Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechthonden bijten man dood voor camera

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vechthonden bijten man dood voor camera

Ongelezen bericht door Crescent »

Wolfsblut schreef:Als het om een inbreker of ander tuig van de richel gaat zou ik ook niet ingrijpen.
Opgeruimd staat netjes.
En aan de bovenkant mag volop gegraaid en opgepot worden, dat de onderkant erdoor in "tuig" verandert, soit. In Kaapstad leeft maar de helft van de bevolking onder de armoedegrens, eigen schuld dikke bult. Moeten ze maar werk vinden, vinden ze dat niet? opgeruimd staat netjes :hmmm: Kijk vooral niet verder dan je korte neus lang is.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Crescent schreef:
toots schreef:
Lieske_1977 schreef:
Brindlecardi schreef:Vinden dat moord gerechtvaardigd is in geval van inbraak vind ik toch ook wel een beetje schokkend hoor.
Natuurlijk is inbreken niet oké. Maar dat met de dood bekopen gaat mij veel te ver....
Triest dus. Schokkend ook vooral dat het blijkbaar zo simpel is voor een stel vechthonden om een volwassen man om zeep te helpen.
Ik heb het beeldmateriaal niet bekeken trouwens.
Ik sta er ook van te kijken. We hebben het hier over een mens, hè. Een mens die een fout begaat, weliswaar, maar maakt dat het minder erg dat hem de strot wordt doorgebeten door twee honden? Heel triest inderdaad.

En als het nou geen honden waren?
Maar bijvoorbeeld een alleenstaande moeder die haar bezittingen wilde beschermen en een keukenmes gepakt zou hebben en daarmee op de inbreker ingestoken had? Dat zou ook tot de dood kunnen lijden.

Iemand kiest ervoor om ergens binnen te dringen. Met alle risico's vandien. En honden die doen op dat moment wat hun instinkt hun zegt ;)
Of was die "inbreker" een alleenstaande vader, die zijn kinderen wilde voeden :denken:
Als hij daardoor zo stom is om zomaar zichzelf ergens uit te nodigen een slot forceerd of een raam in gooit en een veilige omgeving van een ander binnendringt heb ik daar toch minder compassie mee.
Als iemand eten nodig heeft zijn er in nl iig goede instanties voor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Crescent schreef:
Wolfsblut schreef:Als het om een inbreker of ander tuig van de richel gaat zou ik ook niet ingrijpen.
Opgeruimd staat netjes.
En aan de bovenkant mag volop gegraaid en opgepot worden, dat de onderkant erdoor in "tuig" verandert, soit. In Kaapstad leeft maar de helft van de bevolking onder de armoedegrens, eigen schuld dikke bult. Moeten ze maar werk vinden, vinden ze dat niet? opgeruimd staat netjes :hmmm: Kijk vooral niet verder dan je korte neus lang is.
Nee, dat mag eveneens niet. Maar daar hebben we het hier niet over.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Crescent schreef:
Opgeruimd staat netjes.

We leven in NL niet in Kaapstad.
Dat iemand geen geld heeft vind ik heel erg.
Gelukkig kiest niet iedereen die weinig geld heeft het criminele pad.
Iemand die dat pad kiest zal moeten leven met de consequenties.
En aangezien dat een gevaarlijk pad is aangezien een inbreker niet weet wat zich achter een deur bevind en toch ervoor kiest om binnen te dringen is dat een eigen genomen risico.
Heel sneu voor hem maar ik ga er niet van wakker liggen.

Crescent
Zeer actief

Had 'ie beter bij de soepbus in Kaapstad kunnen aankloppen. Of bij een uitzendbureau. Of gewoon, zoals waarschijnlijk elke dag, gek wordend van de honger, op een houtje kauwen :mrgreen:
-Nothing but the rain…
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

toots schreef:
Crescent schreef:
Opgeruimd staat netjes.

We leven in NL niet in Kaapstad.
Dat iemand geen geld heeft vind ik heel erg.
Gelukkig kiest niet iedereen die weinig geld heeft het criminele pad.
Iemand die dat pad kiest zal moeten leven met de consequenties.
En aangezien dat een gevaarlijk pad is aangezien een inbreker niet weet wat zich achter een deur bevind en toch ervoor kiest om binnen te dringen is dat een eigen genomen risico.
Heel sneu voor hem maar ik ga er niet van wakker liggen.
Het filmpje komt uit Kaapstad. En daar kan ik me meer dan voorstellen dat men ergens inbreekt eerlijk gezegd. Niet dat dat goed is, maar om dan doodgebeten te worden door honden gaat me ook veel te ver.

Volgens mij maakt men zo'n lawaai om de honden af te leiden, volgens mij wordt er op dingen geslagen. De honden blijven ook die richting op kijken.
Chihuahua-paws
Zeer actief

O dat wist ik dus niet want heb het filmpje niet bekeken.
Vond nog steeds dat inbreken op eigen risico is waar dat ook is in de wereld.

Crescent
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Crescent schreef:
Opgeruimd staat netjes.
Dat is precies waar het hier over gaat. Iets met apartheid. Hoe donkerder je kleur, hoe lager je loon? Dat soort dingen... En niet aankomen met "dat is afgeschaft" of dit is offtopic. Het is zo erg on topic, dat we het liever ontkennen. Nu jij weer :mrgreen:
-Nothing but the rain…
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Crescent schreef:
Wolfsblut schreef:
Crescent schreef:
Opgeruimd staat netjes.
Dat is precies waar het hier over gaat. Iets met apartheid. Hoe donkerder je kleur, hoe lager je loon? Dat soort dingen... En niet aankomen met "dat is afgeschaft" of dit is offtopic. Het is zo erg on topic, dat we het liever ontkennen. Nu jij weer :mrgreen:
Ik ontken de problematiek niet in Zuid Afrika. Jammer dat de apartheid is afgeschaft. Nu worden de blanken afgeslacht en zijn niet welkom in hun landen van oorsprong. Militair ingrijpen door de UK en Nederland is wat mij betreft zeer gewenst want wat de blanken opgebouwd hebben wordt door de zwarten volledig afgebroken. Ten tijde van de apartheid had iedereen het goed, ook de negers. Er werden huizen voor hen gebouwd en medische voorzieningen etc waren ruimschoots aanwezig. In no time zijn ze weer in de middeleeuwen beland.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Crescent
Zeer actief

Typisch staaltje westerse denkwijze, we komen, we nemen, we bouwen iets op (we stelen niet hoor, we verbeteren alleen maar) :goeie:
-Nothing but the rain…
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Inbreken mag niet en is niet oké.
Toch, iemand die inbreekt is net zo goed als ieder ander een mens. Iemand met ouders, broers, zussen, vrienden en misschien kinderen die van hem houden. Dat hij inbreekt is niet goed te praten, maar diegene is meer dan alleen die daad die niet goed is.
We hebben ook niet allemaal hetzelfde voorbeeld en kansen in het leven gekregen. Niet allemaal dezelfde mogelijkheden, niet alleen qua nest waar je uit komt, maar ook hebben we verschillende cognitieve mogelijkheden en of er is psychische of verslavingsproblematiek.
Niemand staat op een ochtend op denkt! Eureka, nu weet ik het, ik word inbreker!!

Eerlijk gezegd ken ik professioneel mensen die misdrijven hebben gepleegd die ik echt hoger heb zitten dan sommige mensen zonder strafblad. En mensen die vinden dat het oké is dat een inbreker door een paar pitbull's wordt doodgebeten heb ik niet hoog zitten.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Johnny Jones schreef: Toch, iemand die inbreekt is net zo goed als ieder ander een mens.

Meen je dat nou?
Dat het een mens is ja. Maar net zo goed?

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

toots schreef:O dat wist ik dus niet want heb het filmpje niet bekeken.
Vond nog steeds dat inbreken op eigen risico is waar dat ook is in de wereld.
Eigen risico? Natuurlijk.
Maar zelf actief een hand hebben in het lot van de ander, dat is natuurlijk een heel ander verhaal.
Je kan niet zeggen dat het oké is om iemand een mes tussen de ribben te steken, enkel om het feit dat iemand een inbreker is en dat op eigen risico doet.
Als we het echt hebben over noodweer etc is het natuurlijk van totaal andere orde.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat het lastig moet zijn geweest deze beesten nog in het gareel te krijgen tijdens zo'n aanval. Hoe dan ook is het best tragisch allemaal.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Het is nooit ok om iemand een mes tussen de ribben te steken.
Uit schrik als er een onbekende in je huis staat kan er van alles gebeuren.
Ik zou zelf niet weten hoe ik zou reageren, maar denk dat ik zeker iets zou pakken.

En denk als je een hond of meerdere hebt die nou eenmaal het erf bewaken dat die dat ook zeker zullen doen. Daar kun je heel moeilijk over doen maar voor de honden is dat hun taak.

Crescent
Zeer actief

toots schreef:
Johnny Jones schreef: Toch, iemand die inbreekt is net zo goed als ieder ander een mens.

Meen je dat nou?
Wat Johhny al zegt: je wordt niet op een dag wakker en denkt, eureka! ik word inbreker. Je doet het door nood
-Nothing but the rain…
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Crescent schreef:
toots schreef:
Lieske_1977 schreef:
Brindlecardi schreef:Vinden dat moord gerechtvaardigd is in geval van inbraak vind ik toch ook wel een beetje schokkend hoor.
Natuurlijk is inbreken niet oké. Maar dat met de dood bekopen gaat mij veel te ver....
Triest dus. Schokkend ook vooral dat het blijkbaar zo simpel is voor een stel vechthonden om een volwassen man om zeep te helpen.
Ik heb het beeldmateriaal niet bekeken trouwens.
Ik sta er ook van te kijken. We hebben het hier over een mens, hè. Een mens die een fout begaat, weliswaar, maar maakt dat het minder erg dat hem de strot wordt doorgebeten door twee honden? Heel triest inderdaad.

En als het nou geen honden waren?
Maar bijvoorbeeld een alleenstaande moeder die haar bezittingen wilde beschermen en een keukenmes gepakt zou hebben en daarmee op de inbreker ingestoken had? Dat zou ook tot de dood kunnen lijden.

Iemand kiest ervoor om ergens binnen te dringen. Met alle risico's vandien. En honden die doen op dat moment wat hun instinkt hun zegt ;)
Of was die "inbreker" een alleenstaande vader, die zijn kinderen wilde voeden :denken:
Ja en hij jat even het laatste beetje vreten van een andere ouder .Dus waar wil je heen met je verhaal.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Crescent schreef:
toots schreef:

Meen je dat nou?
Wat Johhny al zegt: je wordt niet op een dag wakker en denkt, eureka! ik word inbreker. Je doet het door nood
Weet jij veel misschien deed hij het wel om rijkdom te vergaren of om zijn verslaving te financieren.

Als je jezelf al een weinig waarden geeft als mens dan kun je niet verwachten dat een ander dat gaat doen voor je.
Zat mensen die niet gaan jatten terwijl ze in armoe leven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

toots schreef:

Meen je dat nou?
Ik ben geen rechter.
Noch god, als je daar in wilt geloven.

Jij wel?

Hoe dan ook ben ik tegen de doodstraf.
Dood gebeten worden verdiende hij niet, dus ja, dat vind ik best heftig.

Zoals ik al eerder zei, begrijp ik het volledig dat niemand gaat helpen. Zou ik ook niet doen. Les 1 in hulpverlening: Eigen veiligheid eerst.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Crescent schreef:
toots schreef:

Meen je dat nou?
Weet jij veel misschien deed hij het wel om rijkdom te vergaren of om zijn verslaving te financieren.

Als je jezelf al een weinig waarden geeft als mens dan kun je niet verwachten dat een ander dat gaat doen voor je.
Zat mensen die niet gaan jatten terwijl ze in armoe leven.
Laten we vooral volhouden dat deze inbraak is geweest om zijn eigen luizenleventje nog prettiger te maken :cheer:
-Nothing but the rain…
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Crescent schreef:Had 'ie beter bij de soepbus in Kaapstad kunnen aankloppen. Of bij een uitzendbureau. Of gewoon, zoals waarschijnlijk elke dag, gek wordend van de honger, op een houtje kauwen :mrgreen:

Jij weet helemaal niets over deze man , wie zegt nu dat hij niet al rovend en stelend zijn kostje bij elkaar scharrelde en wie zegt dat als hij iemand thuis had aangetroffen (klaarblijkelijk deed hij niet aan vooronderzoek) hij die persoon zonder scrupules niet had verwond of gedood?

Hij was een inbreker en nee die verdienen niet de doodstraf maar door ongeoorloofd iemands huis te betreden verlies je wel wat rechten.
Als ik een inbreker zou aantreffen zou ik niet weten wat ik zou doen maar het vervelende is dat je ook niet weet wat die persoon gaat doen of bij zich heeft.
Om daar geen risico in te lopen gaan mensen wellicht verder dan ze anders zouden doen.

Het is vreselijk afgelopen met deze man maar daar heeft hij wel zelf een aandeel in gehad en de mensen die dit filmen en menen dat ze dit soort beelden (die ik overigens niet gekeken heb) moeten verspreiden sporen wat mij betreft ook niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief

Shiloh86 schreef:
toots schreef:

Meen je dat nou?
Ik ben geen rechter.
Noch god, als je daar in wilt geloven.

Jij wel?

Hoe dan ook ben ik tegen de doodstraf.
Dood gebeten worden verdiende hij niet, dus ja, dat vind ik best heftig.

Zoals ik al eerder zei, begrijp ik het volledig dat niemand gaat helpen. Zou ik ook niet doen. Les 1 in hulpverlening: Eigen veiligheid eerst.
Ik ben ook geen rechter en geloof niet in god.
Wel vind ik mensen die criminele handelingen uitvoeren geen goedige mensen.
En ik ben ook voor eigen veiligheid eerst ;)

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

soms hebben mensen levenslang last van een inbraak en zo`n sukkel denkt er geen 2 tellen over na, :roll: ... het zijn inderdaad vaak geen fijngevoelige empathische typetjes denk ik :roll:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

S@ndr@ schreef:soms hebben mensen levenslang last van een inbraak en zo`n sukkel denkt er geen 2 tellen over na, :roll: ... het zijn inderdaad vaak geen fijngevoelige empathische typetjes denk ik :roll:

Nou ja, dat wil niet zeggen dat wij onze empathie dan ook maar overboord moeten gooien.

Ik ben het er mee eens dat hij niet in had moeten breken en het eigen risico is, maar ik vind het nou ook niet zo handig om twee van die honden in je tuin te laten.

Kan ook een bal in terecht komen en dat kinderen dan die bal gaan halen, neem niet aan dat jullie dan vinden dat het de schuld van die kinderen is als ze dood gebeten worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

gonnie schreef:
S@ndr@ schreef:soms hebben mensen levenslang last van een inbraak en zo`n sukkel denkt er geen 2 tellen over na, :roll: ... het zijn inderdaad vaak geen fijngevoelige empathische typetjes denk ik :roll:

Nou ja, dat wil niet zeggen dat wij onze empathie dan ook maar overboord moeten gooien.

Ik ben het er mee eens dat hij niet in had moeten breken en het eigen risico is, maar ik vind het nou ook niet zo handig om twee van die honden in je tuin te laten.

Kan ook een bal in terecht komen en dat kinderen dan die bal gaan halen, neem niet aan dat jullie dan vinden dat het de schuld van die kinderen is als ze dood gebeten worden.
tja, ik denk dat t daar wel heel handig is, gewoon omdat t daar nog meer wild west is dan bij voorbeeld hier in Nederland... en heel veel mensen hebben het daar, dus hij kon het weten, daar is ook meer ruimte, en ik denk dat kinderen best op de ruimte of op een speelveld kunnen spelen, en zo niet dan denk ik dat je als ouder de plicht hebt om te zeggen dat ze niet over hekjes mogen klimmen en hun eigendom op halen.... als er geen eigenaar ( van pand en honden ) te zien is, zo voorkom je dat ze het verschil niet zien tussen legaal en illegaal...... en nee natuurlijk verdienen kinderen dan niet de dood, mmmmmmaaaaaaaaaarrrrrrrrr. je loopt daar het risiico dat ze je strot doorsnijden als je op je bed ligt, geef mij maar een stel honden dan... dan maar niet empathisch
Chihuahua-paws
Zeer actief

Cleva schreef:
gonnie schreef: Kan ook een bal in terecht komen en dat kinderen dan die bal gaan halen, neem niet aan dat jullie dan vinden dat het de schuld van die kinderen is als ze dood gebeten worden.

Nou, in ieder geval niet de schuld van de eigenaar. Wat is dat toch voor een idioot gewauwel dat je huis ten allen tijden voor anderen beschikbaar moet zijn?
Ga gewoon weg joh.
Idd.

Al zou ik als honden eigenaar in een geval van spelend kind wel echt alles op alles zetten om te trachten een kind te redden en te bevrijden. Maar dat lukt natuurlijk ook niet altijd.
Als ouder zijnde heb je je kinderen toch bepaalde zaken te leren. O.a dat ze niet op andermans terrein komen. Om diverse redenen.

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hmmm.

Dus als Toots door een onbenulligheidje of vrolijke actie tussen een paar spijlen van een hek doorglipt, en daar in de bek van dit soort honden loopt, vind je het ook je eigen schuld? En had je maar niet zo stom moeten zijn?

In het algemeen,

Ik blijf me verbazen in dit topic. Echt.
Ik dacht dat we in NL al lang niets meer hadden met de doodstraf. Ik dacht dat we een sociaal volk waren, waarbij mensen die iets stoms doen nog een kans verdienen.
Ik dacht dat wij niet meer van de tand om tand, oog om oog methode waren.
Dat er oog is voor waaróm iemand misschien een stommiteit uithaalt. En daarmee de stommiteit niet goedkeuren, maar wel hopen dat het in de toekomst beter gaat.

Na dit topic begin ik te twijfelen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dit is dan ook niet in Nederland
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Nope. Maar de reacties hier zijn wel van Nederlanders.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Habibi schreef:Hmmm.

Dus als Toots door een onbenulligheidje of vrolijke actie tussen een paar spijlen van een hek doorglipt, en daar in de bek van dit soort honden loopt, vind je het ook je eigen schuld? En had je maar niet zo stom moeten zijn?
Yep.
Ik zou mezelf dan wel voor de kop kunnen slaan.
Als Toots in een tuin is beland waar nou eenmaal moordmachines zitten die hun erf bewaken.
Ik ben er voor om hem te beschermen en er zorg voor te dragen dat hij geen overlast veroorzaakt.
Het feit dat een hond zomaar ergens door een hek kan glippen vind ik niet ok.
Ik verwonder me ook altijd als ik weer een bericht lees over een schaap dat gepakt is door een hond.
Ik zou het dus vooral mezelf kwalijk nemen.

S@ndr@
Zeer actief

Habibi schreef:Nope. Maar de reacties hier zijn wel van Nederlanders.
de omstandigheden zijn daar anders, hier in Nederland heb je geen moordmachine nodig in de tuin, daar wel en iedereen weet t , hier is dat anders, kan er inderdaad niet veel medelijden mee hebben, sorry
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”