Ja hoor prima!Tineke schreef:Dat mag je van mij ook doortrekken naar fokkers , kijken of die hun screeningsbeleid dan niet wat meer gaan aanpassen. Wedden van wel.malinois schreef:Ja ik ook maar als je als asiel verantwoordelijk wordt gehouden bedenk je je wel 10x of je een hond herplaatst.renee-uk schreef:tegen de tijd dat ik dat een reden tot inslapen vind, stop ik met hondenhouden en ga ik postzegels verzamelen.malinois schreef:Precies. Die kijken wel 10x naar t gedrag. Zelfs baknijd is al einde verhaal
Dan is het nestje met die hond met dat kekke kleurtje van de buren niet zo interessant meer als je de pups zeer zorgvuldig moet plaatsen omdat het anders op je bordje weer terecht komt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duits herderpupje doodgebeten
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Duits herderpupje doodgebeten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nog een reden dat ik niet met Izzy had willen fokken. Hoe lief en leuk en mooi ik haar ook vind, ik zou de pups aan niemand mee durven geven
Zit ik daar dan opeens met 10 Staffords.

- Tineke
- Zeer actief
Nou het is mij gelukkig nog nooit overkomen maar ik kan me de woede echt wel voorstellen.malinois schreef:Laten we t zo zeggen als mijn pup vermoord werd hoefde die hond niet meer ingeslapen te worden. Ja zal vast erg zijn maar ik zit er op zo'n moment echt niet mee... toen Dusty zo weerloos opengetrokken lag zou t me aan mn reet roesten of die hond nog bij zou komen na de wurging om haar los te krijgen. Als Dusty dood was geweest had ik dat dus afgehandeld dat was een feit.Tineke schreef:En dan zegt ze ook nog dat ze niet boos is op de eigenaren van de hond , ik zou het niet op kunnen brengen ik zou furieus zijnSandra&co schreef:Och dat puppy
Toch ligt het voor mij er ook wel aan hoe iemand er mee omgaat en dan moet het uiteraard niet om echte schade gaan aan mijn honden. Micron is als pupje gepakt door een Drent , de domme doos die daarbij liep wauwelde wat over dat hij op een konijn leek en dat haar hond daar niet tegen kon. Ze liet hem ook direct weer los waarop hij weer op Micron afkwam

Maar hij is een tijdje geleden in de duinen door een herder gepakt en die meneer heeft nu wel sinds dat incident de hond altijd vast en doet overduidelijk zijn best andere te ontwijken.
Dan zeg ik gewoon weer goedemorgen , op afstand uiteraard

Maar goed in beide gevallen was er geen echte schade dus dat is makkelijk praten

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Nou ik weet zeker dat het zou helpen en dat de fok per direct verminderd zo niet stil kwam te liggen.malinois schreef:Ja hoor prima!

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
maar dan is het toch om het even wat voor hond zoiets aanricht?malinois schreef:Laten we t zo zeggen als mijn pup vermoord werd hoefde die hond niet meer ingeslapen te worden. Ja zal vast erg zijn maar ik zit er op zo'n moment echt niet mee... toen Dusty zo weerloos opengetrokken lag zou t me aan mn reet roesten of die hond nog bij zou komen na de wurging om haar los te krijgen. Als Dusty dood was geweest had ik dat dus afgehandeld dat was een feit.
dat geldt toch niet alleen maar als een klapkaak dat doet?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
denk niet dat de fok dan stil zou komen liggen, denk wel dat je de wildfok een heel eind terugdrijft en daarmee ook de incidenten.Tineke schreef:Nou ik weet zeker dat het zou helpen en dat de fok per direct verminderd zo niet stil kwam te liggen.malinois schreef:Ja hoor prima!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tineke
- Zeer actief
Dat vonden deze mensen ookSandra&co schreef:Nog een reden dat ik niet met Izzy had willen fokken. Hoe lief en leuk en mooi ik haar ook vind, ik zou de pups aan niemand mee durven gevenZit ik daar dan opeens met 10 Staffords.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Een beet/knokpartij ja hoe kut ook maar dat kan gebeuren. Ja natuurlijk ben ik dan woest maar goed dat is dan zo. Maar echt dusdanig verwonden dat t slachtoffer t al op had gegeven (Dusty gilde niet eens meer totaal in shock dacht dat ze dood was... lag alleen maar doodstil helemaal open op dr rug en zijkant) nou dan gaat er bij mij een knopje om hoor. Dan ben ik ook niet meer voor rede vatbaar. Die kutmuts deed ook niets behalve krijssen dat ie dat anders nooit deed (had pas 4 honden opengetrokken).Tineke schreef:Nou het is mij gelukkig nog nooit overkomen maar ik kan me de woede echt wel voorstellen.malinois schreef:Laten we t zo zeggen als mijn pup vermoord werd hoefde die hond niet meer ingeslapen te worden. Ja zal vast erg zijn maar ik zit er op zo'n moment echt niet mee... toen Dusty zo weerloos opengetrokken lag zou t me aan mn reet roesten of die hond nog bij zou komen na de wurging om haar los te krijgen. Als Dusty dood was geweest had ik dat dus afgehandeld dat was een feit.Tineke schreef:En dan zegt ze ook nog dat ze niet boos is op de eigenaren van de hond , ik zou het niet op kunnen brengen ik zou furieus zijnSandra&co schreef:Och dat puppy
Toch ligt het voor mij er ook wel aan hoe iemand er mee omgaat en dan moet het uiteraard niet om echte schade gaan aan mijn honden. Micron is als pupje gepakt door een Drent , de domme doos die daarbij liep wauwelde wat over dat hij op een konijn leek en dat haar hond daar niet tegen kon. Ze liet hem ook direct weer los waarop hij weer op Micron afkwam![]()
Maar hij is een tijdje geleden in de duinen door een herder gepakt en die meneer heeft nu wel sinds dat incident de hond altijd vast en doet overduidelijk zijn best andere te ontwijken.
Dan zeg ik gewoon weer goedemorgen , op afstand uiteraard, en houd onze honden ook bij me als ik hem zie.
Maar goed in beide gevallen was er geen echte schade dus dat is makkelijk praten
Laatst gewijzigd door malinois op 06 aug 2017 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tineke
- Zeer actief
renee-uk schreef:denk niet dat de fok dan stil zou komen liggen, denk wel dat je de wildfok een heel eind terugdrijft en daarmee ook de incidenten.Tineke schreef:Nou ik weet zeker dat het zou helpen en dat de fok per direct verminderd zo niet stil kwam te liggen.malinois schreef:Ja hoor prima!
Niet helemaal maar wat er nog fokt zal wel selectief plaatsen en daar staat of valt alles mee en ja inderdaad de wildfok zal nagenoeg bijna over zijn denk ik en dat is een goede zaak.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat is zeker zo. In dit geval was t een kruising Rottweiler.renee-uk schreef:maar dan is het toch om het even wat voor hond zoiets aanricht?malinois schreef:Laten we t zo zeggen als mijn pup vermoord werd hoefde die hond niet meer ingeslapen te worden. Ja zal vast erg zijn maar ik zit er op zo'n moment echt niet mee... toen Dusty zo weerloos opengetrokken lag zou t me aan mn reet roesten of die hond nog bij zou komen na de wurging om haar los te krijgen. Als Dusty dood was geweest had ik dat dus afgehandeld dat was een feit.
dat geldt toch niet alleen maar als een klapkaak dat doet?

-
- Zeer actief
Be my guest.Tineke schreef:Nou ik kom jou ook niet graag tegen met je normale hond die nogal een kort lontje heeft klaarblijkelijkWolfsblut schreef:Mensen met normale honden zijn steeds minder geneigd om leuke wandelingen te ondernemen omdat het gevaar van loslopende klapkaken en andere hoog risico honden voortdurend op de loer ligt. Het plezier wordt hun voortdurend vergald.
In onze samenleving is geen plaats voor agressief genetisch afval. Opruimen die handel want vrijwel alle eigenaren zijn hardleers.

Als je Lut bedoelt die inderdaad eens iemand met grijpgrage handjes in de laadruimte van mijn bedrijfsauto aantrof, vervolgens tegen de grond drukte en luid blaffend in zijn oor op mij wachtte om de zaak verder af te handelen, ja dan heb je gelijk. Wegrennen mag natuurlijk ook, maar dan gaat ze herderen en pakt ze je enkel vast zodat je op je bek gaat. Maar dat is geen bijten. Ze kan echter wel bijten, al zal ik dat niet aanmoedigen. Als iemand mij aanvalt wordt het een heel ander verhaal getuige de pakwerker die ik enkele avonden uitgenodigd heb. Fout volk wegjagen of indien nodig stellen, ja. Uit lust moorden zoals een klapkaak dat doet, nee.
En al deze dingen heb ik haar niet hoeven te leren, dat doet ze gewoon uit zichzelf. Dat komt omdat het een waakhond is en die waken nou eenmaal. Maar maak je niet ongerust want in het donker als ze extra waakzaam is, wandelt ze altijd mee aan een stevige riem.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Volgens de wet kan het aangepakt worden, maar iedere gemeente heeft eigen regels ook de politie doet het per gemeente anders of de politie kent de regels niet of hebben geen tijd
en iets handhaven en daarna controleren is helemaal onmogelijk, dus gaat het zo door.
Ik geloof allang niet meer dat dit ooit goed geregeld gaat worden, maar mag het mijn pad voorbij gaan, de tok, de aso, de nitwit maakt me niet uit, de tweede kans hond toedeloee
En ja ik heb ook wat mee, ik heb wel in totaal 30 kilo terrier
maar dat heeft ook geen kans, ik verwacht van regels in elk geval niks 

Ik geloof allang niet meer dat dit ooit goed geregeld gaat worden, maar mag het mijn pad voorbij gaan, de tok, de aso, de nitwit maakt me niet uit, de tweede kans hond toedeloee

En ja ik heb ook wat mee, ik heb wel in totaal 30 kilo terrier

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je n link over dat in IJmuiden nanna?? Normaal lees ik dat dan overal maar heb er niks over gehoord. (Kan via google niks vinden)Nanna schreef:In IJmuiden is vandaag ook een keeshondje doodgebeten door een Stafford. Dat brengt de teller voor vandaag op twee honden die dood zijn omdat een ander er zo'n krokodil op na wenste te houden.
Gek dat ik dát pas 'sensationeel' vind...en te gek voor woorden.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Buiten het feit dat ik soms maar blij ben dat sommige mensen ons te lastig vinden in onze eisen als je een hond bij ons wilt adopteren; zoals aanlijnplicht, ervaring enz. ga ik niet in discussie over staffords en aanverwanten.
Ik vind ze superleuk en belachelijk dat iemand ook maar zegt dat je dan geen hondenliefhebber bent of van honden houd.
Vraag ik mij af waar jij je artikelen allemaal uithaalt Nanna, aangezien er nergens iets te vinden is over een incident in IJmuiden.
Ik vind ze superleuk en belachelijk dat iemand ook maar zegt dat je dan geen hondenliefhebber bent of van honden houd.
Vraag ik mij af waar jij je artikelen allemaal uithaalt Nanna, aangezien er nergens iets te vinden is over een incident in IJmuiden.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Omega schreef:Ik had vorige week iemand aan de lijn of zijn DH pup met mijn uitlaat mee kon. Hij vond het ook verrassend dat zo'n DH pup veel energieker was dan de golden die hij hiervoor had gehad. En de DH staat nog wel op de tweede plaats als het gaat om populaire honden zei hij, net of het dan bankhangers zijn ofzo..toots schreef:Jemig.
In dit geval vind ik de verantwoording toch echt wel liggen bij de eigenaar die er mee liep. Welke idioot laat zijn vechtjoekel los op een pup? En vervolgens doodleuk zeggen dat ze niet kon weten dat hij dat zou doen? Hou het gedrocht aan de lijn. Dan is er niks aan het handje.
Zolang zulke mensen bestaan met een hond en nul hondenkennis blijf je dit soort incidenten houden.
Ik kan me best voorstellen dat iemand zich kan verkijken op de opvoeding van een pup.
Dat vind ik iets anders dan de aanschaf van een Stafford achtige uit het assiel.
Het lijkt me ook dat ze die niet meer zomaar aan iedereen mee geven.
Maargoed dit is gebeurd. En hond is nu ingeslapen, helaas is er ook een pup dood en het verdriet bij beide partijen zal ook niet mis zijn. Maar tja ik vind eigenlijk dat de eigenaar van de Stafford achtige gewoon erg onverantwoordelijk is geweest. Dat mag best gezegd vind ik. Bij het asiel kunnen ze natuurlijk niet zien of bedenken dat dit gebeurd. Die zijn in de veronderstelling geweest dat de hond ergens goed terecht gekomen was. Uiteindelijk doen ze het daarvoor.
Daardoor dat ik vind dat het adopteren van een HR hond ook ingewikkelder gemaakt zou mogen worden. Dat mensen er echt op gewezen mogen worden wat ze in huis halen. En als ze dan toch na laten om de hond aangelijnd te houden kan de hond terug of als het fout gaat, staat zwart op wit dat de eigenaar zich aan bepaalde zaken zou houden en kan erop gestraft worden. En geregistreerd zodat zoiemand iig nooit meer uit een asiel een hr hond kan halen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Als ik zo de ruimte had, was het ook zeker geen probleem geweestTineke schreef:Dat vonden deze mensen ookSandra&co schreef:Nog een reden dat ik niet met Izzy had willen fokken. Hoe lief en leuk en mooi ik haar ook vind, ik zou de pups aan niemand mee durven gevenZit ik daar dan opeens met 10 Staffords.
![]()

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
als mensen een hond uit het asiel willen, zouden ze eerst voldoende gescreend moeten worden,
en of ze voldoende op de hoogte zijn van het ras dat ze nemen,
eigenlijk zouden ze een soort van examen moeten afleggen, kijken of ze uberhaubt wel geschikt zijn om een hond een tehuis te bieden,
vooral wat bepaalde rassen betreft.
en of ze voldoende op de hoogte zijn van het ras dat ze nemen,
eigenlijk zouden ze een soort van examen moeten afleggen, kijken of ze uberhaubt wel geschikt zijn om een hond een tehuis te bieden,
vooral wat bepaalde rassen betreft.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En bedankt. Want je kan nog zo secuur zijn mensen maken er een potje van. Als asielen verantwoordelijk worden voor gedrag dat honden tonen in handen van mensen die ze nemen ver weg van het asiel kunnen ze straks geen enkele hond meer plaatsen. Bezopen idee dus. Ik vind het ook vreselijk dat mensen er vanuit willen gaan dat een hond ongeacht hoe behandelt maar lief moet blijven.Cleva schreef:Waarom zou je als eigenaar niet gewoon zelf verantwoordelijk zijn?Eilfy schreef:Dit vind ik wel een hele goede... dat een asiel nog een x-periode na plaatsing verantwoordelijk blijft bij bijtincidentenfes/lou schreef:Ik vind dat asielen aansprakelijk moeten worden gesteld voor de gevolgen van hun brakke plaatsingsbeleid.... dan kijken ze wel uit voordat ze al die agressieve joekels zo maar weer uitplaatsen....
Wat doen ze ook met hun hondje langs een terras te gaan lopen.Nanna schreef:Via een besloten FB groep. Mensen zaten met een pup op het terras, mensen met de aangelijnde stafford ook. Er kwam een keeshondjeachtig iets voorbij en die werd acuut bij de strot gegrepen en heeft het niet overleefd.Joey.K schreef:Heb je n link over dat in IJmuiden nanna?? Normaal lees ik dat dan overal maar heb er niks over gehoord. (Kan via google niks vinden)Nanna schreef:In IJmuiden is vandaag ook een keeshondje doodgebeten door een Stafford. Dat brengt de teller voor vandaag op twee honden die dood zijn omdat een ander er zo'n krokodil op na wenste te houden.
Wat erg toch weer.

- Liesbeth
- Zeer actief
Tja, ik vind dat nog niet zo'n bezopen idee.laeken schreef:En bedankt. Want je kan nog zo secuur zijn mensen maken er een potje van. Als asielen verantwoordelijk worden voor gedrag dat honden tonen in handen van mensen die ze nemen ver weg van het asiel kunnen ze straks geen enkele hond meer plaatsen. Bezopen idee dus. Ik vind het ook vreselijk dat mensen er vanuit willen gaan dat een hond ongeacht hoe behandelt maar lief moet blijven.fes/lou schreef:Ik vind dat asielen aansprakelijk moeten worden gesteld voor de gevolgen van hun brakke plaatsingsbeleid.... dan kijken ze wel uit voordat ze al die agressieve joekels zo maar weer uitplaatsen....
Wat mij betreft mogen asielen weldegelijk verantwoordelijk worden gehouden voor de plaatsing van hun honden. Zeker als het gaat om honden die een 'tweede' kans krijgen na bekende bijtincidenten. Persoonlijk ben ik er voor dat die honden een spuit krijgen.
Ik vind het risico te groot dat die honden in 'verkeerde' handen vallen, hoe goed de intenties van die mensen ook zijn.
En nee, ik heb niets tegen de zgn klapkaken. Naast mij woont een heel leuke Pitbull teef, een beetje onbehouwen, maar geen greintje agressie in haar hele lijf. Ik ben dan ook nog nooit een echt agressieve hond (die voor de kill wilde gaan) tegen gekomen. Maar daar zit ik ook niet op te wachten

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Maar wie zegt dat deze hond herplaatst is wegens een bijtincident?
Dat weten we niet. Als dat zo is. Is de vraag waren de nieuwe eigenaren op de hoogte? Zo niet dan ja dan valt het asiel dat te verwijten.
Maar. Als deze hond nog geen aggressief gedrag vertoonde in het assiel dan vind ik dat wat kort door de bocht.
Deze hond werd los gelaten door de eigenaar die op dat moment de verantwoording over de hond had en niemand anders. Zo simpel is dat.
Dat weten we niet. Als dat zo is. Is de vraag waren de nieuwe eigenaren op de hoogte? Zo niet dan ja dan valt het asiel dat te verwijten.
Maar. Als deze hond nog geen aggressief gedrag vertoonde in het assiel dan vind ik dat wat kort door de bocht.
Deze hond werd los gelaten door de eigenaar die op dat moment de verantwoording over de hond had en niemand anders. Zo simpel is dat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Jackira
- Zeer actief
Ik denk dat ik ook niet voor mezelf insta op zo'n moment.malinois schreef:Laten we t zo zeggen als mijn pup vermoord werd hoefde die hond niet meer ingeslapen te worden. Ja zal vast erg zijn maar ik zit er op zo'n moment echt niet mee... toen Dusty zo weerloos opengetrokken lag zou t me aan mn reet roesten of die hond nog bij zou komen na de wurging om haar los te krijgen. Als Dusty dood was geweest had ik dat dus afgehandeld dat was een feit.Tineke schreef:En dan zegt ze ook nog dat ze niet boos is op de eigenaren van de hond , ik zou het niet op kunnen brengen ik zou furieus zijnSandra&co schreef:Och dat puppy
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dat is gek, ik als ijmuidenaar heb er helemaal niks van meegekregen. En geloof mij maar, zodra er een helicopter overvliegt, staat t al op fb.Nanna schreef:In IJmuiden is vandaag ook een keeshondje doodgebeten door een Stafford. Dat brengt de teller voor vandaag op twee honden die dood zijn omdat een ander er zo'n krokodil op na wenste te houden.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb ook helemaal niks gelezen behalve damesvoetbal.duitse herder schreef:Dat is gek, ik als ijmuidenaar heb er helemaal niks van meegekregen. En geloof mij maar, zodra er een helicopter overvliegt, staat t al op fb.Nanna schreef:In IJmuiden is vandaag ook een keeshondje doodgebeten door een Stafford. Dat brengt de teller voor vandaag op twee honden die dood zijn omdat een ander er zo'n krokodil op na wenste te houden.
Wat best apart is in het fb circuit van ijmuiden en Beverwijk
scooby 06-07-1995/31-08-2007
- Tineke
- Zeer actief
Ja want waar er normaliter minstens 100 linken met wetenschappelijk bewijs voor nodig zijn om überhaupt te willen aannemen dat het weleens zo zou kunnen zijn is nu een vaag via via FB bericht voldoende voor jou om te weten wat er gebeurd is.jvanringen schreef:Wat doen ze ook met hun hondje langs een terras te gaan lopen.
Wat erg toch weer.

Oh, je wou zeggen dat Nana liegt? Ja, dat doe je wel vaker als iemand iets zegt dat niet in jouw straatje te pas komt. En verder zit je appels met peren te vergelijken.Tineke schreef:Ja want waar er normaliter minstens 100 linken met wetenschappelijk bewijs voor nodig zijn om überhaupt te willen aannemen dat het weleens zo zou kunnen zijn is nu een vaag via via FB bericht voldoende voor jou om te weten wat er gebeurd is.jvanringen schreef:Wat doen ze ook met hun hondje langs een terras te gaan lopen.
Wat erg toch weer.
- Tineke
- Zeer actief
Ik zeg niet dat Nanna liegt maar voor alsnog is een FB bericht nu niet altijd een betrouwbare bron gebleken. Maar goed dat wist jij vast niet want daar is lgéén wetenschappelijk onderzoek naar gedaan . Tja appels en peren dat denk ik nou ook als iemand een hond vergelijkt met een mens. Al denk ik dan niet appels en peren maar afgestudeerde arts of homeopatische kwakzalver waarbij jij de rol van kwakzalver dan met verve op je neemtjvanringen schreef:Oh, je wou zeggen dat Nana liegt? Ja, dat doe je wel vaker als iemand iets zegt dat niet in jouw straatje te pas komt. En verder zit je appels met peren te vergelijken.Tineke schreef:Ja want waar er normaliter minstens 100 linken met wetenschappelijk bewijs voor nodig zijn om überhaupt te willen aannemen dat het weleens zo zou kunnen zijn is nu een vaag via via FB bericht voldoende voor jou om te weten wat er gebeurd is.jvanringen schreef:Wat doen ze ook met hun hondje langs een terras te gaan lopen.
Wat erg toch weer.

Het gaat er in dit verband niet om of er onderzoek is gedaan naar de betrouwbaarheid van FB-berichten, het gaat om iets dat Nana hier heeft gezegd. Omdat Nana's bericht betrekking heeft op informatie uit een besloten FB-groep kan ik de juistheid ervan niet controleren. Omdat ik 1)de informatie op zich niet helaas niet onwaarschijnlijk vind, en 2)geen reden heb om ervan uit te gaan dat Nana liegt, ga ik er vooralsnog vanuit dat het klopt.Tineke schreef:Ik zeg niet dat Nanna liegt maar voor alsnog is een FB bericht nu niet altijd een betrouwbare bron gebleken. Maar goed dat wist jij vast niet want daar is vast géén wetenschappelijk onderzoek naar gedaan .jvanringen schreef:Oh, je wou zeggen dat Nana liegt? Ja, dat doe je wel vaker als iemand iets zegt dat niet in jouw straatje te pas komt. En verder zit je appels met peren te vergelijken.Tineke schreef:Ja want waar er normaliter minstens 100 linken met wetenschappelijk bewijs voor nodig zijn om überhaupt te willen aannemen dat het weleens zo zou kunnen zijn is nu een vaag via via FB bericht voldoende voor jou om te weten wat er gebeurd is.jvanringen schreef:Wat doen ze ook met hun hondje langs een terras te gaan lopen.
Wat erg toch weer.
Laatst gewijzigd door 63673J op 07 aug 2017 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aangezien er van alles niet geregistreerd wordt in dit land kan het maar zo zijn dat deze hond al wat op zijn kerfstok had staan en oa daarom in het asiel zat. Waarschijnlijk is dat er niet bij verteld, want tja...dan sta je er als vorige eigenaar wel mooi gekleurd op natuurlijk dat je jouw miskleun in het asiel gooit en de volgende baas er veel succes mee wenst.
Als je in Plaats A woont en jouw hond sloopt daar een hond en je krijgt een muilkorf en aanlijngebod om je oren, maar de hond vervolgens in Plaats B naar het asiel brengt dan is er geen haan die er naar kraait en kan diezelfde hond dus gewoon aan mensen meegegeven worden die hem lekker losgooien in het eerste de beste park.
En nee, ik lul niet uit mijn nek of zit ze te verzinnen waar ik bij sta.
Dit is namelijk gebeurd met een Sharpei die 4 keer herplaatst werd....
We zagen op een groep een Pei voorbij komen waarvan de naam en voorkomen een belletje deed rinkelen...
"He! Die hebben we vaker voorbij zien komen in asiels en in de herplaatsing" en ja hoor...na wat graafwerk en bij sommigen wat graafwerk in hun prive mail was 1 en 1 twee.
Ik heb toen contact opgenomen met het asiel waar hij zat en ik voelde me een verklikkende gestapo ja... ik ben er dagen ziek van geweest dat ik indirect zijn doodsvonnis tekende.
Hij was bijans onhandelbaar in het asiel en viel uit, hij zou in het wekelijkse overleg meegenomen worden na het weekend en ik heb toen dus mijn verhaal plus alle mails en links naar topics over hem doorgestuurd naar de betreffende medewerker.
Dat alles tezaam heeft het asiel doen besluiten om hem in te laten slapen.
Ik was ergens opgelucht toen ik de medewerker daarover aan de telefoon had, maar godverdomme wat ben ik er ook boos om geweest...
Baas na baas dumpte hem, en allemaal met een jank en snotverhaal over hoe erg ze het wel niet vonden en oetsjiekoetsie....
Maar ondertussen was er niet 1 met een partij ballen die zijn verantwoordlijkheid nam en in zag dat een jonge hond na 4 of meer plaatsingen en allerlei sloop actie's want 1 incident was het achteraf dus ook allemaal niet, hij had veel meer op zijn kerfstok, gewoon niet plaatsbaar is.
De laatste of 1 na laatste baas had die hond in moeten laten slapen, maar nee...hunnie waren er fijn van af en uiteindelijk blies hij zijn laatste adem uit op een plek met vreemden om zich heen...Fijn joh!
De informatie verstrekking van asiels onderling, opgelegde maatregelen van gemeenten, etc kan dat aangaand een stuk beter...
Het is niet gezegd dat dit bij deze hond aan de orde was, maar het is nog een EXTRA struikelblok wat je tegen gaat komen als je te maken hebt met honden die vanuit asiels bij nieuwe baasjes geplaatst worden.
Dit verhaal is weer om te huilen...letterlijk en figuurlijk en hoe onwetend en dom de nieuwe baas ook mocht zijn..zij zijn net zo goed degene met een beeld op hun netvlies waar ze gok ik maar zo, ook niet op zaten te wachten of hadden op gehoopt toen ze die hond uit het asiel haalden.
Als je in Plaats A woont en jouw hond sloopt daar een hond en je krijgt een muilkorf en aanlijngebod om je oren, maar de hond vervolgens in Plaats B naar het asiel brengt dan is er geen haan die er naar kraait en kan diezelfde hond dus gewoon aan mensen meegegeven worden die hem lekker losgooien in het eerste de beste park.
En nee, ik lul niet uit mijn nek of zit ze te verzinnen waar ik bij sta.
Dit is namelijk gebeurd met een Sharpei die 4 keer herplaatst werd....
We zagen op een groep een Pei voorbij komen waarvan de naam en voorkomen een belletje deed rinkelen...
"He! Die hebben we vaker voorbij zien komen in asiels en in de herplaatsing" en ja hoor...na wat graafwerk en bij sommigen wat graafwerk in hun prive mail was 1 en 1 twee.
Ik heb toen contact opgenomen met het asiel waar hij zat en ik voelde me een verklikkende gestapo ja... ik ben er dagen ziek van geweest dat ik indirect zijn doodsvonnis tekende.
Hij was bijans onhandelbaar in het asiel en viel uit, hij zou in het wekelijkse overleg meegenomen worden na het weekend en ik heb toen dus mijn verhaal plus alle mails en links naar topics over hem doorgestuurd naar de betreffende medewerker.
Dat alles tezaam heeft het asiel doen besluiten om hem in te laten slapen.
Ik was ergens opgelucht toen ik de medewerker daarover aan de telefoon had, maar godverdomme wat ben ik er ook boos om geweest...
Baas na baas dumpte hem, en allemaal met een jank en snotverhaal over hoe erg ze het wel niet vonden en oetsjiekoetsie....
Maar ondertussen was er niet 1 met een partij ballen die zijn verantwoordlijkheid nam en in zag dat een jonge hond na 4 of meer plaatsingen en allerlei sloop actie's want 1 incident was het achteraf dus ook allemaal niet, hij had veel meer op zijn kerfstok, gewoon niet plaatsbaar is.
De laatste of 1 na laatste baas had die hond in moeten laten slapen, maar nee...hunnie waren er fijn van af en uiteindelijk blies hij zijn laatste adem uit op een plek met vreemden om zich heen...Fijn joh!
De informatie verstrekking van asiels onderling, opgelegde maatregelen van gemeenten, etc kan dat aangaand een stuk beter...
Het is niet gezegd dat dit bij deze hond aan de orde was, maar het is nog een EXTRA struikelblok wat je tegen gaat komen als je te maken hebt met honden die vanuit asiels bij nieuwe baasjes geplaatst worden.
Dit verhaal is weer om te huilen...letterlijk en figuurlijk en hoe onwetend en dom de nieuwe baas ook mocht zijn..zij zijn net zo goed degene met een beeld op hun netvlies waar ze gok ik maar zo, ook niet op zaten te wachten of hadden op gehoopt toen ze die hond uit het asiel haalden.
-
- Zeer actief
Als je hond, ongeacht welk ras, niet te handhaven is dien je als eigenaar zelf je verantwoording te nemen!
En dat is NIET het probleem naar het asiel brengen, want daarmee los je het probleem niet op maar geef je het door....
En dat is NIET het probleem naar het asiel brengen, want daarmee los je het probleem niet op maar geef je het door....