Ja, dat dus. Ofja, dat is uiteraard mijn interpretatie van de zaak, maar het heeft er alle schijn van. Nu voor de vierde keer, op verschillende honden. Dit keer een reu, maar de vorigen waren teefjes. (Niet loops, overigens.) Het zijn honden van anderen, die bij ons in de buurt wonen of (de vorige keer) in zijn groep zitten op de hondenschool. Het uit zich in een soort obsessie voor die ene hond (vandaar mijn label 'verliefd'

), hij wil de hele tijd met hem/haar spelen, eindeloos likken, piepen en jammeren, gewoon in de buurt zijn. Tolereert geen andere honden in de buurt van die hond en wie dat toch probeert kan een snauw verwachten. Zijn oren gaan stuk. Tot op het irritante -voor de andere hond- af en als de ander hem dan corrigeert houdt ie even op, maar probeert het daarna net zo hard weer opnieuw.
Wat ik nu doe is eigenlijk proberen de hond die op dit moment zijn obsessie is te vermijden, maar dat lukt niet altijd. Ik kan niet nooit meer naar het bos gaan en dat kan ik die mensen ook slecht verbieden. Als we ze toch tegenkomen, neem ik Rex mee weg, maar dat is dan echt aanlijnen, en meenemen. Met gezonde tegenzin van zijn kant, zeg maar. Als we ze niet tegenkomen is er niks aan de hand en hij is zijn eigen brave zelf. Hij is een reu van bijna 2, dus ik heb het vermoeden dat het een faaaase is (of dat hoop ik toch

), maar ik weet niet zo goed hoe ik hem er het beste doorheen help. Dus ik hoopte dat jullie misschien wat tips of ervaring voor me hebben.