Tja niet elke hond is hetzelfde daarnaast zal t me een worst zijn wat mn honden er van vinden... ik vind er wat van ik heb er de schurft aan. Maar dat heb ik ook aan een knokkende klapkaak. En als ik moet kiezen dan heb ik natuurlijk liever die krijstokwawa dan een bijtende klapkaak. Maar ik blijf t enorm vervelend en onnodig vinden.laeken schreef:Toch verbaast het mij enorm dat een topic over doodbijten van honden door vechthonden elke keer weer uitloopt op het beledigen van kleine hondjesKleine hondjes kunnen niks en zullen nooit je hond wat aan kunnen doen. Waarom dat gelijk trekken aan spierbundels die zoals nu een volwassen Vizla kapot bijten? Dat is van totaal andere orde. En nu ook weer wordt er zo gedraaid en gedaan dat het de "kleine kutkeffers" zijn die een probleem veroorzaken of die irritant zijn. Geluidsoverlast. Dat is alles...
![]()
Als je je eigen hond netjes onder controle hebt zal die er niet eens op reageren. Beter gezegd, ik heb mijn honden dat nooit geleerd maar eigenlijk reageerde geen van de grote honden die ik had op keffende kleine hondjes. Wuilus konden ze alles maken en zelfs Eva en Cleo en Dapper liepen vele malen makkelijker langs een keffende chi dan een starende herder met de staart omhoog. Dat laatste zagen ze al dreiging en die chis namen ze niet serieus.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Een hond doodgebeten, en tweede incident met zelfde hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zegt iemand dat dan?jvanringen schreef:Als er een peutertje van 3 staat te schreeuwen tegen Badr Hari dan vinden we het toch ook niet normaal dat die dat kindje dan maar tot moes slaat?laeken schreef:Toch verbaast het mij enorm dat een topic over doodbijten van honden door vechthonden elke keer weer uitloopt op het beledigen van kleine hondjesKleine hondjes kunnen niks en zullen nooit je hond wat aan kunnen doen. Waarom dat gelijk trekken aan spierbundels die zoals nu een volwassen Vizla kapot bijten? Dat is van totaal andere orde. En nu ook weer wordt er zo gedraaid en gedaan dat het de "kleine kutkeffers" zijn die een probleem veroorzaken of die irritant zijn. Geluidsoverlast. Dat is alles...
![]()
Als je je eigen hond netjes onder controle hebt zal die er niet eens op reageren. Beter gezegd, ik heb mijn honden dat nooit geleerd maar eigenlijk reageerde geen van de grote honden die ik had op keffende kleine hondjes. Wuilus konden ze alles maken en zelfs Eva en Cleo en Dapper liepen vele malen makkelijker langs een keffende chi dan een starende herder met de staart omhoog. Dat laatste zagen ze al dreiging en die chis namen ze niet serieus.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb niks tegen kleine hondjes, vind ze vaak nog leuk ook, maar ik heb wel iets tegen wangedrag en ik begrijp nooit zo goed waarom dat, blijkbaar alleen vanwege hun formaat, bij kleine hondjes maar als normaal gezien wordt.
honden zijn honden en ook kleine hondjes kun je best opvoeden, al zal dat -net als bij grote(re) honden- wel wat tijd en moeite kosten.
honden zijn honden en ook kleine hondjes kun je best opvoeden, al zal dat -net als bij grote(re) honden- wel wat tijd en moeite kosten.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 28 jul 2017 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je ergert je dus aan geluid van honden en kinderen? Want dat is waar het op neer komt. Kutkeffers zijn nl ook gewoon honden met een hoge stem. Grote honden blaffen ook. Ik snap wel dat blaffen irritant is en gillende kinderen soms ook. Maargoed, ik ga de buren echt niet vragen hun spelende peuter stil te maken. Of de andere buren vragen hun labrador te laten stoppen met blaffen tegen de bal of een stok als hij in de tuin is. En ja, de vorige chi van de buren kefte echt veel en irritant. Maarja...S@ndr@ schreef:nee hoor dat hoeft niet, maar als de moeder die krijs kleuter dan oppakt en aan zijn kopie peutert dat dat niet normaal is en dat de NU OVER MOET zijn, dan krijgt ze van mij applausjvanringen schreef:Als er een peutertje van 3 staat te schreeuwen tegen Badr Hari dan vinden we het toch ook niet normaal dat die dat kindje dan maar tot moes slaat?laeken schreef:Toch verbaast het mij enorm dat een topic over doodbijten van honden door vechthonden elke keer weer uitloopt op het beledigen van kleine hondjesKleine hondjes kunnen niks en zullen nooit je hond wat aan kunnen doen. Waarom dat gelijk trekken aan spierbundels die zoals nu een volwassen Vizla kapot bijten? Dat is van totaal andere orde. En nu ook weer wordt er zo gedraaid en gedaan dat het de "kleine kutkeffers" zijn die een probleem veroorzaken of die irritant zijn. Geluidsoverlast. Dat is alles...
![]()
Als je je eigen hond netjes onder controle hebt zal die er niet eens op reageren. Beter gezegd, ik heb mijn honden dat nooit geleerd maar eigenlijk reageerde geen van de grote honden die ik had op keffende kleine hondjes. Wuilus konden ze alles maken en zelfs Eva en Cleo en Dapper liepen vele malen makkelijker langs een keffende chi dan een starende herder met de staart omhoog. Dat laatste zagen ze al dreiging en die chis namen ze niet serieus.gek he
want ook dat is schijtirritant als dat niet gebeurt, misdragen hoeft echt niet met de dood bekocht te worden, maar een beetje discipline mag er best zijn ja

Uiteindelijk is het een kwestie van accepteren en negeren.
-
- Zeer actief
gewoon ontlopen, ik laat mijn rust niet vergallen sorry...... jammer dat mama`s en papa`s van kleine oetsiekoetsie hondjes niet opvoeden.. maar ik ga me niet irriteren, het leven is geen generale... ik loop voor mijn lol en mijn rust met mijn honden en een krijshond hoort er niet bij net zo min als kleine kinderen met driftbuien die zich op de grond laten vallen en alles bij elkaar krijsen om hun zin te krijgenlaeken schreef:Je ergert je dus aan geluid van honden en kinderen? Want dat is waar het op neer komt. Kutkeffers zijn nl ook gewoon honden met een hoge stem. Grote honden blaffen ook. Ik snap wel dat blaffen irritant is en gillende kinderen soms ook. Maargoed, ik ga de buren echt niet vragen hun spelende peuter stil te maken. Of de andere buren vragen hun labrador te laten stoppen met blaffen tegen de bal of een stok als hij in de tuin is. En ja, de vorige chi van de buren kefte echt veel en irritant. Maarja...S@ndr@ schreef:nee hoor dat hoeft niet, maar als de moeder die krijs kleuter dan oppakt en aan zijn kopie peutert dat dat niet normaal is en dat de NU OVER MOET zijn, dan krijgt ze van mij applausjvanringen schreef:Als er een peutertje van 3 staat te schreeuwen tegen Badr Hari dan vinden we het toch ook niet normaal dat die dat kindje dan maar tot moes slaat?laeken schreef:Toch verbaast het mij enorm dat een topic over doodbijten van honden door vechthonden elke keer weer uitloopt op het beledigen van kleine hondjesKleine hondjes kunnen niks en zullen nooit je hond wat aan kunnen doen. Waarom dat gelijk trekken aan spierbundels die zoals nu een volwassen Vizla kapot bijten? Dat is van totaal andere orde. En nu ook weer wordt er zo gedraaid en gedaan dat het de "kleine kutkeffers" zijn die een probleem veroorzaken of die irritant zijn. Geluidsoverlast. Dat is alles...
![]()
Als je je eigen hond netjes onder controle hebt zal die er niet eens op reageren. Beter gezegd, ik heb mijn honden dat nooit geleerd maar eigenlijk reageerde geen van de grote honden die ik had op keffende kleine hondjes. Wuilus konden ze alles maken en zelfs Eva en Cleo en Dapper liepen vele malen makkelijker langs een keffende chi dan een starende herder met de staart omhoog. Dat laatste zagen ze al dreiging en die chis namen ze niet serieus.gek he
want ook dat is schijtirritant als dat niet gebeurt, misdragen hoeft echt niet met de dood bekocht te worden, maar een beetje discipline mag er best zijn ja
Hij blafte net zoveel als de labrador alleen klonk het hoger en dus irritanter.
Uiteindelijk is het een kwestie van accepteren en negeren.

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 jul 2017 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ik begrijp dit soort uitspraken echt niet. Ik erger me kapot aan wangedrag van elke hond. En jij hebt Duitse herders. Als je echt oprecht eerlijk bent weet je dat dat ras barst van het wangedrag en dat je ze zelden normaal kan passeren met honden. Zelden doen ze normaal tegen andere honden die spelen etc. Ik weet er alles van want ken er zat en ben er gek op. Hier in de polder is de Duitse herder het ras waar ik het meest mee oppas met mijn hondjes. Waarom weegt wangedrag van een kleintje zo zwaar terwijl legio staffords loert en jaagt, veel herders hartstikke vocaal zijn en uitvallen als de neten en ga zo door....renee-uk schreef:ik heb niks tegen kleine hondjes, vind ze vaak nog leuk ook, maar ik heb wel iets tegen wangedrag en ik begrijp nooit zo goed waarom dat, blijkbaar alleen vanwege hun formaat, bij kleine hondjes maar als normaal gezien wordt.

Zeg niet dat jouw hond dat doet al meen ik dat die ook niet vrij van zonde was.
Ja. Dat is dus meten met 2 maten. Ik raak niet minder geïrriteerd van een keffende Wawa dan wanneer ik langs een trainingsveld loop en continue dat hysterische herdergeblaf moet aanhoren. Ben 1x op een show geweest waar een herder echt zowat van begin tot eind dwingend heeft staan blaffen - werd niks mee gedaan overigens. Om debiel van te worden.laeken schreef:Mechelse herders blaffen overigens ook de hele dag op het trainingsveld. Als dat wawa's waren was dat irritant en nu is het drive en opwinding....
-
- Zeer actief
maar dat is ook mijn hele punt er wordt vaak helemaal niets aan gedaan, want tja hij blaft nu eenmaal, zou even lekker worden als ik Van Gils de hele dag liet waken en bij iedereen die langs kwam een grote bek geven. even is het soms best leuk hoor, maar ik heb t goed onder controle en zo niet dan mag hij zo weer het huis in. zo blijven de buren ook vriendelijkSandra&co schreef:Ja. Dat is dus meten met 2 maten. Ik raak niet minder geïrriteerd van een keffende Wawa dan wanneer ik langs een trainingsveld loop en continue dat hysterische herdergeblaf moet aanhoren. Ben 1x op een show geweest waar een herder echt zowat van begin tot eind dwingend heeft staan blaffen - werd niks mee gedaan overigens. Om debiel van te worden.laeken schreef:Mechelse herders blaffen overigens ook de hele dag op het trainingsveld. Als dat wawa's waren was dat irritant en nu is het drive en opwinding....
- renee-uk
- Zeer actief
nou dat meen je dan helemaal verkeerd, want toevallig is mijn hond een dh die het negeren uitgevonden zou kunnen hebben en nog nooit in de anderhalf jaar dat ze bij me is ook maar een hond of een mens heeft lastiggevallen.laeken schreef:Ik begrijp dit soort uitspraken echt niet. Ik erger me kapot aan wangedrag van elke hond. En jij hebt Duitse herders. Als je echt oprecht eerlijk bent weet je dat dat ras barst van het wangedrag en dat je ze zelden normaal kan passeren met honden. Zelden doen ze normaal tegen andere honden die spelen etc. Ik weet er alles van want ken er zat en ben er gek op. Hier in de polder is de Duitse herder het ras waar ik het meest mee oppas met mijn hondjes. Waarom weegt wangedrag van een kleintje zo zwaar terwijl legio staffords loert en jaagt, veel herders hartstikke vocaal zijn en uitvallen als de neten en ga zo door....renee-uk schreef:ik heb niks tegen kleine hondjes, vind ze vaak nog leuk ook, maar ik heb wel iets tegen wangedrag en ik begrijp nooit zo goed waarom dat, blijkbaar alleen vanwege hun formaat, bij kleine hondjes maar als normaal gezien wordt.
honden zijn honden en ook kleine hondjes kun je best opvoeden, al zal dat -net als bij grote(re) honden- wel wat tijd en moeite kosten.![]()
ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen honden, niet voor de honderdduizend andere dh's die er rondlopen en ik heb de pest aan onopgevoede honden, of ze nou groot of klein zijn.
als je te belazerd bent om tijd en moeite in je hond te steken hou je hem maar fijn aan een (lange) lijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Precies dat. Collies met behendigheid is ook niet normaal. Elke hond die om niks blaft de hele tijd is vervelend. Waarom dan de hele tijd kutkeffers en gebrek aan opvoeding roepen bij koetsjiepoetsjie keffers. Voorlopig veroorzaken mijn keffers 0.0 overlast en doen ze niks en niemand kwaad. Dus ze de hele topic beledigen is gewoon verwerpelijk.Sandra&co schreef:Ja. Dat is dus meten met 2 maten. Ik raak niet minder geïrriteerd van een keffende Wawa dan wanneer ik langs een trainingsveld loop en continue dat hysterische herdergeblaf moet aanhoren. Ben 1x op een show geweest waar een herder echt zowat van begin tot eind dwingend heeft staan blaffen - werd niks mee gedaan overigens. Om debiel van te worden.laeken schreef:Mechelse herders blaffen overigens ook de hele dag op het trainingsveld. Als dat wawa's waren was dat irritant en nu is het drive en opwinding....
-
- Zeer actief
renee-uk schreef:nou dat meen je dan helemaal verkeerd, want toevallig is mijn hond een dh die het negeren uitgevonden zou kunnen hebben en nog nooit in de anderhalf jaar dat ze bij me is ook maar een hond of een mens heeft lastiggevallen.laeken schreef:Ik begrijp dit soort uitspraken echt niet. Ik erger me kapot aan wangedrag van elke hond. En jij hebt Duitse herders. Als je echt oprecht eerlijk bent weet je dat dat ras barst van het wangedrag en dat je ze zelden normaal kan passeren met honden. Zelden doen ze normaal tegen andere honden die spelen etc. Ik weet er alles van want ken er zat en ben er gek op. Hier in de polder is de Duitse herder het ras waar ik het meest mee oppas met mijn hondjes. Waarom weegt wangedrag van een kleintje zo zwaar terwijl legio staffords loert en jaagt, veel herders hartstikke vocaal zijn en uitvallen als de neten en ga zo door....renee-uk schreef:ik heb niks tegen kleine hondjes, vind ze vaak nog leuk ook, maar ik heb wel iets tegen wangedrag en ik begrijp nooit zo goed waarom dat, blijkbaar alleen vanwege hun formaat, bij kleine hondjes maar als normaal gezien wordt.
honden zijn honden en ook kleine hondjes kun je best opvoeden, al zal dat -net als bij grote(re) honden- wel wat tijd en moeite kosten.![]()
ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen honden, niet voor de honderdduizend andere dh's die er rondlopen en ik heb de pest aan onopgevoede honden, of ze nou groot of klein zijn.
als je te belazerd bent om tijd en moeite in je hond te steken hou je hem maar fijn aan een (lange) lijn.
Ook nooit een lastige uitvallende herder gehad jij? Wil best effe quoten en zoeken als dat nodig is. Mijn honden grommen hooguit bij ongewenst contact of tegen uitvallende honden. Zelden een blaf en dat dan alleen als ze uitgebaat worden. Dus ook hier nu niks aan de hand. Met Dapper lopen was lastiger dus ik ken beide kanten van de medaille. Bas viel in het begin ook uit trouwens.
-
- Zeer actief
omdat die 2 van jou het niet doen of weinig, gebeurt het dus niet, mijn hond worden uitgemaakt voor kutjoekel, klakaak en nog wat meer fraais, terwijl t beest nog nooit een hond wat heeft aangedaan. en dat heb ik ook maar te vreten tochlaeken schreef:Precies dat. Collies met behendigheid is ook niet normaal. Elke hond die om niks blaft de hele tijd is vervelend. Waarom dan de hele tijd kutkeffers en gebrek aan opvoeding roepen bij koetsjiepoetsjie keffers. Voorlopig veroorzaken mijn keffers 0.0 overlast en doen ze niks en niemand kwaad. Dus ze de hele topic beledigen is gewoon verwerpelijk.Sandra&co schreef:Ja. Dat is dus meten met 2 maten. Ik raak niet minder geïrriteerd van een keffende Wawa dan wanneer ik langs een trainingsveld loop en continue dat hysterische herdergeblaf moet aanhoren. Ben 1x op een show geweest waar een herder echt zowat van begin tot eind dwingend heeft staan blaffen - werd niks mee gedaan overigens. Om debiel van te worden.laeken schreef:Mechelse herders blaffen overigens ook de hele dag op het trainingsveld. Als dat wawa's waren was dat irritant en nu is het drive en opwinding....

-
- Zeer actief
OK, klopt. Ik snap ook niet dat jouw hond daarvoor uitgemaakt wordt overigens. Zal je mij niet horen doen.S@ndr@ schreef:omdat die 2 van jou het niet doen of weinig gebeurt het dus niet, mijn hond worden uitgemaakt voor kutjoekel, klakaak en wog wat meer fraais, terwijl t beest nog nooit een hond wat heeft aangedaan. en dat heb ik ook maar te vreten tochlaeken schreef:Precies dat. Collies met behendigheid is ook niet normaal. Elke hond die om niks blaft de hele tijd is vervelend. Waarom dan de hele tijd kutkeffers en gebrek aan opvoeding roepen bij koetsjiepoetsjie keffers. Voorlopig veroorzaken mijn keffers 0.0 overlast en doen ze niks en niemand kwaad. Dus ze de hele topic beledigen is gewoon verwerpelijk.Sandra&co schreef:Ja. Dat is dus meten met 2 maten. Ik raak niet minder geïrriteerd van een keffende Wawa dan wanneer ik langs een trainingsveld loop en continue dat hysterische herdergeblaf moet aanhoren. Ben 1x op een show geweest waar een herder echt zowat van begin tot eind dwingend heeft staan blaffen - werd niks mee gedaan overigens. Om debiel van te worden.laeken schreef:Mechelse herders blaffen overigens ook de hele dag op het trainingsveld. Als dat wawa's waren was dat irritant en nu is het drive en opwinding....niets persoonlijks hoor, meer forum taal zeg maar
-
- Zeer actief
Ik vind de hele terminologie verwerpelijk ..... . maar dit soort dingen zijn niet persoonlijk, en hebben dus ook geen betrekking om honden die wij hebben.... toch steekt het mij ook meer dan eens hoor. net zo goed en net zo hard
- renee-uk
- Zeer actief
jazeker wel, twee zelfs -waarvan een herplaatser van 9 jaar- en die heb ik allebei het uitvallen afgeleerd.laeken schreef:renee-uk schreef:nou dat meen je dan helemaal verkeerd, want toevallig is mijn hond een dh die het negeren uitgevonden zou kunnen hebben en nog nooit in de anderhalf jaar dat ze bij me is ook maar een hond of een mens heeft lastiggevallen.laeken schreef:Ik begrijp dit soort uitspraken echt niet. Ik erger me kapot aan wangedrag van elke hond. En jij hebt Duitse herders. Als je echt oprecht eerlijk bent weet je dat dat ras barst van het wangedrag en dat je ze zelden normaal kan passeren met honden. Zelden doen ze normaal tegen andere honden die spelen etc. Ik weet er alles van want ken er zat en ben er gek op. Hier in de polder is de Duitse herder het ras waar ik het meest mee oppas met mijn hondjes. Waarom weegt wangedrag van een kleintje zo zwaar terwijl legio staffords loert en jaagt, veel herders hartstikke vocaal zijn en uitvallen als de neten en ga zo door....renee-uk schreef:ik heb niks tegen kleine hondjes, vind ze vaak nog leuk ook, maar ik heb wel iets tegen wangedrag en ik begrijp nooit zo goed waarom dat, blijkbaar alleen vanwege hun formaat, bij kleine hondjes maar als normaal gezien wordt.
Ook nooit een lastige uitvallende herder gehad jij?
degene die lang geleden een keer in de fout is gegaan (wat goddank goed afliep), heeft dat in al de jaren daarna nooit meer kunnen doen omdat ik -jaja- haar inderdaad aan een lange lijn hield!
zoals ik al zei, ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen honden, niet voor de honderdduizend andere dh's die er rondlopen en als iedereen ongeacht de afmetingen van hun hond er nou eens zo over dacht hadden we dit soort gestechel ook niet nodig!

- renee-uk
- Zeer actief
ga jij maar fijn quoten zoeken hoor, vooral quoten waarin ik zeg dat uitvallen normaal is en dat ik dat ook vind van mijn eigen honden (al dan niet uit het verleden)laeken schreef:renee-uk schreef:nou dat meen je dan helemaal verkeerd, want toevallig is mijn hond een dh die het negeren uitgevonden zou kunnen hebben en nog nooit in de anderhalf jaar dat ze bij me is ook maar een hond of een mens heeft lastiggevallen.laeken schreef:Ik begrijp dit soort uitspraken echt niet. Ik erger me kapot aan wangedrag van elke hond. En jij hebt Duitse herders. Als je echt oprecht eerlijk bent weet je dat dat ras barst van het wangedrag en dat je ze zelden normaal kan passeren met honden. Zelden doen ze normaal tegen andere honden die spelen etc. Ik weet er alles van want ken er zat en ben er gek op. Hier in de polder is de Duitse herder het ras waar ik het meest mee oppas met mijn hondjes. Waarom weegt wangedrag van een kleintje zo zwaar terwijl legio staffords loert en jaagt, veel herders hartstikke vocaal zijn en uitvallen als de neten en ga zo door....renee-uk schreef:ik heb niks tegen kleine hondjes, vind ze vaak nog leuk ook, maar ik heb wel iets tegen wangedrag en ik begrijp nooit zo goed waarom dat, blijkbaar alleen vanwege hun formaat, bij kleine hondjes maar als normaal gezien wordt.
Ook nooit een lastige uitvallende herder gehad jij? Wil best effe quoten en zoeken als dat nodig is. Mijn honden grommen hooguit bij ongewenst contact of tegen uitvallende honden. Zelden een blaf en dat dan alleen als ze uitgebaat worden. Dus ook hier nu niks aan de hand. Met Dapper lopen was lastiger dus ik ken beide kanten van de medaille. Bas viel in het begin ook uit trouwens.

wat een sneu gedoe!

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nee hoor Laeken, dat is ook rete irritant. Ik wil het dan ook absoluut niet hebben dat de hond waar ik mee oefen continue blaft. Blaffen wanneer gevraagd in de oefening is meer dan zatSandra&co schreef:Ja. Dat is dus meten met 2 maten. Ik raak niet minder geïrriteerd van een keffende Wawa dan wanneer ik langs een trainingsveld loop en continue dat hysterische herdergeblaf moet aanhoren. Ben 1x op een show geweest waar een herder echt zowat van begin tot eind dwingend heeft staan blaffen - werd niks mee gedaan overigens. Om debiel van te worden.laeken schreef:Mechelse herders blaffen overigens ook de hele dag op het trainingsveld. Als dat wawa's waren was dat irritant en nu is het drive en opwinding....
-
- Zeer actief
Valt wel mee. Jij reageert erg op je tenen getrapt en hebt het wel over wangedrag van kleine hondjes. En ik denk dat het tijd wordt om te beseffen dat elke rasgroep en elke maat hond wangedrag kan tonen. Wangedrag is niet typisch voor kleine hondjes. Wel blaffen kleine hondjes meer en kunnen ze niet zo goed positieve ervaringen opdoen met honden en een goed zelfvertrouwen hebben. Ze worden immers elke keer weer omver gewalst en pijn gedaan. De reden dat mijn hondjes grommen en snappen tegen drukke honden is om hun vege lijfjes te redden. Ik snap ze wel. Ze zijn bv een keer omver gebeukt door een labradoodle met de gekke 5 minuten. Keer op keer stoof hij over mijn hondjes heen. Met lijn en al sleurde hij ze mee. Mijn partner moest de hond aan zijn nekvel grijpen om dit te stoppen. Dat die kleintjes dus angstig zijn en veel uitvallen heeft ook met hun formaat te maken. En met het gedrag van andere honden naar kleine hondjes. Ik praat niks goed maar een chi opvoeden en sociaal maken is een stuk lastiger dan een leuke middemaat teef opvoeden die prima kan spelen en een leuke tijd kan hebben met andere honden. Mijn hondjes zijn soms ook prooi en dat voelen ze en merken ze. Ik zie bij sommige loerende honden dat Bas heel goed weet dat ze prooi is en dan loopt ze er met een enorme boog omheen. Staart laag en liefst onzichtbaar. Leuk zijn en blijven op straat is lastiger voor kleine hondjes. Opvoeden moet. Maar een beetje begrip en tolerantie is ook niet verkeerd.renee-uk schreef: ga jij maar fijn quoten zoeken hoor, vooral quoten waarin ik zeg dat uitvallen normaal is en dat ik dat ook vind van mijn eigen honden (al dan niet uit het verleden)
wat een sneu gedoe!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm op t veld moeten ze blaffen inderdaad... aangezien je anders niet voldoet aan de voorwaarde 'aanblaffen'.laeken schreef: Mechelse herders blaffen overigens ook de hele dag op het trainingsveld. Als dat wawa's waren was dat irritant en nu is het drive en opwinding....
In de auto mogen ze bij t veld idd blaffen. Ik ga niet de hele dag in de auto zitten om ze te corrigeren daar ben ik te lui voor. Eenmaal eruit mogen ze dat dus niet meer als ze bij me lopen buiten t veld! Dacht je dat ik met krijssende tokken in een rijdende auto wil zitten? Of op de camping want dan verblijven ze ook grotendeels in de auto. Dan zijn ze dus stil. Overigens zijn er ook zat die niet blaffen bij een training. Bij mij 1 de ander alleen als de eerste er niet is. Meestal blaffen ze alleen overigens als er iemand langsloopt en zoals je weet is dat regelmatig bij een training. Maar ik zey dan de auto wel zo ver mogelijk weg met weinig zicht
Lijkt me duidelijk dat ik ze niet aan t looppad probeer te zetten. Zolang ze in t bos staan is er niets aan de hand
Laatst gewijzigd door malinois op 28 jul 2017 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.

- renee-uk
- Zeer actief
oh geen quotes gevonden dus, dat dacht ik allaeken schreef:Valt wel mee. Jij reageert erg op je tenen getrapt en hebt het wel over wangedrag van kleine hondjes. En ik denk dat het tijd wordt om te beseffen dat elke rasgroep en elke maat hond wangedrag kan tonen. Wangedrag is niet typisch voor kleine hondjes. Wel blaffen kleine hondjes meer en kunnen ze niet zo goed positieve ervaringen opdoen met honden en een goed zelfvertrouwen hebben. Ze worden immers elke keer weer omver gewalst en pijn gedaan. De reden dat mijn hondjes grommen en snappen tegen drukke honden is om hun vege lijfjes te redden. Ik snap ze wel. Ze zijn bv een keer omver gebeukt door een labradoodle met de gekke 5 minuten. Keer op keer stoof hij over mijn hondjes heen. Met lijn en al sleurde hij ze mee. Mijn partner moest de hond aan zijn nekvel grijpen om dit te stoppen. Dat die kleintjes dus angstig zijn en veel uitvallen heeft ook met hun formaat te maken. En met het gedrag van andere honden naar kleine hondjes. Ik praat niks goed maar een chi opvoeden en sociaal maken is een stuk lastiger dan een leuke middemaat teef opvoeden die prima kan spelen en een leuke tijd kan hebben met andere honden. Mijn hondjes zijn soms ook prooi en dat voelen ze en merken ze. Ik zie bij sommige loerende honden dat Bas heel goed weet dat ze prooi is en dan loopt ze er met een enorme boog omheen. Staart laag en liefst onzichtbaar. Leuk zijn en blijven op straat is lastiger voor kleine hondjes. Opvoeden moet. Maar een beetje begrip en tolerantie is ook niet verkeerd.renee-uk schreef: ga jij maar fijn quoten zoeken hoor, vooral quoten waarin ik zeg dat uitvallen normaal is en dat ik dat ook vind van mijn eigen honden (al dan niet uit het verleden)
wat een sneu gedoe!

op mijn tenen getrapt ben ik zeker als jij het persoonlijk maakt met uit je duim gezogen opmerkingen over mijn (herplaats)hond, die ik, door er al anderhalf jaar dagelijks urenlang in weer en wind mee bezig te zijn, tot een superfijne, supergehoorzame, leuke, blije en vrije hond gemaakt heb.
maar dat mag alleen als je een kleine hond hebt natuurlijk, op je tenen getrapt zijn bij valse beschuldigingen

misschien moet je mijn eerste post nog eens lezen, daar verbaas ik me over de tolerantie naar het wangedrag van kleine hondjes, maar nergens zeg dat alleen kleine hondjes wangedrag vertonen.
ik heb zelf ooit ook kleine hondjes gehad (een middenslag poedel en een x-cocker/teckel) en jawel, ook die konden zich prima gedragen.
zoals ik al zei een kwestie van tijd en moeite in je honden stoppen, of ze nou groot of klein zijn!

- Tineke
- Zeer actief
Ik vind dit altijd zo'n stompzinnige vergelijking, honden zijn toch totaal niet te vergelijken met mensen op geen enkel gebiedjvanringen schreef:Als er een peutertje van 3 staat te schreeuwen tegen Badr Hari dan vinden we het toch ook niet normaal dat die dat kindje dan maar tot moes slaat?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Blaffen is irritant maar dat kan natuurlijk nooit een reden zijn om aan gort te worden gebeten dat lijkt me logisch.
Ik ken overigens wel meer honden die blaffen behalve kleintjes en de intentie waarom er geblaft wordt is ook niet altijd hetzelfde .
Ik heb een labje in mijn groepen die van blijdschap blaft als ik een bal voor haar weggooi.
Dat vind ik niet zo'n probleem , wel gooi ik de bal enkel als er geen andere vreemde honden in de buurt zijn omdat het wel degelijk kan triggeren.
Zelf heb ik de pest aan gekrijs van onze eigen honden maar dat zijn gelukkig niet van die vocale types.
Op Luus na die blaft als ze blij is als je thuiskomt of zo maar buiten dan weer niet naar mensen of dieren.
Ik ken overigens wel meer honden die blaffen behalve kleintjes en de intentie waarom er geblaft wordt is ook niet altijd hetzelfde .
Ik heb een labje in mijn groepen die van blijdschap blaft als ik een bal voor haar weggooi.
Dat vind ik niet zo'n probleem , wel gooi ik de bal enkel als er geen andere vreemde honden in de buurt zijn omdat het wel degelijk kan triggeren.
Zelf heb ik de pest aan gekrijs van onze eigen honden maar dat zijn gelukkig niet van die vocale types.
Op Luus na die blaft als ze blij is als je thuiskomt of zo maar buiten dan weer niet naar mensen of dieren.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Lastig hoor dit.
Ik heb een hond (Amy) die wel eens uitvalt omdat ze vreemde honden spannend vindt. Daar zijn we hard mee aan het werk en hebben we veel vooruitgang in geboekt, maar het gebeurt nog steeds wel eens. Ik zie het niet als wangedrag: ze wil niet benaderd worden door vreemde honden en communiceert dat op die manier. Andere honden begrijpen dat eigenlijk 99% van de tijd prima, laten haar dan met rust en gaan niet ineens terug blaffen of zo.
Ik moet er dus voor zorgen dat ze niet in die situaties komt, maar soms lukt dat niet en in dat geval haalt corrigeren echt helemaal niets uit, in tegendeel. Ik neem dan meer afstand en dan stopt ze met blaffen en kan ze weer ontspannen. Natuurlijk heb ik liever dat ze niet uitvalt, maar niet zozeer voor mezelf of voor andere mensen die daar blijkbaar aanstoot aan nemen, maar voor háár: ik wil dat zij zich ontspannen en veilig kan voelen als we een vreemde hond moeten passeren. En ik denk niet dat dat gebeurt als ik haar voor haar angst/spanning ga corrigeren.
Andere honden die ook uitvallen om de afstand te vergroten vindt ze overigens geen enkel probleem, want dan hoeft ze niet bang te zijn dat die honden op haar af komen
Kleine, keffende hondjes passeert ze dus ook moeiteloos en ontspannen.
Fixerende staffords en loerende herders daarentegen die misschien geen geluid maken, maar wel allerlei andere signalen uitzenden waardoor zij ze niet vertrouwt, zijn dus wel een probleem voor haar.
Als ik de reacties hier zo lees, begrijp ik dat de meerderheid vindt dat dit wangedrag is dat ik niet mag toestaan en dat zij haar bek maar heeft te houden?
Dan heb ik ook nog een collie die niet uitvalt, maar wel blaft tijdens het spelen (naast alle andere geluiden die ze dan maakt). Ondanks dat collies ook een hoge, irritante kef hebben, vind ik dit ook geen wangedrag. Honden blaffen nou eenmaal wel eens, en Mila doet dat als ze lol heeft.
Als ik het te gek vind worden zeg ik er wel wat van, maar ik lig echt niet wakker van wat geblaf. Ik zie het gewoon als een hondse manier van communiceren en ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat er zo aanstootgevend aan is. Mijn honden liggen totaal niet wakker van een hond die naar ze blaft en ik zelf eigenlijk ook niet 

Ik heb een hond (Amy) die wel eens uitvalt omdat ze vreemde honden spannend vindt. Daar zijn we hard mee aan het werk en hebben we veel vooruitgang in geboekt, maar het gebeurt nog steeds wel eens. Ik zie het niet als wangedrag: ze wil niet benaderd worden door vreemde honden en communiceert dat op die manier. Andere honden begrijpen dat eigenlijk 99% van de tijd prima, laten haar dan met rust en gaan niet ineens terug blaffen of zo.
Ik moet er dus voor zorgen dat ze niet in die situaties komt, maar soms lukt dat niet en in dat geval haalt corrigeren echt helemaal niets uit, in tegendeel. Ik neem dan meer afstand en dan stopt ze met blaffen en kan ze weer ontspannen. Natuurlijk heb ik liever dat ze niet uitvalt, maar niet zozeer voor mezelf of voor andere mensen die daar blijkbaar aanstoot aan nemen, maar voor háár: ik wil dat zij zich ontspannen en veilig kan voelen als we een vreemde hond moeten passeren. En ik denk niet dat dat gebeurt als ik haar voor haar angst/spanning ga corrigeren.
Andere honden die ook uitvallen om de afstand te vergroten vindt ze overigens geen enkel probleem, want dan hoeft ze niet bang te zijn dat die honden op haar af komen

Fixerende staffords en loerende herders daarentegen die misschien geen geluid maken, maar wel allerlei andere signalen uitzenden waardoor zij ze niet vertrouwt, zijn dus wel een probleem voor haar.
Als ik de reacties hier zo lees, begrijp ik dat de meerderheid vindt dat dit wangedrag is dat ik niet mag toestaan en dat zij haar bek maar heeft te houden?
Dan heb ik ook nog een collie die niet uitvalt, maar wel blaft tijdens het spelen (naast alle andere geluiden die ze dan maakt). Ondanks dat collies ook een hoge, irritante kef hebben, vind ik dit ook geen wangedrag. Honden blaffen nou eenmaal wel eens, en Mila doet dat als ze lol heeft.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
inderdaad, wangedrag van elke hond is vervelend. Maar als een lab buiten blaft om een stok vind ik dat geen wangedrag, wel als hij in de tuin de hele dag tekeer gaat. Een (klein) hondje wat zich even defensief laat horen omdat ie mij aan ziet komen met drie groterds, vind ik geen wangedrag. Sterker nog, die snap ik en ik loop dan rustig door. Mijn honden reageren ook niet.
Een (klein) hondje dat krijsend op je af komt rennen en naar je enkels hapt, maakt zich wel schuldig aan wangedrag. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Een (klein) hondje dat krijsend op je af komt rennen en naar je enkels hapt, maakt zich wel schuldig aan wangedrag. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

-
- Zeer actief
Wat jij wil. Jij was een beetje aan het zeiken over kleine hondjes en ik wist dat je zelf ook wel eens aan lastige hond gehad hebt. Dat was alles. Verder lekker kalm blijven want dan ben je gelukkiger denk ikrenee-uk schreef:oh geen quotes gevonden dus, dat dacht ik allaeken schreef:Valt wel mee. Jij reageert erg op je tenen getrapt en hebt het wel over wangedrag van kleine hondjes. En ik denk dat het tijd wordt om te beseffen dat elke rasgroep en elke maat hond wangedrag kan tonen. Wangedrag is niet typisch voor kleine hondjes. Wel blaffen kleine hondjes meer en kunnen ze niet zo goed positieve ervaringen opdoen met honden en een goed zelfvertrouwen hebben. Ze worden immers elke keer weer omver gewalst en pijn gedaan. De reden dat mijn hondjes grommen en snappen tegen drukke honden is om hun vege lijfjes te redden. Ik snap ze wel. Ze zijn bv een keer omver gebeukt door een labradoodle met de gekke 5 minuten. Keer op keer stoof hij over mijn hondjes heen. Met lijn en al sleurde hij ze mee. Mijn partner moest de hond aan zijn nekvel grijpen om dit te stoppen. Dat die kleintjes dus angstig zijn en veel uitvallen heeft ook met hun formaat te maken. En met het gedrag van andere honden naar kleine hondjes. Ik praat niks goed maar een chi opvoeden en sociaal maken is een stuk lastiger dan een leuke middemaat teef opvoeden die prima kan spelen en een leuke tijd kan hebben met andere honden. Mijn hondjes zijn soms ook prooi en dat voelen ze en merken ze. Ik zie bij sommige loerende honden dat Bas heel goed weet dat ze prooi is en dan loopt ze er met een enorme boog omheen. Staart laag en liefst onzichtbaar. Leuk zijn en blijven op straat is lastiger voor kleine hondjes. Opvoeden moet. Maar een beetje begrip en tolerantie is ook niet verkeerd.renee-uk schreef: ga jij maar fijn quoten zoeken hoor, vooral quoten waarin ik zeg dat uitvallen normaal is en dat ik dat ook vind van mijn eigen honden (al dan niet uit het verleden)
wat een sneu gedoe!![]()
op mijn tenen getrapt ben ik zeker als jij het persoonlijk maakt met uit je duim gezogen opmerkingen over mijn (herplaats)hond, die ik, door er al anderhalf jaar dagelijks urenlang in weer en wind mee bezig te zijn, tot een superfijne, supergehoorzame, leuke, blije en vrije hond gemaakt heb.
maar dat mag alleen als je een kleine hond hebt natuurlijk, op je tenen getrapt zijn bij valse beschuldigingen![]()
misschien moet je mijn eerste post nog eens lezen, daar verbaas ik me over de tolerantie naar het wangedrag van kleine hondjes, maar nergens zeg dat alleen kleine hondjes wangedrag vertonen.
ik heb zelf ooit ook kleine hondjes gehad (een middenslag poedel en een x-cocker/teckel) en jawel, ook die konden zich prima gedragen.
zoals ik al zei een kwestie van tijd en moeite in je honden stoppen, of ze nou groot of klein zijn!

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik heb niet alles gelezen maar zelf ben ik ook allergisch voor kleine blaffers. En ja Izzy is er ook eentje en heeft ook wel eens bedacht dat je wel een CC blaffend tegemoet kan rennen(dit doet ze alleen hier in de buurt) beest deed gelukkig niks maar het had verkeerd af kunnen lopen. Dan was ik uiteraard kwaad en verdrietig geweest maar ook had ik hier wel zelf schuld aan gehad, ik heb haar niet voldoende onder controle op dat moment.
Inmiddels loop ik dus met ogen in mijn achterhoofd en bij een aantal honden gaat ze direct aan de riem. Ze doet ze niks maar staat als een hysterische tegen ze te blaffen wat gewoon kan triggeren. En ze krijgt op dat moment ook echt een flinke fysieke correctie van me.
Droef is inmiddels aardig volwassen aan het worden en pikt ook niet alles meer van iedereen. Maar hij kan wel netjes zelf een correctie uitdelen kwam ik laatst achter zonder door te draaien. Een enorme witte patsende herder stond echt tegen over hem en toen werd het dus even teveel, kleine schermutseling herder over de zeik en Droef kreeg op zijn flikker. Nu lijn ik Droef aan als ik de hond zie en meneer doet het zelfde want we gaan niets uitlokken uiteraard maar ze kunnen elkaar aan de riem nu niet meer luchten of zien.
Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en kan ingrijpen indien nodig is de wereld een stuk fijner.
Inmiddels loop ik dus met ogen in mijn achterhoofd en bij een aantal honden gaat ze direct aan de riem. Ze doet ze niks maar staat als een hysterische tegen ze te blaffen wat gewoon kan triggeren. En ze krijgt op dat moment ook echt een flinke fysieke correctie van me.
Droef is inmiddels aardig volwassen aan het worden en pikt ook niet alles meer van iedereen. Maar hij kan wel netjes zelf een correctie uitdelen kwam ik laatst achter zonder door te draaien. Een enorme witte patsende herder stond echt tegen over hem en toen werd het dus even teveel, kleine schermutseling herder over de zeik en Droef kreeg op zijn flikker. Nu lijn ik Droef aan als ik de hond zie en meneer doet het zelfde want we gaan niets uitlokken uiteraard maar ze kunnen elkaar aan de riem nu niet meer luchten of zien.
Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en kan ingrijpen indien nodig is de wereld een stuk fijner.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
haha, onze posts hebben elkaar gekruisd. dat van Amy vind ik dus helemaal geen wangedrag: ze heeft een duidelijke reden om te blaffen, namelijk ze wil iets communiceren. Lizzy bv gaat in zo'n geval borstelen. Daarmee laat zij zien dat een andere hond bij haar weg moet blijven. Geen haar op mijn hoofd die overweegt haar daarvoor te corrigeren. Wèl pas ik er voor op dat zij Kailen dan geen reden geeft om de 'ongewenste' hond weg te jagen, want die springt nu eenmaal voor haar in de bres. Daarom houd ik hen beiden vast als ik een hond passeer. Kailen valt overigens absoluut niet uit naar andere honden, en al helemaal niet naar kleintjes (al is hij dan een DHDeDiana schreef:Lastig hoor dit.![]()
Andere honden die ook uitvallen om de afstand te vergroten vindt ze overigens geen enkel probleem, want dan hoeft ze niet bang te zijn dat die honden op haar af komenKleine, keffende hondjes passeert ze dus ook moeiteloos en ontspannen.
Dan heb ik ook nog een collie die niet uitvalt, maar wel blaft tijdens het spelen (naast alle andere geluiden die ze dan maakt). Ondanks dat collies ook een hoge, irritante kef hebben, vind ik dit ook geen wangedrag. Honden blaffen nou eenmaal wel eens, en Mila doet dat als ze lol heeft.Als ik het te gek vind worden zeg ik er wel wat van, maar ik lig echt niet wakker van wat geblaf. Ik zie het gewoon als een hondse manier van communiceren en ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat er zo aanstootgevend aan is. Mijn honden liggen totaal niet wakker van een hond die naar ze blaft en ik zelf eigenlijk ook niet

En een hond die lol heeft, mag van mij naar hartelust lol hebben

Waar ik mij over kan verbazen is de grote intolerantie van hondenliefhebbers als het om andermans hond gaat. Ik geniet juist van andere honden en vind hooguit de eigenaren dom of irritant

-
- Zeer actief
er is natuurlijk best een verschil tussen een hond die blaft in spel of een keer woef zeg, ( niemand heeft daar problemen mee....) maar een hond die blaffend op je afrent ( al dan niet aan een flex. en een eigenaar die niets doet alleen maar kijkt van, gezellig he
) ... en hysterisch blijft blaffen.
waarom zou ik daar geen problemen mee mogen hebben, t gebeurt me meer dan eens of ik nu met Zuri loop of alleen maar bezig ben met fotografie en gewoon ergens loop. .. je hebt een hond steek er even tijd is, zodat ik ook gewoon mijn ding kan doen..... en er geen last van hoeft te hebben. een ander ergert zich weer aan honden die kuilen graven en eigenaren die dat niet even dicht gooien, of die honden stront laten liggen.
ik vind hysterisch aangeblaft worden echt ergernis nummer 1 ....... waarom waarvoor .... er is echt wel iets aan te doen hoor en als jou hond t niet doet, wees blij en voel je vooral niet aangesproken .

waarom zou ik daar geen problemen mee mogen hebben, t gebeurt me meer dan eens of ik nu met Zuri loop of alleen maar bezig ben met fotografie en gewoon ergens loop. .. je hebt een hond steek er even tijd is, zodat ik ook gewoon mijn ding kan doen..... en er geen last van hoeft te hebben. een ander ergert zich weer aan honden die kuilen graven en eigenaren die dat niet even dicht gooien, of die honden stront laten liggen.
ik vind hysterisch aangeblaft worden echt ergernis nummer 1 ....... waarom waarvoor .... er is echt wel iets aan te doen hoor en als jou hond t niet doet, wees blij en voel je vooral niet aangesproken .
- renee-uk
- Zeer actief
nee, ik was zeker niet aan het zeiken, maar lezen is sowieso niet je sterkste kant geloof ik, net zo min als ongelijk bekennen.laeken schreef:Wat jij wil. Jij was een beetje aan het zeiken over kleine hondjes en ik wist dat je zelf ook wel eens aan lastige hond gehad hebt. Dat was alles. Verder lekker kalm blijven want dan ben je gelukkiger denk ikrenee-uk schreef:oh geen quotes gevonden dus, dat dacht ik allaeken schreef:Valt wel mee. Jij reageert erg op je tenen getrapt en hebt het wel over wangedrag van kleine hondjes. En ik denk dat het tijd wordt om te beseffen dat elke rasgroep en elke maat hond wangedrag kan tonen. Wangedrag is niet typisch voor kleine hondjes. Wel blaffen kleine hondjes meer en kunnen ze niet zo goed positieve ervaringen opdoen met honden en een goed zelfvertrouwen hebben. Ze worden immers elke keer weer omver gewalst en pijn gedaan. De reden dat mijn hondjes grommen en snappen tegen drukke honden is om hun vege lijfjes te redden. Ik snap ze wel. Ze zijn bv een keer omver gebeukt door een labradoodle met de gekke 5 minuten. Keer op keer stoof hij over mijn hondjes heen. Met lijn en al sleurde hij ze mee. Mijn partner moest de hond aan zijn nekvel grijpen om dit te stoppen. Dat die kleintjes dus angstig zijn en veel uitvallen heeft ook met hun formaat te maken. En met het gedrag van andere honden naar kleine hondjes. Ik praat niks goed maar een chi opvoeden en sociaal maken is een stuk lastiger dan een leuke middemaat teef opvoeden die prima kan spelen en een leuke tijd kan hebben met andere honden. Mijn hondjes zijn soms ook prooi en dat voelen ze en merken ze. Ik zie bij sommige loerende honden dat Bas heel goed weet dat ze prooi is en dan loopt ze er met een enorme boog omheen. Staart laag en liefst onzichtbaar. Leuk zijn en blijven op straat is lastiger voor kleine hondjes. Opvoeden moet. Maar een beetje begrip en tolerantie is ook niet verkeerd.renee-uk schreef: ga jij maar fijn quoten zoeken hoor, vooral quoten waarin ik zeg dat uitvallen normaal is en dat ik dat ook vind van mijn eigen honden (al dan niet uit het verleden)
wat een sneu gedoe!![]()
maar dat mag alleen als je een kleine hond hebt natuurlijk, op je tenen getrapt zijn bij valse beschuldigingen![]()
beter maar doordrammen ook al praat je poep of dreigen met quotes die niet te vinden zijn omdat ze er niet zijn en je waarschijnlijk geen idee hebt over welke hond(en) je praat of zelfs over welke forummer.
maar ik ben wel kalm hoor, was zelfs niet niet kalm, wel op mijn tenen getrapt, dat dan weer wel.
en maak je vooral geen zorgen over mijn geluk, daar heeft dit forum gelukkig (!) geen enkele invloed op

-
- Zeer actief
Ik ben er al een paar berichten geleden mee gestopt. Nu jij nog want dit gaat nergens meer over. Rustig maar jij...renee-uk schreef: nee, ik was zeker niet aan het zeiken, maar lezen is sowieso niet je sterkste kant geloof ik, net zo min als ongelijk bekennen.
beter maar doordrammen ook al praat je poep of dreigen met quotes die niet te vinden zijn omdat ze er niet zijn en je waarschijnlijk geen idee hebt over welke hond(en) je praat of zelfs over welke forummer.
maar ik ben wel kalm hoor, was zelfs niet niet kalm, wel op mijn tenen getrapt, dat dan weer wel.
en maak je vooral geen zorgen over mijn geluk, daar heeft dit forum gelukkig (!) geen enkele invloed op