Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe heb jij de bench afgebouwd?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Hoe heb jij de bench afgebouwd?

Ongelezen bericht door M@scha »

Willem heeft een bench.

in het begin ging het ;s nachts heel goed zonder bench tot hij weer schoenen en theedoeken ging roven. hij heeft nooit meubels of kabels gekauwd.

nu is hij 9 maanden en het voelt steeds onlogischer om hem in de bench te houden als we weg zijn.

's nachts zit hij er al tijden niet in en sinds 3 weken is hij op woensdag en donderdag overdag ook al uit de bench. (korte dagen qua werk of poets die komt)

wat nu? ineens helemaal weg of voorzichtig afbouwen? voor zindelijkheid ben ik niet bang want degene die hem tussen de middag uitlaat speelt eigenlijk alleen nog met hem en met gods gratie doet hij zijn poot even ergens tegenaan omhoog, meer niet.

voor mij gevoel is het per halve dag opbouwen logisch, aan de andere kant denk ik fok it en gooi hem maar los. maar is 100% vrijheid ineens niet te snel?

nou ja. hoe heb jij dat gedaan?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoe heb jij de bench afgebouwd?

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb ze er gewoon niet meer ingedaan, de een iets eerder dan de ander. (karel was denk ik een maand of 6-7, pom was wel een jaar maar die vond de bench ook haske prima). Bij Pom heb ik de bench nog laten staan zodat ze er nog inkon als er visite kwam ofzo, maar met karel heb ik m vrij vlot opgeruimd want er kunnen er toch geen 2 in 1 bench :D
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco raakte gestresst buiten de bench, maar op een gegeven moment was dat over. Maar Gait gaat lopen waken als hij niet in de bench zit, dus voorlopig zitten ze allebei weer in een bench als ik weg ga. Als bij Gait het kwartje valt dat wij geen wakers wensen, mogen ze weer los blijven. En dan kan het afbouwen ook gewoon van het ene op het andere moment. Slopers zijn het geen van tweeën
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Kan je een wat kleiner stuk voor hem maken? Bijvoorbeeld keuken/bijkeuken en kijken hoe dat gaat? Frodo slaapt nog steeds s'nachts in de bench. Ik heb dat ding 3x weggehaald maar dan wordt hij tegen bedttijd heel onrustig en gaat piepen. Als ik de bench weer neerzet, gaat hij meteen slapen (deurtje wel open). Hoe heb jij dat gedaan bij Willem?
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

De enige voor wie ik een bench (met deurtje dicht) heb gebruikt was Belle. Dat was nu net de hond waar het, achteraf gezien, helemaal niet voor nodig was geweest. Ik heb na een tijdje gewoon de bench in een keer weggedaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
M@scha
Zeer actief

alm@ schreef:Kan je een wat kleiner stuk voor hem maken? Bijvoorbeeld keuken/bijkeuken en kijken hoe dat gaat? Frodo slaapt nog steeds s'nachts in de bench. Ik heb dat ding 3x weggehaald maar dan wordt hij tegen bedtijd heel onrustig en gaat piepen. Als ik de bench weer neerzet, gaat hij meteen slapen (deurtje wel open). Hoe heb jij dat gedaan bij Willem?
gewoon deurtje niet dicht gedaan. als ik naar de koekjeskast loop gaat hij als de brandweer de bench in. neemt zijn koekje aan. deurtje dicht=liggen en koekje eten. deurtje blijft open=koekje oppakken en naar zijn kussen wandelen om koekje op te eten. beiden vindt hij best volgens mij.

ik heb meer last van willem in bench dan hij. ook als ik hem open maak als ik thuis kom doe ik het deurtje open. dan staat meneer eens op, rekt zich enorm uit en gaat eens kijken hoe het weer is. het boeit hem niks of hij wel of niet in de bench moet. daarom begint het ook steeds raarder te voelen dat hij er wel in zit.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is nu 6 maand ,t is wel de bedoeling om van bench naar mand te gaan op een gegeven moment, maar nu nog even niet, ze zit nog te veel in het overal op kauwen fase, niet als ik er bij ben, maar wel als ik er niet ben, en t is nog wel makkelijk als ze verplicht een pauze moet nemen, dus ik volg dit topic even, om alvast voorbereid te zijn
M@scha
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:Lana is nu 6 maand ,t is wel de bedoeling om van bench naar mand te gaan op een gegeven moment, maar nu nog even niet, ze zit nog te veel in het overal op kauwen fase, niet als ik er bij ben, maar wel als ik er niet ben, en t is nog wel makkelijk als ze verplicht een pauze moet nemen, dus ik volg dit topic even, om alvast voorbereid te zijn
toen willem 6 maanden was was er ook geen haar op mijn hoofd die eraan dacht. zoals gezegd kauwde hij nooit op meubels etc, maar wel zeker toen wel heel onvoorspelbaar en had in mijn ogen het idee dat juist in huis alles mocht en buiten luisterde hij als een afgerichte werkhond.

nu is hij buiten nog steeds heel braaf, maar snapt ook dat binnen geen speeltuin is en is minder uhm.. explosief? ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar minder links, rechts en op en neer en oh dat is ook leuk en dat.. oh! maar dat ook!!! zeg maar

nu typ ik hoe braaf hij is en zal hij nu wel bezig zijn ons huis te verbouwen, maar dat hoor ik dan wel als de baas mij gillend opelt als hij zo thuis komt :engel: dan werk ik wel over tot de bui overgewaaid is of zo :LOL:

vandaag mooie oefening. op de woensdag ga ik weg en kom ik rond 1230 weer thuis.

nu ben ik gegaan, is om 10 uur de poets gekomen en die is rond 1230 weer gegaan en is hij dus weer alleen.

nu "helpt" hij altijd met poetsen dus hij zal wel moe zijn :mann:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief

Tja een verkauwde schoen vind ik nog niet zo,n probleem, maar die stroom kabels wel, zodoende wacht ik de puberfase even af
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

paar keer weg gegaan zonder deurtje dicht te doen en erna bench helemaal weg gehaald. Ging prima, ze liggen toch liever op hun kussen ;-)
M@scha
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:Tja een verkauwde schoen vind ik nog niet zo,n probleem, maar die stroom kabels wel, zodoende wacht ik de puberfase even af
maar waar zit die?

willem was met 6 maanden echt een terrorist dus ik dacht: oh dat is het! met 7,5 maand was het over en kon ik weer ademhalen.

en toen zeiden allemaal mensen mij dat het met 11 maanden pas begon...

ik heb het met de staffords nooit gemerkt dat zoiets als puberteit bestond dus ik heb geen idee. google zegt tussen de 6 maanden en 1,5 jaar...
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij Gait merk ik ook nog niets van een puberteit. Hij is nu 7 maanden. Elco was op die leeftijd echt duidelijk minder gehoorzaam en sneller afgeleid
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier zijn ze allemaal met 'n maand of 6 los in de kamer gegaan. Ja, af en toe in het begin iets verkeerd gegaan, maar je moet een keer gewoon doen. Lotje heeft trouwens zelden langere tijd in de bench gezeten. Ik had mijn openkeuken afgezet met 2 aan elkaar gemaakte kinderhekjes. Ook geen super grote ruimte, maar meer dan een bench.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb het ook van de 1 op de andere dag (op hoop van zegen, fingers crossed) weggelaten en Izzy in de huiskamer gelaten. Voor die tijd tuinierde ze erop los, verscheurde boeken (waaronder een bijbel met lederen kaft uit de 18e eeuw :jank: ) enzovoorts. Maar na een maand of 8 deed ze dat 'opeens' niet meer. Nooit meer een bench in huis gehad :ok:
M@scha
Zeer actief

Sandra&co schreef:Ik heb het ook van de 1 op de andere dag (op hoop van zegen, fingers crossed) weggelaten en Izzy in de huiskamer gelaten. Voor die tijd tuinierde ze erop los, verscheurde boeken (waaronder een bijbel met lederen kaft uit de 18e eeuw :jank: ) enzovoorts. Maar na een maand of 8 deed ze dat 'opeens' niet meer. Nooit meer een bench in huis gehad :ok:

dat "opeens" klinkt bekend ja!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb de bench gewoon weggehaald van de ene op de andere dag. Hij ging er alleen 's nachts in (ivm Kaya) tot een leeftijd van
zo'n 16 weken en toen geloofde ik het wel en heb 'm weggehaald.

Als Willem er niet erg aan gehecht is, dus het als zijn veilige plek ziet, dan zou ik het ding gewoon zonder omhaal weghalen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief

Caro. schreef:Ik heb de bench gewoon weggehaald van de ene op de andere dag. Hij ging er alleen 's nachts in (ivm Kaya) tot een leeftijd van
zo'n 16 weken en toen geloofde ik het wel en heb 'm weggehaald.

Als Willem er niet erg aan gehecht is, dus het als zijn veilige plek ziet, dan zou ik het ding gewoon zonder omhaal weghalen.
nee. een tijd terug ging hij er 's avonds nog weleens in liggen slapen, maar tegenwoordig nooit meer. hij gaat er alleen in als we naar de koekjeskast lopen en een koekje pakken. zonder koekje of kans daarop doet hij zo'n beetje alles, maar de bench in alleen mét. zit hij er dan in dan is het zoals bij veel dingen op zijn willems: schouders ophalen en okay :19:

ik las ergens anders dat ineens stoppen met in de bench doen een te grote verandering kan zijn waardoor hij gekke dingen kan gaan doen, maar dat lees ik hier helemaal niet dus..
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Toen Nick een maand of 6 was heb ik het benchdeurtje opengelaten 's nachts.
Dat ging prima, geen sloperij maar we haalden dan wel afstandsbedieningen etc van tafel.
Een Biabed gekocht voor in de woonkamer en de bench verhuisd naar de hal.
Om een lang verhaal kort te maken, de bench heeft nog 4 jaar in de hal gestaan, omdat meneer het zo'n lekker plekje vond.
Uiteindelijk was ik dat grote ding zélf zat en heb hem van de ene dag op de andere weggehaald.
Nu staat er ook daar een Biabed.
En boven ook nog eentje :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

oh ja. afstandsbedieningen. die heeft hij ook even lekker gevonden en die leggen we nog steeds elke avond op het aanrecht. een tijdschrift of pen laten we wel gewoon op de salontafel liggen en daar komt hij niet aan, maar we hebben toch een beetje angst gehouden voor de afstandsbediening :-)

ik had hier een nep-biabed. was nog van Sam en Lola.
had ik netjes apart gelegd tot willem niet meer sloopte. toen dat zover was heb ik het ding erneer gelegd en was willem al te groot voor het ding waar die 2 vroeger samen in lagen :LOL:

hij heeft nu het grootste WooFF kussen. schudt dat zelf in de gewenste bobbels en kuilen en ploft dan neer
Afbeelding
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

M@scha schreef:Ik las ergens anders dat ineens stoppen met in de bench doen een te grote verandering kan zijn waardoor hij gekke dingen kan gaan doen, maar dat lees ik hier helemaal niet dus..
Nee, maar Izzy heeft het nooit als een 'veilig holletje' beschouwd, altijd als een moetje. Die voelt zich 'veiliger' op de bank vanwaar ze haar konininkrijkje van een kleine hoogte kan overzien ;)
alm@
moderator

Ik heb 2 (nep)biabedden. Die van Biko is keurig en heel. Frodo heeft die van hem naar eigen smaak omgebouwd :roll:
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Oeps Frodo! Haha

Nou meneer heeft zich keurig gedragen vandaag! Ik laat hem vanaf nu gewoon los en als het goed blijft gaan dan gaat de bench weer de schuur in
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:
M@scha schreef:Ik las ergens anders dat ineens stoppen met in de bench doen een te grote verandering kan zijn waardoor hij gekke dingen kan gaan doen, maar dat lees ik hier helemaal niet dus..
Nee, maar Izzy heeft het nooit als een 'veilig holletje' beschouwd, altijd als een moetje. Die voelt zich 'veiliger' op de bank vanwaar ze haar konininkrijkje van een kleine hoogte kan overzien ;)
Ik denk ook dat dit het verschil maakt: als een hond het echt ziet als zijn veilige lekkere plekje, dan zou ik het ook niet ineens weghalen.
Is dat echter niet zo, maar meer een soort van verplicht 'nummertje', dan zou ik niet weten waarom je het niet gewoon radicaal weg zou halen.
Afbeelding
A good dog never dies...

M@scha
Zeer actief

En het zou betekenen dat we weer een eettafel hebben. Die hoort namelijk waar de bench staat!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Precies, weg met dat ding :mrgreen:

Je kan het nog gebruiken om te dreigen: Puchu had nooit gesloopt, maar begon daarmee toen hij iets van 11 maanden was.
Vloerkleed ging eraan en toen de hoeken van de salontafel :schrik:
Toen heb ik hem gedreigd dat ik de bench weer tevoorschijn zou halen en ineens was het weer over :LOL:
(uiteraard puur toeval voordat iemand zegt 'dat kan niet', dat snap ik ook wel, maar lachen was het wel).
Afbeelding
A good dog never dies...

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem besloot met een maand of 6 dat de bench voor baby's was en wilde er niet meer vanzelf in :roll: Is toen eigenlijk gelijk goed gegaan. Maar, hij is nooit zo van de herinrichting bij afwezigheid geweest.
Zijn passie zat toch meer in het slopen van kleding, schoenen en sieraden terwijl je die nog aanhad :schrik:

Bij de teckels is het heel verschillend geweest: Mijn eerste vond de bench vreselijk (piepen en blaffen) maar bleef ook jarenlang slopen. Ze heeft een kamer (behang, vloerbedekking en slaapbank) gesloopt en tot haar dood moest je dingen als de prullenbakken en waxinelichtjes wegzetten bij verlaten huis. De tweede heeft vanaf pup af aan niks gesloopt en lag vrijwillig (ook met deurtje open) in de bench.

Aan mij heb je dus niks, geen idee waarom ik dus reageer :oeps:
Afbeelding
alm@
moderator

pioenroos schreef: Bij teckels is het heel verschillend geweest: Mijn eerste vond de bench vreselijk (piepen en blaffen) maar bleef ook jarenlang slopen. Ze heeft een kamer (behang, vloerbedekking en slaapbank) gesloopt en tot haar dood moest je dingen als de prullenbakken en waxinelichtjes wegzetten bij verlaten huis.
Aan mij heb je dus niks, geen idee waarom ik dus reageer :oeps:
Om mij op stang te jagen? :schrik: :LOL:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

alm@ schreef: Om mij op stang te jagen? :schrik: :LOL:
Het was inderdaad de langhaar die bleef slopen :mann: De ruwhaar was de braafheid zelve.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Tobi heeft de bench nooit echt als 'veilige plek' gezien. Hij ging er overdag echt niet zomaar in liggen. Ben begonnen met hem los in de woonkamer te houden tijdens boodschappen etc. Toen ook eens tijdens een ochtend werk en uiteindelijk de bench helemaal weggehaald. Dat was met 5 maanden ongeveer.
_Esmee
Lanavandevledders
Zeer actief

Lana ziet de bench als haar plekje, echt rustplek, als ik s,morgens het deurtje open zet ,kan het nog wel een kwartier duren voordat ze besluit om eens in de benen te komen, ook als de kleinkids er zijn , kan ze zich daarin terug trekken,
Als ze daarin ligt mag niemand haar lastig vallen, en kunnen de kids niet perongeluk over of op haar vallen, vindt het wel zo safe, en hij staat me eigenlijk nog niet zo in weg, dus laat ik het nog maar een poos zo,
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”