Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Wandeling Gelderland nummer 5, 6 en 7, pagina 14 en verd
Wordt er 11 februari ook in Elst gewandeld?
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Als het goed is wel!Manuma schreef:Wordt er 11 februari ook in Elst gewandeld?
- Rebble
- Zeer actief
Ja, was op mijn verzoekManuma schreef:Wordt er 11 februari ook in Elst gewandeld?

Fijn dat het leuk was! Ik heb van de week nog gedacht om vandaag ook te komen maar ik moest onverwacht een paar uur werken dus het lukte me niet. Ik heb heel veel zin in volgende week, ben benieuwd wat Charlie ervan gaat vinden.

-
- Zeer actief
Oké leuk! Er is wel genoeg ruimte voor de honden om wat afstand te kunnen nemen?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Was gezellig dames! 

Ja zeker, het is een vrij groot veldManuma schreef:Oké leuk! Er is wel genoeg ruimte voor de honden om wat afstand te kunnen nemen?

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Bedankt allemaal voor de gezellige wandeling. Leuk om jullie en je honden na zo lang online praten ook in het echt te zien. Alle honden hebben zich voorbeeldig gedragen.
Echt een verademing om met forum mensen te lopen. Iedereen let op zijn hond en grijpen optijd in waar nodig.
Gelukkig heb ik Nova nog mee naar huis kunnen nemen, ik betrapte Diana eerst al op het veld met haar tas en daarna sprong Nova zo de auto in bij Amoz en Tara achterin.
De volgende keer ben ik ook weer van de partij.
@Manuma: In het foto topic van Diana heb ik nog wat overzicht foto's geplaatst. Het veld en de paden zijn meer dan ruim genoeg voor honden om de ruimte te nemen.
Echt een verademing om met forum mensen te lopen. Iedereen let op zijn hond en grijpen optijd in waar nodig.
Gelukkig heb ik Nova nog mee naar huis kunnen nemen, ik betrapte Diana eerst al op het veld met haar tas en daarna sprong Nova zo de auto in bij Amoz en Tara achterin.
De volgende keer ben ik ook weer van de partij.
@Manuma: In het foto topic van Diana heb ik nog wat overzicht foto's geplaatst. Het veld en de paden zijn meer dan ruim genoeg voor honden om de ruimte te nemen.
- DeDiana
- Zeer actief
Het was me bijna gelukt*Skye* schreef:Gelukkig heb ik Nova nog mee naar huis kunnen nemen, ik betrapte Diana eerst al op het veld met haar tas en daarna sprong Nova zo de auto in bij Amoz en Tara achterin.

- DeDiana
- Zeer actief
Nee, hoor, ik heb een collie dus ben wel wat gewend qua geblafNiika88 schreef:Ik vond het ook super leuk. Fijne honden en aardige baasjes.
En de meiden deden het verrassend goed. Ik hoop dat jullie niet doof zijn na 't geblaat van Elba... hihi
Gelukkig hield ze al vrij snel op, en Donna deed het ook super, ze was lang niet zo bang als ik had gedacht
bedankt allemaal!

Alle honden deden het hartstikke goed, en degene die het wat spannend vonden in het begin ontdooiden ook allemaal vrij snel.
Het is ook wel fijn om met mensen te wandelen die zich niet allemaal massaal op je hond storten met grijpgrage handen, daar wordt bijvoorbeeld Amoz ook niet blij van.
- *Skye*
- Zeer actief
Geen last van gehad hoor, op een gegeven moment hoor ik het niet eens meer.
- *Skye*
- Zeer actief
Haha vandaar dat ik het niet meer hoorde
Nou het was je gelukt Diana, je hoefde alleen nog weg te rijden. Nova zou het prima vinden denk ik zo. Dan hadden alleen jij en Tamara nog even moeten 'uitvechten' wie ze mee de auto uit zou nemen

Nou het was je gelukt Diana, je hoefde alleen nog weg te rijden. Nova zou het prima vinden denk ik zo. Dan hadden alleen jij en Tamara nog even moeten 'uitvechten' wie ze mee de auto uit zou nemen

- DeDiana
- Zeer actief
Ik stoor me er echt helemaal niet aan, honden blaffen nou eenmaal, de ene wat meer dan de andere. Zouden er eigenlijk honden zijn die zich storen aan dat gepraat van hun baasjes de hele tijd?Niika88 schreef:DeDiana schreef:Nee, hoor, ik heb een collie dus ben wel wat gewend qua geblafNiika88 schreef:Ik vond het ook super leuk. Fijne honden en aardige baasjes.
En de meiden deden het verrassend goed. Ik hoop dat jullie niet doof zijn na 't geblaat van Elba... hihi
Gelukkig hield ze al vrij snel op, en Donna deed het ook super, ze was lang niet zo bang als ik had gedacht
bedankt allemaal!![]()
nou gelukkig maar...
vind het zelf altijd wel vervelend, genant.. maar krijg 't ook niet voor elkaar om er iets aan te doen helaas...
Amoz vond het wel leuk om samen met Elba langs het hek te rennen vanwege die jachthonden die verderop voorbij stoven

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Zoveel leuke foto's van de wandeling! Ik krijg al helemaal zin in de volgende wandeling
Wel heb ik een vraagje aan wie die wandeling al eens gedaan heeft. Hoe is het gebied qua loslopen? Het zal voor het eerst zijn dat Suze in een groep meeloopt. En het gaat waarschijnlijk de eerste keer zijn dat ik haar ga laten loslopen
Ik verwacht niet dat ze wegloopt, ze doet het nu heel netjes en als ze op een losloopveld losloopt blijft ze heel erg bij mij. Maar ja, die eerste keer hè.. En het stomme is dat ik de lange lijn vergeten ben in Brabant (hier loopt Suze altijd aan de flex) dus het is of loslopen of aan een korte lijn of flex blijven. Voordeel is wel dat wanneer madam de benen neemt er een hele hoop mensen zijn om haar te helpen vangen

Wel heb ik een vraagje aan wie die wandeling al eens gedaan heeft. Hoe is het gebied qua loslopen? Het zal voor het eerst zijn dat Suze in een groep meeloopt. En het gaat waarschijnlijk de eerste keer zijn dat ik haar ga laten loslopen

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Rebble
- Zeer actief
Ik ben er nooit geweest dus kan daar niks over zeggen maar ik wil eventueel wel mijn lange lijn meenemen zodat je die kan gebruiken als je het toch niet helemaal vertrouwd? Het is een biothane 10 meter lijn. Charlie doe ik m deze wandeling toch niet aan, daar heb ik een iets kortere lange lijn voor.hakunamatata schreef:Zoveel leuke foto's van de wandeling! Ik krijg al helemaal zin in de volgende wandeling![]()
Wel heb ik een vraagje aan wie die wandeling al eens gedaan heeft. Hoe is het gebied qua loslopen? Het zal voor het eerst zijn dat Suze in een groep meeloopt. En het gaat waarschijnlijk de eerste keer zijn dat ik haar ga laten loslopenIk verwacht niet dat ze wegloopt, ze doet het nu heel netjes en als ze op een losloopveld losloopt blijft ze heel erg bij mij. Maar ja, die eerste keer hè.. En het stomme is dat ik de lange lijn vergeten ben in Brabant (hier loopt Suze altijd aan de flex) dus het is of loslopen of aan een korte lijn of flex blijven. Voordeel is wel dat wanneer madam de benen neemt er een hele hoop mensen zijn om haar te helpen vangen
![]()

- hakunamatata
- Zeer actief
Heeft die een zware musketon? Suze is een klein opdondertje, hahah. Maar dan graag! Kan ik die achter haar aan laten slepen (als je dat goed vindt) voor de zekerheid en pas echt los wanneer het écht goed gaat!Rebble schreef:Ik ben er nooit geweest dus kan daar niks over zeggen maar ik wil eventueel wel mijn lange lijn meenemen zodat je die kan gebruiken als je het toch niet helemaal vertrouwd? Het is een biothane 10 meter lijn. Charlie doe ik m deze wandeling toch niet aan, daar heb ik een iets kortere lange lijn voor.hakunamatata schreef:Zoveel leuke foto's van de wandeling! Ik krijg al helemaal zin in de volgende wandeling![]()
Wel heb ik een vraagje aan wie die wandeling al eens gedaan heeft. Hoe is het gebied qua loslopen? Het zal voor het eerst zijn dat Suze in een groep meeloopt. En het gaat waarschijnlijk de eerste keer zijn dat ik haar ga laten loslopenIk verwacht niet dat ze wegloopt, ze doet het nu heel netjes en als ze op een losloopveld losloopt blijft ze heel erg bij mij. Maar ja, die eerste keer hè.. En het stomme is dat ik de lange lijn vergeten ben in Brabant (hier loopt Suze altijd aan de flex) dus het is of loslopen of aan een korte lijn of flex blijven. Voordeel is wel dat wanneer madam de benen neemt er een hele hoop mensen zijn om haar te helpen vangen
![]()

- Rebble
- Zeer actief
Nee kleine musketon Charlie moet zich gedragenhakunamatata schreef:Heeft die een zware musketon? Suze is een klein opdondertje, hahah. Maar dan graag! Kan ik die achter haar aan laten slepen (als je dat goed vindt) voor de zekerheid en pas echt los wanneer het écht goed gaat!Rebble schreef:Ik ben er nooit geweest dus kan daar niks over zeggen maar ik wil eventueel wel mijn lange lijn meenemen zodat je die kan gebruiken als je het toch niet helemaal vertrouwd? Het is een biothane 10 meter lijn. Charlie doe ik m deze wandeling toch niet aan, daar heb ik een iets kortere lange lijn voor.hakunamatata schreef:Zoveel leuke foto's van de wandeling! Ik krijg al helemaal zin in de volgende wandeling![]()
![]()

Ehm...het gaat dan toch om de 11e he, andere data ben ik er niet

- *Skye*
- Zeer actief
De paden waren breed en overzichtelijk en over het algemeen een beetje afgebakend met slootjes. Het zijn alleen wel fietspaden dus er kunnen wel fietsen komen. Ook was er ergens een soort van bospaadje waar 1 van de honden iedere keer in wilde.
Maar mocht ze de benen nemen gaan we gewoon allemaal mee helpen
Wij zijn 2x langs het losloopveld gekomen. Op de terugweg zijn we er niet op geweest, maar dat kan natuurlijk altijd ook een tweede keer.
Maar mocht ze de benen nemen gaan we gewoon allemaal mee helpen

- Rebble
- Zeer actief
Ter vergelijking naast een potje nagellak 

- hakunamatata
- Zeer actief
Yes, de 11e. Echt super! DankjewelRebble schreef:Nee kleine musketon Charlie moet zich gedragenhakunamatata schreef:Heeft die een zware musketon? Suze is een klein opdondertje, hahah. Maar dan graag! Kan ik die achter haar aan laten slepen (als je dat goed vindt) voor de zekerheid en pas echt los wanneer het écht goed gaat!Rebble schreef:Ik ben er nooit geweest dus kan daar niks over zeggen maar ik wil eventueel wel mijn lange lijn meenemen zodat je die kan gebruiken als je het toch niet helemaal vertrouwd? Het is een biothane 10 meter lijn. Charlie doe ik m deze wandeling toch niet aan, daar heb ik een iets kortere lange lijn voor.hakunamatata schreef:Zoveel leuke foto's van de wandeling! Ik krijg al helemaal zin in de volgende wandeling![]()
![]()
laten slepen is prima uiteraard
Ehm...het gaat dan toch om de 11e he, andere data ben ik er niet

- hakunamatata
- Zeer actief
Dat klinkt goed! Met de lange lijn van Rebel erbij durf ik Suze wel lekker te laten lopen dan. Jaaa, zin in! Had ik dat al gezegd?*Skye* schreef:De paden waren breed en overzichtelijk en over het algemeen een beetje afgebakend met slootjes. Het zijn alleen wel fietspaden dus er kunnen wel fietsen komen. Ook was er ergens een soort van bospaadje waar 1 van de honden iedere keer in wilde.
Maar mocht ze de benen nemen gaan we gewoon allemaal mee helpenWij zijn 2x langs het losloopveld gekomen. Op de terugweg zijn we er niet op geweest, maar dat kan natuurlijk altijd ook een tweede keer.

- *Skye*
- Zeer actief
Er waren trouwens gisteren ook wat flexlijnen bij hoor. En dat ging prima 

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, Taartje loopt sowieso buiten het omheinde veld niet los en Amoz lijn ik ook af en toe aan als ik vind dat de situatie daarom vraagt of ik geen zin heb om op hem te moeten letten omdat ik in gesprek ben. Dat is allemaal geen probleem.*Skye* schreef:Er waren trouwens gisteren ook wat flexlijnen bij hoor. En dat ging prima
Het losloopgedeelte is heel open en overzichtelijk en niet dicht bij een drukke weg. Zeker met een grotere groep lopen is juist vaak een goede situatie om het loslopen te oefenen en in die omgeving kan dat dus ook prima. Er kunnen wel fietsers, wandelaars of joggers langskomen, maar die zie je dus al vanaf heel grote afstand.
-
- Zeer actief
Staan er schapen in de buurt? 

- DeDiana
- Zeer actief
Nee, haha, anders zou ik Amoz er ook niet los kunnen latenManuma schreef:Staan er schapen in de buurt?

- Rebble
- Zeer actief
Ik heb gehoord dat er kippen lopenManuma schreef:Staan er schapen in de buurt?

Hahaha nee hoor, geintje

- hakunamatata
- Zeer actief
Zo klinkt het nog perfecter. Mij leek het inderdaad ook juist een goede situatie om het loslopen te oefenen. Helemaal zonder lijn vind ik toch nog wel wat spannend. Maar met een lange lijn eraan mag Suze lekker loslopen. Fietsers boeien haar niet en wandelaars moeten vooral opletten dat ze niet afgelebberd worden. Suze houdt van mensen! Het is in veel opzichten echt precies Faye, maar dan jonger en energieker. Pas maar op, ze windt iedereen met gemak om haar kleine pootjesDeDiana schreef:Ja, Taartje loopt sowieso buiten het omheinde veld niet los en Amoz lijn ik ook af en toe aan als ik vind dat de situatie daarom vraagt of ik geen zin heb om op hem te moeten letten omdat ik in gesprek ben. Dat is allemaal geen probleem.*Skye* schreef:Er waren trouwens gisteren ook wat flexlijnen bij hoor. En dat ging prima
Het losloopgedeelte is heel open en overzichtelijk en niet dicht bij een drukke weg. Zeker met een grotere groep lopen is juist vaak een goede situatie om het loslopen te oefenen en in die omgeving kan dat dus ook prima. Er kunnen wel fietsers, wandelaars of joggers langskomen, maar die zie je dus al vanaf heel grote afstand.

Straks gedraagt ze zich als een trut, zul je zien

-
- Zeer actief
Rebble schreef:Ik heb gehoord dat er kippen lopenManuma schreef:Staan er schapen in de buurt?
Hahaha nee hoor, geintje

Hij zal genoeg hebben aan al die schattige, kleine hondjes

- Rebble
- Zeer actief
Oh gelukkig dan laat hij Charlie met rustManuma schreef:Rebble schreef:Ik heb gehoord dat er kippen lopenManuma schreef:Staan er schapen in de buurt?
Hahaha nee hoor, geintje![]()
Hij zal genoeg hebben aan al die schattige, kleine hondjes

- *Skye*
- Zeer actief
Haha ja Nova is ook een stukje groter dan de echte ukkies 

- hakunamatata
- Zeer actief
Alvast het lijstje voor wandeling nummer 6. Overgenomen van paar pagina's terug dus pas maar aan waar nodig.
Op 11 februari, om 14 uur
Skye (Micha) met Nova in ovb,
Diana met Taartje en evt. Amoz
WW (Dimphy) met Tommy
Rebble (Marianne) met Charlie
Zivanomi (Ajda) met Ziva, Nomi, Dora
Lothian met Lucca
Hakunamatata (Shiran) met Suze
Jules01 met Archie
Brigitte met Roosje en Khaleesi
Anneke met Izzie
Domor (Anneloes) met Noa en misschien Ninthe
Manuma met Manu en Uma (mits Manu kleine Suze heel laat
)
Op 11 februari, om 14 uur
Skye (Micha) met Nova in ovb,
Diana met Taartje en evt. Amoz
WW (Dimphy) met Tommy
Rebble (Marianne) met Charlie
Zivanomi (Ajda) met Ziva, Nomi, Dora
Lothian met Lucca
Hakunamatata (Shiran) met Suze
Jules01 met Archie
Brigitte met Roosje en Khaleesi
Anneke met Izzie
Domor (Anneloes) met Noa en misschien Ninthe
Manuma met Manu en Uma (mits Manu kleine Suze heel laat

-
- Zeer actief
Oh cool, ik hoop dat je opknapt (sowieso), ik ben benieuwd naar de Ijzen!