Zijn allemaal x-ingen APBT/neo of am.bul,toch?Martin schreef:Whaaaaaaaahahaha, dikke vette ambullenv.d Lupinehof schreef:oke mooie foto's maar ik zie geen pitje
mol![]()
maar dat bruintje met die neger , denk ik wel

Moderator: moderatorteam
Helemaal mee eens!!!mechelaar_fan schreef:Een hond kent heus wel het onderscheid tussen een KNPV-pak en een kostuum van Armani.felicia schreef:op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..
't is niet omdat een hond in het KNPV-pak mag bijten, dat hij plotseling in alle omstandigheden gaat bijten. Een agressieve hond bijt sowieso. Ik vraag me af: Bij hoeveel van die bijtincidenten met pitbulls, waren er pitbulls betrokken die op een pakwerker gebeten hebben?
Een hond wordt niet agressief van in een pak te bijten.
daarkwam ik vandaag dus ook achterhenny schreef:Helemaal mee eens!!!mechelaar_fan schreef:Een hond kent heus wel het onderscheid tussen een KNPV-pak en een kostuum van Armani.felicia schreef:op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..
't is niet omdat een hond in het KNPV-pak mag bijten, dat hij plotseling in alle omstandigheden gaat bijten. Een agressieve hond bijt sowieso. Ik vraag me af: Bij hoeveel van die bijtincidenten met pitbulls, waren er pitbulls betrokken die op een pakwerker gebeten hebben?
Een hond wordt niet agressief van in een pak te bijten.
Honden worden geleerd "burger"bijtenhenny schreef:Dat is volgens mij gewoon een kwestie van oefenen. Een IPO hond zal ook niet gelijk bijten op een KNPV pak, maar als je ze duidelijk maakt dat het mag, dan doen ze het ook!!!!
Dus ook op 'gewone' pakken!!!! :p:
Inderdaad het wordt ze gewoon aangeleerd, je kunt het wel uitproberen met je hond, laat je maar aanvallen door iemand in burger, wedden dat jouw hond je zal beschermen (uitzonderingen bevestigen de regel) en dan ook in die spijkerbroek of Armanipak gaan hangen!Dingo schreef:Honden worden geleerd "burger"bijtenhenny schreef:Dat is volgens mij gewoon een kwestie van oefenen. Een IPO hond zal ook niet gelijk bijten op een KNPV pak, maar als je ze duidelijk maakt dat het mag, dan doen ze het ook!!!!
Dus ook op 'gewone' pakken!!!! :p:
Martijn schreef:Ja, maar de meeste andere rassen worden niet uitgeroeid.henny schreef:Maar dat is toch bij alle rassen zo.... als ze in verkeerde handen vallen krijgen ze slechte naam....
Het enige dat er voor zorgt dat pitjes in amerika niet als ratten in een riool worden vergast is dat je hard kunt maken dat het aantal bijtincidenten naar mensen toe door echte pitjes niet hoog maar juist heel laag is.
Laat het binnen een paar maanden eens goed fout gaan en het is dag pitje met je handje. Nog een land waar hij verboden is.
Ik snap ook niet zo dat men het nu ineens tof vind. Als mensen her in het verleden kwamen vertellen dat ze met hun pitje of staff wilde pakwerken ging iedereen stjl achterover. Ongeschikt en onverantwoord!
En nu wil je een hond die bekend staat om zijn stabiele maar ongenuanceerde gedrag, die bekend staat om zijn beet en de wil om altijd alles af te maken waar hij aan begint gaan fokken om aan het pak te hangen?
Dat is gewoon dom. Pitjes horen niet naar mensen te bijten.
Dat hoort niet bij het ras en het ras wordt enorm geschaadt door mensen die het perse toch willen.
Als ik eenden uit het water wil laten halen koop ik een labrador, geen pit.
Als ik op hazen wil jagen neem ik een whippet, geen pit.
Als schapen wil hoeden neem ik een collie, geen pit
Waarom moet je dan ineens wel een pit nemen om het werk van een herder te doen?
Oh ja..als ik een stabiele hond wil waarvan ik altijd weet hoe hij gaat reageren, waar ik mijn kleuters bij kan laten en die meer onder die indruk is van teleurgesteld gemopper dan van een beuk op zn kop....DAN neem ik een pit.
Ze hebben zo'n prachtig karakter. Het stoort me dan mensen daar perse tegenin moeten gaan.
niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanfelicia schreef:op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..
Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de armqyan schreef:niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanals hij de mouw had gewonnen ging hij terug naar de pakwerker en had geen interesse meer in de mouw 8O als je hem los zou laten had er dus wel degelijk iets aan de hand geweest en dan is het nieteens een pit
Hier ken ik ook een soortgelijk verhaal: een hond die kort pakwerk heeft gedaan (op de mouw), maar als iemand nu gaat rennen, dan gaat hij erachteraan en bijt in je arm.MARC_S schreef:Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de armqyan schreef:niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanals hij de mouw had gewonnen ging hij terug naar de pakwerker en had geen interesse meer in de mouw 8O als je hem los zou laten had er dus wel degelijk iets aan de hand geweest en dan is het nieteens een pit
![]()
Vandaar dat ik dus ook niet helemaal zeker ben van het feit dat als je een hond leert op een mouw te vliegen die voor een mens wordt gehouden, er feitelijk aan vast zit, hij dan niet een deel van zijn remmen kwijtraakt om mensen zelf ook naar de arm te vliegen als hij opgefokt raakt van wat dan ook.
Stang schreef:Hier ken ik ook een soortgelijk verhaal: een hond die kort pakwerk heeft gedaan (op de mouw), maar als iemand nu gaat rennen, dan gaat hij erachteraan en bijt in je arm.MARC_S schreef:Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de armqyan schreef:niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanals hij de mouw had gewonnen ging hij terug naar de pakwerker en had geen interesse meer in de mouw 8O als je hem los zou laten had er dus wel degelijk iets aan de hand geweest en dan is het nieteens een pit
![]()
Vandaar dat ik dus ook niet helemaal zeker ben van het feit dat als je een hond leert op een mouw te vliegen die voor een mens wordt gehouden, er feitelijk aan vast zit, hij dan niet een deel van zijn remmen kwijtraakt om mensen zelf ook naar de arm te vliegen als hij opgefokt raakt van wat dan ook.
Ik heb ook wel m'n twijfels, alhoewel ik het een prachtige sport vind.
Ze worden getraind op het jute, de mouw, dat weet ik, maar ik heb het idee dat sommige honden het onderscheid tussen de "mouw" en de "arm" niet echt kunnen maken.
of het zit in het karakterhoniahaka-kuckunniwi schreef:Stang schreef:Hier ken ik ook een soortgelijk verhaal: een hond die kort pakwerk heeft gedaan (op de mouw), maar als iemand nu gaat rennen, dan gaat hij erachteraan en bijt in je arm.MARC_S schreef:Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de armqyan schreef:niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanals hij de mouw had gewonnen ging hij terug naar de pakwerker en had geen interesse meer in de mouw 8O als je hem los zou laten had er dus wel degelijk iets aan de hand geweest en dan is het nieteens een pit
![]()
Ze worden getraind op het jute, de mouw, dat weet ik, maar ik heb het idee dat sommige honden het onderscheid tussen de "mouw" en de "arm" niet echt kunnen maken.
dan hebben ze de hond waarschijnlijk niet of niet goed afgebouwd.
ja, maar de riem is het verlengde van je armMARC_S schreef:Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de armqyan schreef:niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanals hij de mouw had gewonnen ging hij terug naar de pakwerker en had geen interesse meer in de mouw 8O als je hem los zou laten had er dus wel degelijk iets aan de hand geweest en dan is het nieteens een pit
![]()
helemaal mee eens!Oh ja..als ik een stabiele hond wil waarvan ik altijd weet hoe hij gaat reageren, waar ik mijn kleuters bij kan laten en die meer onder die indruk is van teleurgesteld gemopper dan van een beuk op zn kop....DAN neem ik een pit.
Ze hebben zo'n prachtig karakter. Het stoort me dan mensen daar perse tegenin moeten gaan.
Wat ik begrijp van een goede africhter op de club waar ik nu train, ligt het aan de hond. De meeste honden zien het als een spelletje en reageren dus niet meer als de mouw af is, er zijn echter ook honden die voor de echt gaanStang schreef:
Hier idem, stoeien leidt tot of verwarring en een onderdanige hond (bij mij), OF ze gaat voor de echt (bij en ander) en dan moet je snel stoppen want het wordt harder en harder.qyan schreef:of het zit in het karakter![]()
bij qyan is het toch echt zijn karakter wat meetelt en een verkeerde opbouw.
voor qyan is (als pup al niet) geen enkel spel een spelletje, maar pure werkelijkheid.
stoeien kan je niet doen met hem, hij gaat vechten.
ik denk wel dat ze het onderscheid tussen jute en een arm kunnen maken.
maar bij qyan bijvoorbeeld, als die naar de pakwerker vloog als de mouw enemaal gewonnen was, gingen ze dat gedrag ook uitlokken en ze vonden het prachtigmaar ja, ipo is en blijft de mouw en aanmoedigen om zo naar de pakwerker te vliegen vindt ik fout! maar ja, is toch geweldig een dober met zoveel drift
hier is ayka wel een voorbeeld van, als je gaat rennen en gek doen hangt ze geheid in je arm..dit deed ze trouwens al toen ze heel klein was alleen beet ze dan in de "kont"Stang schreef:Hier ken ik ook een soortgelijk verhaal: een hond die kort pakwerk heeft gedaan (op de mouw), maar als iemand nu gaat rennen, dan gaat hij erachteraan en bijt in je arm.MARC_S schreef:Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de armqyan schreef:niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanals hij de mouw had gewonnen ging hij terug naar de pakwerker en had geen interesse meer in de mouw 8O als je hem los zou laten had er dus wel degelijk iets aan de hand geweest en dan is het nieteens een pit
![]()
had niet eens tijd om boos te worden, want qyan viel mij op die momenten ook aan, die wou dan los dusMARC_S schreef:Hier idem, stoeien leidt tot of verwarring en een onderdanige hond (bij mij), OF ze gaat voor de echt (bij en ander) en dan moet je snel stoppen want het wordt harder en harder.qyan schreef:of het zit in het karakter![]()
bij qyan is het toch echt zijn karakter wat meetelt en een verkeerde opbouw.
voor qyan is (als pup al niet) geen enkel spel een spelletje, maar pure werkelijkheid.
stoeien kan je niet doen met hem, hij gaat vechten.
ik denk wel dat ze het onderscheid tussen jute en een arm kunnen maken.
maar bij qyan bijvoorbeeld, als die naar de pakwerker vloog als de mouw enemaal gewonnen was, gingen ze dat gedrag ook uitlokken en ze vonden het prachtigmaar ja, ipo is en blijft de mouw en aanmoedigen om zo naar de pakwerker te vliegen vindt ik fout! maar ja, is toch geweldig een dober met zoveel drift
Het zal inderdaad het type hond wel zijn. Wuilus gaat ook voor de bedreiging en op straat is het ook opassen als mensen raar doen of op me af lopen. Te serieus denk ik.
Wel maf zeg dat ze op de training zo met je hond omgaan. Werd je niet boos als ze hem opjutten op de pakwerker zelf? Is hij nu niet net als mijn hond scherp op straat tegen mensen daar waar gevaar zou kunnen zijn voor de baas?
dat verschilt erg per clubfelicia schreef:hier is ayka wel een voorbeeld van, als je gaat rennen en gek doen hangt ze geheid in je arm..dit deed ze trouwens al toen ze heel klein was alleen beet ze dan in de "kont"Stang schreef:Hier ken ik ook een soortgelijk verhaal: een hond die kort pakwerk heeft gedaan (op de mouw), maar als iemand nu gaat rennen, dan gaat hij erachteraan en bijt in je arm.MARC_S schreef:Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de armqyan schreef:niet alle honden zijn buitgericht in de IPO en daar weet ik door qyan alles vanals hij de mouw had gewonnen ging hij terug naar de pakwerker en had geen interesse meer in de mouw 8O als je hem los zou laten had er dus wel degelijk iets aan de hand geweest en dan is het nieteens een pit
![]()
Ze worden getraind op het jute, de mouw, dat weet ik, maar ik heb het idee dat sommige honden het onderscheid tussen de "mouw" en de "arm" niet echt kunnen maken.![]()
ik kan niet zeggen dat ze gevaarlijk op straat is absoluut niet, ze heeft gewoon een enorme buitdrift.. ik zag gelukkig dat ze bij de knpv niet zo op die buitdriften ingaan en daar was ik wel blij mee.
Wij ook, opbouwen van bijten doen we ook op IPO (tussen-)mouw.crutz schreef:dat verschilt erg per clubfelicia schreef:hier is ayka wel een voorbeeld van, als je gaat rennen en gek doen hangt ze geheid in je arm..dit deed ze trouwens al toen ze heel klein was alleen beet ze dan in de "kont"Stang schreef:Hier ken ik ook een soortgelijk verhaal: een hond die kort pakwerk heeft gedaan (op de mouw), maar als iemand nu gaat rennen, dan gaat hij erachteraan en bijt in je arm.MARC_S schreef: Mijn hond was ook zo van in de riem hangen omgegaan naar in je jas, wat alsnel overging naar in je blote arm happen. In de riem had ik gestimuleerd als trekspelletje, in de mouw van mijn oude jas vond ik wel lollig als puber, maar een arm vol gaatjes was minder. Je zou ook denken dat ik buitdrift op de riem had gestimuleerd. De hond vond echter dat het gewoon mensbijten was en dan richting de arm![]()
Ze worden getraind op het jute, de mouw, dat weet ik, maar ik heb het idee dat sommige honden het onderscheid tussen de "mouw" en de "arm" niet echt kunnen maken.![]()
ik kan niet zeggen dat ze gevaarlijk op straat is absoluut niet, ze heeft gewoon een enorme buitdrift.. ik zag gelukkig dat ze bij de knpv niet zo op die buitdriften ingaan en daar was ik wel blij mee.
wij doen (juist in de opbouw fase) veel op buitdrift
Hier ben ik het volledig mee eens ze zijn veel te groot voor Pitjes volgens mij zijn het kruisingen met AmericanBulldog of Dogo Argentino maar een Bandog kan natuurlijk ook Mastino x Pitbull ik zelf zie een Pitbull liever wat kleiner zoals ze horen te zijn 15/19 kg boven de 25 kg kunnen ze lekker zwijnen pakken (catchweight)Martin schreef:Whaaaaaaaahahaha, dikke vette ambullenv.d Lupinehof schreef:oke mooie foto's maar ik zie geen pitje
mol![]()
Zit geen enkele dogo of am.bull x-ing tussen, zijn alleen apbt of apbt/nEO X-ingen, wel beetje licht 15 kilo voor een pitje?*sidney* schreef:Hier ben ik het volledig mee eens ze zijn veel te groot voor Pitjes volgens mij zijn het kruisingen met AmericanBulldog of Dogo Argentino maar een Bandog kan natuurlijk ook Mastino x Pitbull ik zelf zie een Pitbull liever wat kleiner zoals ze horen te zijn 15/19 kg boven de 25 kg kunnen ze lekker zwijnen pakken (catchweight)Martin schreef:Whaaaaaaaahahaha, dikke vette ambullenv.d Lupinehof schreef:oke mooie foto's maar ik zie geen pitje
mol![]()
.