Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Een hond doodgebeten in Meer en Bos Den Haag
tja, ik kwam er toch al niet
met mijn HR hond ... dus ik pas al niet in de statistieken ...... en een hele boel blijven gewoon gaan, met een aangelijnde hond.. zou zomaar kunnen dat mensen met een sociale hond , die wel graag en veel loslloopt en soms wil buurten daar een punthoofd van krijgen moet ik aanlijnen of niet en hoe vaak....

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier staat de actuele info omtrent de HR honden
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/verp ... sicohonden
2e filmpje ff naar huis lopen dan hangt er ineens een pitbull in je kruis.als een bankschroef....
Het ergste vind ik die domme reacties van die toks, iedere hond kan bijten blah , blah blah ja iedere hond heeft de kracht impact van een HR hond. Jack Russell verscheurt Bandog, Collie
doodt stafford en verminkt baas....
Toks snappen nog steeds niet wat voor potentieel
gevaarlijke honden ze in huis hebben en het doel waar ze voor gefokt zijn.
Onnozele domme baasjes gekoppeld aan dat soort honden... een levens gevaarlijke match
2e filmpje ff naar huis lopen dan hangt er ineens een pitbull in je kruis.als een bankschroef....
Het ergste vind ik die domme reacties van die toks, iedere hond kan bijten blah , blah blah ja iedere hond heeft de kracht impact van een HR hond. Jack Russell verscheurt Bandog, Collie
doodt stafford en verminkt baas....

Onnozele domme baasjes gekoppeld aan dat soort honden... een levens gevaarlijke match
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Die info is van 17-5
Is er inmiddels recentere info, dat iemand weet?

- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk dat de plannen niet verder gaan, zolang we geen kabinet hebben.Habibi schreef:Die info is van 17-5
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ja hoor Jack Russell verscheurt bandogRocco schreef:Hier staat de actuele info omtrent de HR honden
doodt stafford en verminkt baas....Toks snappen nog steeds niet wat voor potentieel

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Je kunt alles nalezen op rijksoverheid.nl, ik heb de link hier pas nog gedeeld. Heeft niks te maken met kabnetsformatie, er zijn een aantal besluiten genomen en sommige onderdelen moeten gemeenten gaan uitvoeren.Ody schreef:Ik denk dat de plannen niet verder gaan, zolang we geen kabinet hebben.Habibi schreef:Die info is van 17-5
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
S@ndr@ schreef:ook de boom honden zijn HR rassen, ..... net zo goed ..... en de CC staat op die lijst..... net zo goedcrutz schreef:Van Gils heeft toch een stamboom? Dan zou hij zoals de plannen er nu liggen toch geen hinder vd wet hebben?S@ndr@ schreef:Ik mag in mijn geval( van gils) hopen van nog lang niet, maar ik snap wel dat dit over moet echt en t liefst gisteren al, mensen,. je bek valt er soms van open .Maryanne schreef:Wanneer gaat het verplichte aanlijn gebod eigenlijk in?
zo ook niet anders kunnen- en weinig zinvol zijn. het gaat over waar ze voor gefokt zijn. en dat gaat over rassen, niet over krusingen die zijn per ongeluk ontstaan uit bestaande rassen
Onderstaande rassen staan op het moment van schrijven op de lijst met hoog-risico honden. Deze lijst is dynamisch en nog niet definitief. Het zal duidelijk zijn dat eigenaren van deze rassen zich grote zorgen maken.
Foto Elina Walter: Koji met haar hond Dinah-Mite
De lijst van hoog-risico honden per 17 mei 2017:
Honden met een door de Raad van Beheer erkend stamboom worden niet bestempeld als hoog-risico hond. Rasverenigingen van onderstaande rassen hebben fokdieren getest en geselecteerd op gedrag. Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek dat Rottweilers met FCI stamboom minder angstig en agressief zijn dan zonder stamboom. (Wetenschappelijk publicatie is in voorbereiding.) Look-alikes, kruisingen en honden zonder stamboom vallen wel onder de definitie hoog-risico hond.
AkitaAlanoAmerican BulldogAmerican Pitbull TerriërAmerican Staffordshire TerrierAnatolische herderBandogBoerboelBordeauxdogBoxerBull MastiffBull TerrierBully KutaCane CorsoDobermannDogo ArgentinoDogo CanarioEngelse BulldogFila BrasileiroKaukasische OwcharkaMastiff*Mastino NapoletanoPitbull achtigen: alle kruisingen met een pitbull:
pocket bully, micro bully, pocket pitbull, extreme pocket bully, Regular bully, Regular Pitbull, xl en xxl pitbull, xl en xxl bully, rednose pitbull, rednose bullyRottweilerShar-PeiStaffordshire Bull TerrierTosaZuid-Russische Owcharka

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond
Op 8 Juli werd de Hongaarse Viszla doodgebeten en op Vrijdag 14 Juli werd er weer een hond aangevallen door dezelfde bulldog. De hond overleefde het wel maar de d.a. is vier uur bezig geweest om de hond te helpen.
De bulldog is nu dan toch ingeslapen door de eigenaren nadat ze nog wel contact hadden opgenomen emt een hondentrainer en een dierenarts en hun de situatie hadden voorgelegd.
Hoe is het toch mogelijk dat zoiets een tweede keer gebeurd. dan ben je toch echt stom als hondeneigenaar zijnde. En dan nog aan een hondentrainer vragen wat je moet doen. Je dood schamen denk ik voor zoveel onbenul.
De bulldog is nu dan toch ingeslapen door de eigenaren nadat ze nog wel contact hadden opgenomen emt een hondentrainer en een dierenarts en hun de situatie hadden voorgelegd.
Hoe is het toch mogelijk dat zoiets een tweede keer gebeurd. dan ben je toch echt stom als hondeneigenaar zijnde. En dan nog aan een hondentrainer vragen wat je moet doen. Je dood schamen denk ik voor zoveel onbenul.
-
- Zeer actief
En dan is er ook nog die andere eigenaar die te dom is om voor de duvel te dansen!Nanna schreef:Je hebt mensen die genieten ervan. O, naar de buitenwereld de vermoorde onschuld spelen en spijt spijt spijt. Maar het ondertussen toch wel lekker vinden dat Diablo even iedereen laat zien wie de baas is. Daar is ie namelijk voor aangeschaft.
Kwam laatst tijdens mijn wandeling( ik loop altijd alleen daar waar aanlijnen verplicht is) een dame tegen met haar "wawa's" in een wandelwagentje....laat max naast me zitten en houd rakker kort zodat ze ongehinderd kan passeren, wil zij haar hondjes even los laten omdat ze zo nieuwsgierig zijn...AAAARGH!!
Simpel nadenken is blijkbaar voor sommige mensen al teveel gevraagd

-
- Zeer actief
dat soort is inderdaad gewoon dom..... of t pakt niet, land niet , dringt niet door, of hij is thuis zo lief dus buiten waarschijnlijk ook ,,,klote dit.... beter dat deze hond niet meer bij die mensen is ( dood is ook weg) maar ik hoop heel hard dat ze nooit meer een hond van dat kaliber aanschaffen, t ken net 

Misschien dat je dan gewoon op een normale toon kunt zeggen dat ze dat beter niet kan doen?stoffeltje schreef:En dan is er ook nog die andere eigenaar die te dom is om voor de duvel te dansen!Nanna schreef:Je hebt mensen die genieten ervan. O, naar de buitenwereld de vermoorde onschuld spelen en spijt spijt spijt. Maar het ondertussen toch wel lekker vinden dat Diablo even iedereen laat zien wie de baas is. Daar is ie namelijk voor aangeschaft.
Kwam laatst tijdens mijn wandeling( ik loop altijd alleen daar waar aanlijnen verplicht is) een dame tegen met haar "wawa's" in een wandelwagentje....laat max naast me zitten en houd rakker kort zodat ze ongehinderd kan passeren, wil zij haar hondjes even los laten omdat ze zo nieuwsgierig zijn...AAAARGH!!
Simpel nadenken is blijkbaar voor sommige mensen al teveel gevraagd
Krijgen we eerst te horen dat we idioten zijn omdat we allemaal omlopen voor klapkaken, is het nu weer niet goed als iemand zijn honden kennis wil laten maken??
-
- Zeer actief
Oh, ik heb mevrouw wel degelijk gezegd dat dat niet verstandig was...maar ze deed het toch! Heb Max en Rakker maar gauw mee gesleurd want àls er wat gebeurt was, was het waarschijnlijk niet haar schuld...... 

-
- Zeer actief
een krantNanna schreef:Sommige mensen gaan denk ik teveel uit van het goedestoffeltje schreef:Oh, ik heb mevrouw wel degelijk gezegd dat dat niet verstandig was...maar ze deed het toch! Heb Max en Rakker maar gauw mee gesleurd want àls er wat gebeurt was, was het waarschijnlijk niet haar schuld......Die weten wellicht niet eens af van het bestaan van honden die er op uit zijn om andere honden n'importe te verscheuren.
Alhoewel je dat wel zou moeten weten als je zo af en toe een krant inkijkt...

- michelle890
- geregistreerd lid
Mijn vorige hond Spike was ook een drama. Aan de riem was hij te houden, maar hij kon ook absoluut niet los. Dus wij liepen altijd me het hem aan de riem en hadden altijd een muilkorf bij ons als het echt te druk zou worden (we probeerde het altijd te vermijden maar soms ontkom je er niet aan).
Hoe vaak wij niet met spike door het bos liepen en mensen zien dat we spike aangelijnd hadden maar hun eigen hond los hadden. Als je dan vraagt of ze hun hond bij hun willen houden of even aanlijnen krijg je constant het verwijt: "ja maar mijn hond doet niks!".
Ja troela, maar die van mij wel! Man man man, wat heb ik me daar altijd aan kunnen ergeren.
Hoe vaak wij niet met spike door het bos liepen en mensen zien dat we spike aangelijnd hadden maar hun eigen hond los hadden. Als je dan vraagt of ze hun hond bij hun willen houden of even aanlijnen krijg je constant het verwijt: "ja maar mijn hond doet niks!".
Ja troela, maar die van mij wel! Man man man, wat heb ik me daar altijd aan kunnen ergeren.
- Every once in a while, a dog enters your life and changes everything -
-
- Zeer actief
Nee....Nanna schreef:Ook geen digitale krant?S@ndr@ schreef:een krantNanna schreef:Sommige mensen gaan denk ik teveel uit van het goedestoffeltje schreef:Oh, ik heb mevrouw wel degelijk gezegd dat dat niet verstandig was...maar ze deed het toch! Heb Max en Rakker maar gauw mee gesleurd want àls er wat gebeurt was, was het waarschijnlijk niet haar schuld......Die weten wellicht niet eens af van het bestaan van honden die er op uit zijn om andere honden n'importe te verscheuren.
Alhoewel je dat wel zou moeten weten als je zo af en toe een krant inkijkt...ik kijk echt nooit in een krant, zo vorige eeuw, en zelfs toen had ik al geen abo

-
- Zeer actief
michelle890 schreef:Mijn vorige hond Spike was ook een drama. Aan de riem was hij te houden, maar hij kon ook absoluut niet los. Dus wij liepen altijd me het hem aan de riem en hadden altijd een muilkorf bij ons als het echt te druk zou worden (we probeerde het altijd te vermijden maar soms ontkom je er niet aan).
Inderdaad!! Als iedereen een nou gewoon eens zijn/haar hond aanlijnt daar waar het verplicht is, en mensen niet met hun aangelijnde hond gaan wandelen in een losloop gebied voorkom je al een hoop ellende.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Misschien heeft dat wel een reden. Waar mag ik dan lopen? Geen losloopgebied daar heb ik de honden niet voor - geen aanlijngebied want dat is ook niet nodig ze kunnen prima los zonder andere honden in de buurt.stoffeltje schreef:michelle890 schreef:Mijn vorige hond Spike was ook een drama. Aan de riem was hij te houden, maar hij kon ook absoluut niet los. Dus wij liepen altijd me het hem aan de riem en hadden altijd een muilkorf bij ons als het echt te druk zou worden (we probeerde het altijd te vermijden maar soms ontkom je er niet aan).
Inderdaad!! Als iedereen een nou gewoon eens zijn/haar hond aanlijnt daar waar het verplicht is, en mensen niet met hun aangelijnde hond gaan wandelen in een losloop gebied voorkom je al een hoop ellende.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Als ze niet met andere honden kunnen dan lijkt me dat je ze gewoon niet los moet laten....of muilkorven....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Waarom ze houden er niet van... ze vinden ze vervelend en ik ook. Muilkorven??? Ze bijten toch niet? En ja ze lopen wel los waarom zouden ze aan een lijntje moeten lopen? Zij gaan niet naar andere honden toe....stoffeltje schreef:Als ze niet met andere honden kunnen dan lijkt me dat je ze gewoon niet los moet laten....of muilkorven....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Een gebied waar honden los mogen lopen, is geen verplichting, het MAG, maar MOET niet. Iedereen mag daar komen, met of zonder honden, wel of niet aangelijnd.stoffeltje schreef:michelle890 schreef:Mijn vorige hond Spike was ook een drama. Aan de riem was hij te houden, maar hij kon ook absoluut niet los. Dus wij liepen altijd me het hem aan de riem en hadden altijd een muilkorf bij ons als het echt te druk zou worden (we probeerde het altijd te vermijden maar soms ontkom je er niet aan).
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Deze naam heeft Nanna verzonnenhaar hond Dinah-Mite

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ongelofelijk dat zo'n hond een tweede keer voor zo'n ernstig incident kan zorgen, of beter gezegd: die kans heeft gekregen van zijn baasje.
Ik loop overigens best wel eens met haar in losloopgebieden, maar dan op heel rustige tijdstippen en op overzichtelijke plekken waar ik andere honden makkelijk op tijd uit de weg kan gaan.
Taartje loopt ook aangelijnd in losloopgebieden omdat zij niet los kan vanwege niet luisteren en jagen, maar zij heeft geen enkel probleem met buurtende honden.

Ja, in theorie is dat natuurlijk zo, maar die instelling brengt je zo weinig. Ik heb ook een reactieve hond (geen bijter, maar ze zit niet te wachten op vreemde honden en wil ze flink uitkafferen om ze op afstand te houden) en natuurlijk mag ik met haar aangelijnd in een losloopgebied lopen, maar wat schiet ik - en beter nog mijn hond - daarmee op? Want de kans dat je daar loslopende honden treft die niet goed onder appel staan en dus niet direct terug te roepen zijn, is in mijn ervaring ongeveer 100%. Zowel voor mijn hond, voor mij als voor de andere hond die wordt uitgekafferd, is het dus gewoon veel fijner als ik met haar in aanlijngebied ga lopen. Ik kan wel op mijn rechten staan dat ik daar ook 'mag' lopen met mijn niet zo sociale hond en met iedereen ruzie gaan maken die zijn hond niet goed onder appel heeft, maar wie schiet daar wat mee op?Neeltje schreef:Een gebied waar honden los mogen lopen, is geen verplichting, het MAG, maar MOET niet. Iedereen mag daar komen, met of zonder honden, wel of niet aangelijnd.stoffeltje schreef:michelle890 schreef:Mijn vorige hond Spike was ook een drama. Aan de riem was hij te houden, maar hij kon ook absoluut niet los. Dus wij liepen altijd me het hem aan de riem en hadden altijd een muilkorf bij ons als het echt te druk zou worden (we probeerde het altijd te vermijden maar soms ontkom je er niet aan).
Ik loop overigens best wel eens met haar in losloopgebieden, maar dan op heel rustige tijdstippen en op overzichtelijke plekken waar ik andere honden makkelijk op tijd uit de weg kan gaan.
Taartje loopt ook aangelijnd in losloopgebieden omdat zij niet los kan vanwege niet luisteren en jagen, maar zij heeft geen enkel probleem met buurtende honden.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Inderdaad. Als je niet met een aangelijnde hond in losloopgebied mag komen, kun je hier het dorp niet eens uitlopen. Het aanlijngebod geldt in deze gemeente (en de aangrenzende gemeente volgens mij ook) alleen in de bebouwde kom en in de bossen (waar het aangegeven staat). Zet één stap buiten de bebouwde kom, en je mag je hond loslaten. Betekent dit dan dat honden die niet los kunnen, het dorp niet meer uit mogen? Of alleen met de auto naar het bos (wat op loopafstand is) waar een aanlijngebod geldt?Neeltje schreef:Een gebied waar honden los mogen lopen, is geen verplichting, het MAG, maar MOET niet. Iedereen mag daar komen, met of zonder honden, wel of niet aangelijnd.stoffeltje schreef:michelle890 schreef:Mijn vorige hond Spike was ook een drama. Aan de riem was hij te houden, maar hij kon ook absoluut niet los. Dus wij liepen altijd me het hem aan de riem en hadden altijd een muilkorf bij ons als het echt te druk zou worden (we probeerde het altijd te vermijden maar soms ontkom je er niet aan).
- Gimmick
- Zeer actief
Dit is een discussie die iedere keer weer gevoerd wordt op het moment dat een topic als deze er is.
Als je een bijter hebt muilkorf je die. Ook als ze niet zelf beginnen maar het risico er is dat ze uithalen als ze uitgedaagd worden.
Jonge honden hebben ook het recht te leren luisteren en ja dat gaat met momenten gepaard dat ze niet luisteren.
Ik woon met een potentieel gevaarlijke hond aan een vos waar de honden niet los mogen. Maar ze lopen er wel altijd los. Dus zorg ik dat mijn risico hond niet kan bijten.
Klaar...
Mensen leren opeens heel goed hun "illegaal" loslopende hond bij zich te roepen als Gimmick eraan komt.
Maar het is mijn taak om te zorgen dat het niet fout KAN gaan.
En dus als de hond een niet luistert en gimmick gaat staan uitdagen KAn gimmick niks doen.
Er kan niet per ongeluk een lijn knappen want ze is dubbel aangelijnd aan tuig en halsband.
Als je een bijter hebt muilkorf je die. Ook als ze niet zelf beginnen maar het risico er is dat ze uithalen als ze uitgedaagd worden.
Jonge honden hebben ook het recht te leren luisteren en ja dat gaat met momenten gepaard dat ze niet luisteren.
Ik woon met een potentieel gevaarlijke hond aan een vos waar de honden niet los mogen. Maar ze lopen er wel altijd los. Dus zorg ik dat mijn risico hond niet kan bijten.
Klaar...
Mensen leren opeens heel goed hun "illegaal" loslopende hond bij zich te roepen als Gimmick eraan komt.
En dus als de hond een niet luistert en gimmick gaat staan uitdagen KAn gimmick niks doen.
Er kan niet per ongeluk een lijn knappen want ze is dubbel aangelijnd aan tuig en halsband.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Mijn risico hond.
Mijn probleem...
Niet die van mijn omgeving, of van andere honden
Mijn probleem...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Met andere woorden: gewoon rekening houden met elkaar. Er kan altijd wat gebeuren, je kunt altijd een hond tegenkomen die losloopt/niet naar de baas luistert, ook in aanlijngebied. Als je met een bijter loopt, muilkorf je die zodat hij geen schade kan maken. Als je hond losloopt en je komt een aangelijnde hond tegen, even je losloper aanlijnen/bij je houden, ook als je ergens loopt waar je hond los mag.Gimmick schreef:Dit is een discussie die iedere keer weer gevoerd wordt op het moment dat een topic als deze er is.
Klaar...
Als ik met mijn aangelijnde hond een losloper tegenkom, snap ik best dat het kan gebeuren dat die een keer niet naar de baas luistert. Honden zijn geen robotjes die 100% van de tijd doen wat je van ze vraagt. Daar heb ik alle begrip voor. Maar als iemand dan niet eens probéért om zijn hond bij zich te roepen, kan ik daar behoorlijk pissig over worden. Je weet immers niet waarom die andere hond aangelijnd is. Ik heb geen gaatjesmaker, dus over het algemeen kan het niet heel veel kwaad als er eens een andere hond komt buurten. Als ik wel zo'n hond had, ging die niet zonder korfje over straat.
Gelukkig woon ik in een streek waar mensen dus over het algemeen wel rekening met elkaar houden. Als ze zien dat mijn hond aangelijnd is, wordt de andere hond ook even aangelijnd. Als ik een hond tegenkom waar Gizmo niet zo goed mee overweg kan, zorg ik dat ze niet bij elkaar kunnen komen, bij voorkeur door even af te slaan, even ergens de weg af te gaan om op een afstandje te wachten tot de ander is gepasseerd, of om te draaien. Als dat niet gaat, gewoon even netjes naast me lopen, aandacht bij mij, en zelf tussen eigen hond en andere hond blijven. Gelukkig kom ik de enige hond waarbij het echt wederzijds haat en nijd is, niet meer tegen. Daarbij was het echt onmogelijk om aandacht bij mij te houden, maar die reageert zo op alle honden, dus die gaat tegenwoordig met de auto naar een plaats verder van de bewoonde wereld om uitgelaten te worden.
-
- Zeer actief
fijn dat je dat vind toch als ik zie dat er iemand aan komt met een hond - zeker als die dubbel gezekerd is dan ga ik zorgen dat de mijne niet gaan lopen stieren of uitdagen, daar heeft helemaal niemand wat aanGimmick schreef:Mijn risico hond.
Mijn probleem...

Ik kom er ook niet, maar dat wil niet zeggen dat anderen die daar wel graag willen lopen met hun aangelijnde hond, er niet mogen komen.DeDiana schreef:Ongelofelijk dat zo'n hond een tweede keer voor zo'n ernstig incident kan zorgen, of beter gezegd: die kans heeft gekregen van zijn baasje.![]()
Ja, in theorie is dat natuurlijk zo, maar die instelling brengt je zo weinig. Ik heb ook een reactieve hond (geen bijter, maar ze zit niet te wachten op vreemde honden en wil ze flink uitkafferen om ze op afstand te houden) en natuurlijk mag ik met haar aangelijnd in een losloopgebied lopen, maar wat schiet ik - en beter nog mijn hond - daarmee op? Want de kans dat je daar loslopende honden treft die niet goed onder appel staan en dus niet direct terug te roepen zijn, is in mijn ervaring ongeveer 100%. Zowel voor mijn hond, voor mij als voor de andere hond die wordt uitgekafferd, is het dus gewoon veel fijner als ik met haar in aanlijngebied ga lopen. Ik kan wel op mijn rechten staan dat ik daar ook 'mag' lopen met mijn niet zo sociale hond en met iedereen ruzie gaan maken die zijn hond niet goed onder appel heeft, maar wie schiet daar wat mee op?Neeltje schreef:Een gebied waar honden los mogen lopen, is geen verplichting, het MAG, maar MOET niet. Iedereen mag daar komen, met of zonder honden, wel of niet aangelijnd.stoffeltje schreef:michelle890 schreef:Mijn vorige hond Spike was ook een drama. Aan de riem was hij te houden, maar hij kon ook absoluut niet los. Dus wij liepen altijd me het hem aan de riem en hadden altijd een muilkorf bij ons als het echt te druk zou worden (we probeerde het altijd te vermijden maar soms ontkom je er niet aan).
Ik kom er niet omdat er oenen zijn die hun hond, die niet zo gezellig is, ook los laten lopen.
- Gimmick
- Zeer actief
En toch heb je dat niet altijd in de hand.S@ndr@ schreef:fijn dat je dat vind toch als ik zie dat er iemand aan komt met een hond - zeker als die dubbel gezekerd is dan ga ik zorgen dat de mijne niet gaan lopen stieren of uitdagen, daar heeft helemaal niemand wat aanGimmick schreef:Mijn risico hond.
Mijn probleem...
Ik doe ook mijn best taxi bij anderen weg te houden maar is 8 maand en soms luistere hij niet ....
En dat mag niet betekenen dat hij daarna tot veters is gescheurd
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Uiteindelijk is dat de enige controle die je zelf hebt om bijtincidenten te voorkomen. Om te voorkomen dat een andere hond gewond raakt en dat jouw hond een (ernstig) bijtincident op zijn/haar naam heeft staan en erger.Gimmick schreef:Mijn risico hond.
Mijn probleem...
Ik vind het heus ook wel eens frustrerend als ik speciaal een aanlijngebied opzoek om met Amy rustig te kunnen wandelen en er komt een loslopende, niet-luisterende hond op ons af gestormd. Maar dat gebeurt nu eenmaal, mensen hebben vaak weinig begrip voor honden die daar niet op zitten te wachten, snappen het niet, hebben nog nooit van hondenetiquette gehoord, hebben het gewoon niet in de gaten of doen wel hun best, maar de hond luistert gewoon niet zo goed. Daar kan ik weinig aan veranderen, het enige wat ik zelf wel kan doen is ervoor zorgen dat mijn hond geen schade maakt. En omdat ik daar in het geval van Amy ook geen risico mee wil nemen, draagt zij indien nodig ook een muilkorf, ook al heeft zij nooit gebeten. Maar een andere hond hoeft niet de dupe te worden van mijn eventuele inschattingsfout op dat gebied. Better safe than sorry.
In het beste geval houdt iedereen inderdaad gewoon rekening met elkaar, maar in de praktijk lukt dat gewoon niet altijd.