Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat triggerde de aanval?
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Wat triggerde de aanval?
Zonder te kijken zeg ik gewoon jachtdrift van Husky. Het is gewoon de bedoeling dat ze delen van het jaar voorzien in hun voeding.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Als de husky in de hoek staat vertoont deze duidelijk stram gedrag naar de overige honden. Als er eentje in de hoek gaat snuffelen bijt hij hem dood. Misschien lag er iets eetbaars.Crescent schreef:Zonder te kijken zeg ik gewoon jachtdrift van Husky. Het is gewoon de bedoeling dat ze delen van het jaar voorzien in hun voeding.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Bah, wat een naar filmpje 
Het lijkt alsof het poedeltje iets interessants ruikt op de grond of misschien fysiek niet helemaal in orde is. Ze staat er ook de hele tijd zo sneu bij. Ze hebben wel even een soort korte interactie, dus ik denk geen prooidrift.

Het lijkt alsof het poedeltje iets interessants ruikt op de grond of misschien fysiek niet helemaal in orde is. Ze staat er ook de hele tijd zo sneu bij. Ze hebben wel even een soort korte interactie, dus ik denk geen prooidrift.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dat hondje voelde al stront aan de knikker. Hij bewoog zich stijf en had een "sorry dat ik besta" houding. Dat triggert soms een aanval. Die husky is een kuthond om nooit meer te vertrouwen.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
maar wat ik dan niet snap, ze laten na het incident de rest er gewoon bij lopen,
zou je de boel niet direct scheiden?
zou je de boel niet direct scheiden?
-
- Zeer actief
Het is de aard van een poolhond om zonder trigger te bijten. Kom ik er een tegen dan zijn ze altijd aangelijnd. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hij was gewoon de zone aan het beschermen met wat stress in zijn pens net als de rest.Zat een trimsalon in de andere ruimte en die honden waren al getrimt zo te zien en hoorde niet bij elkaar.
Dat kleine keeshondje wilde ook nog even zag je dat.
Dat kleine keeshondje wilde ook nog even zag je dat.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Valt me nog mee, ze hadden hem net zo rustig kunnen opeten. Varkens zijn bepaald niet kinderachtig.Nanna schreef:Over aanval gesproken, de Chihuahuapup van een kennis is de grote tuin ingelopen en in het hok van de varkens terecht gekomen. Die hebben hem ook goed te grazen gehadTwee gebroken pootjes en hersenverschijnselen....
-
- Zeer actief
Gatver wat een afschuwelijk filmpje.
Er lijkt inderdaad iets belangrijks te zijn bij dat hek. Het poedeltje lijkt te wachten tot hij kan kijken en ze lijken beide te verstarren in die hoek voordat die Husky hem pakt. Dat schudden
Dit was echt een aanval om te doden? Wat een vreselijke buitensporige reactie.
Ik hoor trouwens ook veel gruwelverhalen over bijtende Husky's. Ik geloof zelf dat ze vaak hun energie niet goed kwijt kunnen, niet best begeleid worden want Husky's luisteren niet
en als ze dan eens los zijn gaan ze helemaal uit hun plaat en exploseren van opwinding. Ik zie het vaak in het weekend. Eigenaren wat zenuwachtig en poef Husky los en zijn eigen ding aan het doen. Even achter alle honden aan jagen en ze bestijgen.
Er lijkt inderdaad iets belangrijks te zijn bij dat hek. Het poedeltje lijkt te wachten tot hij kan kijken en ze lijken beide te verstarren in die hoek voordat die Husky hem pakt. Dat schudden

Ik hoor trouwens ook veel gruwelverhalen over bijtende Husky's. Ik geloof zelf dat ze vaak hun energie niet goed kwijt kunnen, niet best begeleid worden want Husky's luisteren niet

Laatst gewijzigd door Manuma op 17 feb 2018 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Gatver wat naar. Hoe dat hondje daarna zo ligt...
Je kan niet echt zien wat er gebeurt omdat de Husky ervoor staat, maar ik zou ook denken dat er its te eten ligt ofzo. Vraag me af of het hondje het overleefd heeft.
Je kan niet echt zien wat er gebeurt omdat de Husky ervoor staat, maar ik zou ook denken dat er its te eten ligt ofzo. Vraag me af of het hondje het overleefd heeft.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een naar filmpje
Heeft het hondje het uberhaupt overleefd?
Ik denk ook dat daar iets ligt. Misschien een kruimel brood ofzo, zoiets onbenulligs wat ze enorm belangrijk hebben gemaakt. Die Hus loopt er in het begin al langs met stramme poten, dat hoekje opeisend. En dan gaat die Poedel er naartoe, en gedoseerd corrigeren zit er blijkbaar niet in.

Ik denk ook dat daar iets ligt. Misschien een kruimel brood ofzo, zoiets onbenulligs wat ze enorm belangrijk hebben gemaakt. Die Hus loopt er in het begin al langs met stramme poten, dat hoekje opeisend. En dan gaat die Poedel er naartoe, en gedoseerd corrigeren zit er blijkbaar niet in.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zie het ook niet, hoewel ik helemaal in het begin van het filmpje wel zie dat de husky niet zo op de aanwezigheid van de andere hondjes gesteld is. Hij is er niet bang voor maar reageert als ze op hem aflopen wel alsof hij zich wat in het nauw gedreven voelt. Niet dat dat het goedpraat hoor. Maar het zou best kunnen dat deze hond al vaker signalen heeft afgegeven dat hij deze opstelling niet prettig vindt, dat zou me niks verbazen.
Ik vind de reactie trouwens ook raar. Ik zou als allereerste de gewonde hond buiten bereik leggen en vervolgens de husky ergens isoleren. En dan naar de dierenarts als de sodemieter.
Ik vind de reactie trouwens ook raar. Ik zou als allereerste de gewonde hond buiten bereik leggen en vervolgens de husky ergens isoleren. En dan naar de dierenarts als de sodemieter.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
-
- Zeer actief
Dat hondje wordt meerdere keren door elkaar geschud. Één keer zo schudden is genoeg om een konijn meteen te doden. Het hondje zal inwendig wel helemaal kapot zijn 

-
- Zeer actief
Juist .Domor schreef:Valt me nog mee, ze hadden hem net zo rustig kunnen opeten. Varkens zijn bepaald niet kinderachtig.Nanna schreef:Over aanval gesproken, de Chihuahuapup van een kennis is de grote tuin ingelopen en in het hok van de varkens terecht gekomen. Die hebben hem ook goed te grazen gehadTwee gebroken pootjes en hersenverschijnselen....
Mijn opa donderde altijd het dooie grut zoals kippen en konijnen of dode lammeren in het varkens hok . Ging gewoon op .

-
- Zeer actief
Lag ook een beste plas bloed.Manuma schreef:Dat hondje wordt meerdere keren door elkaar geschud. Één keer zo schudden is genoeg om een konijn meteen te doden. Het hondje zal inwendig wel helemaal kapot zijn

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou ook behoorlijk woest zijn als eigenaar van de andere honden als ik zie dat dat gestoorde exemplaar niet meteen apart gezet wordt.Nanna schreef:Ik zou knap pissed zijn als dat poedeltje van mij was.
Je laat dat beest toch niet gewoon vrolijk verder in dezelfde ruimte lopen met honden die drie keer zo klein zijn.
Wat een heftig filmpje, vreselijk

-
- Zeer actief
Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom die honden daar zitten. Als het honden van klanten zijn ga je die als eigenaar van de trimsalon toch niet bij elkaar zonder toezicht zetten? Leren ze dat niet op de trimschool of zo? Je hebt wel de verantwoordelijkheid over die beesten, ik neem tenminste aan dat ze daar gebracht zijn om getrimd te worden en later worden opgehaald.
Daarbij is de vloer veel te glad voor honden, je ziet de poten van die kleine alle kanten op zwabberen.
Dat ze niet meteen de husky isoleren snap ik dan wel weer, als ze niet eens het benul hebben dat je vreemde honden niet zomaar zonder toezicht in een afgesloten ruimte bij elkaar kunt zetten. Ik denk trouwens ook dat er op dat moment zoveel door je heen gaat dat je niet direct overzicht hebt op de situatie.
Daarbij is de vloer veel te glad voor honden, je ziet de poten van die kleine alle kanten op zwabberen.
Dat ze niet meteen de husky isoleren snap ik dan wel weer, als ze niet eens het benul hebben dat je vreemde honden niet zomaar zonder toezicht in een afgesloten ruimte bij elkaar kunt zetten. Ik denk trouwens ook dat er op dat moment zoveel door je heen gaat dat je niet direct overzicht hebt op de situatie.
- Paisley
- Zeer actief
Natuurlijk helpen slechte omstandigheden niet mee, maar zo'n hond moet het wel in zich hebben om zo te kunnen ontsporen.Manuma schreef: Ik geloof zelf dat ze vaak hun energie niet goed kwijt kunnen, niet best begeleid worden want Husky's luisteren nieten als ze dan eens los zijn gaan ze helemaal uit hun plaat en exploseren van opwinding. Ik zie het vaak in het weekend. Eigenaren wat zenuwachtig en poef Husky los en zijn eigen ding aan het doen. Even achter alle honden aan jagen en ze bestijgen.
Psychopaten hebben het vaak ook niet makkelijk gehad, maar niet iedereen die het niet makkelijk heeft wordt een psychopaat..

-
- Zeer actief
Neen, dat inderdaad. Het idee op zich is ook niet mijn ding maar als de ene hond de andere opvreet mag je toch hopen dat iemand in dat hok bedenkt dat het handig is als de rest van het cliënteel uit het bereik van de sloper gehaald wordt. Anders is al dat gewas en geföhn voor niets geweest.Cleva schreef:Je moet je hond niet in een winkel achterlaten, hoor.
Mijn hond zou daar helemaal niet lopen.
- Paisley
- Zeer actief
Dus er moet een hondje sneuvelen om eerst tot dat besef te komen?Cleva schreef:Ik zou niet meteen stellen dat deze hond een psychopaat is.
Dat een hond niet geschikt is om met vreemde kleine hondjes opgesloten te worden betekent niets meer dan alleen maar dat.
Een paard dat een geitje dood schopt noem je toch ook geen moordenaar?
Je kunt beesten nu eenmaal niet zomaar bij elkaar flikkeren. Dát is de oorzaak.
Tuurlijk niet, paarden die geiten meppen hebben al tientallen waarschuwingen gegeven tot ie een keer echt kapot is. Daarbij kun je het eerder vergelijken met een paard die een ander paard gericht sloopt. Alsof dat normaal is...
Deze hond klapt er gewoon out-of-the-blue op, en eens moet de eerste keer zijn. Mogelijk zag de eigenaar dat net zo min aankomen als de kijkers van dit filmpje voordat de hond aanvalt.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik zie de trigger wel: helemaal aan het begin van het filmpje zie je de husky dat hoekje voor het hek al claimen. Staart omhoog en hij verstrakt wat. Dan is hij afgeleid omdat hij ergens anders ook een punt wil maken en gaat dat hondje ondertussen tóch naar die plek.
De husky is daar pissig over ´ik had toch gezegd dat jij hier niet mag komen of überhaupt mag bestaan`.
Reactie van de husky op de 'overtreding' is natuurlijk volstrekt overtrokken en gestoord voor een huishond. Dat hij daarna ook weer rustig oogt is zo raar. Alsof het echt alleen ging om het elimineren van de zwakke schakel ging
De husky is daar pissig over ´ik had toch gezegd dat jij hier niet mag komen of überhaupt mag bestaan`.
Reactie van de husky op de 'overtreding' is natuurlijk volstrekt overtrokken en gestoord voor een huishond. Dat hij daarna ook weer rustig oogt is zo raar. Alsof het echt alleen ging om het elimineren van de zwakke schakel ging

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dat denk ik ook, en als er toezicht was geweest hadden ze op tijd in kunnen grijpen want die husky laat al duidelijk zien dat hij het niet senang vindt allemaal.Cleva schreef:Je kunt beesten nu eenmaal niet zomaar bij elkaar flikkeren. Dát is de oorzaak.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Dat zag ik ook.pioenroos schreef:Ik zie de trigger wel: helemaal aan het begin van het filmpje zie je de husky dat hoekje voor het hek al claimen. Staart omhoog en hij verstrakt wat. Dan is hij afgeleid omdat hij ergens anders ook een punt wil maken en gaat dat hondje ondertussen tóch naar die plek.
Een van de andere hondjes wil in het begin ook naar hek, maar na een blik van de Husky bedenkt hij zich heel snel en maakt rechtsomkeerd.
- Paisley
- Zeer actief
Cleva schreef:
Wel leuk dat ze daar een webcam hebben hangen zodat bezorgde baasjes hun hondje kunnen zien.

Een nerveuze bende is het hier trouwens dagelijks. Moet je eens op mn deurbel drukken.... Er zijn overigens nooit doden gevallen.

- dre
- Zeer actief
Ik kreeg gelijk al een naar gevoel van de stramme houding van de husky in combinatie met de stoïcijns staande poedel en de nerveuze 2 andere honden die wat heen en weer drentelen.
Husky heeft de hoek geclaimd om wat voor reden ook, poedel gaat kijken en husky hangt m over, vlak voor de husky uithaalt zie je net de kop van de poedel nog wat bewegen. Omdat de poedel verder uit beeld wordt geblokt door de husky heb ik geen idee wat daar precies gebeurd, Maar de beweging van de poedel op dat moment triggert de husky.
Husky heeft de hoek geclaimd om wat voor reden ook, poedel gaat kijken en husky hangt m over, vlak voor de husky uithaalt zie je net de kop van de poedel nog wat bewegen. Omdat de poedel verder uit beeld wordt geblokt door de husky heb ik geen idee wat daar precies gebeurd, Maar de beweging van de poedel op dat moment triggert de husky.

-
- Zeer actief
Klopt helemaal, het zijn de nieuwe klapkakken. Hier in de buurt is er geen hondje meer veilig.Wolfsblut schreef:Het is de aard van een poolhond om zonder trigger te bijten. Kom ik er een tegen dan zijn ze altijd aangelijnd. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
Lul toch eens naar je verstand. Oh sorry, dat doe je waarschijnlijk al

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik zou niet meteen stellen dat deze hond een psychopaat is.
Dat een hond niet geschikt is om met vreemde kleine hondjes opgesloten te worden betekent niets meer dan alleen maar dat.
Een paard dat een geitje dood schopt noem je toch ook geen moordenaar?
Je kunt beesten nu eenmaal niet zomaar bij elkaar flikkeren. Dát is de oorzaak.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dre
- Zeer actief
Volgens míj is er ook niemand die zegt dat de reactie van de husky normaal is, maar de vraagstelling was wat de aanval triggerde dus daar speculeert men nu overNanna schreef:Misschien lag er een hondensnoepje onder die rand. De Husky kon er niet bij maar toen dat kleine hondje ging snuffelen moest ie dood.
Sorry, maar ik vind het een hysterische en totaal onbetrouwbare reactie. Een snauw had ik nog begrepen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
pioenroos schreef:Ik zie de trigger wel: helemaal aan het begin van het filmpje zie je de husky dat hoekje voor het hek al claimen. Staart omhoog en hij verstrakt wat. Dan is hij afgeleid omdat hij ergens anders ook een punt wil maken en gaat dat hondje ondertussen tóch naar die plek.
Ja dat zag ik ook. Ik heb alleen het begin gekeken tot de aanval en toen snel uitgezet, want daar kan ik niet naar kijken.
Maar vanaf de eerste seconde zie je gespannen honden bij elkaar en met name de Husky en de poedel overigens ook, want de rest loopt weg
en hij blijft steeds op hetzelfde plekje staan en wil dus blijkbaar ook naar dat hek, wat hij helaas dus ook doet.
Reactie van de husky is natuurlijk onacceptabel overtrokken. Daarna heb ik hem niet meer gezien, maar het ziet er niet best uit in ieder geval