Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steppen met de hond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Steppen met de hond
Ik wil gaan steppen met mijn hond maar weet niet zo goed wat voor step ik moet hebben, waar ik op moet letten enz.
Ik ben niet zo groot dus moet de step dan ook een bepaald formaat hebben?
En wat voor tuigje doe je je hond aan?
Het is de bedoeling dat mijn hond naast mij loopt.
Wie kan mij advies geven!!
Ik ben niet zo groot dus moet de step dan ook een bepaald formaat hebben?
En wat voor tuigje doe je je hond aan?
Het is de bedoeling dat mijn hond naast mij loopt.
Wie kan mij advies geven!!
-
- Zeer actief
Re: Steppen met de hond
Er worden workshops "steppen met de hond" georganiseerd door het hele land. Daar zou ik 's naar kijken, ddan kun je meteen verschillende steps uitproberen en daar krijg je ook goede tips.
Suzanne
Suzanne
-
- Actief
Dank je. Ik heb helaas nog niets gevonden wat bij mij in de buurt zit.
- storm666
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 2
op facebook zijn verschillende groepen van steppen met je hond.(steppen met je hond en steppen met je hond by kekuatan) daar zitten liefhebbers van heel het land. zowel voor en naast de step.
het stepseizoen voor steppen met de hond voor de step is wel aan het aflopen in verband met de temperatuur. dus wedstrijden en dergelijke zijn er niet zoveel meer. canicross wedstrijden nog wel en daar staan ook vaak standjes met dergelijke spullen.
er zijn enkele webshops waarbij je bij de thuislocatie of op evenementen kan proefrijden. bv huskypower of rundog.
het stepseizoen voor steppen met de hond voor de step is wel aan het aflopen in verband met de temperatuur. dus wedstrijden en dergelijke zijn er niet zoveel meer. canicross wedstrijden nog wel en daar staan ook vaak standjes met dergelijke spullen.
er zijn enkele webshops waarbij je bij de thuislocatie of op evenementen kan proefrijden. bv huskypower of rundog.
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
-
- Actief
Hoe en waarmee bevestigen jullie de hond?
En is het aan te bevelen om de hond om je middel te hebben of juist niet?
En is het aan te bevelen om de hond om je middel te hebben of juist niet?
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hoi Blafke,
Wat leuk dat je ook wilt gaan steppen. Hier geen ervaren hondenstepster, maar ik kan je wel vertellen hoe ik het heb aangepakt
Om te beginnen heb ik heel veel filmpjes op YouTube gekeken. Over het steppen met honden, maar ook gewoon steppen.
Uiteindelijk ben ik naar de stepwinkel in Zwolle gegaan. Heb daar een hele uitgebreide uitleg gekregen over alle merken en vanalles en nog wat. Toen de step uitgeprobeerd die ik eigenlijk online had willen bestellen en dat vond ik echt 3x niets. Wat was ik blij dat ik eerst de step heb uitgeprobeerd. Toen meerdere steps uitgeprobeerd en er 1 gekozen.
Ik merkte dat ik het nog best wel moeilijk vond goed te steppen. Heb nu een maand of 3 zonder honden gestept en ben nu helemaal vertrouwd en comfortabel op de step. Ik wil wil vandaag voor de eerste keer met een hond gaan steppen. Ik ga hem aan een heupgordel doen.
Ik denk dat het kwestie van uitproberen zal zijn wat ik het fijnste vind. Je kan je hond aan een stang aan de step doen. Hij kan dan voor of naast de step lopen. Je kan hem dus ook aan eenen heupgordel doen. Een riem in de hand lijkt me niet zo handig aangezien je geen hand vrij hebt met steppen.
Let wel op dat er maar een paar rassen zijn die officieel mogen trekken. Voor andere rassen moet je een verklaring/ vrijstelling krijgen. Weet niet wat voor ras je hebt?
De Facebookpagina's die eerder genoemd worden vind ik ook erg leuk.
Veel plezier met je zoektocht.
Wat leuk dat je ook wilt gaan steppen. Hier geen ervaren hondenstepster, maar ik kan je wel vertellen hoe ik het heb aangepakt

Om te beginnen heb ik heel veel filmpjes op YouTube gekeken. Over het steppen met honden, maar ook gewoon steppen.
Uiteindelijk ben ik naar de stepwinkel in Zwolle gegaan. Heb daar een hele uitgebreide uitleg gekregen over alle merken en vanalles en nog wat. Toen de step uitgeprobeerd die ik eigenlijk online had willen bestellen en dat vond ik echt 3x niets. Wat was ik blij dat ik eerst de step heb uitgeprobeerd. Toen meerdere steps uitgeprobeerd en er 1 gekozen.
Ik merkte dat ik het nog best wel moeilijk vond goed te steppen. Heb nu een maand of 3 zonder honden gestept en ben nu helemaal vertrouwd en comfortabel op de step. Ik wil wil vandaag voor de eerste keer met een hond gaan steppen. Ik ga hem aan een heupgordel doen.
Ik denk dat het kwestie van uitproberen zal zijn wat ik het fijnste vind. Je kan je hond aan een stang aan de step doen. Hij kan dan voor of naast de step lopen. Je kan hem dus ook aan eenen heupgordel doen. Een riem in de hand lijkt me niet zo handig aangezien je geen hand vrij hebt met steppen.
Let wel op dat er maar een paar rassen zijn die officieel mogen trekken. Voor andere rassen moet je een verklaring/ vrijstelling krijgen. Weet niet wat voor ras je hebt?
De Facebookpagina's die eerder genoemd worden vind ik ook erg leuk.
Veel plezier met je zoektocht.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Welke step heb jij aangeschaft Skye? Ik ben ook bij de Stepwinkel in Zwolle geweest. Fijne zaak vond ik dat. En ook ik had op voorhand een andere step in mijn hoofd dan degene die het uiteindelijk is geworden.
-
- Actief
Dank voor je reactie.
Ik heb een kruising hond met behoorlijk wat energie.
Ik wil gaan steppen met hem maar dan wel naast de step. Ik zou ook kunnen gaan fietsen met hem maar aangezien ik op de fiets niet met de voeten aan de grond kom ben ik dus bang om om te vallen wanner mijn hond trekt.
Ik denk dat steppen veiliger is dan fietsen maar is dat ook zo?
Ik wil gaan steppen met hem maar dan wel naast de step. Ik zou ook kunnen gaan fietsen met hem maar aangezien ik op de fiets niet met de voeten aan de grond kom ben ik dus bang om om te vallen wanner mijn hond trekt.
- *Skye*
- Zeer actief
Ja echt een hele fijne zaak en werd er echt goed geholpen.
Uiteindelijk ben ik voor de Kostka Tour Max gegaan. Ik ga waarschijnlijk vooral op fietspaden/ wegen/ polder steppen en hij is ook wel geschikt voor onverharde wegen/ vlakkere bospaden.
ik had opzich ook wel voor de Kostka Tour Fun willen kiezen maar dat ging bij mij niet wat gewicht betreft. De man in de winkel gaf aan dat je het maximaal belastbaar gewicht zo kon zien dat je dan ongeveer 20kg minder zou moeten wegen ivm de druk die op de step komt als je over hobbels ofzo rijdt.
Klonk wel logisch en de Tour Max stapte ook wel echt beter/ soepeler. Dus daarom voor die gegaan.
Ik wilde dus eigenlijk de Yedoo New Mezeq, maar ik schrok er echt van hoe klein die was. Dat is gewoon niet in te schatten vanaf een scherm.
Nou heel verhaal als antwoord op een korte vraag
Jij hebt ook een kostka toch?
Uiteindelijk ben ik voor de Kostka Tour Max gegaan. Ik ga waarschijnlijk vooral op fietspaden/ wegen/ polder steppen en hij is ook wel geschikt voor onverharde wegen/ vlakkere bospaden.
ik had opzich ook wel voor de Kostka Tour Fun willen kiezen maar dat ging bij mij niet wat gewicht betreft. De man in de winkel gaf aan dat je het maximaal belastbaar gewicht zo kon zien dat je dan ongeveer 20kg minder zou moeten wegen ivm de druk die op de step komt als je over hobbels ofzo rijdt.
Klonk wel logisch en de Tour Max stapte ook wel echt beter/ soepeler. Dus daarom voor die gegaan.
Ik wilde dus eigenlijk de Yedoo New Mezeq, maar ik schrok er echt van hoe klein die was. Dat is gewoon niet in te schatten vanaf een scherm.
Nou heel verhaal als antwoord op een korte vraag

Jij hebt ook een kostka toch?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, ik heb de Kostka Mushing. En ging inderdaad ook voor de Yedoo Mezeq. Wat een kinderstepje leek dat hè?
- *Skye*
- Zeer actief
Dat was voor mij ook een rede om voor een step te gaan. Ik heb een paar keer gefietst met de hond maar dat voelt gewoon niet goed. Gewoon doordat ik zelf nogal een kluns benBlafke schreef:Dank voor je reactie.

Ik vind de step wel echt heel fijn dat je dichter bij de grond bent en makkelijker erop en eraf stapt. Wat ik van te voren niet had gedacht was dat het wel echt even wennen is. Je kan dus niet zomaar een hand los laten want dan raak je uit balans. Nu ik vaker heb gestept heb ik gemerkt dat als ik allebei mijn voeten erop heb, dat ik dan wel even een hand los kan laten. Wat ook wel even wennen is, vond ik het wisselen van voet.
Steppen zelf vind ik een beetje tussen fietsen en hardlopen inzitten wat zwaarte betreft.
-
- Actief
Dank je!! Ik ben echt blij met alle antwoorden. 

- *Skye*
- Zeer actief
Ja echt niet normaal, ik schrok er echt van. Ik wilde eigenlijk niet naar de winkel, maar mijn man had echt gepusht toch te gaan. Daar was ik wel heel blij mee.LongFields schreef:Ja, ik heb de Kostka Mushing. En ging inderdaad ook voor de Yedoo Mezeq. Wat een kinderstepje leek dat hè?
De mushing heb ik ook naar gekeken, maar die was net nog iets duurder en ook meer voor offroad toch?
-
- Actief
Die Yedoo New Mezeq is voor kleine mensjes?
Ik ben 160 cm. en weeg 62 kg.
Ik besef dat ik eigenlijk eens naar Zwolle moet maar dat ik echt een pokke eind rijden dat ik dat eigenlijk niet zie zitten.
En al die workshops zijn ook al niet bij mij in de buurt. En dat terwijl ik echt zowat in het midden van het land woon.
Ik ben 160 cm. en weeg 62 kg.
Ik besef dat ik eigenlijk eens naar Zwolle moet maar dat ik echt een pokke eind rijden dat ik dat eigenlijk niet zie zitten.
En al die workshops zijn ook al niet bij mij in de buurt. En dat terwijl ik echt zowat in het midden van het land woon.
- *Skye*
- Zeer actief
Haha ja Zwolle is voor ons ook 1,5u, zelfs wat langer op de heenweg door file. Maar het was het echt waard.
Nee niet voor kleine mensen. Ik zou echt altijd voor een step met groot voorwiel gaan. Die Yedoo is meer voor kleinere stukjes. Die man zei eigenlijk ongeveer dat je hem overal voor kunt gebruiken, maar dat hij nergens echt heel goed/ fijn voor is.
Als ik lichter was geweest had ik voor de Kostka Tour Fun gegaan. Maar wel met kanttekening dat de Tour Max echt wel wat fijner stept. Ik kan alleen niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.
Op marktplaats kom je de Kickbike City veel tegen. Die raadde ze ons echt af. Die is allemaal net iets korter en echt bedoeld voor in de stad. Niet geschikt voor langere afstanden.
Nee niet voor kleine mensen. Ik zou echt altijd voor een step met groot voorwiel gaan. Die Yedoo is meer voor kleinere stukjes. Die man zei eigenlijk ongeveer dat je hem overal voor kunt gebruiken, maar dat hij nergens echt heel goed/ fijn voor is.
Als ik lichter was geweest had ik voor de Kostka Tour Fun gegaan. Maar wel met kanttekening dat de Tour Max echt wel wat fijner stept. Ik kan alleen niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.
Op marktplaats kom je de Kickbike City veel tegen. Die raadde ze ons echt af. Die is allemaal net iets korter en echt bedoeld voor in de stad. Niet geschikt voor langere afstanden.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De Mushing is minder geschikt voor verharde paden en bij uitstek voor bospaden en eventueel ook offroad inderdaad. Ik heb hiervoor een step gehad voor thuis op de weg of fietspaden maar ik vond het hier in de buurt nooit echt heel prettig steppen dus deed dat veel te weinig. Met mijn Kostka step ik nu al veel meer, als we in de weekenden op de Veluwe zijn. De honden vinden voor de step lopen ook leuker dan ernaast.*Skye* schreef:Ja echt niet normaal, ik schrok er echt van. Ik wilde eigenlijk niet naar de winkel, maar mijn man had echt gepusht toch te gaan. Daar was ik wel heel blij mee.LongFields schreef:Ja, ik heb de Kostka Mushing. En ging inderdaad ook voor de Yedoo Mezeq. Wat een kinderstepje leek dat hè?
De mushing heb ik ook naar gekeken, maar die was net nog iets duurder en ook meer voor offroad toch?
- *Skye*
- Zeer actief
Net voor de eerste keer met hond samen gaan steppen dus kan je nog iets meer van mijn ervaring vertellen
Ik heb hem aan mijn heupgordel vast gemaakt en dat ging eigenlijk prima. Hij wilde alleen wel iedere keer voor de step gaan lopen en aangezien je niet echt een hand vrij hebt hem terug te doen, heb ik de elastische riem dubbel gedaan en dat paste voor ons precies.

Ik heb hem aan mijn heupgordel vast gemaakt en dat ging eigenlijk prima. Hij wilde alleen wel iedere keer voor de step gaan lopen en aangezien je niet echt een hand vrij hebt hem terug te doen, heb ik de elastische riem dubbel gedaan en dat paste voor ons precies.

-
- Actief
Wat voor tuigje gebruiken jullie voor de hond?
- Bishy
- Zeer actief
Ik heb een Zero dc short tuig voor als mijn hond naast de step of fiets loopt. Als hij ervoor loopt krijgt hij een non-stop Free motion tuig aan.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb zowel een Zero DC short tuig als een X-back. De eerste gebruik ik ook bij wandelen aan de flex, de tweede is echt bedoeld voor een hond die voor je step/fiets loopt en niet als hij ernaast loopt.
Laatst gewijzigd door LongFields op 22 mar 2017 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Zou je ook de perfect fit harness kunnen gebruiken hiervoor? En dan bedoel ik voor naast de fiest.