Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laten jullie de honden....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Laten jullie de honden....

Ongelezen bericht door Miezemuis »

..... zelf hun boontjes doppen in de eigen roedel?
Toen ik Lizzie kreeg corrigeerde Dushi helemaal niet. Tussen deze dames is er nooit gecorrigeerd. Nu heb ik Keetje erbij. Dushi corrigeert nog steeds niet. Lizzie was aanvankelijk heel rustig en voorzichtig, maar nu heeft ze de zweep eronder. Keetje wilde bij haar in de mand klimmen, grom. Oké dat snap ik. Als keetje wil spelen. Grom. Ook oke. Maar net lag Lizzie op de bank en liep Keetje alleen voorbij. weer een grom. Ik heb hierop lizzie van de bank af gestuurd. Zij bepaalt niet wie er langs de bank loopt.

Lizzie corrigeert heel netjes hoor. Het maakt ook niet heel veel indruk. Genoeg om te stoppen waar ze mee bezig is, maar meer indruk maakt het niet. Is dit allemaal part of the deal?
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Re: Laten jullie de honden....

Nou ja Lizzie is ineens een beetje zo'n manager die thuis niets te vertellen heeft maar op het werk zo'n enorm beheersmatige zak is. Keetje mag ff helemaal niks. Terwijl ze dus eigenlijk nooit andere honden corrigeert en Keetje ook gewoon best oké reageert op correcties. Net gromde Lizzie omdat Keetje bij min voeten ging liggen. Ja daaaag dat hoeft voor mij gewoon niet.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Even je grenzen aangeven is prima, en dan wil ik ook best helpen om dat te bekrachtigen (lees: als Elco gromt en Gait blijft doorgaan, haal ik Gait weg). Maar er wordt hier niet geplukhaard, niemand heeft het alleenrecht op de bank of mij en je mag geen speeltjes en botjes verzamelen
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Dat zou mijn inschatting ook zijn. Samen slapen en spelen doen ze wel als ze er zin in hebben, maar bepalen wie waar loopt wil ik liever niet om spanning in de toekomst te voorkomen. Net als gesnauw bij het eten. Mijn honden zijn gedomesticeerd en die heb ik niet geadopteerd om ze het allemaal maar zelf te laten uitzoeken. Als baasje ben ik er voor het vreten, de zorg en de rust in de tent, maar ook buiten als een buurtende hond me niet bevalt. En dat is geheel mijn inschatting op basis van wat ik zie gebeuren. Ik hoef daar ook niet zo vaak over na te denken.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, ik laat het ze voor het grootste deel zelf uitzoeken. Als ik al ingrijp dan heeft het in de regel niets met de honden onderling te maken maar met invloeden van buitenaf.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Miezemuis schreef:..... zelf hun boontjes doppen in de eigen roedel?
Toen ik Lizzie kreeg corrigeerde Dushi helemaal niet. Tussen deze dames is er nooit gecorrigeerd. Nu heb ik Keetje erbij. Dushi corrigeert nog steeds niet. Lizzie was aanvankelijk heel rustig en voorzichtig, maar nu heeft ze de zweep eronder. Keetje wilde bij haar in de mand klimmen, grom. Oké dat snap ik. Als keetje wil spelen. Grom. Ook oke. Maar net lag Lizzie op de bank en liep Keetje alleen voorbij. weer een grom. Ik heb hierop lizzie van de bank af gestuurd. Zij bepaalt niet wie er langs de bank loopt.

Lizzie corrigeert heel netjes hoor. Het maakt ook niet heel veel indruk. Genoeg om te stoppen waar ze mee bezig is, maar meer indruk maakt het niet. Is dit allemaal part of the deal?
Ik heb niet heel veel ervaring met een roedel hoor. Maar dat dikgedrukte klinkt wat mij betreft niet als corrigeren. Die eerste twee dingen wel en als dat netjes gaat en de pup goed reageert zou ik daar geen probleem van maken. Maar dat laatste klinkt als claimen en dat heeft helemaal niks met corrigeren te maken maar gewoon met niet willen delen. Van jou, van de bank, van wat dan ook. Ik denk dat je reactie prima is zo. Zo heb ik het destijds met Skittles ook aangepakt. En af en toe heb ik ze express tegelijk op de bank uitgenodigd omdat ik geen zin had om de hele tijd politie te spelen over nu die een half uur en dan die een half uur of dergelijk gedoe. Dat hielp toen prima.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ik heb natuurlijk niet echt een roedel met maar twee honden, maar Ted is extreem tolerant en verdraagzaam naar Jazzy (en andersom); ze corrigeren elkaar dus ook nooit. Als Ted ligt te kluiven op een botje en de jaloerse feeks wil uit de tig kluifjes die rondslingeren precies dát botje hebben, dan laat Ted het lijdzaam afpakken, kijkt hij wat onbenullig naar mij en pakt hij rustig een andere. :mrgreen: Hetzelfde als ze zijn mand inpikt, ze haar bakkes in zijn voerbak steekt of ze hem terroriseert met lompe speeluitdagingen. :hmmm: Ik neem het af en toe maar voor lulletje rozenwater op, maar hij vindt het allemaal wel best, Jazz mag álles van hem. Andersom gebeurt er ook nooit wat, want Ted is ultrabeleefd en conflictvermijdend en Jazzy vindt iedere vorm van contact met Ted één groot feest.

Mochten mijn honden het wel nodig vinden om naar elkaar te grommen dan zou ik het laten afhangen van de situatie of ik zou ingrijpen. Dingen als de bank of mij verdedigen hoeven ze in ieder geval niet te proberen. :S:
Miezemuis
Zeer actief

mijke schreef:
Miezemuis schreef:..... zelf hun boontjes doppen in de eigen roedel?

Ik heb niet heel veel ervaring met een roedel hoor. Maar dat dikgedrukte klinkt wat mij betreft niet als corrigeren. Die eerste twee dingen wel en als dat netjes gaat en de pup goed reageert zou ik daar geen probleem van maken. Maar dat laatste klinkt als claimen en dat heeft helemaal niks met corrigeren te maken maar gewoon met niet willen delen. Van jou, van de bank, van wat dan ook. Ik denk dat je reactie prima is zo. Zo heb ik het destijds met Skittles ook aangepakt. En af en toe heb ik ze express tegelijk op de bank uitgenodigd omdat ik geen zin had om de hele tijd politie te spelen over nu die een half uur en dan die een half uur of dergelijk gedoe. Dat hielp toen prima.
Dat het claimen is denk ik ook. Net trok ze ook haar lip even op toen Keetje op mijn voeten ging liggen. Toen heb ik Lizzie gemaand op te houden. Nu ligt ze me zuur aan te kijken vanuit de hoek van de kamer.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ze mogen hier best even op elkaar mopperen als de één iets doet dat niet helemaal door de beugel kan.
Nou is het altijd Izzy die vind dat ze hier alles te vertellen heeft en Droef laat haar ook wel in die waan.

Soms grijp ik echter wel in. Izzy heeft er wel eens een handje van om door te slaan. :piew: En soms wordt ze ook boos gewoon omdat het een kutwijf is en het kan. Vanavond had ze dus bedacht dat Droef niet in zijn eigen nieuwe bench mocht want ze lag daar al samen met de kat in. Nou is die bench groot genoeg voor nog 2 grote honden erbij, maar nee hoor kon niet. Krijsen en uithalen dat loeder en Droef die ongeveer kruipend naar mij toe kwam van zijn kleine zusje had hem weer geslagen.
Izzy uit de bench gestuurd en verteld dat ze deze grappen maar beter niet weer uithaalt en Droef mocht van mij weer lekker even in zijn bench. Zal wel nieuwigheid zijn want normaal keken ze allebei niet naar de bench om maar nu ineens wil iedereen erin liggen. :denken:

Izzy vond in het begin dat Droef hier net was dat hij ook niet door het huis mocht lopen en bleef maar naar hem uithalen. Tot ik het zat was en haar zelf even een draai om haar oren heb gegeven. Toen was het klaar. :mrgreen: Ze heeft zich maar te gedragen en Maylo pikte deze onzin echt niet van haar, dan kreeg ze een keurige pak slaag terug zonder dat hij overdreef.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Toen Soof nog piep was wel, maar dat was meer om Izzy tegen haar (tandjes) in bescherming te nemen want Izzy stond alles toe. En nu vogelen ze het zelf maar uit. Sofi mag dan klein zijn, maar die laat zich niet onderschoffelen en er is een prima status quo. Af en toe (en dan hebben we het over 1x in de 3 maanden ofzo) geeft ze Izzy nog op haar donder als die te hardhandig is door middel van een gil gevolgd door een snep, die snapt dan weer dat Sofi wat kleiner is en doet weer voorzichtiger. Dus nee, ik moei me nergens mee. Gaat prima zo.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden corrigeren elkaar nooit omdat ze heel gemakkelijk zijn. Ik heb ook geen idee wie de baas is maar ik denk Bas. Tom is veel drukker en brutaler maar Bas dwingt toch een bepaald respect af dat maakt dat hij niet op haar gaat sraan of in haar mandje kruipt.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Meestal mogen ze het zelf uitzoeken. Behalve als er vreten in het spel is, dan hebben ze hun bakkes te houden. En verder? Ze corrigeren allemaal netjes dus zoek t maar uit.
Fiji wordt af en toe aan de grond gepind door de rest. Tsja, 12 maanden en een puber, die heeft momenteel wat extra sturing nodig vind de rest. Fiji accepteert dat keurig en meer dan even groot maken doet de rest eigenlijk niet. Precies genoeg om Fiji op dr rug te krijgen ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

laeken schreef:Mijn honden corrigeren elkaar nooit omdat ze heel gemakkelijk zijn. Ik heb ook geen idee wie de baas is maar ik denk Bas. Tom is veel drukker en brutaler maar Bas dwingt toch een bepaald respect af dat maakt dat hij niet op haar gaat sraan of in haar mandje kruipt.
Dat zie ik ook bij Nora. Die dwingt bij alle reuen hier in huis toch een bepaald respect af. Terwijl ze normaal gesproken onder de plak zit van de jongere teef in huis...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miezemuis schreef: Dat het claimen is denk ik ook. Net trok ze ook haar lip even op toen Keetje op mijn voeten ging liggen. Toen heb ik Lizzie gemaand op te houden. Nu ligt ze me zuur aan te kijken vanuit de hoek van de kamer.

Claimgedrag kun je nooit laten gaan met een roedel. Er zit te veel directe winst in voor de claimert en voor je het weet krijg je er een hele rare dynamiek van. Uiteindelijk prefereert iedere hond evenwicht.
Ze mogen uiteraard best (graag!) grenzen aangeven, maar niet mekaar lopen peteren.
Wat je doet lijkt mij prima hoor :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nee... waarschuwen mag en daarmee klaar. We gaan niks regelneven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Fleurtje heeft een tijd gehad dat ze het nodig vond om naar Lut te bijten. Dan vlogen de zwarte plukken haar in het rond. Er was dan altijd eten in het spel. Bij een bak brokken gaan liggen terwijl ze er niet van at. Ook niet in de buurt van haar tuttel komen. Lut deed nooit iets terug en liet zich alles welgevallen. Een keer deed Lut dat niet en toen was Fleurtje voorgoed genezen. Met haar voorpoten sprong ze op Fleurtje die op de bank lag en bleef grommend zo staan. Op haar rug keek ze mij hoopvol aan terwijl ik op de andere bank zat. Ik greep niet in maar zei wel na een halve minuut. Nou is het klaar Lut want de ogen van Fleurtje ploffen dadelijk uit haar kop.
Ze heeft dus nooit meer gebeten. Maar uitdagen met grommen heeft ze niet verleerd. Ze maken er allebei een spel van waarbij Fleurtje altijd de uitdaagster is. Lut doet dat nooit.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:Maar uitdagen met grommen heeft ze niet verleerd. Ze maken er allebei een spel van waarbij Fleurtje altijd de uitdaagster is. Lut doet dat nooit.
Ga jij er dan vanuit dat grommen grommen is? :denken:
Natuurlijk verleren ze geen hondse communicatie als ze niet bij hun eten mogen liggen etteren.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef:Maar uitdagen met grommen heeft ze niet verleerd. Ze maken er allebei een spel van waarbij Fleurtje altijd de uitdaagster is. Lut doet dat nooit.
Ga jij er dan vanuit dat grommen grommen is? :denken:
Natuurlijk verleren ze geen hondse communicatie als ze niet bij hun eten mogen liggen etteren.
Als het om warm eten gaat neem ik grommen serieus. Lut eet daarom dan ook in de keuken en Fleurtje in de kamer. Lut is dan altijd als eerste klaar en komt dan kijken of Fleurtje wat over heeft gelaten. Daar gaat ze op een meter afstand liggen wachten. Dat wordt geduld, al merk ik dat Fleurtje dan zichtbaar sneller gaat eten en onrustig wordt. Vandaar dat ze gescheiden eten.
Al het andere zoals brokken en haar tuttel bewaken zie ik als spel. Lut vindt er dan wel niets aan maar doet voor de fun even mee om haar te entertainen. Als Lut geen zin heft zit ze net zo lang in de keuken te piepen dat ze toch komt. Dan hoor ik wat gegrom en geblaf. Soms ga ik kijken en zie ze allebei kwispelend tegenover elkaar liggen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Corrigeren mag (doen ze nooit), claimen mag niet. Alles is van iedereen :p gelukkig heb ik simpletons van honden want ik ben ongeschikt voor wat anders. Toen Morris hier was in april vond Pom dat hij niet in de keuken mocht, ja dahaag. De keren daarna zat ze met een zure bek te kijkem, prima :p moet dat gedoe niet, lief zij. ;)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Indien nodig mogen ze elkaar wel een waarschuwing geven maar dat komt eigenlijk niet voor.
Sien hielden we wel daarbij in de gaten met pups want daar kon ze nogal ferm tegen zijn.
Maar zowel Luus als Abra heeft ze haar grenzen aangegeven en tot haar dood hebben ze een heilig respect voor haar gehad.
Ze zijn hecht samen de dames en hebben nooit mot en corrigeren elkaar nooit , Micron hoort er wel bij maar is niet zo'n plakkerd als zij samen bij elkaar zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miezemuis schreef:Nou ja Lizzie is ineens een beetje zo'n manager die thuis niets te vertellen heeft maar op het werk zo'n enorm beheersmatige zak is. Keetje mag ff helemaal niks. Terwijl ze dus eigenlijk nooit andere honden corrigeert en Keetje ook gewoon best oké reageert op correcties. Net gromde Lizzie omdat Keetje bij min voeten ging liggen. Ja daaaag dat hoeft voor mij gewoon niet.
Heel normaal Keet is de nieuwkomer in Lizzy haar huis. Ze laat even weten dat zij boven Keet staat en wat de regels zijn . Gaat vanzelf wel over, zou mij er niet teveel mee bemoeien.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Met eten en kluiven zorg ik dat ze allemaal hun eigen plek hebben, dus daar kan hier geen gedoe over ontstaan, en verder mogen ze onderling wel gewoon hun grenzen aangeven. De enige die hier corrigeert in de roedel onderling is Mila en die is meestal niet subtiel. Maar nu alle regels kraakhelder zijn (niet tegen Mila aan botsen, geen speeltjes proberen af te pakken, haar niet in de weg lopen) houden alle honden zich daar eigenlijk gewoon aan en hoeft er ook niet meer gecorrigeerd te worden of is een zure blik van Mila genoeg.
Soms is Mila ook gewoon chagrijnig of overprikkeld en dan wil ze dat ook wel eens afreageren op een andere hond; dat mag niet van mij. Dat heeft ook niks met corrigeren te maken.
Als er logés zijn, moeten de regels wel weer even duidelijk gemaakt worden en dat mag. Dan kunnen ze allemaal soms wel even op hun strepen gaan staan, maar zolang dat zonder ruzie gebeurt, grijp ik niet in. Claimen van mij sta ik ook niet toe. Speeltjes mogen ze hier wel claimen want er ligt genoeg, de andere hond kan dan gewoon iets anders pakken. Vroeger moest ik altijd de speeltjes opruimen als er een opvanger of logé kwam omdat Mila daar echt ruzie over ging zoeken en álle speeltjes ging claimen, maar tegenwoordig mogen vreemde honden gewoon met de speeltjes spelen, zolang ze maar niet het speeltje afpakken waar Mila op dat moment mee speelt. Dat vind ik geen probleem.
bouvierpoedel
Zeer actief

Zou met het voeren ook gewoon de hondenregels hun gang laten gaan . Weet de pup gelijk dat die bak van een ander verboden terrein is. Jong geleerd is oud gedaan.
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Zou met het voeren ook gewoon de hondenregels hun gang laten gaan . Weet de pup gelijk dat die bak van een ander verboden terrein is. Jong geleerd is oud gedaan.
Voeren is het enige waarbij ik de honden apart houd , het zou niet het eerste roedel zijn waar voedselgevechten uitbreken.
Ze eten hier allemaal apart en in hun eigen tempo , wat overigens bij allemaal hap slik weg is.
Afbeelding

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:Zou met het voeren ook gewoon de hondenregels hun gang laten gaan . Weet de pup gelijk dat die bak van een ander verboden terrein is. Jong geleerd is oud gedaan.
Voeren is het enige waarbij ik de honden apart houd , het zou niet het eerste roedel zijn waar voedselgevechten uitbreken.
Ze eten hier allemaal apart en in hun eigen tempo , wat overigens bij allemaal hap slik weg is.
Hier gaat het met voeren perfect. Bij elkaars bakken langs gaan, is verboden, dus iedereen kan op eigen tempo de bak leegeten.
Nora heb ik hier eerst geleerd met niet door te slikken snacks dat hier in huis geen competitie heerst rondom snacks. Ze is al eens bij de dierenarts terechtgekomen omdat ze een iets te groot stuk doorslikte en dat bleef steken aan het begin van de maag/in de slokdarm. Ze is gewend aan competitie om voedsel. Hier had ze al snel door dat ze gewoon lekker op haar eigen hoefje kon knagen zonder dat het haar betwist werd. Nu kan ze ook kleinere knabbelstokjes krijgen, want ze heeft het vertrouwen dat de anderen haar stokje niet proberen af te pakken, zelfs als zij er dubbel zo lang over doet als Gait.
Met voeren kan ik ze dus ook allemaal 1 voor 1 een bak voor de neus zetten. En als het op is, is het ook gewoon klaar voor die ene hond die het op heeft.
Hier gaat het soms mis vanwege speeltjes gecombineerd met overprikkeling bij 1 of beide frummels. Dan is het tijd voor verplichte rust
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Pepe is een claimert en een regelneef maar gelukkig is Samica een goedsul en heel stoïcijns want anders zouden er hier echt wel regelmatig gaatjes in elkander geperforeerd worden. Als ik in de gaten heb dat hij aan het regelen of claimen is, dan zeg ik er wat van of ik roep een van de twee bij me. Als ze aan het spelen of rennen zijn gaat het altijd goed, daar hoef ik me niet mee te bemoeien.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Tineke
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Tineke schreef:
Hier gaat het met voeren perfect. Bij elkaars bakken langs gaan, is verboden, dus iedereen kan op eigen tempo de bak leegeten.
Nora heb ik hier eerst geleerd met niet door te slikken snacks dat hier in huis geen competitie heerst rondom snacks. Ze is al eens bij de dierenarts terechtgekomen omdat ze een iets te groot stuk doorslikte en dat bleef steken aan het begin van de maag/in de slokdarm. Ze is gewend aan competitie om voedsel. Hier had ze al snel door dat ze gewoon lekker op haar eigen hoefje kon knagen zonder dat het haar betwist werd. Nu kan ze ook kleinere knabbelstokjes krijgen, want ze heeft het vertrouwen dat de anderen haar stokje niet proberen af te pakken, zelfs als zij er dubbel zo lang over doet als Gait.
Met voeren kan ik ze dus ook allemaal 1 voor 1 een bak voor de neus zetten. En als het op is, is het ook gewoon klaar voor die ene hond die het op heeft.
Hier gaat het soms mis vanwege speeltjes gecombineerd met overprikkeling bij 1 of beide frummels. Dan is het tijd voor verplichte rust
Omdat ze nooit bij elkaar komen met voeren weet ik niet hoe dat zou gaan maar met speeltjes gaat het wel goed. Dat delen ze probleemloos en is eigenlijk geen van onze honden zo gebrand op dat het een ruzie waard is. Snacks eten de beide dames wel gezamenlijk al zoeken ze dan wel iedere een eigen plekje op dan doen we enkel Micron apart omdat hij er veel langer over doet voor het op is.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
Ben er juist voor om een pup vanaf het begin mee te laten doen en dat hij netjes leert van de ouderen dat het niet geoorloofd is. Heeft hij vrij snel in de gaten .
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik grijp hier zelden in, als ik moet ingrijpen is het meestal omdat Rani te wild doet met Gol. Maar dan mag Gol ook niet uitdagen. Rani laat het wel uit haar hoofd om dat bij Mika te proberen, dan krijgt ze toch een portie chagrijn over haar heen :lol1:

Toen Rani er net was heb ik wel iets meer de touwtjes in handen genomen om de regels duidelijk te maken maar zodra die duidelijk waren hoefde ik daar niet zoveel meer aan te doen. Geen geklier rondom eten, slaapplaatsen of baasjes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

_Tiny_ schreef:Nou vind ik wel dat poedels nogal grommerige honden zijn. Mijn shih en mijn doodle grommen eigenlijk nooit, het zijn echt de 3 poedels die dat doen. Maar het stelt niet veel voor, het is gewoon communicatie. Grrrrr je komt te dicht bij/ik wil nu even niet spelen/laat me met rust enz dat mag gewoon. Claimen mag niet.
precies communicatie is prima, ... Zuri wil ook nog wel eens te ver gaan, tot het die grijze te gek wordt en dan maakt hij even een punt, daar wordt hij dan ook in gesteund door mij, en dan komt ze de rest van de dag klagen en aandacht vragen bij ons :LOL: ........ maar t is wel duidelijk...... niet meer doen. klaar
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”