Zo lang je fokt met een hond met een extreem uiterlijk, en ja, chihuahuas zijn extreem, kan je never nooit claimen bewust op gezondheid te fokken. Die termen, extreem uiterlijk waarbij je fokt op gezondheid, zijn domweg niet verenigbaar. Laat je dat niet wijsmaken, al haalt ze de hondjes uit Lutjebroek.Chihuahua-paws schreef:De fokker van Dex gebruikt hondjes die geïmporteerd zijn uit veel verschillende landen o.a USA die ze dus als pup naar Nederland hebben gehaald en hier mee showen en fokken. om de lijnen zo gezond mogelijk te houden dus geen inteelt. De fokker heeft niet daarop laten testen wel garantie op kosten behandeling bij door hun geselecteerde dierenarts of als het ernstig is geld terug. Daarnaast is de stamboom uit te pluizen en hebben we dna. Bij geen van hun nesten in de afgelopen 10 jaar is een dergelijke afwijking voor gekomen. Is dat genoeg antwoord op je vraag?dagmar88 schreef:Ja, wel. Er valt niks te verbeteren. Het is stoppen, of zoals hawbucks hier zonder stamboom verder gaan. Dan is het geen rashond meer en dus ook geen "rasverbetering".Chihuahua-paws schreef:Zo gek is die vraag van Neeltje toch niet?
Ik ben benieuwd wat dezelfde fokker potentiële pup kopers als antwoord geeft.
Je fokt met een doel en bij het ras zijn nogal wat punten te verbeteren. Als een fokker niet weet hoe het te verbeteren en dus bewust mismaakte hondjes fokt.
Het is dan niet gek dat er vragen komen.
Jouw fokker heeft natuurlijk ook alleen ouders ingezet die op syringomyelia en chiari malformatie zijn getest met die hoog-risicohoofdjes?
Voorheen moesten chihuahuas een open fontanel hebben. Dit hoeft tegenwoordig niet meer waardoor die kwalen steeds minder voorkomen. Binnen het ras chihuahua.
De fokker van Dex fokt bewust op gezondheid en bijvoorbeeld Merle fokken ze niet mee.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan Nederland even betalen?
Moderator: moderatorteam
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Re: Kan Nederland even betalen?
- dagmar88
- Zeer actief
Shhht.Neeltje schreef: Begrijpend lezen is nooit je sterkste kant geweest.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, on gezondste rassen zie ik nu ja. Dat krijg je dus op die manier.Chihuahua-paws schreef:Er stond één van de meest ongezondste rassen bij de dh. Maargoed.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Tja.dagmar88 schreef:Nee, on gezondste rassen zie ik nu ja. Dat krijg je dus op die manier.Chihuahua-paws schreef:Er stond één van de meest ongezondste rassen bij de dh. Maargoed.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Chihuahuas bestaan al heel wat langer dan veel andere rassen en er was een tijd dan werd de chihuahua het oudst van allemaal. En nog altijd is het gemiddelde 15 jaar. Vaak zonder al teveel problemen. Helaas is er wel veel mee doorgefokt, en ze zijn nu wel wat dingen aan het terug draaien. Zoals het open fontanel wat ik dus wel degelijk een verbetering vind. Ja een chihuahua is het kleinste ras. En in die zin extreem. Maar worden juist vaak een stuk ouder. Helaas komen er wel afwijkingen voor. Maar afwijkingen zie je bij alle rassen.Anne&Taar schreef:Zo lang je fokt met een hond met een extreem uiterlijk, en ja, chihuahuas zijn extreem, kan je never nooit claimen bewust op gezondheid te fokken. Die termen, extreem uiterlijk waarbij je fokt op gezondheid, zijn domweg niet verenigbaar. Laat je dat niet wijsmaken, al haalt ze de hondjes uit Lutjebroek.Chihuahua-paws schreef:De fokker van Dex gebruikt hondjes die geïmporteerd zijn uit veel verschillende landen o.a USA die ze dus als pup naar Nederland hebben gehaald en hier mee showen en fokken. om de lijnen zo gezond mogelijk te houden dus geen inteelt. De fokker heeft niet daarop laten testen wel garantie op kosten behandeling bij door hun geselecteerde dierenarts of als het ernstig is geld terug. Daarnaast is de stamboom uit te pluizen en hebben we dna. Bij geen van hun nesten in de afgelopen 10 jaar is een dergelijke afwijking voor gekomen. Is dat genoeg antwoord op je vraag?dagmar88 schreef:Ja, wel. Er valt niks te verbeteren. Het is stoppen, of zoals hawbucks hier zonder stamboom verder gaan. Dan is het geen rashond meer en dus ook geen "rasverbetering".Chihuahua-paws schreef:Zo gek is die vraag van Neeltje toch niet?
Ik ben benieuwd wat dezelfde fokker potentiële pup kopers als antwoord geeft.
Je fokt met een doel en bij het ras zijn nogal wat punten te verbeteren. Als een fokker niet weet hoe het te verbeteren en dus bewust mismaakte hondjes fokt.
Het is dan niet gek dat er vragen komen.
Jouw fokker heeft natuurlijk ook alleen ouders ingezet die op syringomyelia en chiari malformatie zijn getest met die hoog-risicohoofdjes?
Voorheen moesten chihuahuas een open fontanel hebben. Dit hoeft tegenwoordig niet meer waardoor die kwalen steeds minder voorkomen. Binnen het ras chihuahua.
De fokker van Dex fokt bewust op gezondheid en bijvoorbeeld Merle fokken ze niet mee.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Helemaal mee eensbouvierpoedel schreef:Vind het al gek dat je gaat zitten wachten tot er geld binnenkomt terwijl dat beest eigenlijk ligt te creperen en niet kan lopen .Zet daar gewoon de spuit in.Trouwens wat doe je zo'n hond aan met zo'n zware operatie.jome schreef:Nog iemand die geld nodig heeft:
https://www.doneeractie.nl/6-maanden-ou ... pen/-28333
En dan op fb de zielige tekst er nog bij dat als het geld met 6 weken niet binnen is de hond word ingeslapen en geen enkele da wil een betalingsregeling.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Hoe je het ook went of keert, een extreem klein ras is extreem. Tenzij jouw fokker fokt op grotere honden, liefst door inmenging van een ander ras, maakt het niet uit waar de reu vandaan komt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik ontken toch niet dat het een extreem formaat is?Anne&Taar schreef:Hoe je het ook went of keert, een extreem klein ras is extreem. Tenzij jouw fokker fokt op grotere honden, liefst door inmenging van een ander ras, maakt het niet uit waar de reu vandaan komt.
Alleen wel dat het door het formaat ongezond is.
Er zijn ook voordelen voor het ras aan het kleine formaat, denk maar eens aan minder belasting op de gewrichten bijvoorbeeld. Nogmaals het ras bestaat al heel lang en worden nog steeds vaak nagenoeg probleemloos oud. Dat kun je van veel andere niet eens zo extreeme rassen niet zeggen. En de extreem grote rassen halen vaak de leeftijd van 3 jaar niet eens. In mijn ogen is de chihuahua dus een stuk gezonder dan menig ander ras. Ook al komen er dus afwijkingen voor.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Let's agree to disagree zeg ik dan maar. Er hangt altijd een te hoog prijskaartje aan een extreem uiterlijk, maar daar worden we het niet over eens.
- dagmar88
- Zeer actief
Oh ja hoor, nu nog wel. Met of zonder ongediagnosticeerde koppijn. Maar het ging overNanna schreef: Ik schat ze qua levensverwachting en gezondheid hoger in dan veel andere rassen.

- dagmar88
- Zeer actief
Niet met de huidige vormgeving.Chihuahua-paws schreef: Nogmaals het ras bestaat al heel lang
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Oh ja hoor, nu nog wel. Met of zonder ongediagnosticeerde koppijn. Maar het ging overNanna schreef: Ik schat ze qua levensverwachting en gezondheid hoger in dan veel andere rassen.rasverbetering.
Nee het ging over een zielige bedelactie en toen over een vraag die Neeltje aan een fokker heeft gesteld.
Ze zagen er vroegah ook al zo extreem uit.dagmar88 schreef: Oh ja hoor, nu nog wel. Met of zonder ongediagnosticeerde koppijn. Maar het ging overrasverbetering.

Aan z'n blik te zien had deze ook al een constante loeier van een koppijn.
Die vraag hebben ze helemaal niet gelezen. Ze doen wat ze altijd doen, ergens meteen op gaan hakken, alleen om het hakken. Zal ze waarschijnlijk beter doen voelen of zo.Chihuahua-paws schreef:dagmar88 schreef:Oh ja hoor, nu nog wel. Met of zonder ongediagnosticeerde koppijn. Maar het ging overNanna schreef: Ik schat ze qua levensverwachting en gezondheid hoger in dan veel andere rassen.rasverbetering.
Nee het ging over een zielige bedelactie en toen over een vraag die Neeltje aan een fokker heeft gesteld.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Achja. Waarom is eigenlijk niet eens interessant.Neeltje schreef:Die vraag hebben ze helemaal niet gelezen. Ze doen wat ze altijd doen, ergens meteen op gaan hakken, alleen om het hakken. Zal ze waarschijnlijk beter doen voelen of zo.Chihuahua-paws schreef:dagmar88 schreef:Oh ja hoor, nu nog wel. Met of zonder ongediagnosticeerde koppijn. Maar het ging overNanna schreef: Ik schat ze qua levensverwachting en gezondheid hoger in dan veel andere rassen.rasverbetering.
Ik snapte de weerstand tegen de vraag niet zo.
Dat krijg je als je niet leest en dan van allerlei dingen gaat verzinnen.Chihuahua-paws schreef:Achja. Waarom is eigenlijk niet eens interessant.Neeltje schreef:Die vraag hebben ze helemaal niet gelezen. Ze doen wat ze altijd doen, ergens meteen op gaan hakken, alleen om het hakken. Zal ze waarschijnlijk beter doen voelen of zo.Chihuahua-paws schreef:dagmar88 schreef: Oh ja hoor, nu nog wel. Met of zonder ongediagnosticeerde koppijn. Maar het ging overrasverbetering.
Ik snapte de weerstand tegen de vraag niet zo.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Mwah.. soms zijn er best dingen waar ik geld aan wil geven.Nanna schreef:Ik vind het sneu voor Pip maar daar ga ik dus geen cent aan uitgeven.
Sowieso niet aan andermans dierenartskosten, trouwens.
Een kennis van mij heeft een paard en 1 of andere lamlul heeft haar met de auto aangereden en is doorgereden.. Paard had een wond van zijn bil tot onderbeen.. geloof iets van 3000 euro heeft dat gekost en de verzekering was ver te zoeken. Ze kreeg 1000 euro vergoedt. Heel veel mensen gaven via zo'n actie een 10tje en toen heeft ze bijna 2000 euro opgehaald. Zeker met paarden praat je meestal over 1000+ en dat kan best lastig zijn..
Dus ach, in sommige gevallen kan het best mooi zijn zo'n actie
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het lijkt wel een kat uit de tijd van de farao's haha.