Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hein waakt teveel.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hein waakt teveel.

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier hetzelfde. Ik stoor me er verder niet aan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Mat folie op de raam. Is het zo basta. Doet hier wonderen.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wij hebben ook folie op het raam want allemaal Heintjes :love:
Hakkene
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hakkene »

Is het obsessief en heeft hij (of heb jij) er zelf last van? Dan zou ik inderdaad plakplastic voor de ramen plakken. Anders lekker laten turen:)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als ie stil is doet ie zn best maar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb het opgelost met plakplastic.

Bij ons was het dan alleen de voordeur waar ze naar buiten kunnen kijken. Maylo was ook nog al waaks en ik was als de doods dat hij door het raam zou gaan uiteindelijk. Folie ervoor en de interesse was weg. Uiteraard sloeg hij wel aan als er iemand aanbelde of binnen kwam lopen maar hij heeft nooit meer met zijn giechel tegen de deur op gebeukt.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier zijn ze gelukkig stil. Heb wel plakfolie op het raam, maar met ruimte ertussen zodat ze juist nog lekker naar buiten kunnen kijken. Blaffen is bij het raam weg. Mocht dat niet voldoende zijn, dan zou de vensterbank verboden terrein worden, maar dat is niet nodig gebleken. Na een paar keer aanslaan en dus bij het raam weggehaald worden, hadden ze allebei door dat blaffen einde van naar buiten kijken was. Wel vanaf de eerste keer al gedaan, dus ze weten niet anders dan dat blaffen een minder leuk effect heeft dan niet blaffen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:
malinois schreef:Als ie stil is doet ie zn best maar

Als hij stil is heb ik het niet door dus dan zal het me jeuken.
Gepiep enzo daar kan ik erg slecht tegen... dus zou ik of gordijnen dicht of plakplastic idd gebruiken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Laila doet dat ook. Ze is nooit beneden maar staat altijd te springen om naar boven te gaan. Daar installeert ze zich op m'n bed en kijkt, al zittend op het bed, uit het raam welke onverlaten er allemaal langslopen en wie er te dicht bij ons huis komen.

Ze heeft nogal een zware blaf dus als ik met de andere honden buiten loop hoor ik haar twee straten verderop. Ik doe nu dus het raam dicht en de gordijnen ook. Dat scheelt de helft.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier ook plakplastic op het raam.... ik wens geen gekrijs omdat er iemand voorbijloopt
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Misschien denk ik te simpel maar kun je hem niet gewoon verbieden om in de vensterbank te gaan zitten?
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Als je de vensterbank ontoegankelijk voor hem maakt zou dat een verschil kunnen maken?
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:
Kells schreef:Crisis, daar zou ik gillend gek van worden. Dat word ik trouwens al van dat ADHD gedrag van de teckel van mijn dochter, maar dat terzijde. Onderneem je wel genoeg met hem? Ik bedoel, als hij moe is zal hij er geen dagtaak van maken om te waken lijkt mij.
Nou dat is nogal kort door de bocht denk ik . Sommige honden zien het als een taak en slapen doen ze 's nachts :roll:
Nou waakhonden niet hoor. Het zijn geen blaffers hier maar het waken gaat wel 24/7 door. Wij wonen in een gemummificeerde wijk en je hoort hier weinig. Ik slaap meestal met het raam open en heel soms hoor je dan weleens pratende mensen voorbij komen. Daar wordt altijd op gereageerd door Luus en Abra, de rest zal het worst wezen. Ze komen bij geluiden die ze horen altijd in actie wat in de regel inhoud dat ze brommend bij ons op bed stappen om ons aldaar tegen het onraad te komen beschermen :mrgreen: . Ik ben ook weleens wakker geworden al kreunend en steunend uit een nachtmerrie met een verwarde Rio die boven op mij lag. Door mijn geluiden gaf ik het signaal af dat het niet pluis was en daar moest hij natuurlijk bij zijn , enkel snapte hij nu eigenlijk niet waar en wat er aan de hand was :lol1:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Hier ook plakplastic, die krijsteef van mij is goed in waken. Nu gaat ze steeds vaker 's avonds alsnog zomaar blaffen, denk dat 't kind dement wordt of zo.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik roep hier wel eens dat Napoleon wel heel graag zo'n spionnetje aan de zijkanten zou willen van mijn huis, dan kan hij nog verder turen en zien wie allemaal over ZIJN straat beweegt. Het lastige is het als er een vos of een kat voorbij draaft.. dan gooi ik gelijk de boel dicht. Heb ook wel eens aan plakzooi gedacht maar dan zie ik zelf ook niets meer als ik op de bank zit.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Herkenbaar. Hier wordt door Frodo met name de postbode uitgescholden, gelukkig grenst de voortuin aan een paadje verscholen achter een stukje bos dus behalve buren komt hier weinig voorbij schuifelen.
Afbeelding
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

cloris schreef:Ik roep hier wel eens dat Napoleon wel heel graag zo'n spionnetje aan de zijkanten zou willen van mijn huis, dan kan hij nog verder turen en zien wie allemaal over ZIJN straat beweegt. Het lastige is het als er een vos of een kat voorbij draaft.. dan gooi ik gelijk de boel dicht. Heb ook wel eens aan plakzooi gedacht maar dan zie ik zelf ook niets meer als ik op de bank zit.
Jij bent dus eigenlijk ook zo'n typ die alles in de gaten wilt houden. :mrgreen: Nee snap het wel hoor, ik zie hier ook weinig van de straat met lekker hoog plakplastic. :lol1:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier kunnen ze niet op de vensterbank, maar wel op de bank en naar buiten kijken, maar ze moeten wel stil zijn :mep: :wink:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Hier heeft het wel wat geholpen om de bank te verplaatsen zodat mevrouw Teckel niet meer in de vensterbank kan komen. Nu blaft ze alleen nog als ze echt iets hoort ipv dat ze heel de dag ligt te kijken of er misschien een goede reden is om die bek open te trekken.

Moe zijn helpt ook om niet actief op zoek te gaan naar aanleidingen. Probleem is alleen dat ze pas na 2 dagdelen wandelen, trainen en je overal mee bemoeien moe is :engel:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij hebben hier van die op en neer gordijnen. Als ze meer gestresste zijn en daardoor alerter laat ik ze zakken en is er niets meer te kijken. Zijn ze rustiger gaan ze open aan de onderkant
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik heb dit met Alfil ook. Ik ben bang dat zicht weg nemen, in ons geval balkon dicht maken, geen oplossing is. Regelmatig ligt Alfil helemaal achteraan in huis, aan de tuinkant, en vanuit het niets stuift hij dan opeens gillend naar het balkon aan de voorkant waar op dat moment een hond langs wandelt. Hij hoort het, of hij ruikt het. Best irritant soms.
Sinds kort haal ik hem heel consequent weg van het balkon als hij daar staat te blaffen en dat lijkt zijn vruchten nu wel af te werpen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Tenmashi schreef:
cloris schreef:Ik roep hier wel eens dat Napoleon wel heel graag zo'n spionnetje aan de zijkanten zou willen van mijn huis, dan kan hij nog verder turen en zien wie allemaal over ZIJN straat beweegt. Het lastige is het als er een vos of een kat voorbij draaft.. dan gooi ik gelijk de boel dicht. Heb ook wel eens aan plakzooi gedacht maar dan zie ik zelf ook niets meer als ik op de bank zit.
Jij bent dus eigenlijk ook zo'n typ die alles in de gaten wilt houden. :mrgreen: Nee snap het wel hoor, ik zie hier ook weinig van de straat met lekker hoog plakplastic. :lol1:
:LOL: Nou ja, alleen gil ik er niet zo bij als Nap doet :8): Maar eigenlijk meer omdat we een heerlijk vrij uitzicht hebben en ik het zo 'opgesloten' vind als alles dicht is.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”