Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ipv kvv brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ipv kvv brok

Ongelezen bericht door Joey.K »

Hier eet alles in huis kvv. Nu gaan we over n tijdje week op vakantie met de honden en vroeg me af of ik ze n maand op brok kan zetten. Naja dat dat kan begrijp ik wel haha maar moet je daar persee ook natvoer bij voeren?

De chihuahua hier in huis doet het overal prima op ik kan alles afwisselen zonder klachten. De schotse herder is een drama. Die heeft vanaf pupje bij fokker altijd kvv gekregen. In eerste instantie heb ik haar gevoerd wat ze daar ook kreeg en dat weigerde ze. Toen ben ik haar met de rest mee smuldier gaan geven. Dat eet ze niet maar vreet ze maar ze heeft vaak andere ontlasting niet de mooie stevige keutels.

Ik was van plan om een zak doodgewone dog lovers gold te halen en dat eens een maand uit te proberen maar als ik haar daar ook de natvoer van MOET geven schiet dat ook niet op.

Dus is natvoer nodig of voor de lekker?
S@ndr@
Zeer actief

Re: Ipv kvv brok

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

natuurlijk hoeft dat niet, zijn heleboel honden die hun brokken gewoon heerlijk vinden en zo opvreten hoor :wink: het zal je verbazen
Joey.K
Zeer actief

Dat natvoer is dus meer voor de lekker? Ik heb hier altijd een zak goedkope merkloze brokjes voor die enkele keer dat ik vergeten ben te ontdooien en die vinden ze heerlijk daar heeft ze brokdrollen op alleen schijt ze dan net zo veel als een olifant :,) haha. Maar de laatste paar weken is het weer vaak dun op de kvv. Dan poept ze eerst redelijk normaal en na halfuurtje dun. Dat is met een kortharige hond al niet geweldig maar heb geleerd dat het met een collie hopeloos is
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Joey.K schreef:Dat natvoer is dus meer voor de lekker? Ik heb hier altijd een zak goedkope merkloze brokjes voor die enkele keer dat ik vergeten ben te ontdooien en die vinden ze heerlijk daar heeft ze brokdrollen op alleen schijt ze dan net zo veel als een olifant :,) haha. Maar de laatste paar weken is het weer vaak dun op de kvv. Dan poept ze eerst redelijk normaal en na halfuurtje dun. Dat is met een kortharige hond al niet geweldig maar heb geleerd dat het met een collie hopeloos is
Dat had Finn ook op smuldier en ik geloof dat er meer honden zijn die het niet geweldig doen op smuldier. Je zou ook een andere kvv kunnen proberen.

Waarom wil je ze trouwens voor 1 week vakantie een maand op brok zetten?
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Er bestaan ook houdbare worsten.
Bijv. van tammenga. Er zullen zeker nog wel meer merken zijn die houdbare worsten hebben.
Renske kun je ook nemen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Joey.K schreef:Dat natvoer is dus meer voor de lekker? Ik heb hier altijd een zak goedkope merkloze brokjes voor die enkele keer dat ik vergeten ben te ontdooien en die vinden ze heerlijk daar heeft ze brokdrollen op alleen schijt ze dan net zo veel als een olifant :,) haha. Maar de laatste paar weken is het weer vaak dun op de kvv. Dan poept ze eerst redelijk normaal en na halfuurtje dun. Dat is met een kortharige hond al niet geweldig maar heb geleerd dat het met een collie hopeloos is
Ja blikvoer is voor de lekker en vaak gebruik ik het om eventueel supplementen te geven over het voer als het nodig is. smuldier is een prima merk als je hond het er goed op doet. zo niet is een ander merk een optie, maar het kan ook best zijn dat de hond het op brok net even wat beter doet iedere hond is ander :wink: je kunt ook overwegen om af te wisselen, maar het is gewoon even kijken en uitproberen
Joey.K
Zeer actief

veertje schreef:
Dat had Finn ook op smuldier en ik geloof dat er meer honden zijn die het niet geweldig doen op smuldier. Je zou ook een andere kvv kunnen proberen.

Waarom wil je ze trouwens voor 1 week vakantie een maand op brok zetten?
Omdat ik ze niet pas die week brok ga geven en risico loop op hond aan de dunne in vakantie huisje :) en na een maand kunnen we beter een beslissing nemen of we de honden daarna ook op brok laten of toch weer terug op kvv gaan.

De katten doen het geweldig op smuldier (1 blaasgruiskat die officieel dieetvoer moet maar zijn waardes op dieetvoer zijn gelijk aan de waardes op smuldier . En met 3 katten is het makkelijker als ze allemaal het zelfde kunnen eten plus die kat is een zeur met eten en smuldier vind hij heerlijk)

Ik ben met haar begonnen met een ander kvv dogmeat? Dat at ze niet meer hier :s toen kivo geprobeerd dat at helemaal geen Een dier hier, ja na paar dagen tegen heug en meug n hapje. Toen zijn we terug overgestapt op smuldier en hebben de andere 18 kilo dogmeat en kivo maar aan het asiel gedoneerd haha. Maar haar ontlasting is nooit echt blijvend goed geweest. Wellicht wat gevoelige darmen. Verder ziet ze er super uit en gezond.
Laatst gewijzigd door Joey.K op 06 jan 2017 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Joey.K
Zeer actief

Odi schreef:Er bestaan ook houdbare worsten.
Bijv. van tammenga. Er zullen zeker nog wel meer merken zijn die houdbare worsten hebben.
Renske kun je ook nemen.
Ik ken ze inderdaad maar daar was zelfs onze chihuahua een ietsje van van de leg. Was wat minder mooi zijn ontlasting dus daar dat risico lopen bind ik dan ook weer niks
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Mocht de hond het fysiek goed doen op de brok, maar met ietwat lange tanden eten, dan kàn het soms behoorlijk helpen om een scheut kokend water over de brok te gooien.
En dan even laten staan.

Water moet iets afkoelen natuurlijk (tot lauwwarm is prima)
En het geeft de ruimte voor alle luchtjes om mooi vrij te komen.

Qua voedingswaarde veranderd er dan in principe niets, maar sommige honden waarderen dat lauwwarm nogal, en voor sommige helpt het dat de geuren goed vrijkomen.
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Goed voer is het voer waar je hond het goed op doet.
Goedkoop voer is vaak niet de beste kwaliteit, voer waar veel reclame voor wordt gemaakt is vaak te duur voor de geleverde kwaliteit. Zoek de gulden middenweg. Dat geldt voor brok, blik en kvv.
Je kunt vleeshonden makkelijker overzetten naar brok dan andersom, al is dat ook afhankelijk van het individu.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Joey.K
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Ja blikvoer is voor de lekker en vaak gebruik ik het om eventueel supplementen te geven over het voer als het nodig is. smuldier is een prima merk als je hond het er goed op doet. zo niet is een ander merk een optie, maar het kan ook best zijn dat de hond het op brok net even wat beter doet iedere hond is ander :wink: je kunt ook overwegen om af te wisselen, maar het is gewoon even kijken en uitproberen
Top dan weet ik dat! Dank je
Joey.K
Zeer actief

Omega schreef:Goed voer is het voer waar je hond het goed op doet.
Goedkoop voer is vaak niet de beste kwaliteit, voer waar veel reclame voor wordt gemaakt is vaak te duur voor de geleverde kwaliteit. Zoek de gulden middenweg. Dat geldt voor brok, blik en kvv.
Je kunt vleeshonden makkelijker overzetten naar brok dan andersom, al is dat ook afhankelijk van het individu.

Hondje van mn ouders eet inmiddels met de pot mee... wat voor brok ze hem ook gaven (ook kvv geprobeerd) of hij at niks of aan de dunne en overgeven. Dus als laatste middel dit maar geprobeerd. Hij eet natuurlijk niet alles mee en niet gekruid maar beest fleurt helemaal op.
Joey.K
Zeer actief

Bedankt voor de tips allemaal!!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kivo en Dogmeat vindt Elco ook niet echt wat. Lotgering daarentegen gaat er vlot in (is wat grovere maling). Dus ook als 2 merken kvv slecht gegeten worden, wil dat nog niet zeggen dat er geen ander merk is wat beter gegeten wordt en toch ook goede ontlasting enzo geeft.
En inderdaad: goed voer is voer waar je hond het goed op doet. En ja, dat kan een goedkope brok zijn, dure kvv, kliekjes etc
Joey.K
Zeer actief

Je hebt gelijk fotogravinnetje. Ik heb nu een zak dog lovers gold Original gehaald en dat hebben ze prima gegeten. Dus we gaan het zien.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”