Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Re: Wandeling Gelderland nummer 5, 6 en 7, pagina 14 en verd

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Tamara81 schreef:Bedankt voor het aanbod Nikki!
Ik rijd wel met Diana mee, ze woont bij me in de buurt.
:ok:

Ben benieuwd naar Jet! :)
Ah, ja. Dat is erg handig inderdaad!

Ik ben ook benieuwd naar Lanai! Denk dat onze dames een leuk duo zijn bij elkaar :lol1:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Fotogravinnetje schreef:
mijke schreef:Echt jammer dat ik zo ver weg woon! Ik zou ook best eens met zo'n wandeling mee willen lopen, volgens mij zijn de groepjes supergezellig :D Veel plezier allemaal!
Ik woon er ook niet echt in de buurt ;) Maar ik wil zo graag meewandelen, dat ik er toch wat voor geregeld heb
Dat heb ik ook overwogen, maar ik word momenteel zo hondsberoerd in de trein dat ik me daar iig gedurende de zwangerschap liever niet meer in begeef :P
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Op 1 februari, om 11 uur
Skye (Micha) met Nova,
Diana met Taartje en evt. Amoz
Zivanomi (Ajda) met Nomi, Ziva en misschien Dora
Fotogravinnetje (Wilma) met Gait
Niika met Elba & Donna
Kruimel (Olga) met Logi en Brimi de IJslanders
Nikki met Jet
Johnny Jones (Caroline) met Digger
Domor (Anneloes) met Noa en Ninthe

Op 11 februari, om 14 uur
Skye (Micha) met Nova in ovb,
Diana met Taartje en evt. Amoz
WW (Dimphy) met Tommy
Rebble (Marianne) met Charlie
Zivanomi (Ajda) met Ziva, Nomi, Dora
Lothian met Lucca
Hakunamatata (Shiran) met Suze
Jules01 met Archie
Brigitte met Roosje en Khaleesi
Anneke met Izzie
Domor (Anneloes) met Noa en misschien Ninthe

Op 18 februari, om 10 uur
Diana ovb met Taartje/Amoz
Jules01 met Joia
Anneke met Izzie
Mirriej met Qya, I-My, Semmie
Veertje met Finn en Tess
Domor (Anneloes) met Noa en Ninthe

----

Ik heb de knoop doorgehakt: ik laat Elco thuis. Met alleen Gait bij me hoef ik veel minder alert te zijn op wat we tegenkomen, dus dat loopt toch wat meer ontspannen
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik sluit misschien de laatste wandeling aan. Ayleen is afgelopen weeks loops geworden dus gok de 11e het er nog maar niet op, niet leuk voor reuen
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Niika88 schreef:
ZivaNomi schreef:Ik kom sowieso, maar ik kijk wel even wie ik meeneem. Dora is zo goed als klaar met loops zijn, Nomi is nog bezig, maar nu krijg ik het idee dat Ziva ook loops gaat worden. Nou ja, we zien wel :ok:
Breng je een meetlint mee Afbeelding1:
Ik schijn ook goed te kunnen meten. Gaits jasje zit in ieder geval perfect
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Zou ik 11 februari mee mogen wandelen met mijn duo?
Manu is zelden geïnteresseerd in loopse teven of net loops af.
Laatst gewijzigd door Manuma op 27 jan 2018 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Oh help, ik twijfel enorm! Het lijkt mij erg leuk om een keer mee te gaan en ik zou op 11 of 18 februari kunnen, maar ik weet niet of een puberreu heel goed in de groep ligt. Zijn er honden die daar mogelijk moeite mee hebben?
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Manuma schreef:Zou ik 11 februari mee mogen wandelen met mijn duo?
Ja leuk! Ben benieuwd naar jouw duo :ok:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

natalie schreef:Oh help, ik twijfel enorm! Het lijkt mij erg leuk om een keer mee te gaan en ik zou op 11 of 18 februari kunnen, maar ik weet niet of een puberreu heel goed in de groep ligt. Zijn er honden die daar mogelijk moeite mee hebben?
Manu kan soms wat knorren :engel: maar dat is eigenlijk alleen bij heel opgewonden, patserige jonge reuen. En het blijft bij vuile blikken :) Meestal vindt hij beukspellen leuk met jonge reuen maar ik vermoed dat hij vooral weer voor zichzelf bezig zal zijn :lol1:

Hoewel, als Amoz er is zal het wel weer lekker keten worden met die twee :LOL:
Ik zou het wel heel fijn vinden als niemand Uma lokt of aait. Ze loopt inmiddels overal tussendoor en is niet zo bang meer maar als je haar als vreemde aandacht geeft gaat dat koppie weer op slot, dan heeft ze geen prettige wandeling :)
Laatst gewijzigd door Manuma op 27 jan 2018 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie vindt het allemaal gezellig :wink:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tess is een puberteef dus dat matcht :LOL: En Finn laat wel van zich horen als hij het zat is. Maar hij zal wel zijn eigen gang gaan op het losloopveld :wink:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:
natalie schreef:Oh help, ik twijfel enorm! Het lijkt mij erg leuk om een keer mee te gaan en ik zou op 11 of 18 februari kunnen, maar ik weet niet of een puberreu heel goed in de groep ligt. Zijn er honden die daar mogelijk moeite mee hebben?
Manu kan soms wat knorren :engel: maar dat is eigenlijk alleen bij heel opgewonden, patserige jonge reuen. En het blijft bij vuile blikken :) Meestal vindt hij beukspellen leuk met jonge reuen maar ik vermoed dat hij vooral weer voor zichzelf bezig zal zijn :lol1:

Hoewel, als Amoz er is zal het wel weer lekker keten worden met die twee :LOL:
Ik zou het wel heel fijn vinden als niemand Uma lokt of aait. Ze loopt inmiddels overal tussendoor en is niet zo bang meer maar als je haar als vreemde aandacht geeft gaat dat koppie weer op slot, dan heeft ze geen prettige wandeling :)
Haha, inderdaad, Manu en Amoz kunnen elkaar wel lekker bezighouden ;-)

Amoz kan soms een beetje klieren bij onzekere puberreuen, maar wat meer zelfverzekerde pubers vindt hij vaak juist leuk en speelt hij mee. Als hij in kliermodus gaat, houd ik hem even bij me, dan is dat normaal gesproken ook weer heel snel voorbij.

Voor iedereen die toch graag een podenco wil aaien: Taartje vindt dat wel leuk. Moet je haar wel eerst ergens in de bosjes gaan zoeken :F:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy zal het allemaal een worst wezen en gaat graag zijn eigen gang.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Charlie vindt grotere honden sowieso spannend, zeker als ze druk zijn maar ik denk niet dat zij erg interessant is voor een jonge puberreu in deze groep :wink:

Zouden degenen waarvan je een hond liever niet aait dat nog even de dag voor of op de dag zelf even in het topic willen melden, dan weet ik zeker dat ik er erg in heb. Maar ik denk dat die honden sowieso al geen contact zoeken, dan ben ik ook niet snel geneigd om onnadenkend aan te halen.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Nova wilt graag door iedereen gekroeld en geknuffeld en geaaid worden. Oja en Nova kust niet, maar wilt gekust worden. Als je denkt, wat zit ze nou met die punt neus omhoog te wijzen, wilt ze kusjes.

Ik wil taartje wel aaien hoor Diana. Sowieso geef ik alleen honden aandacht die het zelf komen vragen. Maar mocht ik een hond aaien die er niet op zit te wachten, spreek me er dan vooral op aan :engel:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gait is dol op mensen en knuffelen, maar als je hem gaat lokken heb je 50/50 kans dat hij juist uit je buurt gaat blijven. Negeer je hem, heb je kans dat hij tijdens het wandelen met z'n neus tegen je kuiten komt duwen
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen is dol op mensen, dus mocht iemand zich geroepen voelen....
En denk ook op Manu. Een stoere grote reu, daar valt ze over het algemeen wel op haha :)
Manuma
Zeer actief

Manu vindt vooral iedereen leuk die snoep heeft :mann: En als je op ooghoogte gaat zitten heb je kans op een lik op je neus :lol1:
Wat een leuke groep, er zitten een paar bij die ik nog nooit ontmoet heb!

Uma is erg duidelijk, die maakt met niemand contact. Waarschijnlijk zal ze samen met Tara in de bosjes staan, ik ben benieuwd of ze haar herkent. Vast wel :D
*Skye*
Zeer actief

Ik heb nog niemand ontmoet. Eerst was ik bang dat ik de enige was met een niet luisterende hond, toen werd ik zelf bang, daarna was mijn hond bang :engel:
Maar we zijn er klaar voor :D
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als Droef en Izzy welkom zijn willen wij (ovb) ook wel mee lopen op 11 februari.

Droef kan weer gewoon naar buiten zolang als hij wenst en spelen is ook geen probleem meer. Droef is aardig voor alles en iedereen. Vooral op teefjes die lekker ruiken, in dat geval gaat hij dus aangelijnd tot hij zich weer kan gedragen.
Izzy speelt niet met andere honden behalve kleine stoere reutjes, en mensen kiest ze zelf wel uit. Als ze je niet mot, dan staat ze je gewoon uit te schelden en commentaar blieft ze dan niet, maar eten soms dan weer wel :engel:

Mits het goed weer is, want ik ga niet een pokke eind rijden om in de regen te lopen. :mrgreen:

Mochten mensen er bezwaar tegen hebben dat ik met Droef kom ivm zijn ras of honden die er absoluut niet mee overweg kunnen laat het even weten want dan gaan wij gewoon niet mee.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Rebble
Zeer actief

Ik ken ook verder nog niemand, ben niet zo sociaal :LOL:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

*Skye* schreef:Ik heb nog niemand ontmoet. Eerst was ik bang dat ik de enige was met een niet luisterende hond, toen werd ik zelf bang, daarna was mijn hond bang :engel:
Ach mijn honden luisteren helemaal niet goed :mrgreen:
Ik ga met mijn camera op de grond zitten en ze zoeken het maar uit. Uma is altijd heel braaf maar dat komt niet door mij, want ze luistert dus gewoon echt nooit :LOL: Manu is soms irritant en dan zucht ik, zeg vaak iets, maar dat haalt niet zovaak wat uit :idea: Misschien zeg ik wel: dat doet ie anders nooit :engel:
Gelukkig zijn we wel een beetje gezellig :Q:
Manuma
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Als Droef en Izzy welkom zijn willen wij (ovb) ook wel mee lopen op 11 februari.

Droef kan weer gewoon naar buiten zolang als hij wenst en spelen is ook geen probleem meer. Droef is aardig voor alles en iedereen. Vooral op teefjes die lekker ruiken, in dat geval gaat hij dus aangelijnd tot hij zich weer kan gedragen.
Izzy speelt niet met andere honden behalve kleine stoere reutjes, en mensen kiest ze zelf wel uit. Als ze je niet mot, dan staat ze je gewoon uit te schelden en commentaar blieft ze dan niet, maar eten soms dan weer wel :engel:

Mits het goed weer is, want ik ga niet een pokke eind rijden om in de regen te lopen. :mrgreen:

Mochten mensen er bezwaar tegen hebben dat ik met Droef kom ivm zijn ras of honden die er absoluut niet mee overweg kunnen laat het even weten want dan gaan wij gewoon niet mee.
Manu snapt niet zoveel van Bulldogs, die is in het begin wantrouwend en kan dan weleens verhaal komen halen. Kan Droef daar tegen? Als in: hij draait er even omheen en zal misschien wat verstarren. Meestal is het na een paar minuten oké als hij inziet dat er niets mee bedoeld wordt (ik denk de rimpels of het geluid?). Anders houd ik Manu gewoon even aangelijnd in het begin hoor!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Manuma schreef:
Dees en Maylo schreef:Als Droef en Izzy welkom zijn willen wij (ovb) ook wel mee lopen op 11 februari.

Manu snapt niet zoveel van Bulldogs, die is in het begin wantrouwend en kan dan weleens verhaal komen halen. Kan Droef daar tegen? Als in: hij draait er even omheen en zal misschien wat verstarren. Meestal is het na een paar minuten oké als hij inziet dat er niets mee bedoeld wordt (ik denk de rimpels of het geluid?). Anders houd ik Manu gewoon even aangelijnd in het begin hoor!
Droef gaat hier over het algemeen niet op in, meer dat wat krampachtige gedoe is het dan niet, vaak pist hij dan snel tegen een grassprietje en loopt weer door. Maar mocht het meer worden dan dat is even aanlijnen natuurlijk altijd een optie.

Vandaar ook mijn vraag of er honden moeite mee hebben. Moet tenslotte voor iedereen leuk blijven. Droef loopt trouwens niet snurkend en happend naar adem rond, voor een bull is hij redelijk geluidloos(tenzij hij wat in zijn bek heeft en mee loopt te zeulen)
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
*Skye*
Zeer actief

Manuma schreef:
*Skye* schreef:Ik heb nog niemand ontmoet. Eerst was ik bang dat ik de enige was met een niet luisterende hond, toen werd ik zelf bang, daarna was mijn hond bang :engel:
Ach mijn honden luisteren helemaal niet goed :mrgreen:
Ik ga met mijn camera op de grond zitten en ze zoeken het maar uit. Uma is altijd heel braaf maar dat komt niet door mij, want ze luistert dus gewoon echt nooit :LOL: Manu is soms irritant en dan zucht ik, zeg vaak iets, maar dat haalt niet zovaak wat uit :idea: Misschien zeg ik wel: dat doet ie anders nooit :engel:
Gelukkig zijn we wel een beetje gezellig :Q:
Haha ja om dat laatste gaat het ook toch?
Het moment dat ik opgaf dat honden moeten luisteren was het moment dat ze stukken beter gingen luisteren ;)
Oh, jij bent zo een doet ie anders nooit baasje :engel: Ik doe als ze niet luisteren net alsof het de bedoeling is, zeg soms iets van: Toe maar, hoewel ze hem al lang en breed gepeerd zijn :D
Rebble schreef:Ik ken ook verder nog niemand, ben niet zo sociaal :LOL:
Haha moet goed komen dan.

Voor Nova is het helemaal prima al weet ik nog niet zeker of ik de 11e mee ga.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat mij betreft is Droef welkom hoor :) wordt wel een zeer gevarieerd gezelschap, haha.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

We gaan toch wel pogingen doen tot prikkerfotos he :engel:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

*Skye* schreef:Voor Nova is het helemaal prima al weet ik nog niet zeker of ik de 11e mee ga.
Niet? :jank: :jank:
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

welshwitch schreef:
*Skye* schreef:Voor Nova is het helemaal prima al weet ik nog niet zeker of ik de 11e mee ga.
Niet? :jank: :jank:
Het is afhankelijk hoe het me af gaat in mijn eentje zo een afstand rijden en wandelen. Dus na de 1e wandeling kan ii er meer over zeggen. Ik kan wel en de auto is beschrikbaar :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:

Precies Amoz. Die vindt alle bulldogachtigen wat raar en/of intimiderend, maar verder dan even aanblaffen gaat hij nooit. Meestal werkt rustig aangelijnd kennismaken bij Amoz dan prima, dan is de spanning er daarna doorgaans wel af.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”