Het is mijn eerste hond, en de huidige eigenaren hebben mij al bijgepraat over de voeding die hij nu krijgt.
Het betreft een actieve 5-jarige colliereu, die snel last van zijn maag/darmen heeft. De dierenarts heeft hen geadviseerd vooral eiwitrijke (en minder koolhydraten) voeding te geven en hij doet het hier goed op, ik wil in eerste instantie dan ook gewoon zijn huidige voedingspatroon aanhouden, maar ik vraag me af waarmee ik het kan aanvullen/afwisselen.
Op dit moment bestaat zijn voeding uit een combi van: ranzijn brokjes rijst met kip, smuldier, rodi vlees en hart, soms aangevuld met losse rijst, kip, hart, een eitje, griekse yoghurt, of een sneetje maisbrood.
Restjes kipfilet waren ook ok, maar mag je bijv. ook een hele rauwe kipfilet geven?
Tegenover me zit een turkse slager en deze hebben bijv. ook lamshart en lever, is dit goed?
Maakt het in voedingswaarde (m.n. eiwitten) veel uit of je kip, rund, lam of bijv. wild geeft?
Is het ene diepvriesmerk beter dan het andere?
Was bij Ranzijn vanmiddag maar er lag zoveel in de vriezer, dat ik niet meer wist wat ik nu moest kiezen

En welke hoeveelheid is normaal voor een hond van 20kg?