuurlijk ook niet doen.

Maar als de hond gewoon even veilig apart gezet was, zou er helemaal niks gebeurd zijn. Waarom het gezond verstand zo vaak terstond het hoofd uit vliegt het als mensen zo'n soort hond nemen zal ik denk ik nooit begrijpen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jvanringen schreef:Die (baby van 4 maanden) kan nog niet eens rechtop zitten. Vrolijk kraaien en met armpjes en beentjes wapperen in z'n wipstoeltje daarentegen wel. Dat moet zo'n wurm natuurlijk ook niet doen.

Maar als de hond gewoon even veilig apart gezet was, zou er helemaal niks gebeurd zijn. Waarom het gezond verstand zo vaak terstond het hoofd uit vliegt het als mensen zo'n soort hond nemen zal ik denk ik nooit begrijpen.
De baby logeerde daar met moeder en ander kindje.
De hond was dus niet van deze moeder, die misschien ook helemaal geen kennis heeft van hondengedrag?
De bazen van de hond waren niet thuis.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Nanna schreef: We hebben het over een baby van VIER MAANDEN. Wat kan die in godesnaam fout doen om de moordzucht van zo'n hond te triggeren?
Hou toch eens op met rationaliseren en vergoelijken. Die hond was gewoon een gevaarlijke gek waarbij de knop opeens om ging. Ik denk zelfs dat de meeste klapkaken er niet eens over zouden piekeren om zoiets te doen.
Ik vergoeilijk het niets. Ik trek alleen maar de rode draad doorheen doorheen al deze recente incidenten.
Hond had misschien nog nooit een baby gezien, baby huilt -> Mens of prooi? Hap en gedaan.

Klapkaken zullen waarschijnlijk sneller bijten dan andere rassen, maar standaard worden grote honden met jachtdrift die in een asiel ter adoptie staan nooit geplaatst in gezinnen met jonge kinderen wanneer de honden nooit gesocialiseerd werden met kinderen.
Laatst gewijzigd door Cowboy_Bebop op 19 okt 2016 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja duh... mijn honden kennen ook geen baby's en gister stond er ineens iemand met baby op de uitlaatplaats... ik heb hem (onder mn begeleiding en uiterst waakzaam oog) nog nooit zo voorzichtig zien doen (snuffelen) met iets... de ander zou weglopen denk ik maar ook als moeder hoor je daar toch rekening mee te houden...
Zou ik hem nu zomaar bij babys vertrouwen? Nooit never...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Wij weten toch helemaal niet wat zich daar precies heeft afgespeeld of wat er door die mensen heen ging. Wat het ook was ze zullen er nu ongetwijfeld heel veel wroeging en verdriet over hebben gezien de afloop :ugh:
Afbeelding

korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cowboy_Bebop schreef:
Nanna schreef: We hebben het over een baby van VIER MAANDEN. Wat kan die in godesnaam fout doen om de moordzucht van zo'n hond te triggeren?
Ik vergoeilijk het niets. Ik trek alleen maar de rode draad doorheen doorheen al deze recente incidenten.
Hond had misschien nog nooit een baby gezien, baby huilt -> Mens of prooi? Hap en gedaan.
De hond had misschien z'n bril niet op. Maar dat geeft niet, als z'n reukvermogen hem niet in de steek laat.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”