Later is nu voor mij, wij zijn niet meer van de jongsten...heb nog 1 oudje uit het asiel. IK wil het beste voor mijn honden, geen pijn geen ongemakken. Goed voer, uitstekende zorg.
En nu heb ik alle tijd voor hem... tijd is niet het enige.. nu bijv. tandjes schoonmaken: 400 euro nog gewoon betalen, maar er moeten nog 12 kiezen getrokken worden. zal een veelvouden - wordt per extractie gerekend

worden. Gelukkig hebben wij wat op de bank, maar ken er zat die geen vlees op de botten meer hebben, en honden verzamelen alsof het niks is.. het is allemaal zielig, of leuk , men moet zo nodig een hond.
Het hondje is 2 jaar geleden al helemaal "gesaneerd"in het asiel, maar veel wortels achter gebleven ... zo gaat dat. Je moet gewoon een goeie spaarpot hebben ook als je oud bent en voor je hondje(s) ook. Oude hondjes (ook kleine) hebben veel zorg nodig, mensen verkijken zich op de kosten.
Wij hadden leonbergers hiervoor, heel veel kosten, ja ze werden oud, heel oud - door veel en goede (medicijn)zorg... dat moet je incalculeren.
Hoop dat ik hierna nog een gezond oud hondje kan nemen. Anders wordt het hondloos... - je kan wel zeggen ik kan niet zonder hond, maar geen goeie zorg is vreselijk- is niet anders.