Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechthond takelt twee pony's toe
Moderator: moderatorteam
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Vechthond takelt twee pony's toe
Ik vind een open hek ook geen enkel excuus hoor! Dat is een beetje hetzelfde als zeggen je hond keek raar en daarom kon mijn hond er niks aan doen, die moest hem wel verscheuren 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Manu wil ook nog weleens op pony's afrennen. Vaak niet maar soms wel dus is hij aangelijnd bij paarden. Er zijn heel veel honden met doet-ie-anders-nooit-baasjes die naar benen of staarten happen of tussen benen door rennen. Maar dat echte vlees happen vind ik gestoord.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Amoz wil ook achter groot wild (paarden, runderen, schapen) aan. Hij zal overigens niet bijten, maar rent er blaffend omheen. Die lijn ik dan dus ook ruim van tevoren aan. Amy wil ze ook opjagen, maar die loopt al aangelijnd op plekken waar deze dieren kunnen lopen. Het getriggerd worden door deze dieren vind ik dus niet zo heel gek omdat ik zelf ook honden heb die er heftig op reageren, maar echt daadwerkelijk voor de kill gaan en zwaar verwonden is wat anders, zo'n hond zou nergens los moeten lopen.
Heel sneu voor de pony's, hopelijk herstellen ze goed.
Heel sneu voor de pony's, hopelijk herstellen ze goed.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Hier van de zomer ook een incident gezien met een spa die een pony meerdere malen gebeten heeft. Het was de stalhond van locatie en de pony stond voor de wagen. De hond was op de wagen mee aan het rijden toen er opeens een knop om ging en hij het dier aan viel. Ik kwam op het geschreeuw af en heb geprobeerd de hond de pakken maar dat was niet mogelijk. Uiteindelijk een koekje voor zijn neus langs gegooid waarmee ik de focus kon onderbreken en toen was hij opeens ook weer gewoon een blije vriendelijke hond, terwijl hij eerder volledig onbereikbaar was. De hond in de kennel geparkeerd (gaat s avonds gewoon mee naar binnen) en geholpen met de wonden van de pony verzorgen. Ze heeft er uiteindelijk gelukkig niks aan over gehouden. Sindsdien is de hond niet meer agressief naar paarden geweest en loopt er nog steeds rond alfa stalhond. Het was voor mij wel een behoorlijk indrukwekkende gebeurtenis, vooral hoe de hond dus van compleet onbereikbaar naar de rustige zelf kon gaan doordat een koekje de focus onderbrak. En dat ze dus van ontspannen op de bok zitten ineens in zo'n aanvalsmodus kon schieten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat is een grote onbetrouwbaarheid die ik niet weer bij paarden zou zetten.Domor schreef:Hier van de zomer ook een incident gezien met een spa die een pony meerdere malen gebeten heeft. Het was de stalhond van locatie en de pony stond voor de wagen. De hond was op de wagen mee aan het rijden toen er opeens een knop om ging en hij het dier aan viel. Ik kwam op het geschreeuw af en heb geprobeerd de hond de pakken maar dat was niet mogelijk. Uiteindelijk een koekje voor zijn neus langs gegooid waarmee ik de focus kon onderbreken en toen was hij opeens ook weer gewoon een blije vriendelijke hond, terwijl hij eerder volledig onbereikbaar was. De hond in de kennel geparkeerd (gaat s avonds gewoon mee naar binnen) en geholpen met de wonden van de pony verzorgen. Ze heeft er uiteindelijk gelukkig niks aan over gehouden. Sindsdien is de hond niet meer agressief naar paarden geweest en loopt er nog steeds rond alfa stalhond. Het was voor mij wel een behoorlijk indrukwekkende gebeurtenis, vooral hoe de hond dus van compleet onbereikbaar naar de rustige zelf kon gaan doordat een koekje de focus onderbrak. En dat ze dus van ontspannen op de bok zitten ineens in zo'n aanvalsmodus kon schieten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

Nou. Inderdaad. Dat risico loop je toch niet meer dan? Tenzij die 'onverwachte knop' toch niet zo onverwacht was en ze weten wat de trigger was en dat nu vermijden. Anders zijn ze wel een beetje kneuzerig bezig.bouvierpoedel schreef:Dat is een grote onbetrouwbaarheid die ik niet weer bij paarden zou zetten.Domor schreef:Hier van de zomer ook een incident gezien met een spa die een pony meerdere malen gebeten heeft. Het was de stalhond van locatie en de pony stond voor de wagen. De hond was op de wagen mee aan het rijden toen er opeens een knop om ging en hij het dier aan viel. Ik kwam op het geschreeuw af en heb geprobeerd de hond de pakken maar dat was niet mogelijk. Uiteindelijk een koekje voor zijn neus langs gegooid waarmee ik de focus kon onderbreken en toen was hij opeens ook weer gewoon een blije vriendelijke hond, terwijl hij eerder volledig onbereikbaar was. De hond in de kennel geparkeerd (gaat s avonds gewoon mee naar binnen) en geholpen met de wonden van de pony verzorgen. Ze heeft er uiteindelijk gelukkig niks aan over gehouden. Sindsdien is de hond niet meer agressief naar paarden geweest en loopt er nog steeds rond alfa stalhond. Het was voor mij wel een behoorlijk indrukwekkende gebeurtenis, vooral hoe de hond dus van compleet onbereikbaar naar de rustige zelf kon gaan doordat een koekje de focus onderbrak. En dat ze dus van ontspannen op de bok zitten ineens in zo'n aanvalsmodus kon schieten.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Met mennen wordt hij nu weggesloten, maar dat wordt maar weinig gedaan. Op dat moment was de eigenaar op vakantie en liep hij dus 24/7 op het erf,, niet gewend en dus sowieso wat uit balans waarschijnlijk triggergevoeliger. Zij durven het aan en verder is het niet mijn zaak.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dank je wel voor de toelichting Budkesmijke schreef:Ik vind het enorm fijn dat je dit soort dingen hier op het forum schrijft! Goed om te lezen dat er toch achter de schermen wel het een en ander gebeurt, al is het taai en langzaam. En fijn dat er uberhaupt iemand is bij de politie die zich daar zo voor inzet! Top!Budkes schreef:Dat komt vooral omdat er ongelooflijk veel op het bordje terecht komt van de "nationale" politie.
Als ik bv contact op neem met de teamchef vh landelijk telefoonnummer en voorstel een keer een presentatie te komen geven over de wetgeving die betrekking heeft op bijtincidenten dan zegt ie net een diepe zucht sluit maar achteraan in de rij.
En dat begrijp ik ook nog wel. Want er komt ongelooflijk veel op het bordje van die lui te liggen.
Zoals gezegd bijscholing of nascholing daar is geen tijd en geld voor.
Het wordt wel steeds beter door dat er steeds meer kennis in kennis banken worden weggezet waardoor bv een telefoniste met 1 zoekvraag bv bijtincident de hele santemekraam met te nemen stappen en wetgeving tevoorschijn komt, maar de helft van de dienders weet die data niet eens te vinden. Want wordt er ook niet op gewezen.
Neem daarbij de hopeloos verouderde netwerken op de bureaus, ik kan hele normale dingen niet eens googelen omdat het niet ondersteund wordt en de ramp is compleet.
En dan spreek ik af met mijn chef dat we die kennis in die kennisbank aan moeten vullen, maar ja, dat is mijn taak niet, ik heb er eigenlijk geen tijd voor en krijg die uiteraard ook niet, maar wil het absoluut dus ergens zal het ook wel lukken.
Maar er draaien wel verschillende raderen, helaas gaat alles nu eenmaal niet zo snel. Zo'n hoog risico seminar helpt ook wel. Uit het hele land kwamen na die tijd verzoeken om mijn presentatie op te sturen, dus de olievlek breidt zich langzaam wel uit, ook ingegeven door de ontelbare zware bijtincidenten.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
-
- Zeer actief
De politie hoort de veiligheid te waarborgen, gebeurd dus niet maar ze kunnen er wel massaal staan met voetbalwedstrijden. De gewone burger laten ze in de kou staan!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ehm ze moeten dus bij elke wei gaan staan begrijp ik? Net als ze nu bij een aangekondigde en ruim vooraf (+- 1 jaar) bekende wedstrijd?Jonas26 schreef:De politie hoort de veiligheid te waarborgen, gebeurd dus niet maar ze kunnen er wel massaal staan met voetbalwedstrijden. De gewone burger laten ze in de kou staan!
De klapkakerij moet gewoon aan banden worden gelegd en daarnaast moeten alle hondeneigenaren eens hun verantwoordelijkheid nemen en hun beest onder controle leren houden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ja verkeerde prioriteiten, er is geen een land waar zo weinig respect voor de politie is en wat mij betreft volledig terechtTara schreef:Ik dacht toch eigenlijk dat hierboven al aardig werd uitgelegd hoe dat werkt.Jonas26 schreef:De politie hoort de veiligheid te waarborgen, gebeurd dus niet maar ze kunnen er wel massaal staan met voetbalwedstrijden. De gewone burger laten ze in de kou staan!

-
- Zeer actief
Het is me al vaker opgevallen dat het nogal moeilijk voor je is om te lezen wat er geschreven staatmalinois schreef:Ehm ze moeten dus bij elke wei gaan staan begrijp ik? Net als ze nu bij een aangekondigde en ruim vooraf (+- 1 jaar) bekende wedstrijd?Jonas26 schreef:De politie hoort de veiligheid te waarborgen, gebeurd dus niet maar ze kunnen er wel massaal staan met voetbalwedstrijden. De gewone burger laten ze in de kou staan!
De klapkakerij moet gewoon aan banden worden gelegd en daarnaast moeten alle hondeneigenaren eens hun verantwoordelijkheid nemen en hun beest onder controle leren houden.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Iedere burger heeft nu eenmaal andere prioriteiten, voor ons hondenliefhebbers hebben bijtincidenten een enorme impact.Jonas26 schreef:Ja verkeerde prioriteiten, er is geen een land waar zo weinig respect voor de politie is en wat mij betreft volledig terechtTara schreef:Ik dacht toch eigenlijk dat hierboven al aardig werd uitgelegd hoe dat werkt.Jonas26 schreef:De politie hoort de veiligheid te waarborgen, gebeurd dus niet maar ze kunnen er wel massaal staan met voetbalwedstrijden. De gewone burger laten ze in de kou staan!![]()
Er is geen voetballer die voordeel heeft bij de aanwezige politie in de omgeving van de stadions, echter zolang voetbal niet verboden wordt, alle MKB en horeca en omwonenden in de steden waar gevoetbald wordt wel. Vraag deze mensen waar hun prioriteit ligt en dan zal deze voor hun zeker niet liggen bij de bijtincidenten. En ook dit zijn gewone burgers.
De prioriteiten bij de politie worden ingegeven door de politiek en door de vraag van de burgers.
Tsja en dat zijn er nu eenmaal heel erg veel. En aangezien de politiemensen zich ook niet op kunnen splitsen moeten er, jawel, prioriteiten gesteld worden.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
De politiek ja, geld en macht, niet het welzijn van de burgers! Onduidelijke wetgeving en een politie die bagger schijt bij geweld, maakt het plaatje wel compleetBudkes schreef: De prioriteiten bij de politie worden ingegeven door de politiek en door de vraag van de burgers.
Tsja en dat zijn er nu eenmaal heel erg veel. En aangezien de politiemensen zich ook niet op kunnen splitsen moeten er, jawel, prioriteiten gesteld worden.

Wereldwijd heeft men respect voor de politie, in Nederland niet, hoe zou dat toch komen?

- Budkes
- Zeer actief
Ach in de echte wereld valt dat respect reuze mee.Jonas26 schreef:De politiek ja, geld en macht, niet het welzijn van de burgers! Onduidelijke wetgeving en een politie die bagger schijt bij geweld, maakt het plaatje wel compleetBudkes schreef: De prioriteiten bij de politie worden ingegeven door de politiek en door de vraag van de burgers.
Tsja en dat zijn er nu eenmaal heel erg veel. En aangezien de politiemensen zich ook niet op kunnen splitsen moeten er, jawel, prioriteiten gesteld worden.![]()
Wereldwijd heeft men respect voor de politie, in Nederland niet, hoe zou dat toch komen?

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Tja dan kom je vast nooit in Amsterdam, Rotterdam of Den HaagBudkes schreef:Ach in de echte wereld valt dat respect reuze mee.Jonas26 schreef:De politiek ja, geld en macht, niet het welzijn van de burgers! Onduidelijke wetgeving en een politie die bagger schijt bij geweld, maakt het plaatje wel compleetBudkes schreef: De prioriteiten bij de politie worden ingegeven door de politiek en door de vraag van de burgers.
Tsja en dat zijn er nu eenmaal heel erg veel. En aangezien de politiemensen zich ook niet op kunnen splitsen moeten er, jawel, prioriteiten gesteld worden.![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Ik wel en ook daar valt het allemaal best mee.Jonas26 schreef:Tja dan kom je vast nooit in Amsterdam, Rotterdam of Den HaagBudkes schreef:Ach in de echte wereld valt dat respect reuze mee.Jonas26 schreef:De politiek ja, geld en macht, niet het welzijn van de burgers! Onduidelijke wetgeving en een politie die bagger schijt bij geweld, maakt het plaatje wel compleetBudkes schreef: De prioriteiten bij de politie worden ingegeven door de politiek en door de vraag van de burgers.
Er is nog steeds een meerderheid die gewoon respect heeft voor zijn of haar medemens en dus ook voor de politie.
Het ging hier toch over bijtincidenten en niet over respect voor de politie?
-
- Zeer actief
Hangt nauw met elkaar samen. Door de onduidelijke wetgeving, gebrek aan sancties zie je steeds vaker dit soort incidenten optreden. Pak kans is klein tot nihil. Sancties zijn er niet tot nauwelijksEefje83 schreef:Het ging hier toch over bijtincidenten en niet over respect voor de politie?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik lees prima. Budkes heeft t als ervaringsdeskundige al uitstekend uitgelegd nl.Jonas26 schreef:Het is me al vaker opgevallen dat het nogal moeilijk voor je is om te lezen wat er geschreven staatmalinois schreef:Ehm ze moeten dus bij elke wei gaan staan begrijp ik? Net als ze nu bij een aangekondigde en ruim vooraf (+- 1 jaar) bekende wedstrijd?Jonas26 schreef:De politie hoort de veiligheid te waarborgen, gebeurd dus niet maar ze kunnen er wel massaal staan met voetbalwedstrijden. De gewone burger laten ze in de kou staan!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
mijn respect voor de politie gaat niet ineens weg omdat zij niet volledig genoeg ingelicht zijn over wat ze wel en niet kunnen doen bij bijtincidenten hoor.Jonas26 schreef:Hangt nauw met elkaar samen. Door de onduidelijke wetgeving, gebrek aan sancties zie je steeds vaker dit soort incidenten optreden. Pak kans is klein tot nihil. Sancties zijn er niet tot nauwelijksEefje83 schreef:Het ging hier toch over bijtincidenten en niet over respect voor de politie?Politie doet niets of kan niets doen.
Ze roepen hier de hondenbrigade erbij en die gaan er mee aan de slag, zij weten het meestal wel.
Maar die doen niet de aangifte, dat moet je aan het bureau doen en die weten gewoon ook niet altijd alles.
Ik weet het ook omdat ik het hier op het forum lees, terwijl ik op mijn werkplek niets kan vinden over dit soort zaken.
Ja ergens op een a4 met de kop : "wat te doen bij een bijtincident" die iemand ooit eens heeft neergelegd op een balie.
Zolang het beleid niet landelijk bekend is blijft het gewoon lastig. Maar dat zou niets af moeten doen aan het respect, het blijven namelijk nog steeds mensen die ook maar hun best doen.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat ben je ook een stoer ventje. En spreek even voor jezelf.Jonas26 schreef:De politiek ja, geld en macht, niet het welzijn van de burgers! Onduidelijke wetgeving en een politie die bagger schijt bij geweld, maakt het plaatje wel compleetBudkes schreef: De prioriteiten bij de politie worden ingegeven door de politiek en door de vraag van de burgers.

_Esmee
- Budkes
- Zeer actief
Jawel hoor, en zelfs om er te werken. Nergens last van.Jonas26 schreef:Tja dan kom je vast nooit in Amsterdam, Rotterdam of Den HaagBudkes schreef:Ach in de echte wereld valt dat respect reuze mee.Jonas26 schreef:
Maar goed dit topic ging over bijtincidenten en zoals gezegd loopt dat nog weleens minder goed. Meestal door gebrek aan kennis en door onwetendheid, maar daar proberen we, naast alle andere prioriteiten, dus hard aan te werken, ook samen met de gemeenten om het strafrecht en het bestuursrecht elkaar daar waar mogelijk aan te laten vullen.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
ACH daar kwam onze tuinkabouter ook weer even meedoen met de grote mensen, ga lekker in je eigen vrije tijd populair doentobi__ schreef:wat ben je ook een stoer ventje. En spreek even voor jezelf.

- tobi__
- Zeer actief
Ach ach, wat een grapjas is het ook. En gelukkig is dit mijn eigen vrije tijdJonas26 schreef:ACH daar kwam onze tuinkabouter ook weer even meedoen met de grote mensen, ga lekker in je eigen vrije tijd populair doentobi__ schreef:wat ben je ook een stoer ventje. En spreek even voor jezelf.

_Esmee
-
- Zeer actief
MeElOpertje, alles om jezelf maar popi jopi te maken, gaat niet lukken tuinkaboutertobi__ schreef:Ach ach, wat een grapjas is het ook. En gelukkig is dit mijn eigen vrije tijdJonas26 schreef:ACH daar kwam onze tuinkabouter ook weer even meedoen met de grote mensen, ga lekker in je eigen vrije tijd populair doentobi__ schreef:wat ben je ook een stoer ventje. En spreek even voor jezelf.

- tobi__
- Zeer actief
Ik snap echt niet wat jij bedoelt. Maar goed. Je moet mensen die in hun eigen wereld leven vaak maar zo laten.Jonas26 schreef:MeElOpertje, alles om jezelf maar popi jopi te maken, gaat niet lukken tuinkaboutertobi__ schreef:Ach ach, wat een grapjas is het ook. En gelukkig is dit mijn eigen vrije tijdJonas26 schreef:ACH daar kwam onze tuinkabouter ook weer even meedoen met de grote mensen, ga lekker in je eigen vrije tijd populair doentobi__ schreef:wat ben je ook een stoer ventje. En spreek even voor jezelf.![]()
_Esmee
-
- Zeer actief
Ik vraag me af of dit echt de reden is, zelf denk ik eerder dat de wetgeving niet duidelijk en consequent genoeg is waardoor er ook weinig sancties mogelijk zijn.Budkes schreef: Maar goed dit topic ging over bijtincidenten en zoals gezegd loopt dat nog weleens minder goed. Meestal door gebrek aan kennis en door onwetendheid, maar daar proberen we, naast alle andere prioriteiten, dus hard aan te werken, ook samen met de gemeenten om het strafrecht en het bestuursrecht elkaar daar waar mogelijk aan te laten vullen.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dat heeft ze zeker.....malinois schreef:Ik lees prima. Budkes heeft t als ervaringsdeskundige al uitstekend uitgelegd nl.Jonas26 schreef:Het is me al vaker opgevallen dat het nogal moeilijk voor je is om te lezen wat er geschreven staatmalinois schreef:Ehm ze moeten dus bij elke wei gaan staan begrijp ik? Net als ze nu bij een aangekondigde en ruim vooraf (+- 1 jaar) bekende wedstrijd?Jonas26 schreef:De politie hoort de veiligheid te waarborgen, gebeurd dus niet maar ze kunnen er wel massaal staan met voetbalwedstrijden. De gewone burger laten ze in de kou staan!
Mijn mening? Teveel "hobbyisten"!Budkes schreef:Tuurlijk kan dat, het is niet zo zeer dat ze het proberen af te houden, ze hebben er gewoon geen idee van en het gros vd politie-agenten denkt dat het civiel is.
Pas na onderzoek kun je zeggen of er wel of niet een strafbaar feit is gepleegd. En van opzet hoeft zeker geen sprake te zijn, tenminste niet voor 425 sr. Dan zullen ze wel uitgaan van 350, SR, en dan roept de gemiddelde diender, ja maar bij Nero kan geen sprake zijn van opzet dat is immers een hond....Maar je kunt de eigenaar, als de feiten en omstandigheden het toelaten, wel voorwaardelijke opzet aanrekenen oftewel mogelijkheidbewustzijn, en dan kom je wel aan je opzet voor artikel 350 Strafrecht. Ingewikkeld en minder voor de hand liggend, maar het kan wel haalbaar zijn.
De meest recente jurisprudentie uit december 2015 op 425 SR geeft aan dat een hond niet persee eerdere bijtincidenten op naam hoeft te hebben om in aanmerking te komen voor artikel 425 lid 2 strafrecht. Maar ja, nascholing en bijscholing zijn niet gekende woorden bij de politie in veel districten helaas. Dus ben je afhankelijk van hobbyisten die alles in hun vrije tijd bijhouden.
Tsja en hoeveel zijn er daarvan. Helaas
edit" te weinig
Laatst gewijzigd door smoekie op 17 feb 2017 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Budkes
- Zeer actief
Wetgeving en sancties gaan buiten de politie om dus heeft weinig met respect voor politiemensen te maken, al krijgen zij dat door onwetende mensen dan wel weer op hun conto geschreven.Jonas26 schreef:Hangt nauw met elkaar samen. Door de onduidelijke wetgeving, gebrek aan sancties zie je steeds vaker dit soort incidenten optreden. Pak kans is klein tot nihil. Sancties zijn er niet tot nauwelijksEefje83 schreef:Het ging hier toch over bijtincidenten en niet over respect voor de politie?Politie doet niets of kan niets doen.
Incidenten treden niet vaker op door onduidelijke wetgeving of gebrek aan sancties, daar gaan honden niet vaker van bijten, maar komen vaker voor omdat er oa steeds meer HRrassen bij komen van onzorgvuldige fokkers, en onverantwoordelijke eigenaren.
En de politie laat zeker steken vallen, zoals ik al eerder heb aangegeven, maar dat ze niets doet is feitelijke onzin, gezien alleen al de bijna 200 honden in mijn gemeente die zijn aangewezen als gevaarlijk dier met een aanlijn dan wel muilkorfgebod of een voorlopige aanwijzing.
Dan noem ik niet eens de inbeslaggenomen honden. En soms helaas maar vaak ook wel terecht,
in sommige gevallen kan er niets gedaan worden omdat er nu eenmaal echt geen strafbaar feit uit te halen valt. En hoe je het ook wendt of keert, bij een bijtincident is altijd 1 van de partijen heel erg ontevreden over de afloop.
Gr. Aniek