Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beagle uit elkaar gescheurd

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Beagle uit elkaar gescheurd

Ongelezen bericht door kooi »

Bedankt voor de waarschuwing, ik ga zeker niet kijken.... :ugh:
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Cleva schreef:Ook bij verantwoordelijke bazen gaat er soms iets mis. De gevolgen van zo'n ongelukje voor de omgeving zijn dan veel te groot.
Precies dit. Mensen maken fouten. Het scheelt als je honden dan niet gelijk een ander dier of mens doodbijten.
Filmpje begon automatisch te spelen, had ik echt níet hoeven zien :jank:
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Desi&Bibi schreef:Vreselijk zeg...afschuwelijk.
Ik dacht dat ik geen ergere schuin onder buren zou kunnen krijgen als ik had. Een agressieve border collie en nog een poedel, heeeeele dag blaffen.
Maar nu wonen er 3 am staffords of look a likes. Reactief rn ze lopen los in de straat....
Heb maar een bench gekocht om de honden 1 voor 1 naar de auto te brengen. Kut honden en bazen..
En heb je al kennis gemaakt met deze nieuwe buren? Je kan hier nu wel gaan zitten klagen, maar je kan ook een gesprek aanknopen en aangeven dat jij je niet prettig voelt als hun honden los op straat lopen. Zou het zo maar kunnen zijn dat ze best genegen zijn om hier rekening mee te houden.
Blijkbaar ga jij er meteen al vanuit dat de nieuwe buren aso's zijn omdat ze Am Staffs hebben....
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

stoffeltje schreef:
Ik dacht dat ik geen ergere schuin onder buren zou kunnen krijgen als ik had. Een agressieve border collie en nog een poedel, heeeeele dag blaffen.
Maar nu wonen er 3 am staffords of look a likes. Reactief rn ze lopen los in de straat....
Heb maar een bench gekocht om de honden 1 voor 1 naar de auto te brengen. Kut honden en bazen..
En heb je al kennis gemaakt met deze nieuwe buren? Je kan hier nu wel gaan zitten klagen, maar je kan ook een gesprek aanknopen en aangeven dat jij je niet prettig voelt als hun honden los op straat lopen. Zou het zo maar kunnen zijn dat ze best genegen zijn om hier rekening mee te houden.
Blijkbaar ga jij er meteen al vanuit dat de nieuwe buren aso's zijn omdat ze Am Staffs hebben....
Je bent asociaal als je 3 honden op straat los laat lopen ongeacht het ras. Elke hond reageert op zaken en dus lopen je honden hoe dan ook de boel te verzieken voor mensen. Mensen die bang zijn bv?
Dus je conclusie is te rechtlijnig en ik denk dat je zelf ook wel snapt dat elke Nederlander inmiddels wel een filmpje van een doorgedraaide pitbull heeft gezien en dat je dus ook rekening moet houden met het feit dat je hond angst inboezemd.

Denk dat de persoon op wie je reageert geen enkel probleem heeft met iemand die met drie kalme opgevoede staffies aan de riem wandelt.

Het is ook wel het ras hoor. Ik woonde ooit in een Nijmeegse wijk die als asociaal bekend stond. Super leuk om eens een jaar te wonen. Ik had zelf ook een kalf van een hond en mensen waren aardig en leuk. Helaas ook toen al issues. Kwam laat op de avond tijdens mijn wandeling regelmatig een stafford tegen die blijkbaar snachts zichzelf uit moest laten. Super bange hond die overal ineens op kon duiken. Liep als een schim door de hele buurt. Dus ik liep elke avond met ogen op steeltjes want mijn teef kon niet met bange honden laat staan teven. Het is gewoon asociaal om je hond de straat op te zetten en te zien wanneer hij thuis komt ongeacht ras. Maar met HR honden doe je dat sowieso niet.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

stoffeltje schreef:
Ik zou er niet persé om staan te springen om aan te bellen bij een huis waar drie van dat soort honden wonen, waarbij de bazen ze buiten los laten lopen, terwijl ze ook nog eens reactief reageren notabene... Sowieso idd wat Laeken zegt, honden hoeven niet los rond te scharrelen midden in de woonwijk op straat. Ongeacht welk ras.
Hier in de wijk loopt een herder altijd los, maar die luistert perfect en reageert nergens op. Dat vind ik dan nog wel ok, maar honden die alle kanten op schieten... brrr...
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:
stoffeltje schreef:
Je bent asociaal als je 3 honden op straat los laat lopen ongeacht het ras. Elke hond reageert op zaken en dus lopen je honden hoe dan ook de boel te verzieken voor mensen. Mensen die bang zijn bv?
Dus je conclusie is te rechtlijnig en ik denk dat je zelf ook wel snapt dat elke Nederlander inmiddels wel een filmpje van een doorgedraaide pitbull heeft gezien en dat je dus ook rekening moet houden met het feit dat je hond angst inboezemd.

Denk dat de persoon op wie je reageert geen enkel probleem heeft met iemand die met drie kalme opgevoede staffies aan de riem wandelt.
Mee eens , dat moet je gewoonweg al helemaal niet doen maar zeker niet met een ras wat angst inboezemt.
Daar komt bij als het misgaat ben je er zelf nog geeneens bij om in te grijpen, daarmee verklaar je je honden ook indirect vogelvrij want mensen kunnen rare dingen doen uit angst.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

billy schreef:
Desi&Bibi schreef:
*Wolf* schreef:
Desi&Bibi schreef:
Zo zeg, ben je mooi klaar mee :80:

Kan je de wijkagent niet inschakelen? Dat is toch geen doen, op de langere termijn?
Vreselijk he. Ja ben ik mee bezig. Maar hoe dan ook word dit voor mij nooit meer een veilige situatie zolang zij hier wonen. Ze gaan zo laks om met hun HR honden, tuintje is afgezet met 1m hoog kippengaas en zo slap als wat.
Er zal wel eerst een slachtoffer moeten vallen voor er actie ondernomen word en ik ga hoe dan ook voorkomen dat dat mijn honden zijn.
Zal je alvast zeggen het maakt geen donder uit zolang er geen schade is, ik ben er mee bezig vanwege een agresieve rottweiler hier, maar alle instanties kunnen niets tot het fout gaat, dat je maar net weer terug in huis kon komen met je hondjes is dus niets om er werk van te maken. :19:

Ohh en ik ga dat filmpje niet kijken :ugh:
Maar als die rottweiler losloopt moet er toch iets aan gedaan worden door de politie/wijkagent/stadswacht? Want dat is gewoon een overtreding. Ik herinner me een rel van een paar jaar terug waarbij een loslopende hond, die nota bene alleen even van huis naar de auto liep, 's avonds, door boa's bekeurd werd, de eigenaar dan. Die daarop flipte. Dan kan het toch niet zo zijn dat potentieel gevaarlijke rassen altijd en overal in de wijk ongestraft los kunnen? Zitten ze doorgaans aan de lijn, dan zal het lastiger worden inderdaad. Maar dan nog kan de wijkagent daar toch wel eens op bezoek gaan? Dat zou hij/zij in elk geval verplicht zijn te doen, lijkt mij, daar zijn ze toch voor?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij mijn ouders in de buurt hebben een periode 2 shih tzu's losgelopen. En zelfs deze honden zorgden voor overlast. Nog los van gevaarlijke situaties (ze doken voor auto's), hapten ze ook naar je als je langs fietste. Het probleem heeft zichzelf opgelost want één van de honden is verzopen (eigenaren wonen op een woonboot) en de ander weet ik niet zeker meer: of ook verzopen, of aangereden. Ze zijn een jaar of 4 geworden.

Ze hebben weer 2 shih tzu's, maar die blijven altijd aan de lijn.
Tineke
Zeer actief

Domor schreef:Bij mijn ouders in de buurt hebben een periode 2 shih tzu's losgelopen. En zelfs deze honden zorgden voor overlast. Nog los van gevaarlijke situaties (ze doken voor auto's), hapten ze ook naar je als je langs fietste. Het probleem heeft zichzelf opgelost want één van de honden is verzopen (eigenaren wonen op een woonboot) en de ander weet ik niet zeker meer: of ook verzopen, of aangereden. Ze zijn een jaar of 4 geworden.

In Vogelenzang liep er regelmatig een Maltezer los op straat die ook zulk gedrag vertoonde.
Moest allemaal maar kunnen vond zijn eigenaresse want hij moest de vrijheid hebben en grote honden waar hij echt bij in de hielen hing zouden zo sportief moeten zijn om dat te accepteren.
Want zo waren grote honden nu eenmaal naar kleine hondjes, sportief :19: :piew:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Naar, naar kutfilmpje zelfs voor mijn redelijk bestendige maag :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tineke
Zeer actief

smoekie schreef:Naar, naar kutfilmpje zelfs voor mijn redelijk bestendige maag :ugh:
Waarom kijk je er dan naar?

Ik snap eerlijk gezegd niet wat het delen van dit soort kutfilmpjes toevoegt als dat gebeurt in een ander land waarbij het dus niet als doel heeft de dader te achterhalen :19:
Maar goed ik kijk er standaard ook niet naar.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tineke schreef:
smoekie schreef:Naar, naar kutfilmpje zelfs voor mijn redelijk bestendige maag :ugh:
Waarom kijk je er dan naar?

Ik snap eerlijk gezegd niet wat het delen van dit soort kutfilmpjes toevoegt als dat gebeurt in een ander land waarbij het dus niet als doel heeft de dader te achterhalen :19:
Maar goed ik kijk er standaard ook niet naar.

Ik wilde het "commentaar" lezen en verwachte niet dat het het filmpje automatisch af zou spelen. Hoewel het maar enkele seconden zijn, het beeld op je netvlies blijft staan. Bah :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik klik dan ook uit voorzorg niet op zo'n link.
De titel en de commentaren die hier volgen zeggen me genoeg. Better safe than sorry.
Alleen facebook krijgt het af en toe voor elkaar om me tot een snelle blik op narigheid met dieren te dwingen. Maar dat is ook maar een fractie, ik ben erg goed in razendsnel doorscrollen. :schrik:
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

runninggirl schreef:
Desi&Bibi schreef:
*Wolf* schreef:
Desi&Bibi schreef:
Zo zeg, ben je mooi klaar mee :80:

Kan je de wijkagent niet inschakelen? Dat is toch geen doen, op de langere termijn?
Vreselijk he. Ja ben ik mee bezig. Maar hoe dan ook word dit voor mij nooit meer een veilige situatie zolang zij hier wonen. Ze gaan zo laks om met hun HR honden, tuintje is afgezet met 1m hoog kippengaas en zo slap als wat.
Er zal wel eerst een slachtoffer moeten vallen voor er actie ondernomen word en ik ga hoe dan ook voorkomen dat dat mijn honden zijn.
Jemig ik heb het erg met je te doen... Gepantserd je huis uit gaan lijkt me verstandig. Je zou om minder verhuizen. :ugh:
Maar waar moet je nog heen? Ik woon in een rustig dorp waar ik nooit een stafford achtige hond tegen ben gekomen. Van 1 vrouw weet ik dat ze er 1 heeft en die loopt netjes naast de kinderwagen aangelijnd, dan mag ze er 10 hebben. Maar 3 van dat soort honden in de straat los....
De buurvrouw (oudere mevrouw) heeft met ze kennis gemaakt en durft inmiddels niet meer naar buiten. Zij woont ernaast.

Wat enorm balen Billy, hopelijk word er toch nog actie ondernomen maar volgens mij gebeurd dat niet eerder dan wanneer er een kind verscheurd is.

Mensen die 3 van dit soort honden los laten lopen vind ik inderdaad hoe dan ook aso. Ik laat mijn 2 brave boomertjes en chi en ook niet los lopen, en zij vormen echt geen dodelijk risico voor honden/katten of mensen in de buurt.
Iemand met een verantwoordelijkheidsgevoel zal dit soort honden nóóit in een woonwijk los laten lopen tussen de huizen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tineke schreef:
Domor schreef:Bij mijn ouders in de buurt hebben een periode 2 shih tzu's losgelopen. En zelfs deze honden zorgden voor overlast. Nog los van gevaarlijke situaties (ze doken voor auto's), hapten ze ook naar je als je langs fietste. Het probleem heeft zichzelf opgelost want één van de honden is verzopen (eigenaren wonen op een woonboot) en de ander weet ik niet zeker meer: of ook verzopen, of aangereden. Ze zijn een jaar of 4 geworden.

In Vogelenzang liep er regelmatig een Maltezer los op straat die ook zulk gedrag vertoonde.
Moest allemaal maar kunnen vond zijn eigenaresse want hij moest de vrijheid hebben en grote honden waar hij echt bij in de hielen hing zouden zo sportief moeten zijn om dat te accepteren.
Ik was op een bepaald moment ook klaar met de meneer met de Chi's in mijn omgeving destijds. Die kwamen ook altijd rellen, en dan liepen ze weer daar los, dan weer daar. Ik wist op een bepaald moment ook niet meer waar op te letten dus lette ik altijd op, en het was op plekken waar honden sowieso niet los mochten. Hou die honden bij je en als je dat niet kunt gewoon aan de lijn :19:
Schrok me telkens de tandjes als ze weer ergens vandaan kwam schieten.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

hier voor jaren terug ook de politie gebeld, over een soort van Rottweiler, van drie huizen verderop, die op een gegeven moment,
met de tanden bloot bij mij voor de deur stond, [hond liep de hele dag los door de buurt en werd niet naar omgekeken]
politie reageerde met een, zolang als hij niets doet, kunnen wij niet ingrijpen,
NIET, oke, dan los ik het zelf wel op, en de hoorn erop gekwakt,
dieren bescherming gebeld, dat er een agressieve hond door de buurt doolde en we niet wisten van wie die was, en binnen 1 dag was de hond opgepakt en afgevoerd.
nooit weer gezien.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik ga zeker niet kijken, hoef zoiets echt niet te zien.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

stoffeltje schreef:
Ja en dan? Dan gaan ze zeggen "oke, voor jou zullen we onze honden weg doen en poedeltjes nemen"?

Ik denk dat als die mensen zó al het inzicht niet hebben om hun drie HR honden aan te lijnen, dat ze dat sowieso niet gaan doen. Deze mensen hebben geen hondengevoel, noch inzicht in honden. Anders hadden ze allang geweten dat ze er op de eerste plaats al geen DRIE hadden moeten hebben maar het bij één hadden moeten laten.
En wee degene die hun advies probeert te geven.... je hoeft zulke lui niets te leren. Staan ze niet voor open.
Tineke schreef:
Goh, lijken wel katteneigenaren. Die redeneren precies zo als je tegen ze vertelt dat hun katten overlast geven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hier loopt ook een boomerkruisinkje de godganse dag zichzelf uit te laten. Heb hem al 2x weten te vangen als 1 van de dames loops was en die 2x ook laten ophalen door de dierenambulance. Je zou denken dat de eigenaren ervan leerden, neuh. Nou kan dat geen kwaad, want het beest heeft weinig kwaad in de zin. Sterker nog, toen ik hem eens dreigend wegstuurde omdat hij om Izzy bleef drentelen en ik er géén zin in had, dook hij in elkaar. Zou me niks verbazen als die goede klappen kreeg thuis. Dus nu loopt hij maar gewoon mee als ik ergens heen ga, ook best :19: Maar dan weet ik dat die hond geen schade maakt, ook niet bij een Sofi'tje. Pas kwam ik met Roubi echter een loslopende Stafford-reu tegen zonder baas in zicht. Roubi zette zich schrap, de Staff zette zich schrap. Dan sta je je toch even achter de oren krabben hoe je die 2 uit elkaar zou gaan halen als ze het erop zouden wagen. Gelukkig koos de Staff eieren voor zijn geld. Maar ondertussen had ik me al herinnerd dat ik nog een mesje in m'n tas had (ik had m'n werktas bij en daar had ik een mesje in om 's middags m'n mango mee te snijden). Dus in geval van nood had ik een oplossing bij de hand. Maar heb d'r gewoon zó geen zin in bij dat soort rassen. In het bos kan het me niet lijen, ik ken m'n Pappenheimers daar en dat is goed volk, maar met een aangelijnde, voor mij onbekende volle reu langs een drukke weg, zonder eigenaar in zicht? Mwah. Aánlijnen gódverdomme.
iones
Zeer actief

Ik vind het altijd sneu als mensen hun hond zo maar rond laten sjouwen. Net of ze er niets om geven dat er iets mee gebeurt. Kun je dat hondje niet gewoon op laten halen door de dierenambulance?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

iones schreef:Ik vind het altijd sneu als mensen hun hond zo maar rond laten sjouwen. Net of ze er niets om geven dat er iets mee gebeurt. Kun je dat hondje niet gewoon op laten halen door de dierenambulance?
Hangt van de plek af. Ik woon aan het eind van een doodlopende weg in een hofje in een dorpje met 100 inwoners ofzo. Dus hier kan je best je hondje laten struinen. De jack van de buren komt regelmatig een blokje om ons huis doen. Soms komt er een prachtige collie van 3 straten verder hallo zeggen tegen mijn hondjes aan de hek en soms komt Buma...de jack van een blok verder langs. Laatst is een kip van mij doodgebeten door de Drentse Patrijs van de achterburen die over het genaaide maisveld naar ons was gekomen.

Dus de honden die hier loslopen lopen door rustige woonerfjes en doodlopende landweggetjes. Tom is ook 1 keer weggelopen en 10 minuten helemaal weg geweest. Plasje doen op straat en ineens was hij weg....Wij laten onze hondjes nl ondanks alles nooit zonder toezicht op straat. Onze tuin is ook volledig omheind. Wat ik wel doe is de hondjes los de straat op laten als ik erbij ben. Tom is echter zwart en het was die avond pikkedonker. Ik riep naar binnen jongens en weg was hij....sindsdien draagt hij zo'n knipperlicht halsband.
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

He is sorry.........................ja ik denk dat hem spijt dat hij gefilmd is. Wat een klootzak.
En dat is dus waarom ik dit soort hond mijd als de pest. maar hij doet niets hoor, ammehoela!!!!!!!!
Meegamama
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Meegamama »

Afschuwelijk :-(
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Sandra&co schreef:Sterker nog, toen ik hem eens dreigend wegstuurde omdat hij om Izzy bleef drentelen en ik er géén zin in had, dook hij in elkaar. Zou me niks verbazen als die goede klappen kreeg thuis.
Zegt niet altijd wat, als ik tegen mijn chi uh zeg loopt hij met hangende staart en oortjes weg alsof hij zojuist mishandeld is.
iones
Zeer actief

laeken schreef:
iones schreef:Ik vind het altijd sneu als mensen hun hond zo maar rond laten sjouwen. Net of ze er niets om geven dat er iets mee gebeurt. Kun je dat hondje niet gewoon op laten halen door de dierenambulance?
Hangt van de plek af. Ik woon aan het eind van een doodlopende weg in een hofje in een dorpje met 100 inwoners ofzo. Dus hier kan je best je hondje laten struinen. De jack van de buren komt regelmatig een blokje om ons huis doen. Soms komt er een prachtige collie van 3 straten verder hallo zeggen tegen mijn hondjes aan de hek en soms komt Buma...de jack van een blok verder langs. Laatst is een kip van mij doodgebeten door de Drentse Patrijs van de achterburen die over het genaaide maisveld naar ons was gekomen.

Dus de honden die hier loslopen lopen door rustige woonerfjes en doodlopende landweggetjes. Tom is ook 1 keer weggelopen en 10 minuten helemaal weg geweest. Plasje doen op straat en ineens was hij weg....Wij laten onze hondjes nl ondanks alles nooit zonder toezicht op straat. Onze tuin is ook volledig omheind. Wat ik wel doe is de hondjes los de straat op laten als ik erbij ben. Tom is echter zwart en het was die avond pikkedonker. Ik riep naar binnen jongens en weg was hij....sindsdien draagt hij zo'n knipperlicht halsband.
Dat is heel fijn voor je dat je zo woont. Maar ik vrees dat de meeste mensen in een veel drukkere omgeving moeten vertoeven met meer verkeer. En dus hun honden ook.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”