Ik deed het ook met Polly hoor, optillen. Krap 5 kilo, en geboren met een totaal verwrakt skeletje, die liet ik echt niet als speelgoed gebruiken, en dan kreeg ik ook altijd de wind van voren van al die mensen die hun eigen hond niet onder controle wensen te houden.Ri@nne schreef:Kruimel53 schreef:Langzamerhand wel een eind OT maar toch: ik kom het op cursus ook heel vaak tegen. Dat eigenaren echt volstrekt geen benul hebben en helemaal niet zien wat hun eigen hond en de andere hond(en) zoal tegen elkaar zeggen. Soms besteed ik de helft van de cursus aan het uitleggen van gedrag van honden onderling, wanneer en waarom het handig is om je pup uit een situatie te halen. Dat soort zaken.
Ik kwam laatst een stoere kerel met een sjiewawa tegen die de dreumes ff op de arm nam toen de IJzen de hoek om kwamen. Gelijk had 'ie, dat heb ik ook tegen hem gezegd. Al bedoelen de heren het goed, ze zijn lomp en zo'n onderdeur is maar zo kapot.
Ik wou dat ik jou een keer tegenkwam..! Ik krijg alleen maar commentaar, scheldpartijen en bedreigingenOmdat ik mijn bloedeigen hondje optil als ik het even niet vertrouw..
Nu ook weer, met mijn oppashondjes. Ik loop met een beagle en een oud wit hondje, blind aan 1 oog, vrijwel doof, artrose, die werd laatst ook gegrepen door een RR van nu bijna een jaar oud. Ik kreeg die hond bijna niet weg, en die man maar schreeuwen dat ik het moest laten gaan want dan regelden ze het zelf. Ja hoor, tuurlijk. Ik vroeg of hij z'n hond voortaan bij zich wilde houden, omdat ze natuurlijk helemaal geen partij voor elkaar waren en honden bovendien hier aangelijnd moesten. Waarop hij zei: oh, speel je in je vrije tijd ook nog voor politieagent en ga je me nou lekker aangeven, stoer hoor! En dat ik voortaan maar ergens anders moest gaan lopen als het me niet aanstond. Om te janken dat soort mensen.