Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelplekken met goede paden (Groningen/Drenthe)

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 1

Wandelplekken met goede paden (Groningen/Drenthe)

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Aangezien mijn vader in een rolstoel zit, is een gemiddeld bospad voor hem niet begaanbaar. Aangezien hij toch graag met de honden wil kunnen wandelen, zou het fijn zijn om wat wandelplekken te hebben. Hij ging altijd met de honden naar Borgerwold in Veendam, maar aangezien de toller van mijn ouders overal het water in gaat is het voor hem niet meer mogelijk om hier alleen heen te gaan. Ze springt namelijk ook het water in op plekken waar ze er onmogelijk weer uit kan komen. Mijn vader kan op zo'n moment ook niet bij haar komen en moet dan dus hopen dat er iemand langs komt die haar uit het water kan vissen. Niet echt handig dus.

Zijn er nog andere plekken in de omgeving Groningen/Drenthe waar je met een rolstoel goed zou kunnen wandelen? De enige andere plek die we tot nu toe weten is het gebied bij Beijum.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wandelplekken met goede paden (Groningen/Drenthe)

Ongelezen bericht door runninggirl »

Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

De NAM locatie in Grijpskerk, Hoornse Plas.
Bij beide wel water, maar overal gemakkelijke kanten.

Bij de Hoornse Plas moet de hond allicht niet van de brug springen, maar dan kun je ook omdraaien en het rondje weer terug lopen om de brug te ontwijken. In een rustig tempo ong een uur tot anderhalf uur wandelen als je bij de brug omdraait.

De NAM locatie heeft goede fiets/wandelpaden door het gebiedje heen lopen. Ook kun je een rondje om het complex heen lopen. Goed voor een uurtje of 2 wandelen.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ijstijd pad in oa het oostersbos. Wel veel water ook...
Bargerveen heeft volgens mij ook een geasfalteerd pad. Maar dat weet ik niet zeker
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door maaiike17 »

runninggirl schreef:http://www.rolstoelroute.nl/ :ok:
Handige site! Dank je!
Kayltje schreef:De NAM locatie in Grijpskerk, Hoornse Plas.
Bij beide wel water, maar overal gemakkelijke kanten.

Bij de Hoornse Plas moet de hond allicht niet van de brug springen, maar dan kun je ook omdraaien en het rondje weer terug lopen om de brug te ontwijken. In een rustig tempo ong een uur tot anderhalf uur wandelen als je bij de brug omdraait.

De NAM locatie heeft goede fiets/wandelpaden door het gebiedje heen lopen. Ook kun je een rondje om het complex heen lopen. Goed voor een uurtje of 2 wandelen.
Hoornse plas ken ik inderdaad! :ok: Daar springt ze dus wel het water in op plekken waar het niet kan, maar daar kan ik in ieder geval wel samen met hem lopen. Heb je een adres voor Grijpskerk? Dan kunnen we daar ook eens gaan kijken!
Dat ziet er leuk uit! Daar gaan we eens kijken denk ik!
Gimmick schreef:Ijstijd pad in oa het oostersbos. Wel veel water ook...
Heb je een adres voor dat pad? Op zich is veel water geen probleem, als ze er maar weer uit kan komen.
Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

Grijpskerk - NAM locatie

Gebied:
De NAM locatie is een natuurgebied dat in 1997 is aangelegd rondom de gaslocatie bij Grijpskerk. Het is een afwisselend gebied met bosjes, water en grasvelden.

Wandelroutes:
Door het gebied lopen verharde en onverharde paden, waardoor je korte en langere routes kan volgen. Rondom de gaslocatie ligt een asfaltweg met een brede grasstrook waar bijna geen verkeer komt.

Losloopgebied:
Ja, uitgezonderd het broedseizoen van 15 maart t/m 1 juli. Dit geldt niet voor het rondje langs de weg.

Koffie:
2 Km verderop vanaf het wandelgebied links, ligt cafétaria De Rietlanden met een terrasje.

Routebeschrijving:
Vanaf de hondenschool de Friesestraatweg volgen richting Grijpskerk. Bij de stoplichten bij Grijpskerk rechtsaf, weg volgen. Na 2 km rechtsaf, parkeren bij het informatiebord. Linksaf voor wandelen in het gebied, rechtdoor lopen voor een rondje langs de weg.
Bron: http://www.akili.nl

Bij de Hoornse plas komen die van mij er overal zelf uit, en als ze bij de brug het water inspringen mogen ze mooi doorzwemmen tot aan het strand :engel:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Dwingerderveld, parkeren in Spier achter van der valk bij het bezoekerscentrum, daar is een rolstoelpad en losloopgebied voor honden :ok:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Op doggydating.com kun je ook filteren op rolstoelvriendelijk
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Is Bakkeveen te doen? Is geen Groningen of Drenthe maar net Friesland :)
Ze hebben bij het losloopgebied de Bakkeveense Duinen recent een deel van de paden geasfalteerd. Het is er niet heel groot en je gaat er geen kilometers kunnen maken, maar het is wel een mooi stuk. Er zijn genoeg mensen die t de moeite waard vinden om van wat verder te komen. Het is er op de zandverstuiving gezellig druk op een zonnige zondagmiddag, en voor sociale honden is de zandverstuiving een feestje.

Ik woon er vlak bij en ik ga er wel eens naartoe voor de honden, omdat ze het ook wel eens leuk vinden om in een groepje te spelen. Op mn normale wandelroutes kom ik weinig andere honden tegen.

Kells schreef:
kloesje schreef:Dwingerderveld, parkeren in Spier achter van der valk bij het bezoekerscentrum, daar is een rolstoelpad en losloopgebied voor honden :ok:
Heb jij dat rolstoelpad al eens gelopen? Ik kom vaak genoeg in het losloopgebied en dat is alles behalve rolstoel vriendelijk. Ik heb zo het idee dat het rolstoelpad eigenlijk gewoon het fietspad is.
Dat is het ook deels. Het is een route geschikt voor rolstoelen maar het sluit andere gebruikers van t pad niet uit natuurlijk.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Kells schreef:
kloesje schreef:Dwingerderveld, parkeren in Spier achter van der valk bij het bezoekerscentrum, daar is een rolstoelpad en losloopgebied voor honden :ok:
Heb jij dat rolstoelpad al eens gelopen? Ik kom vaak genoeg in het losloopgebied en dat is alles behalve rolstoel vriendelijk. Ik heb zo het idee dat het rolstoelpad eigenlijk gewoon het fietspad is.
Ja ik heb het pad eens gelopen, omdat we toen in een gezelschap waren, waarvoor we een dergelijk pad nodig hadden.
Is volledig geasfalteerd, geen grote ronde en prima te doen met de honden.
En ja zoals Paisley ook zegt, sluit het andere gebruikers, zoals fietsers niet uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”