Dit dus... ook ik vind de verzekeringen duur en de voorwaarden niet je van het. Maar ik mis op dit moment de mogelijkheid om structureel te sparen en dan bedoel ik een bedrag waar je wat aan hebt (want met de premie van 16 euro per maand kom ik niet zover...). Ik heb financiële reserves maar die zijn niet onuitputtelijk. Dus ben ik verzekerd, dat geeft mij net iets meer ademruimte mocht Kenji een poot breken, aangereden worden of iets anders gaan mankeren waardoor er acuut zorg nodig is. Zeker als het gewoon goed te behandelen is en het om een jonge hond gaat, is het gewoon niet reëel om de hond dan in te laten slapen.Neeltje schreef:Laat je hem dan inslapen, want je kunt hem met beide niet laten lopen. Dan had ik Yentle met net 1 jaar in moeten laten slapen omdat ze pootje had gebroken? Dat slaat toch nergens op. Ik heb het hier niet over een ziekte.M@scha schreef:dan ligt het aan de revalidatieperiode, kwaliteit van leven tijdens revalidatie en daarna etc of ik dat laat doen.Neeltje schreef:
En wat als je hond zijn pootje breekt?? Dan ben je toch al gauw een kleine €2000 kwijt. Of knieband gescheurd?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huisdierenverzekering
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Huisdierenverzekering
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier (regio Utrecht) doen dierenartsen dat niet meer aangezien teveel mensen niet meer wilde betalen... een betalingsregeling is maximaal maar dan moet je al wel een vaste klant zijn (en dan nog niet eens altijd).Cleva schreef:Als ik niet kon sparen en ook niet kon lenen en zelf geen reserve zou hebben dan zou ik denk ik ook geen honden hebben.
Natuurlijk laat ik een hond niet inslapen om een gebroken poot. Gelukkig hoeft dat ook niet want zat dierenartsen helpen je dan nog steeds wel op de pof.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
ook hier geen dieren verzekerd, ben niet zo van de verzekeringen, spaar de premies wel op.
mocht er ooit iets gebeuren, dan heb ik genoeg achter de hand om het zo op te lossen.
maar voor anderen is een verzekering misschien wel een uitkomst.
mocht er ooit iets gebeuren, dan heb ik genoeg achter de hand om het zo op te lossen.
maar voor anderen is een verzekering misschien wel een uitkomst.
- krullie
- Zeer actief
dat potje heb ik ook wel voor de hond.
maar als het hard gaat en leeg is spaar ik het er niet ff zo weer bij.
dussss...kiezen uit 2 kwaden en dan maar verzekeren.
maar als het hard gaat en leeg is spaar ik het er niet ff zo weer bij.
dussss...kiezen uit 2 kwaden en dan maar verzekeren.
Dan is dat sinds kort veranderd staat namelijk niet in mijn polis vermeld en ook geen bericht over gehad.Leonie. schreef:Maar tegenwoordig betaal je ook nog een percentage van de rekening.charley schreef:Ik heb mijn puppy bij de Hema verzekerd en ben tevreden (had zieke katten hier verzekerd). De eigenbijdragen is € 45,- per declaratie ik spaar de rekeningen 12 maanden op en dien deze allemaal tegelijk in (is dus € 45,- per 12 maanden). Dit staat ook in hun polis, opsparen van rekeningen mag.
-
- Zeer actief
Het is zo dier-afhankelijk...
Guinnie... kwam met een baarmoeder ontsteking en dat kostte ons binnen 1 maand eh.. verrek, weet ik veel... veel in ieder geval. We hadden er een week leuk van in een huisje ergens kunnen zitten en misschien nog wel 2 ook. Ik weet oprecht het bedrag niet meer; mij staat bij rond de 1000 euro.
Heb ik geaarzeld? Ja, maar dan vooral met het idee "hoe is de kans op herstel". De DA meende : ze gaat het redden en gaat nog jaren mee. En ze redde het en ging nog jaren mee.
Het alternatief was overigens "in laten slapen".. niet "niets doen".
Ik wil ab-so-luut niet weten wat Tristan in totaal nu gekost heeft. Dat gaat denk ik vlotjes richting de 5000 euro als je alle kosten, ook die van verband, tape, sokjes, homeopatische- en chineese middelen en fysio e.d. meerekent.
Gelukkig ben ik ermee gezegend dat er voldoende financiele reserve is. Zit daar een grens aan? Ja. Maar waarschijnlijk is de grens "hondwaardigheid" eerder bereikt dan de financiele grens.
Tsja... ieder maakt zijn eigen overweging, en dat is goed, mits het idd een overweging is
Suzanne
Guinnie... kwam met een baarmoeder ontsteking en dat kostte ons binnen 1 maand eh.. verrek, weet ik veel... veel in ieder geval. We hadden er een week leuk van in een huisje ergens kunnen zitten en misschien nog wel 2 ook. Ik weet oprecht het bedrag niet meer; mij staat bij rond de 1000 euro.
Heb ik geaarzeld? Ja, maar dan vooral met het idee "hoe is de kans op herstel". De DA meende : ze gaat het redden en gaat nog jaren mee. En ze redde het en ging nog jaren mee.
Het alternatief was overigens "in laten slapen".. niet "niets doen".
Ik wil ab-so-luut niet weten wat Tristan in totaal nu gekost heeft. Dat gaat denk ik vlotjes richting de 5000 euro als je alle kosten, ook die van verband, tape, sokjes, homeopatische- en chineese middelen en fysio e.d. meerekent.
Gelukkig ben ik ermee gezegend dat er voldoende financiele reserve is. Zit daar een grens aan? Ja. Maar waarschijnlijk is de grens "hondwaardigheid" eerder bereikt dan de financiele grens.
Tsja... ieder maakt zijn eigen overweging, en dat is goed, mits het idd een overweging is

Suzanne
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
denk dat de prijzen ook enorm verschillen zo te lezen,
heb mijn bouvier op late leeftijd ook moeten laten opereren, ivm baarmoederonsteking,
moest ook nog een paar dagen blijven ivm leeftijd, kosten toen maar iets van 500 gulden.
en natuurlijk zijn de kosten iets omhoog gegaan, maar niet zo veel dat het duizende euro's kost.
dus goed informeren waar of je iets laat doen is ook een belangrijk feit.
heb mijn bouvier op late leeftijd ook moeten laten opereren, ivm baarmoederonsteking,
moest ook nog een paar dagen blijven ivm leeftijd, kosten toen maar iets van 500 gulden.
en natuurlijk zijn de kosten iets omhoog gegaan, maar niet zo veel dat het duizende euro's kost.
Dat zijn nog maar de kleine ingrepen. Mijn vorige hond had haar voorpootje gebroken en dat heeft dus echt € 1600 gekost. Het licht er maar net aan wat er aan de hand is. Ik heb alleen de basisverzekering. Voor mij zijn het echt de grote kosten. Zou het misschien wel op kunnen brengen, maar vind het toch fijn dat ik daarvoor mijn spaargeld niet hoef aan te spreken.Lanavandevledders schreef:denk dat de prijzen ook enorm verschillen zo te lezen,
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vervelend dan als je sport met je hond want dan ben je gewoon uitgesloten voor een verzekering. Dus niet meer sporten ook dan?Neeltje schreef:Laat je hem dan inslapen, want je kunt hem met beide niet laten lopen. Dan had ik Yentle met net 1 jaar in moeten laten slapen omdat ze pootje had gebroken? Dat slaat toch nergens op. Ik heb het hier niet over een ziekte.M@scha schreef:dan ligt het aan de revalidatieperiode, kwaliteit van leven tijdens revalidatie en daarna etc of ik dat laat doen.Neeltje schreef:
En wat als je hond zijn pootje breekt?? Dan ben je toch al gauw een kleine €2000 kwijt. Of knieband gescheurd?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dan heeft ze wel goudgips gehad. Dat heb ik betaald voor een nacht IC en elk uur controle....Neeltje schreef:Dat zijn nog maar de kleine ingrepen. Mijn vorige hond had haar voorpootje gebroken en dat heeft dus echt € 1600 gekost. Het licht er maar net aan wat er aan de hand is. Ik heb alleen de basisverzekering. Voor mij zijn het echt de grote kosten. Zou het misschien wel op kunnen brengen, maar vind het toch fijn dat ik daarvoor mijn spaargeld niet hoef aan te spreken.Lanavandevledders schreef:denk dat de prijzen ook enorm verschillen zo te lezen,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Ja, dat kan ik ook wel waarderenNanna schreef: Waarin ik ze overigens gelijk geef. Als je bij je volle verstand bent koop je geen Bulldog of Cavalier. Dan vraag je erom. Of het kan je niks schelen en je hoest het gewoon zelf op, dat is ook prima.

Ik heb 1 keer gedeclareerd bij Petplan, iets dat overduidelijk met voortplanting(sorganen) te maken had en dat is wel vergoed. Maar goed, misschien bedoelen ze meer als je echt voor een nestje gaat.
Als het goed is heb je er bericht over gehad. Ik heb de verzekeringen daarom stopgezet.charley schreef:Dan is dat sinds kort veranderd staat namelijk niet in mijn polis vermeld en ook geen bericht over gehad.Leonie. schreef: Maar tegenwoordig betaal je ook nog een percentage van de rekening.
charley schreef:Dan is dat sinds kort veranderd staat namelijk niet in mijn polis vermeld en ook geen bericht over gehad.Leonie. schreef: Maar tegenwoordig betaal je ook nog een percentage van de rekening.
Ik heb dus geen bericht hierover gehad anders had ik niet gereageerd. Schrik er gewoon van dat ik dit hier moet vernemen en niet van de Hema zelf.Leonie. schreef:Als het goed is heb je er bericht over gehad. Ik heb de verzekeringen daarom stopgezet.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Lees even op de site van de Hema de polisvoorwaarden door. Nieuwste versie sinds maart 2017. Het gaat met name om 2.13 en 2.14 Zeker weten dat je hier niets over hebt ontvangen? Ook niks in je spambox terechtgekomen? (geen idee of Hema zoiets per post of per mail verstuurt).charley schreef:Ik heb dus geen bericht hierover gehad anders had ik niet gereageerd. Schrik er gewoon van dat ik dit hier moet vernemen en niet van de Hema zelf.
Ik heb het per mail ontvangen en dat was in maart, want ik weet nog dat ik vóór 1 mei moest opzeggen.Tamara/Bayko schreef:Lees even op de site van de Hema de polisvoorwaarden door. Nieuwste versie sinds maart 2017. Het gaat met name om 2.13 en 2.14 Zeker weten dat je hier niets over hebt ontvangen? Ook niks in je spambox terechtgekomen? (geen idee of Hema zoiets per post of per mail verstuurt).charley schreef:Ik heb dus geen bericht hierover gehad anders had ik niet gereageerd. Schrik er gewoon van dat ik dit hier moet vernemen en niet van de Hema zelf.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Rico is in juni bij je komen wonen, toch? Dan moet het destijds bij het afsluiten van de verzekering dus al in je originele polisvoorwaarden vermeld zijn.charley schreef:Ik heb dus geen bericht hierover gehad anders had ik niet gereageerd. Schrik er gewoon van dat ik dit hier moet vernemen en niet van de Hema zelf.
Ik heb hierover niks in de polis zien staan, in elk geval gaat Rico volgend jaar over naar de OHRA ivm uitgebreidere dekking en beter bereikbaarheid.Tamara/Bayko schreef:Rico is in juni bij je komen wonen, toch? Dan moet het destijds bij het afsluiten van de verzekering dus al in je originele polisvoorwaarden vermeld zijn.charley schreef:Ik heb dus geen bericht hierover gehad anders had ik niet gereageerd. Schrik er gewoon van dat ik dit hier moet vernemen en niet van de Hema zelf.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
charley schreef:Ik heb hierover niks in de polis zien staan, in elk geval gaat Rico volgend jaar over naar de OHRA ivm uitgebreidere dekking en beter bereikbaarheid.Tamara/Bayko schreef:Rico is in juni bij je komen wonen, toch? Dan moet het destijds bij het afsluiten van de verzekering dus al in je originele polisvoorwaarden vermeld zijn.charley schreef:Ik heb dus geen bericht hierover gehad anders had ik niet gereageerd. Schrik er gewoon van dat ik dit hier moet vernemen en niet van de Hema zelf.
Bij punt 2.13 en 2.14 zou het moeten staan, volgens de voorwaarden die op de website te vinden zijn tenminste.
Ik denk dat je met Ohra geen verkeerde keuze maakt, al weet je natuurlijk nooit in hoeverre zij in de toekomst de voorwaarden nog gaan aanpassen. Ik heb zelf (nog) geen ervaring met hun huisdierverzekering. Wel met enkele andere verzekeringen daar en heb er nog nooit te klagen over gehad. Keren snel en zonder gedoe uit, en bij vragen word je correct te woord gestaan.
Mijn katten waren bij de Hema verzekerd vandaar dat ik Rico hier ook heb verzekerd. Maar zodra Rico over kan stappen ga ik dat dan ook zeker doen naar OHRA.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik betaal voor Murdock 20 euro in de maand (Hema) en 45 euro eigen risico.
Hij is 3 jaar oud dus 3 maal 12x20= 720.
We hebben 2 keer declaraties ingediend dus 720 + 90 = 810 euro
De dierenarts rekening voor de spoedoperatie s avonds toen hij een sok op had gegeten bedroeg inclusief nazorg en medicatie zo'n 1300 euro.
En dan nog eens foto's voor zijn kruisbanden en een paar keer giardia.. .
Ik ben allang blij dat hij verzekerd is!
De dierenarts rekening voor de spoedoperatie s avonds toen hij een sok op had gegeten bedroeg inclusief nazorg en medicatie zo'n 1300 euro.
Yentle destijds € 1600. Eerst gips gezet bij spoed DA. Breuk verschoven. Pin erin bij Kappen, alles goed, is metaal af gaan stoten, wederom geopereerd om pin te verwijderen. Kosten van Yentle aan verzekeringspremie was iets van €120 . tot het moment van het gebroken pootje.Nanna schreef:Welnee. Topsi heeft een gebroken poot gehad en het hele verhaal heeft me nog geen fractie van dat bedrag gekost.Neeltje schreef:En wat als je hond zijn pootje breekt?? Dan ben je toch al gauw een kleine €2000 kwijt.
Ik verzeker overigens ook niet. En ik denk dat ik makkelijk een dure operatie of twee kan betalen van het geld dat ik me daarmee bespaard heb
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Was blij dat Indy verzekerd was. Ongeluk en gebroken groeischijf. 2x naar dierenarts, verwijzing naar orthopeed en operatie, nacontroles 3x verbandwisseling, dikke voet na spalkverband verwijdering. Weer consult da plus medicatie. Nacontroles over 2 weken bij orthopeed en dan nog verwijdering van pinnen operatie. Het loopt toch behoorlijk op. Verzekering via OHRA. Heel tevreden ermee. Had nog getwijfeld om Indy te verzekeren maar blij dat ik het heb gedaan.

Neeltje
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Hier(Rotterdam) ook niet meer mogelijk,zels niet voor vaste klanten.Eilfy schreef:Hier (regio Utrecht) doen dierenartsen dat niet meer aangezien teveel mensen niet meer wilde betalen... een betalingsregeling is maximaal maar dan moet je al wel een vaste klant zijn (en dan nog niet eens altijd).Cleva schreef:Als ik niet kon sparen en ook niet kon lenen en zelf geen reserve zou hebben dan zou ik denk ik ook geen honden hebben.
Natuurlijk laat ik een hond niet inslapen om een gebroken poot. Gelukkig hoeft dat ook niet want zat dierenartsen helpen je dan nog steeds wel op de pof.
-
- Zeer actief
Ik heb mijn honden verzekerd bij Petplan, zeer tevreden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Het is jammer dat de nieuwe voorwaarden bij de HEMA niet meer zo denderend zijnwolvster schreef:Ik betaal voor Murdock 20 euro in de maand (Hema) en 45 euro eigen risico.

Hier ook de honden in de verzekering en die heb ik voor heel wat jaren er ook al uit kunnen halen met declareren.
- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Contacteer:
Bullit verzekerd bij Ohra, en na haar spoedopname die ik zelf heb betaald (toen wel al verzekerd maar nog in de 30 dagen fase) ben ik blij dat ze nu wel verzekerd is. Ik heb een spaarpot, aangezien ik het bedrag wat ik moet betalen aan de dierenarts sowieso eerst moet ophoesten . Dan pas naar de verzekering (logisch), maar het potje is voor alles, kapotte koelkast etc. Dus als mijn koelkast ineens kapot gaat, EN Bullit moet naar de verzekering kan ik dat gewoon realiseren.
Ik ben tevreden over Ohra, ik heb de basis plus. De afhandeling gaat erg snel en ze zijn altijd vriendelijk en bereikbaar.
Ik ben tevreden over Ohra, ik heb de basis plus. De afhandeling gaat erg snel en ze zijn altijd vriendelijk en bereikbaar.
-
- Zeer actief
Nou nog sterker, er was een vrouw die haar teef ging bevallen, dat ging niet goed, zij is met spoed en in paniek denk ik naar da in Rotterdam gegaan voor keizersnede, de da vroeg eerst geld en zou dan pas keizersnede bij teef doen zij was in de situatie haar pinpas thuis vergeten en bood aan om in de tijd dat haar geef geholpen werd snel naar huis re rijden om haar pinpas te halen maar werd gewoon weggestuurd.Cleva schreef:Ik moet de dierenarts nog tegenkomen die een hond laat verrekken omdat we er niet uitkomen met de pecunia.Keanu 1903 schreef:Hier(Rotterdam) ook niet meer mogelijk,zels niet voor vaste klanten.Eilfy schreef:Hier (regio Utrecht) doen dierenartsen dat niet meer aangezien teveel mensen niet meer wilde betalen... een betalingsregeling is maximaal maar dan moet je al wel een vaste klant zijn (en dan nog niet eens altijd).Cleva schreef:Als ik niet kon sparen en ook niet kon lenen en zelf geen reserve zou hebben dan zou ik denk ik ook geen honden hebben.
En als het kan wachten heeft ie gelijk om je de deur uit te jagen. Kom maar terug als je wel centjes hebt. Spoedgevallen echter zijn gewoon spoedgeval en sinds wanneer heb je het eerst over geld bij spoedgevallen?
Geen geld geen hulp.
Toen is ze met een noodvaart naar een andere praktijk gegaan en is daar wel geholpen.
Volgens mij mogen ze zeker dieren in echte nood niet weigeren. Van de mevrouw met de hond met bevallingsproblemen horen we alleen de kant van de mevrouw. Een beetje heel erg raar om vanuit huis, want neem aan dat de hond thuis aan het bevallen was, geen geld mee te nemen naar de DA. De twee seconden om je portemonnee te pakken zal niet veel uitmaken.Cleva schreef:Bevallen is geen spoedgeval maar de imbeciel die me met een crisishond wegstuurt gaat met naam en toenaam geheel internet over. Ik zou woest zijn.
- Feather__
- Zeer actief
Nouja, laten we eerlijk zijn. Als er een noodsituatie is denk je daar niet overna.
Ik vond mijn kat verstijfd op de grond terwijl er bloed uit zijn oog en neus kwam. Ik heb in paniek de dierenarts gebeld (andere dan normaal) en ben met een noodgang naar de dierenarts gereden. Zijn er nooit achter gekomen wat het nou was, aangezien hij niet buiten kwam dus geen aanrijding of iets.
Maar toen wij wilde gaan betalen waren we beide onze pinpas vergeten omdat we die kat zo snel mogelijk bij de dierenarts moesten krijgen.
Dan denk je niet na over je pinpas, zelfs niet al kost het je maar 2 seconden.
Oh en deze lieve DA heeft onze gegevens opgeschreven en we mochten later die week een keer komen betalen.
Ik vond mijn kat verstijfd op de grond terwijl er bloed uit zijn oog en neus kwam. Ik heb in paniek de dierenarts gebeld (andere dan normaal) en ben met een noodgang naar de dierenarts gereden. Zijn er nooit achter gekomen wat het nou was, aangezien hij niet buiten kwam dus geen aanrijding of iets.
Maar toen wij wilde gaan betalen waren we beide onze pinpas vergeten omdat we die kat zo snel mogelijk bij de dierenarts moesten krijgen.
Dan denk je niet na over je pinpas, zelfs niet al kost het je maar 2 seconden.
Oh en deze lieve DA heeft onze gegevens opgeschreven en we mochten later die week een keer komen betalen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vergeet je idd. Destijds in t buitenland bij slagaderlijke bloeding ook hond opgepakt en weggereden zonder geld. Daar kwam ik pas na de spoedoperatie achter. Voor de beste man geen probleem. Sterker nog ik moest bij de hond blijven in t vakantiehuisje en mocht hem niet eerder alleen laten om t geld te brengen dan wanneer hij redelijk hersteld was. Dat geld kwam wel. Ik een buitenlander dus die zo terug naar NL had kunnen rijden zonder dat ie iets van me wist.

Hier zit alles in mijn tas en die gaat mee als ik wegga. Dat is één greep en mee.