Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Boxer

Ongelezen bericht door Leonie. »

Zitten hier ook Boxer-kenners?

Waar ga je heen als je een beetje een degelijke Boxer pup zoekt?

Is niet voor mijzelf uiteraard ;)
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Ze zijn anders wel heel leuk :wink:
Kijk eens op de facebook pagina Boxer lovers from the netherlands, daar zijn wat serieuze fokkers en meer dan 2500 liefhebbers of http://www.nederlandseboxerclub.nl/inde ... emiddeling.

Meestal is er wel een puppenwachtlijst.

Jane is een buitenlandse herplaatser en ik heb mij de laatste tijd verder niet zo in het puppengebeuren verdiept.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Vrienden van ons hebben eentje van kennel Amore del dio. Die zouden naar wat ik van die vrienden begreep iets meer neus hebben dan gemiddeld. Verder weet ik er niks van, ik heb die hond wel regelmatig uitgelaten maar daar heb je niks aan. :D
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ben zelf ook op zoek naar een fokker maar blijf het moeilijk vinden om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Daar komt bij ons dan ook nog bij dat we graag een bepaald type zien en dan ook nog het liefst een bepaalde kleur en alsof dat als niet moeilijk genoeg is ook nog een fokker welke goed selecteert op gezondheid.

Wat wordt er gezocht? een leuke huishond waarbij de fokker zich houd aan de regels van de club, liever een fokker welke nog meer testen doet? Een fokker waar ze zelf hun pup mogen uitkiezen of een fokker welke de pup aan wijst. Een fokker met werkhonden?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben wel benieuwd hoe het met de gezondheid van de boxer gesteld is. Onze boxer ( eigenlijk die van mijn man toen ik hem leerde kennen) werd 9 jaar en was in alle opzichten een oude hond. In die tijd waren ze ook erg log, ze zijn nu veel sierlijker en atletischer.
Maar hij had een gouden karakter; een intacte reu die altijd los kon en die nooit een andere hond lastig viel.Zo gek als een deur en zo lomp als tien varkens, dat wel :mrgreen:
We kijken nog altijd om als we een boxer zien.Je blijft toch een zwak houden voor zo'n ras.
Leonie.
Zeer actief

Bedankt!

Met de gezondheid is het niet heel best natuurlijk. Maar de mensen voor wie ik het vraag gaan echt voor de Boxer. Zij hadden vroeger ook erg leuke Boxers.

Zij gaan ook voor een specifieke kleur (de effen bruine zeg maar, daar is vast een andere term voor) en een fokker die erg met de gezondheid bezig is lijkt me geen overbodige luxe. Ze gaan zeker niet 'werken' met de hond. Gewoon lekker wandelen en wat cursussen. Uiteindelijk is het dus een huishond. Oh ja en ze willen een teef.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Marie-Josée schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het met de gezondheid van de boxer gesteld is. Onze boxer ( eigenlijk die van mijn man toen ik hem leerde kennen) werd 9 jaar en was in alle opzichten een oude hond. In die tijd waren ze ook erg log, ze zijn nu veel sierlijker en atletischer.
Maar hij had een gouden karakter; een intacte reu die altijd los kon en die nooit een andere hond lastig viel.Zo gek als een deur en zo lomp als tien varkens, dat wel :mrgreen:
We kijken nog altijd om als we een boxer zien.Je blijft toch een zwak houden voor zo'n ras.
Ik heb er ook nog steeds een zwak voor. Een oom en tante hadden er een toen ik klein was, zo'n lieverd. Vrienden van ons hebben van de zomer een hele grote reis gemaakt en toen heeft hun boxerteefje 6 weken bij ons gelogeerd, ook zo'n schat, een van de liefste honden die ik ken. Maar ik vind ze wel vaak heel vroeg oud worden, en die korte neus is ook niet fijn, hijgen als een karrepaard bij de minste inspanning, daar word je niet vrolijk van.
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Ik heb en fok boxers. Het is momenteel lastig om aan een pup te komen, bijna alle fokkers hebben wachtlijsten (ik ook) en er wordt beduidend minder gefokt als vroeger. Wel zijn we erg met de gezondheid bezig, HD, hart (echo doppler)en spondylose zijn de gezondheidsonderzoeken die gedaan worden ook moeten de ouders een gedragstest hebben afgelegd. De gemiddelde boxer wordt een jaar of 10 maar er zijn natuurlijk uitschieters naar boven en beneden. Momenteel komt er best wat kanker voor heb ik het idee, dat was altijd al maar ik hoor toch wel vaak dat er honden jong overlijden. Ik vind dat een boxer een werkhond is dus ik werk met ze (behendigheid, breitensport, ipo etc) dat vinden ze prachtig en doen het ook heel goed. Mijn honden zijn goed gezond, mijn oudste teef is nu bijna 9 en doet niet onder voor de andere twee (5,5 en bijna 3) Ze zien de dierenarts eigenlijk nooit. Maar goed, je moet een beetje geluk hebben daarmee. Kijk gewoon via beide rasverenigingen (Boxer Vrienden Nederland en Nederlandse Boxerclub) waar er nestjes verwacht worden of geboren zijn en ga daar eens kijken. Bij mij zijn mensen altijd welkom voor een oriënterend gesprek, het liefst al voordat de pups er zijn, en vraag ook naar alle testresultaten, dat is niet gek, ik vind het juist fijn als mensen dat doen.
Veel succes.
Leonie.
Zeer actief

Nanna schreef:Het hele ras staat strak van de kanker. Daarom zeg ik, je moet gewoon geluk hebben.
Is dat het enige? Geen kwalen die in bepaalde lijnen meer voorkomen? Ach, ook wel overzichtelijk.
Dat honden vroeg doodgaan aan kanker zijn ze van vroeger al gewend, dus dat nemen ze voor lief denk ik.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Topline schreef:Ik heb en fok boxers. Het is momenteel lastig om aan een pup te komen, bijna alle fokkers hebben wachtlijsten (ik ook) en er wordt beduidend minder gefokt als vroeger. Wel zijn we erg met de gezondheid bezig, HD, hart (echo doppler)en spondylose zijn de gezondheidsonderzoeken die gedaan worden ook moeten de ouders een gedragstest hebben afgelegd. De gemiddelde boxer wordt een jaar of 10 maar er zijn natuurlijk uitschieters naar boven en beneden. Momenteel komt er best wat kanker voor heb ik het idee, dat was altijd al maar ik hoor toch wel vaak dat er honden jong overlijden. Ik vind dat een boxer een werkhond is dus ik werk met ze (behendigheid, breitensport, ipo etc) dat vinden ze prachtig en doen het ook heel goed. Mijn honden zijn goed gezond, mijn oudste teef is nu bijna 9 en doet niet onder voor de andere twee (5,5 en bijna 3) Ze zien de dierenarts eigenlijk nooit. Maar goed, je moet een beetje geluk hebben daarmee. Kijk gewoon via beide rasverenigingen (Boxer Vrienden Nederland en Nederlandse Boxerclub) waar er nestjes verwacht worden of geboren zijn en ga daar eens kijken. Bij mij zijn mensen altijd welkom voor een oriënterend gesprek, het liefst al voordat de pups er zijn, en vraag ook naar alle testresultaten, dat is niet gek, ik vind het juist fijn als mensen dat doen.
Veel succes.
Hoe zit het inmiddels met ED en epilepsie?
Mijn boxer is alweer 8 jaar geleden ingeslapen, maar ooit zou ik er heel graag weer 1 willen, maar qua gezondheid moet er dan echt nog wel meer bereikt worden voor ik het weer aan durf.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Leonie.
Zeer actief

Dank je @Topline!
Topline
Actief
Contacteer:

Leonie. schreef:
Nanna schreef:Het hele ras staat strak van de kanker. Daarom zeg ik, je moet gewoon geluk hebben.
Is dat het enige? Geen kwalen die in bepaalde lijnen meer voorkomen? Ach, ook wel overzichtelijk.
Dat honden vroeg doodgaan aan kanker zijn ze van vroeger al gewend, dus dat nemen ze voor lief denk ik.
Nee, dat is helaas niet het enige. Er komt ook wel epilepsie voor en nierfalen. ED dan weer niet zo vaak.
Ik kan niet zeggen dat het in bepaalde lijnen extra veel voorkomt maar niet iedereen is even open over deze zaken natuurlijk.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Van de Hazeberg :ok:
Leonie.
Zeer actief

maart schreef:Van de Hazeberg :ok:
Meer info?
Leonie.
Zeer actief

Oh das in België zie ik, never mind ;)
joyce83
Zeer actief

Wij hebben helaas een pech boxer. Heeft veel dingen waardoor ik dus wel bewuster aan het opletten ben en zoek naar fokkers. Er is een fokker welke voor ons meer in de buurt zit, veel op papier gezonde honden als ik de website mag geloven maar de honden die ik ken wat van hem af komen spreken me niet aan, toch wat gezondheidsproblemen dus valt dan helaas al voor me af.

Bij Amore del Dio heb ik ook het gevoel dat ze voor loopt op de gezondheid, dat spreekt me heel erg aan. Jammere is alleen dat ze vooral de kleur heeft welke wij liever niet zoeken.
Andere fokker welke de honden ons aanspreken, de kleur ons aanspreken twijfel ik weer wat omdat ik zie dat er toch vaak bij nesten ook witte boxers bij zitten. Vraag me dan af wat dat weer betekend ivm gezondheid van het nest of de ouder dieren. Of wit dan evengoed nog steeds een minpunt is qua gezondheid. Dezelfde genen zitten immers ook in de rest van het nest.

Omdat onze dame er nog is zijn wij nu al op zoek naar fokkers die ons aanspreken. Volg ze op facebook, kan zo dus ook verschillende nesten voorbij zien komen. Is dat niet een optie voor hun?
Leonie.
Zeer actief

joyce83 schreef:Bij Amore del Dio heb ik ook het gevoel dat ze voor loopt op de gezondheid, dat spreekt me heel erg aan. Jammere is alleen dat ze vooral de kleur heeft welke wij liever niet zoeken.
Zie ik het goed op hun website dat dat bruin is? Daar zijn zij namelijk juist naar op zoek. Bruin met een witte bles vinden ze zo mooi :)

joyce83 schreef:Omdat onze dame er nog is zijn wij nu al op zoek naar fokkers die ons aanspreken. Volg ze op facebook, kan zo dus ook verschillende nesten voorbij zien komen. Is dat niet een optie voor hun?
Denk het wel. Maar via Facebook krijg je niet altijd een goed beeld natuurlijk. Ze hebben zelf nooit eerder een pup gehad, dus dan is het misschien lastiger te weten waar je op moet letten.
joyce83
Zeer actief

Zelfs geel Nanna

Geel, hertenrood denk ik zelf dat ze genoemd worden als deze kleur wat donkerder is.
Afbeelding

gestroomd
Afbeelding

en hier zit ook dan nog donker en licht gestroomd in
Afbeelding
Topline
Actief
Contacteer:

Ha ha, die middelste gestroomde teef is toevallig mijn allerliefste Tanja :love:
Overigens een super gezonde hond van nu bijna 9 jaar
joyce83
Zeer actief

Mooie dame is het zeker, was zelfs aan het twijfelen toen ik die foto op google tegen kwam. Had echt zoiets van ? ik heb Do toch niet zo op een foto staan :)
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik kwam deze hond in een buitenlands asiel tegen. Boxer toch (of iig groot aandeel)? Ziet er ontzettend zoet uit.

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Awww wat een treurige blik!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

*Wolf* schreef:Ik kwam deze hond in een buitenlands asiel tegen. Boxer toch (of iig groot aandeel)? Ziet er ontzettend zoet uit.

Afbeelding
Ahhhh :I: de echte boxerblik!
Leonie.
Zeer actief

Iemand nog Boxer fokker tips? Mag ook via PB!
Leonie.
Zeer actief

Iemand nog Boxer fokker tips? Mag ook via PB!
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Heb je een pb gestuurd :ok:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Tnx :flower:
joyce83
Zeer actief

En hoe ver zijn ze in de zoektocht?
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

Het halfzusje van mijn reu krijgt binnenkort pups bij boxerkennel Valterboschzicht: http://www.valtherboszicht.nl/
En ook bij Van het Boxkamp (http://www.vanhetboxkamp.nl/) krijgen ze binnenkort pups. Beide fokkers die gezondheid voorop stellen.

Mijn eigen honden komen bij The Fifth Element vandaan. Maar daar zijn voorlopig geen pups in de planning voor zover ik weet.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

joyce83 schreef:En hoe ver zijn ze in de zoektocht?
Weet ik niet. Rondkijkende denk ik? ;)

Ze hoeven niet per direct een pup hoor, ze zijn zich aan het voorbereiden en ik denk dat over een half jaar of een jaar vroeg zat is.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”