Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat triggerde de aanval?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wat triggerde de aanval?

Ongelezen bericht door Crescent »

Zonder te kijken zeg ik gewoon jachtdrift van Husky. Het is gewoon de bedoeling dat ze delen van het jaar voorzien in hun voeding.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Crescent schreef:Zonder te kijken zeg ik gewoon jachtdrift van Husky. Het is gewoon de bedoeling dat ze delen van het jaar voorzien in hun voeding.
Als de husky in de hoek staat vertoont deze duidelijk stram gedrag naar de overige honden. Als er eentje in de hoek gaat snuffelen bijt hij hem dood. Misschien lag er iets eetbaars.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bah, wat een naar filmpje :-(

Het lijkt alsof het poedeltje iets interessants ruikt op de grond of misschien fysiek niet helemaal in orde is. Ze staat er ook de hele tijd zo sneu bij. Ze hebben wel even een soort korte interactie, dus ik denk geen prooidrift.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat hondje voelde al stront aan de knikker. Hij bewoog zich stijf en had een "sorry dat ik besta" houding. Dat triggert soms een aanval. Die husky is een kuthond om nooit meer te vertrouwen.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

maar wat ik dan niet snap, ze laten na het incident de rest er gewoon bij lopen,
zou je de boel niet direct scheiden?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het is de aard van een poolhond om zonder trigger te bijten. Kom ik er een tegen dan zijn ze altijd aangelijnd. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij was gewoon de zone aan het beschermen met wat stress in zijn pens net als de rest.Zat een trimsalon in de andere ruimte en die honden waren al getrimt zo te zien en hoorde niet bij elkaar.
Dat kleine keeshondje wilde ook nog even zag je dat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Nanna schreef:Over aanval gesproken, de Chihuahuapup van een kennis is de grote tuin ingelopen en in het hok van de varkens terecht gekomen. Die hebben hem ook goed te grazen gehad :80: Twee gebroken pootjes en hersenverschijnselen....
Valt me nog mee, ze hadden hem net zo rustig kunnen opeten. Varkens zijn bepaald niet kinderachtig.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Gatver wat een afschuwelijk filmpje.
Er lijkt inderdaad iets belangrijks te zijn bij dat hek. Het poedeltje lijkt te wachten tot hij kan kijken en ze lijken beide te verstarren in die hoek voordat die Husky hem pakt. Dat schudden :ugh: Dit was echt een aanval om te doden? Wat een vreselijke buitensporige reactie.

Ik hoor trouwens ook veel gruwelverhalen over bijtende Husky's. Ik geloof zelf dat ze vaak hun energie niet goed kwijt kunnen, niet best begeleid worden want Husky's luisteren niet :roll: en als ze dan eens los zijn gaan ze helemaal uit hun plaat en exploseren van opwinding. Ik zie het vaak in het weekend. Eigenaren wat zenuwachtig en poef Husky los en zijn eigen ding aan het doen. Even achter alle honden aan jagen en ze bestijgen.
Laatst gewijzigd door Manuma op 17 feb 2018 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Gatver wat naar. Hoe dat hondje daarna zo ligt...

Je kan niet echt zien wat er gebeurt omdat de Husky ervoor staat, maar ik zou ook denken dat er its te eten ligt ofzo. Vraag me af of het hondje het overleefd heeft.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een naar filmpje :(: Heeft het hondje het uberhaupt overleefd?
Ik denk ook dat daar iets ligt. Misschien een kruimel brood ofzo, zoiets onbenulligs wat ze enorm belangrijk hebben gemaakt. Die Hus loopt er in het begin al langs met stramme poten, dat hoekje opeisend. En dan gaat die Poedel er naartoe, en gedoseerd corrigeren zit er blijkbaar niet in.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zie het ook niet, hoewel ik helemaal in het begin van het filmpje wel zie dat de husky niet zo op de aanwezigheid van de andere hondjes gesteld is. Hij is er niet bang voor maar reageert als ze op hem aflopen wel alsof hij zich wat in het nauw gedreven voelt. Niet dat dat het goedpraat hoor. Maar het zou best kunnen dat deze hond al vaker signalen heeft afgegeven dat hij deze opstelling niet prettig vindt, dat zou me niks verbazen.

Ik vind de reactie trouwens ook raar. Ik zou als allereerste de gewonde hond buiten bereik leggen en vervolgens de husky ergens isoleren. En dan naar de dierenarts als de sodemieter.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Gatverdamme, ik had dat filmpje liever niet gezien.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Dat hondje wordt meerdere keren door elkaar geschud. Één keer zo schudden is genoeg om een konijn meteen te doden. Het hondje zal inwendig wel helemaal kapot zijn :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Domor schreef:
Nanna schreef:Over aanval gesproken, de Chihuahuapup van een kennis is de grote tuin ingelopen en in het hok van de varkens terecht gekomen. Die hebben hem ook goed te grazen gehad :80: Twee gebroken pootjes en hersenverschijnselen....
Valt me nog mee, ze hadden hem net zo rustig kunnen opeten. Varkens zijn bepaald niet kinderachtig.
Juist .
Mijn opa donderde altijd het dooie grut zoals kippen en konijnen of dode lammeren in het varkens hok . Ging gewoon op .
bouvierpoedel
Zeer actief

Manuma schreef:Dat hondje wordt meerdere keren door elkaar geschud. Één keer zo schudden is genoeg om een konijn meteen te doden. Het hondje zal inwendig wel helemaal kapot zijn :ugh:
Lag ook een beste plas bloed.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Ik zou knap pissed zijn als dat poedeltje van mij was.
Ik zou ook behoorlijk woest zijn als eigenaar van de andere honden als ik zie dat dat gestoorde exemplaar niet meteen apart gezet wordt.
Je laat dat beest toch niet gewoon vrolijk verder in dezelfde ruimte lopen met honden die drie keer zo klein zijn.

Wat een heftig filmpje, vreselijk :ugh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom die honden daar zitten. Als het honden van klanten zijn ga je die als eigenaar van de trimsalon toch niet bij elkaar zonder toezicht zetten? Leren ze dat niet op de trimschool of zo? Je hebt wel de verantwoordelijkheid over die beesten, ik neem tenminste aan dat ze daar gebracht zijn om getrimd te worden en later worden opgehaald.

Daarbij is de vloer veel te glad voor honden, je ziet de poten van die kleine alle kanten op zwabberen.

Dat ze niet meteen de husky isoleren snap ik dan wel weer, als ze niet eens het benul hebben dat je vreemde honden niet zomaar zonder toezicht in een afgesloten ruimte bij elkaar kunt zetten. Ik denk trouwens ook dat er op dat moment zoveel door je heen gaat dat je niet direct overzicht hebt op de situatie.
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef: Ik geloof zelf dat ze vaak hun energie niet goed kwijt kunnen, niet best begeleid worden want Husky's luisteren niet :roll: en als ze dan eens los zijn gaan ze helemaal uit hun plaat en exploseren van opwinding. Ik zie het vaak in het weekend. Eigenaren wat zenuwachtig en poef Husky los en zijn eigen ding aan het doen. Even achter alle honden aan jagen en ze bestijgen.
Natuurlijk helpen slechte omstandigheden niet mee, maar zo'n hond moet het wel in zich hebben om zo te kunnen ontsporen.
Psychopaten hebben het vaak ook niet makkelijk gehad, maar niet iedereen die het niet makkelijk heeft wordt een psychopaat..
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Cleva schreef:Je moet je hond niet in een winkel achterlaten, hoor.
Mijn hond zou daar helemaal niet lopen.
Neen, dat inderdaad. Het idee op zich is ook niet mijn ding maar als de ene hond de andere opvreet mag je toch hopen dat iemand in dat hok bedenkt dat het handig is als de rest van het cliënteel uit het bereik van de sloper gehaald wordt. Anders is al dat gewas en geföhn voor niets geweest.
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:Ik zou niet meteen stellen dat deze hond een psychopaat is.

Dat een hond niet geschikt is om met vreemde kleine hondjes opgesloten te worden betekent niets meer dan alleen maar dat.
Een paard dat een geitje dood schopt noem je toch ook geen moordenaar?

Je kunt beesten nu eenmaal niet zomaar bij elkaar flikkeren. Dát is de oorzaak.
Dus er moet een hondje sneuvelen om eerst tot dat besef te komen?
Tuurlijk niet, paarden die geiten meppen hebben al tientallen waarschuwingen gegeven tot ie een keer echt kapot is. Daarbij kun je het eerder vergelijken met een paard die een ander paard gericht sloopt. Alsof dat normaal is...
Deze hond klapt er gewoon out-of-the-blue op, en eens moet de eerste keer zijn. Mogelijk zag de eigenaar dat net zo min aankomen als de kijkers van dit filmpje voordat de hond aanvalt.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik zie de trigger wel: helemaal aan het begin van het filmpje zie je de husky dat hoekje voor het hek al claimen. Staart omhoog en hij verstrakt wat. Dan is hij afgeleid omdat hij ergens anders ook een punt wil maken en gaat dat hondje ondertussen tóch naar die plek.
De husky is daar pissig over ´ik had toch gezegd dat jij hier niet mag komen of überhaupt mag bestaan`.

Reactie van de husky op de 'overtreding' is natuurlijk volstrekt overtrokken en gestoord voor een huishond. Dat hij daarna ook weer rustig oogt is zo raar. Alsof het echt alleen ging om het elimineren van de zwakke schakel ging :ugh:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Cleva schreef:Je kunt beesten nu eenmaal niet zomaar bij elkaar flikkeren. Dát is de oorzaak.
Dat denk ik ook, en als er toezicht was geweest hadden ze op tijd in kunnen grijpen want die husky laat al duidelijk zien dat hij het niet senang vindt allemaal.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

pioenroos schreef:Ik zie de trigger wel: helemaal aan het begin van het filmpje zie je de husky dat hoekje voor het hek al claimen. Staart omhoog en hij verstrakt wat. Dan is hij afgeleid omdat hij ergens anders ook een punt wil maken en gaat dat hondje ondertussen tóch naar die plek.
De husky is daar pissig over ´ik had toch gezegd dat jij hier niet mag komen of überhaupt mag bestaan`.
Dat zag ik ook.
Een van de andere hondjes wil in het begin ook naar hek, maar na een blik van de Husky bedenkt hij zich heel snel en maakt rechtsomkeerd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:
Wel leuk dat ze daar een webcam hebben hangen zodat bezorgde baasjes hun hondje kunnen zien. :wink:
:LOL:

Een nerveuze bende is het hier trouwens dagelijks. Moet je eens op mn deurbel drukken.... Er zijn overigens nooit doden gevallen.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ik kreeg gelijk al een naar gevoel van de stramme houding van de husky in combinatie met de stoïcijns staande poedel en de nerveuze 2 andere honden die wat heen en weer drentelen.

Husky heeft de hoek geclaimd om wat voor reden ook, poedel gaat kijken en husky hangt m over, vlak voor de husky uithaalt zie je net de kop van de poedel nog wat bewegen. Omdat de poedel verder uit beeld wordt geblokt door de husky heb ik geen idee wat daar precies gebeurd, Maar de beweging van de poedel op dat moment triggert de husky.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Wolfsblut schreef:Het is de aard van een poolhond om zonder trigger te bijten. Kom ik er een tegen dan zijn ze altijd aangelijnd. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
Klopt helemaal, het zijn de nieuwe klapkakken. Hier in de buurt is er geen hondje meer veilig.

Lul toch eens naar je verstand. Oh sorry, dat doe je waarschijnlijk al :roll:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Cleva schreef:Ik zou niet meteen stellen dat deze hond een psychopaat is.

Dat een hond niet geschikt is om met vreemde kleine hondjes opgesloten te worden betekent niets meer dan alleen maar dat.
Een paard dat een geitje dood schopt noem je toch ook geen moordenaar?

Je kunt beesten nu eenmaal niet zomaar bij elkaar flikkeren. Dát is de oorzaak.
:ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Nanna schreef:Misschien lag er een hondensnoepje onder die rand. De Husky kon er niet bij maar toen dat kleine hondje ging snuffelen moest ie dood.
Sorry, maar ik vind het een hysterische en totaal onbetrouwbare reactie. Een snauw had ik nog begrepen.
Volgens míj is er ook niemand die zegt dat de reactie van de husky normaal is, maar de vraagstelling was wat de aanval triggerde dus daar speculeert men nu over :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

pioenroos schreef:Ik zie de trigger wel: helemaal aan het begin van het filmpje zie je de husky dat hoekje voor het hek al claimen. Staart omhoog en hij verstrakt wat. Dan is hij afgeleid omdat hij ergens anders ook een punt wil maken en gaat dat hondje ondertussen tóch naar die plek.

Reactie van de husky op de 'overtreding' is natuurlijk volstrekt overtrokken en gestoord voor een huishond. Dat hij daarna ook weer rustig oogt is zo raar. Alsof het echt alleen ging om het elimineren van de zwakke schakel ging :ugh:

Ja dat zag ik ook. Ik heb alleen het begin gekeken tot de aanval en toen snel uitgezet, want daar kan ik niet naar kijken.
Maar vanaf de eerste seconde zie je gespannen honden bij elkaar en met name de Husky en de poedel overigens ook, want de rest loopt weg
en hij blijft steeds op hetzelfde plekje staan en wil dus blijkbaar ook naar dat hek, wat hij helaas dus ook doet.

Reactie van de husky is natuurlijk onacceptabel overtrokken. Daarna heb ik hem niet meer gezien, maar het ziet er niet best uit in ieder geval :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”