Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Middenslag Keeshond of Sheltie
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Middenslag Keeshond of Sheltie
Hm, blijkbaar zit er dan erg veel verschil tussen keeshonden onderling. Alle keeshonden die ik gekend heb voldoen totaaaaal niet aan wat mirriej beschrijft, laat staan dat ik ze bij de eisen van TS vind passen. Maar zoals mirriej en ook ZivaNomi ze beschrijven vind ik ze dan weer wel geschikt klinken. Maar dat verschil in onderling zou ik alleen al genoeg reden vinden om TS geen keeshond aan te raden. Ik zou inderdaad eens de ijslandse hond bekijken!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
De keeshonden die ik ken en tegenkom op wandeling zijn eigenlijk allemaal leuke honden
Ze zijn sociaal, vrolijk en vriendelijk. Kunnen wel pittig zijn, maar niet op een vervelende manier. Als je gewoon recreatief wilt sporten en niet heel serieuze wedstrijdambities hebt, is een keeshond volgens mij ook best geschikt. Blijkbaar lopen de ervaringen met de keeshond nogal uiteen, dus dan is het waarschijnlijk belangrijk goed naar de ouderdieren te kijken.
Een sheltie lijkt me ook wel geschikt, al zijn shelties vaak wel gevoeliger en dat moet je liggen. Ik heb het idee dat keeshonden over het algemeen wat stabieler en wat minder snel onder de indruk zijn en shelties wat meer gedreven en baasgerichter. Qua neiging tot blaffen zal het elkaar niet veel ontlopen
Een sheltie lijkt me ook wel geschikt, al zijn shelties vaak wel gevoeliger en dat moet je liggen. Ik heb het idee dat keeshonden over het algemeen wat stabieler en wat minder snel onder de indruk zijn en shelties wat meer gedreven en baasgerichter. Qua neiging tot blaffen zal het elkaar niet veel ontlopen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier in de omgeving een paar leuke keesjes en 1 keesje dat absoluut niet met andere honden kan. Heb niet de indruk dat er veel meer mee gedaan wordt dan af en toe een blokje om
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
De middenslag keeshond die bij mij op cursus zat was niet erg gehoorzaam, wel uiterst luidruchtig. Zeker als de instructeur wat uit wilde gaan leggen begon hij dusdanig te vocaliseren, of dat nu blaffen, piepen of joelen was, dat Jeroen (Oomen, en die heeft echt geen zachte stem) zich nauwelijks verstaanbaar kreeg. Nu was de eigenaresse er ook niet bijzonder handig mee, maar makkelijk vond ik hem niet. Redelijk wat middelvingers ook gezien.
-
charley
oeps inderdaad gemist.Johnny Jones schreef:Ik denk dat je mijn suggestie hebt gemist.Johnny Jones schreef:Zo te lezen zoek je Digger, maar die blijft lekker bij mij!
Ik denk dat jij een IJslandse hond ook leuk zal vinden! Volgens mij blaffen die wel veel, maar ze passen wel in je plaatje.
En o ja, kijk ook eens naar een Schipperke.
Ik ga vanavond een lijstje maken met alle suggesties en die opzoeken en de info doorlezen.
Ook ga ik opzoek naar een boek met puppy info over opvoeden en wat er allemaal bij komt kijken, zag er al een van OD " praktische puppywijzer.
Ik wil geen wedstrijden gaan doen, het is gewoon voor de lol samen sporten.DeDiana schreef:Als je gewoon recreatief wilt sporten en niet heel serieuze wedstrijdambities hebt, is een keeshond volgens mij ook best geschikt.
-
joline
- Zeer actief
Ik heb een grote keeshond (19 kilo) en mijn vorige hond was ook een grote keeshond.
Ze zijn erg waaks en daar moet je gewoon rekening mee houden, als ik weg ga gaat het rolgordijn dicht zodat ze niet naar buiten kunnen kijken.
Mijn vorige kees was behoorlijk eigenzinnig en als hij ergens geen zin in had deed hij het ook echt niet
De keeshond die ik nu heb is minder eigenzinnig. Gelukkig zijn en waren ze allebei gek op eten, dus dat maakt het luisteren al een stuk makkelijker.
Ze hangen vaak aan één baas. Mijn vorige keeshond deed dat en mijn huidige keeshond ook. Mijn vorige keeshond vond sommige vreemden leuk, die ik nu heb heeft geen behoefte aan een aai van een vreemde.
Er zijn veel sportieve keeshonden, als je lid wordt van de keeshonden Facebook pagina kun je dat zien.
Ik vind zelf het verharen mee vallen, ik was mijn keeshond twee keer per jaar aan het begin van de verharing en dan komt er veel haar uit, de rest van het jaar vind ik hier en daar een pluk en ook wat haren op mijn kleren. Ik vind meer haren van mijn kortharige hond.
Mijn vorige keeshond was vriendelijk tegen alle honden zolang ze niet aan het patsen waren. De keeshond die ik nu heb loopt weg bij patsen en is ook vriendelijk tegen alle honden.
Als je eigenwijsheid en borstelen niet erg vind zou ik zeker voor een kees gaan
Ze zijn erg waaks en daar moet je gewoon rekening mee houden, als ik weg ga gaat het rolgordijn dicht zodat ze niet naar buiten kunnen kijken.
Mijn vorige kees was behoorlijk eigenzinnig en als hij ergens geen zin in had deed hij het ook echt niet
De keeshond die ik nu heb is minder eigenzinnig. Gelukkig zijn en waren ze allebei gek op eten, dus dat maakt het luisteren al een stuk makkelijker.
Ze hangen vaak aan één baas. Mijn vorige keeshond deed dat en mijn huidige keeshond ook. Mijn vorige keeshond vond sommige vreemden leuk, die ik nu heb heeft geen behoefte aan een aai van een vreemde.
Er zijn veel sportieve keeshonden, als je lid wordt van de keeshonden Facebook pagina kun je dat zien.
Ik vind zelf het verharen mee vallen, ik was mijn keeshond twee keer per jaar aan het begin van de verharing en dan komt er veel haar uit, de rest van het jaar vind ik hier en daar een pluk en ook wat haren op mijn kleren. Ik vind meer haren van mijn kortharige hond.
Mijn vorige keeshond was vriendelijk tegen alle honden zolang ze niet aan het patsen waren. De keeshond die ik nu heb loopt weg bij patsen en is ook vriendelijk tegen alle honden.
Als je eigenwijsheid en borstelen niet erg vind zou ik zeker voor een kees gaan
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik denk dat het Markiesje best bij je zou kunnen passen, maar je moet daarbij rekening houden met een wachtlijst van 1 a 1,5 jaar. Op korte termijn een Markiesjespup in huis halen gaat niet lukken. En het zijn over het algemeen behoorlijk gevoelige hondjes. Heel iets anders dan het stoïcijnse van een Chow Chow. Daar moet je wel mee om kunnen gaan. Dat gevoelige geldt in mijn ervaring trouwens ook voor de sheltie.charley schreef:Ik ga zo de pagina van de rasclub eens doorlezen en info opzoeken over de Markiesje.Leonie. schreef:Maar een Markiesje zou ook prima passen, ja.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Niet alleen in de keeshonden heb je veel verschillen, ik vind dat net zo goed met de shelties. Je ziet veel shelties in de sport, maar ook heel veel shelties die dat absoluut niet zouden willen doen. Eigenwijs kunnen die shelties ook best zijn. De meeste zijn wel gevoelig: gevoelig voor stemming, gevoelig voor geluiden. En daar reageren ze meestal wel alert op. Het blaffen is sterk aanwezig, maar net als de collies hebben ze eigenlijk nog veel meer geluiden die ze over de dag door maken. Geen vervelend geluid hoor. De meeste zijn ook wel erg aanhankelijk. Het blaffen is niet altijd gemakkelijk onder controle te krijgen, vergis je daar niet in. Opvoeding en ontmoediging en aanmoediging pakken lang niet altijd gewenst uit. Soms is het goed onder controle te houden, maar wat in het diertje zit, zul je altijd mee bezig moeten blijven. Geef ze 1 vinger en ze blaffen je hele oor weer vol, met wat voor opvoeding dan ook.
Keesjes zijn ook leuk. Wat stoïcijnser dan de sheltie in het algemeen en daarmee iets minder te verstoren. Toch kunnen ook zij flink blaffen en ik dat dat ondanks dat ze soms misschien minder snel reageren op iets met blaffen ze ook minder makkelijk te leren zijn dat ze niet moeten blaffen. Vanuit je vorige hondkeuze gezien, zou ik inderdaad ook de kees zeggen. Voldoet prima aan al je punten, kan ook prima mee sporten, maar hoeft niet. Maar ze zullen zeker graag met je werken. Heb wel idee dat hun vacht meer last heeft van warmte dan de shelties, dus met warm weer zal een keesje het wat warmer hebben met een activiteit dan een sheltie, maar ken geen honden die extreem last hebben van warmte eigenlijk.
Keesjes zijn ook leuk. Wat stoïcijnser dan de sheltie in het algemeen en daarmee iets minder te verstoren. Toch kunnen ook zij flink blaffen en ik dat dat ondanks dat ze soms misschien minder snel reageren op iets met blaffen ze ook minder makkelijk te leren zijn dat ze niet moeten blaffen. Vanuit je vorige hondkeuze gezien, zou ik inderdaad ook de kees zeggen. Voldoet prima aan al je punten, kan ook prima mee sporten, maar hoeft niet. Maar ze zullen zeker graag met je werken. Heb wel idee dat hun vacht meer last heeft van warmte dan de shelties, dus met warm weer zal een keesje het wat warmer hebben met een activiteit dan een sheltie, maar ken geen honden die extreem last hebben van warmte eigenlijk.

-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Japanse spits, minder blafferig en ongecompliceerd. Dat gaat mijn volgende worden, ik heb nu een volpino en het geblaf drijft me tot waanzin.
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
gyanty schreef: Heb wel idee dat hun vacht meer last heeft van warmte dan de shelties, dus met warm weer zal een keesje het wat warmer hebben met een activiteit dan een sheltie, maar ken geen honden die extreem last hebben van warmte eigenlijk.
Dit herken ik inderdaad bij de kezen. Ik heb semmie daarom een streep onder zijn buik weggeschoren en dat maakt voor hem een enorm groot verschil
-
Annika
- Actief
- Mijn ras(sen): keeshond
Een Keesje
mijn middenslag kan goed keffen maar houd daar meestal mee op als ik dat van dr vraag. Verder is ze heel baas gericht en werkt enorm graag. Ze is sociaal naar mens en dier... Ik zou het dus wel weten maarja ik ben dan ook bevooroordeeld 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat het bij allebei de rassen wel een flinke overgang is van een chowchow qua nervositeit. Daar moet je wel tegen kunnen.
-
charley
Dan heb ik met Boy echt heel veel geluk gehad, Boy was super sociaal naar alle mensen en honden, heel makkelijk in de omgang (ging overal mee naartoe) en heel aanhankelijk.Cleva schreef:Meh. Ik zag vanavond nog een chowchow radslagen aan de riem doen omdat er een andere hond te dichtbij kwam.Brindlecardi schreef:Ik denk dat het bij allebei de rassen wel een flinke overgang is van een chowchow qua nervositeit. Daar moet je wel tegen kunnen.
Mijn honden zijn bakken rustiger en dat zijn al kermisklanten.
Maar ik weet dat het sowieso een overgang is omdat Boy natuurlijk heel ziek was en weinig kon qua bewegen en daarnaast krijg ik nooit meer een tweede Boy en dat wil ik ook niet.
-
charley
Klopt ik heb 8 maanden een hele zieke Chow gehad. Boy zijn karakter was heel aanhankelijk, sociaal naar alle mensen (liep naar iedereen toe voor een aai) en honden, waar ik was was Boy ook en hielt mij continu in de gaten, was ik even uit het zicht ging hij mij zoeken net zo lang tot hij me weer zag (ging ik naar de wc was Boy daar ookBoutje schreef:Echt, ze volgen je overal, willen overal bij zijn, alles zien, overal bij "helpen" en dat liefst 24/24 en 7/7. Ik vind het heerlijk en super gezellig, maar als je een relatief onverstoorbare hond gewend bent is dit misschien te veel van het goede
Wel iets anders maar ik heb jaren ras katten (persen en birmanen) gehad, dit zijn katten die echt bijna 24/7 bij je zijn en het liefst in je kruipen, heerlijk vond ik dat aanhankelijke gedrag.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Zoals je Boy omschrijft klinkt ie qua karakter en gedrag inderdaad niet erg rastypisch
Dan zouden de rassen in dit topic toch best een goede match kunnen zijn, denk ik. Ik ben het wel volledig met Cleva eens dat ik niet te overhaast te werk zou gaan. Verdiep je in de rassen (want een kees is in oorsprong echt iets heel anders dan een sheltie), ga bij fokkers langs, probeer al zoveel mogelijk praktijkervaring in verschillende soorten situaties op te doen door contact te zoeken met eigenaren van de betreffende rassen en maak dan pas een keuze voor een bepaald ras. Ga vervolgens op zoek naar een geschikte fokker met gezonde, stabiele ouderdieren en laat je daar op de wachtlijst zetten. Al met al kun je dan zomaar een half jaar of een jaar verder zijn voordat je een passende pup treft, maar de voorpret is ook leuk.
-
charley
Klopt ik had ook iets heel anders gelezen, gehoord en op voorbereid, maar voor een eerste hond was Boy natuurlijk super.Tamara/Bayko schreef:Zoals je Boy omschrijft klinkt ie qua karakter en gedrag inderdaad niet erg rastypisch
Ik ben zojuist geaccepteerd op FB door de Keesclub en hoop via hun ook veel info te krijgen en contacten te leggen. Wat ik qua info hier nu heb gekregen en gelezen gaat mijn voorkeur steeds meer uit naar de Middenslag Keeshond en hier ga ik me nu eerst voorledig op richten, denk dat de Kees toch het beste bij mij past.Tamara/Bayko schreef:Verdiep je in de rassen (want een kees is in oorsprong echt iets heel anders dan een sheltie), ga bij fokkers langs, probeer al zoveel mogelijk praktijkervaring in verschillende soorten situaties op te doen door contact te zoeken met eigenaren van de betreffende rassen en maak dan pas een keuze voor een bepaald ras.
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
De Sheltie die hier in de buurt rondloopt, loopt altijd los en is heel erg op de baas gefixeerd. Maar kan daarentegen niet zo goed met andere honden en keft het hele rondje lang.
Igor is bang voor zijn gekef, die gaat het liefst gelijk de andere kant op als we ze tegenkomen haha.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Kijk anders ook eens bij bv ijslandse herders. Zitten er n beetje tussenin qua gedag.
-
Annika
- Actief
- Mijn ras(sen): keeshond
Dat gaat over mijn keeshond en Yuki is geen middenslag maar een grote keeshond en hij loopt gemuilkorfd omdat hij diverse malen is aangevallen en hij dus niet meer afwacht en daarbij is het inderdaad een patsertje dat gaat nu overigens al een stuk beter! Hij word volwassen en rustiger daarin. En een chagrijn is totaal niet op Yuki van toepassing maar ik begrijp wel dat mensen dat kunnen denken. Yuki is de liefste vrolijkste en gevoeligste hond die ik ooit heb gehad.Nanna schreef:Hier loopt welgeteld één middenslag Kees in het bos (alhoewel ik hem de laatste tijd niet meer heb gezien). Een witte, en het IS me toch een partij een chagrijnig rotmonster. Loopt ook gemuilkorfd![]()
Is zowel met andere honden als met mensen onbetrouwbaar.
Ik ben door een moeilijke periode gegaan met veel nachtmerries en Yuki maakte mij wakker op moment dat ik heftig droomde hij is zo ontzettend trouw en ik zou bijna zeggen zorgzaam voor zijn gezin.
richtig mensen is hij wantrouwend maar niet onbetrouwbaar ( ik vertrouw hem bijna 100% bij mijn zoontje maar hij blijft natuurlijk een hond!)
Ik heb ook nog een middenslag teefje en die is lief, sociaal aanhankelijk en bij de sporten die ik met dr heb gedaan super fanatiek alleen afentoe rook ze op dat veld ganzenpoep en tja dan moest ze als ze het balletje had gehaald (flyball) toch even erin gaan rollen ik kan daar wel om lachen maar ik heb het dan ook altijd puur voor het plezier van de hond gedaan.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Zo dat heb je snel besloten! Vanwaar toch de kees?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Er zijn vrij regelmatig sheltiewandelingen.
Daar een keer bij aansluiten, met de eigenaren praten, kijken hoe de honden zich gedragen en je oren open houden kan een leerzame ervaring zijn.
Denk wel goed vantevoren na. Als ik jouw berichten goed lees, ben je zelf fysiek niet helemaal oké. Dat hoeft geen probleem te zijn in combinatie met de juiste hond. Maar veel shelties waarderen echt actief wandelen of sporten toch wel erg.
En vooral in je vroegere berichten geef je aan dat dat voor jou niet helemaal mogelijk is?
Daar een keer bij aansluiten, met de eigenaren praten, kijken hoe de honden zich gedragen en je oren open houden kan een leerzame ervaring zijn.
Denk wel goed vantevoren na. Als ik jouw berichten goed lees, ben je zelf fysiek niet helemaal oké. Dat hoeft geen probleem te zijn in combinatie met de juiste hond. Maar veel shelties waarderen echt actief wandelen of sporten toch wel erg.
En vooral in je vroegere berichten geef je aan dat dat voor jou niet helemaal mogelijk is?

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
-
joline
- Zeer actief
Keeshonden zijn inderdaad heel erg graag bij je en volgen je overal. Waar ik zit, slaapt hij en ook in de nacht slaapt hij naast mijn bed. Ik vind ze verder erg makkelijk, zolang ze maar bij je kunnen zijn is het goed.
Hun vacht isoleert goed, mijn oude terriër kruising heeft meer last van de warmte dan mijn keeshond. Je kunt ze beter niet laten castreren, mijn vorige keeshond is op 10 jarige leeftijd gecastreerd vanwege een medische reden en zijn vacht werd daarna een drama
Hij kreeg heel veel ondervacht, klitten en zijn vacht werd pluizig. Ik heb hem moeten laten scheren want hij had het enorm warm, daarna knapte hij erg op.
Hun vacht isoleert goed, mijn oude terriër kruising heeft meer last van de warmte dan mijn keeshond. Je kunt ze beter niet laten castreren, mijn vorige keeshond is op 10 jarige leeftijd gecastreerd vanwege een medische reden en zijn vacht werd daarna een drama
Hij kreeg heel veel ondervacht, klitten en zijn vacht werd pluizig. Ik heb hem moeten laten scheren want hij had het enorm warm, daarna knapte hij erg op.
-
charley
Ik heb nog niks besloten, geef aan dat mijn voorkeur steeds meer naar de Kees uit gaat en dat ik me eerst op de Kees ga richten.Alfilillo schreef:Zo dat heb je snel besloten!
Bedankt voor het doorgeven, ik ga kijken of ik 11 juni erbij kan zijn.Habibi schreef:Komende sheltiewandelingen: 28 mei Herpen, 11 juni Belfeld
-
charley
Klopt ik heb een beperking (ogen/ zicht), vandaar dat ik toch denk dat de Keeshond beter bij mij past dan een Sheltie (wat ik hier zo lees en op internet).Habibi schreef:Als ik jouw berichten goed lees, ben je zelf fysiek niet helemaal oké. Dat hoeft geen probleem te zijn in combinatie met de juiste hond. Maar veel shelties waarderen echt actief wandelen of sporten toch wel erg.
-
Doke
- Actief
En de mijne ookmirriejj schreef:Onze kees is net zo erglieke schreef:Izzie_Anneke schreef:lieke schreef: (Ik vind het eerlijk gezegd vermoeiende hondjes, ik hou me liever bij mijn luie collies.)
Dat dus![]()
Als ik 2 uur gelopen heb met Jut en Jul, ligt Izzie daarna ondersteboven in haar mand te ronken en sleept Maggie al haar speeltjes naar mijn voeten in de hoop dat er gegooid gaat worden. Ze druipt uiteindelijk wel af.... na een uur of wat
O schei uit, Liesje was al 8 jaar toen ik haar overnam van een zieke buurvrouw. Ging ik op zaterdag trainen met al mijn honden. Eerst flyball. Daarna dogdance. Daarna nog een keer flyball. En dan waren we klaar en stond Liesje nóg te stuiteren en mocht ik een uur meedoen met de agility met haar.
Vervolgens naar huis: collies en ik voor pampus (na drie uur trainen!) en stond Liesje hoopvol met een bal in de bek voor de bank.![]()
Als ik opstond, trokken mijn collies één oog open om te zien of ik misschien naar de keuken ging (éten!!!), zo niet dan sloot het oog zeer weer meteen. En Liesje stond te springen: 'we gaan wat doehoehoen! Hoera!'
Maar ze was wel ontzettend lief. En véél slimmer dan mijn collies. Dat dan weer wel.Die heeft gewoon ook een eindeloze energie.

-
charley
Naar veel lezen en bij een kennis te hebben gezeten (heeft Sheltie) heb ik besloten dat ik toch voor de middenslag Keeshond ga.
Afgelopen zaterdag ben ik op visite geweest bij een middenslag Keeshond fokker om kennis te maken, praten en bij haar puppy's te kijken. Het was heel spannend maar alles verliep zeer positief.
Afgelopen zaterdag ben ik op visite geweest bij een middenslag Keeshond fokker om kennis te maken, praten en bij haar puppy's te kijken. Het was heel spannend maar alles verliep zeer positief.
-
Basje41
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Geweldig Charley. Ik ben maar aan 1 ding verslaafd,Keeshonden.Besteed vanaf het begin aandacht aan de dingen die je niet wilt.Blaffen is niet leuk ,ook niet als ze puppy zijn.En je hebt er een gouden hond aan.Ik ben benieuwd ....
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Wat fijn, Charley. Krijg je dan een pup uit dit nest?
-
charley
Dat zij de fokker ook. De mama hond blaft totaal niet ook niet toen we het terrein op liepen, zij zij heel consequent zijn dan krijg je geen blaf hond.Basje41 schreef:Besteed vanaf het begin aandacht aan de dingen die je niet wilt.Blaffen is niet leuk ,ook niet als ze puppy zijn.
ik ga zo nog een keer bij de fokker langs om bij een puppy te kijken, met deze had ik zaterdag z'n enorme klik (pup kroop en sliep al op schoot, gaf kusje en liep overal achter mij aan). De puppy's zijn vandaag acht weken dus hoop stiekem dat ik uit gekozen wordt.Tamara/Bayko schreef:Wat fijn, Charley. Krijg je dan een pup uit dit nest?