Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijsverhoging Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: Prijsverhoging Carnibest

Ongelezen bericht door 80564M »

Goeiedag dan! Waar is Corine mee bezig? Of doet Corine het niet meer?

Ik vind Carnibest verreweg het mooiste KVV, maar ik vond het al duur. Met 1 hond gaat het nog wel, maar ik ga ook verder kijken.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh dat wist ik niet eens, nog mooier natuurlijk. De bezorgwijze is vrij irritant inderdaad, ik kom er regelmatig te laat door op mijn werk, haha.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

sirene schreef:
*Wolf* schreef: Ik kan het niet meer terugvinden maar weet eigenlijk wel zeker dat het geen plastic is, het voelt ook niet als plastic. Het zal van mais zijn gemaakt vermoed ik. Ze streven er sowieso naar om maximaal milieuvriendelijk te verpakken, daarom nu bruine dozen ipv witte en geen papiertjes meer tussen de blokken.

Heb je geen verkooppunt in de buurt waar je het kunt afhalen als het jou uitkomt? Of eentje waar je weleens langsrijdt?
Afhalen heb ik bij twee winkels geprobeerd maar die hadden daar geen plek voor. Darf wilde daar zelf geen moeite voor doen (ik bestelde ook maar voor 400€ in de 3 mnd). Ik koop die kennelverpakking dus dat is ook niet zo handig opslaan voor winkels en sowieso niet op voorraad bij een normale winkel natuurlijk.
Mocht het uitkomen voor je dan kan je het ook bij de slager zelf in Amersfoort afhalen. Deed ik in de beginjaren, toen er nog geen goede bezogdienst was, ook weleens.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Marion. schreef:Goeiedag dan! Waar is Corine mee bezig? Of doet Corine het niet meer?
Ja, zeker wel :) Ik weet alleen niet of je kan zeggen dat zíj ergens mee bezig is.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hippo schreef:Ik geef met enige regelmaat Herby en daar ben ik echt tevreden over. Vind het zeker niet onder doen voor Carnibest, maar qua prijs wel een stuk goedkoper.
Herby bestellen wij ook net als bij Lupa die vind ik ook wel leuke spullen hebben , wij wisselen het af en halen zelf ook veel bij de visafslag, poelier en vleeshandel.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

@Cleva: volgens mij ben je nou twee dingen door elkaar aan het halen. Ben je weer eens aan het schoppen om het schoppen. En weet je van voren niet wat je van achteren aan het vertellen bent :19:

@Sirene: kennelverpakkingen ontdooien heel langzaam, die kan je makkelijk een dag bij een verkooppunt buiten de koeling laten staan, mits geen tropische temperaturen, maar dan nog (kan je zonder kwaliteitsverlies gewoon weer invriezen). Dit schoot me nog even te binnen, verder moet je natuurlijk helemaal zelf weten wat je voert.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Herby is inderdaad fijne kvv en fijn geprijsd.
Ik voer nu ook Source kvv en dat bevalt ook prima, maar gek genoeg zijn de worsten aan de buitenkant van de verpakking 'viezig' met restjes vlees. Ik zou dat dan niet pakken als ik het in een dierenwinkel zag liggen. Best jammer, want het is best mooi vlees.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ohh wat een fijn topic!

Ik geef nu steeds prins vanwege die handige schijfjes. ik vind die rollen zo vervelend en saar eet maar 100 gram per dag.
Nu bij Darf gekeken en dat zijn dus ook losse blokjes zonder vervelende verpakking. Net even gechat met de medewerker zodat ik alsnog een combipakket kan kiezen ook al is ie niet leverbaar op de site
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

alinelaila schreef:En hunters home? Of is dat ook zo duur? Weet wel dat een buurvrouw van een paar huizen verder dat een tijdje gevoerd heeft, zij was er erg tevreden over.

Ik voer herby en smuldier. Er zijn er meer in de buurt die herby voeren (o.a. mijn buren). Dus als jij dat zou gaan verkopen zou dat best gaan lopen denk ik zo.
Dat denk ik ook. Ik heb voor Carnibest ook Herby gevoerd en was daar aardig tevreden over. Alleen zijn niet alle varianten even goed met hun calcium-fosfor verhouding.
80564M

Cleva schreef:Het is hysterisch duur kutvoer. Ik zou niet weten waarom dat niet gezegd mag worden.
Het is geen kutvoer. Beslist niet. Hoe kom je daarbij?

Wie denk jij eigenlijk dat je bent om een bepaald voer als kutvoer neer te zetten? Omdat jouw prinsje en prinsesje het niet blieven? Het is heel eerlijk voer. En ja, duur. Nu wel heel duur.
Maar dat maakt nog steeds niet dat jij eerlijke ondernemers zwart mag maken omdat jij het kutvoer vind. En te duur. Hou dan gewoon je grote klep want wat je nu doet is niet netjes. Het onderwerp gaat over de prijsverhoging van Carnibest, en jij hoeft dan niet even je puntje te maken over wat jij goed voedsel voor je hond vind.

Dank u.
80564M

Cleva schreef:
Marion. schreef:Het is geen kutvoer. Beslist niet. Hoe kom je daarbij?

Wie denk jij eigenlijk dat je bent om een bepaald voer als kutvoer neer te zetten? Omdat jouw prinsje het prinsesje het niet blieven? Het is heel eerlijk voer. En ja, duur. Nu wel heel duur.
Imbeciel duur. Minstens zo duur als de grondstoffen waar het van gemaakt is. Totale afzetterij. Zigeunerhandel.

Ik vind het kutvoer omdat mijn honden het niet vreten.
Niet alleen het prinsesje en het prinsje niet maar ook de generatie daarvoor en die daarvoor niet.
Bij die generatie daarvoor wist je van het bestaan nog niet eens. Je zweerde bij de Aldi-brok.
Cleva schreef:
Marion. schreef:Maar dat maakt nog steeds niet dat jij eerlijke ondernemers zwart mag maken omdat jij het kutvoer vind. En te duur.
Waar staat dat eigenlijk dat ik dat niet mag?
Dat staat nergens, maar dat is algemene ontwikkeling. Je mag niet iemand zwart maken om het niets. En al helemaal niet om je eigen onderbuik-gevoelentjes, omdat je iets te duur vind. Carnibest is in de basis een familiebedrijf die eerlijk spul heeft en er hard voor werkt. Waarom zou jij dat en plein public zwart mogen maken? Uit het niets?

Vertaling voor tere zieltjes, waarom zou jij ze zomaar aan de schandpaal mogen nagelen. Alleen omdat jij het te duur vind?
Hilde
Zeer actief

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom iedereen wat moet vinden? Je voert het, of niet. Simpel, toch?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Cleva schreef:
Hilde schreef:Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom iedereen wat moet vinden? Je voert het, of niet. Simpel, toch?

Ja, prima. Dan reduceren we het forum tot een ja en een nee-knopje.
Met je zure bovenlip.
U ook een fijne avond! Ik ga even kutvoer aan mijn hond geven.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:
Hilde schreef:Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom iedereen wat moet vinden? Je voert het, of niet. Simpel, toch?
Het is veel leuker als iedereen er wat van vindt :cool2:
Natuurlijk vind jij dat :tongue:
Afbeelding
80564M

Nanna schreef:Ik vind het ook overprijsd kötvoer. Wat nu.
Kötvoer omdat mijn honden er de neus voor ophalen en overprijsd omdat ik vijf en een halve euro voor een kilo restvlees een bezopen prijs vind.
Wat hardwerkend ondernemerschap daar mee te maken heeft ontgaat me een beetje.
Van mij mag iedereen het betalen hoor, ik bedoel kudos voor de ondernemert die het klaarspeelt :E:
Verder is het maar een mening.
Had ik al gezegd dat ik het ook duur voer vind? En zeker met deze prijsverhoging?

En verder is het (of was het, toen ik er rondliep) geen restvlees. Ik zag gewoon hele eenden en zalmen. Je kon er een fijn maaltje van maken, zeg maar. Een menselijk maaltje.

Ik vind het ontzettend fout om iets als kutvoer te bestempelen, omdat je het te duur vind. Het is geen kutvoer, het is gewoon goed voer.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Nanna schreef: Wat hardwerkend ondernemerschap daar mee te maken heeft ontgaat me een beetje.
Waarschijnlijk wil die ondernemer wat minder hard gaan werken? Ik ben in ieder geval blij dat de maker van ons voer dat nog klaarspeelt voor een dikke 2 euro de kilo.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Van de merken KVV die ik heb gevoerd was er maar 1 bij die ze echt niet graag aten en dat was Duck (jaren terug). De prijsstijging van Carnibest is wel erg gortig dus ondanks dat ik er verder heel tevreden over was, toch maar weer eens andere merken proberen. Ik voer nu ook deels Naturis. Gelukkig de vorige keer de KVV nog voor de oude prijs gekregen dus de schrik was iets uitgesteld.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”