Zoals een aantal wel al gelezen hebben wil ik dus in de toekomst een Wetterhoun. Een pup wel te verstaan.
Nu heb ik altijd herplaatsers gehad waarvan al duidelijk was dat alleen zijn geen probleem was, dus dit is totaal nieuw en onbekend gebied voor me.
Situatie schets is dus dat Jeroen en ik samen leven met 3 katten en Izzy en Droef. Allen hebben geen problemen met alleen thuis blijven. Droef zit momenteel in de bench als ik langer dan een uur weg ben omdat hij begon te slopen in huis, dit zijn we nu weer aan het opbouwen. Steeds een stukje langer alleen thuis zonder dat hij in de bench moet. Overigens heeft Droef geen problemen met de bench maar zelf vind ik het geen fijn idee dat hij de hele dag in een hokje zit. Gelukkig is dit maar voor max 2 dagen in de week dat ik werk.
Mijn werk rooster is best flexibel. Ik werk maandag 's nachts en dan pas donderdag en vrijdag weer vaak gewoon overdag maar niet altijd. In het weekend is vriend thuis en dan werk ik vaak ook 1 a 2 dagen. Dus in het ergste geval zijn de honden 2 werkdagen alleen thuis en ik kan de eerste periode tijdens mijn pauze naar huis gaan om de pup uit te laten. Izzy en Droef hebben dit niet nodig. Buiten mijn werk om ben ik vrijwel altijd met de honden bezig of in de buurt van de honden.
Nu dus de vraag hoelang zal ik vrij nemen als er een pup wij een pup mogen verwelkomen. Ik lees berichten van enkele dagen tot 6 weken. Zelf ben ik wel van plan om vanaf een dag of 2 dat pup hier is om het alleen thuis zijn al aan te wennen met en zonder Izzy en Droef erbij.