Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rex is verliefd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Rex is verliefd

Ongelezen bericht door Soooof »

Ja, dat dus. Ofja, dat is uiteraard mijn interpretatie van de zaak, maar het heeft er alle schijn van. Nu voor de vierde keer, op verschillende honden. Dit keer een reu, maar de vorigen waren teefjes. (Niet loops, overigens.) Het zijn honden van anderen, die bij ons in de buurt wonen of (de vorige keer) in zijn groep zitten op de hondenschool. Het uit zich in een soort obsessie voor die ene hond (vandaar mijn label 'verliefd' :engel: ), hij wil de hele tijd met hem/haar spelen, eindeloos likken, piepen en jammeren, gewoon in de buurt zijn. Tolereert geen andere honden in de buurt van die hond en wie dat toch probeert kan een snauw verwachten. Zijn oren gaan stuk. Tot op het irritante -voor de andere hond- af en als de ander hem dan corrigeert houdt ie even op, maar probeert het daarna net zo hard weer opnieuw.

Wat ik nu doe is eigenlijk proberen de hond die op dit moment zijn obsessie is te vermijden, maar dat lukt niet altijd. Ik kan niet nooit meer naar het bos gaan en dat kan ik die mensen ook slecht verbieden. Als we ze toch tegenkomen, neem ik Rex mee weg, maar dat is dan echt aanlijnen, en meenemen. Met gezonde tegenzin van zijn kant, zeg maar. Als we ze niet tegenkomen is er niks aan de hand en hij is zijn eigen brave zelf. Hij is een reu van bijna 2, dus ik heb het vermoeden dat het een faaaase is (of dat hoop ik toch :mrgreen: ), maar ik weet niet zo goed hoe ik hem er het beste doorheen help. Dus ik hoopte dat jullie misschien wat tips of ervaring voor me hebben.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Rex is verliefd

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb geen bemoedigende ervaringen. :LOL: Een hond van mn moeder is verliefd op 1 van mij. Schreeeeeuwen, eindeloos piepen bij de deur als we weer weg gaan. Hij is altijd enthousiast als hij me ziet maar als ik zonder honden kom, staat hij voor het raam naar mijn auto te loeien, in de hoop dat er nog een hond in zit. Mn moeder kan over de snelweg niet eens normaal de afslag naar mijn gehucht voorbij rijden zonder dat hij op tilt gaat.
Hij is nu 5 :hmmm: En gecastreerd maar dat belet hem niet om Mayke te dekken als ze lang genoeg stil staat, dus erg platonisch is het niet.

Zo, einde niet-bemoedigend bericht. Hopelijk volgen er betere verhalen :engel:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Jack heeft ook een aanbidder. Een rottweiler, en vandaag kwamen we hem nog tegen terwijl wij weer op weg waren naar huis. De rottweiler moet dan ook echt aangelijnd worden want anders komt hij ons achterna. Dus haar enige optie is ook aanlijnen. En ze baalt er ook van als wij er zijn. Ik ook als zij er zijn want ik wil liever geen bezitterige rottweiler zonder baas om Jack heen. :wink:

Meestal ga ik naar haar op zoek als de hond met ons meeloopt. Ik hoor haar ver weg zijn naam al schreeuwen dus dat is niet moeilijk. :wink: Ik denk dat het wachten is op dat hij niet meer los kan. Het is een dominant geval en nu ruim twee. Dat kan nooit lang meer duren.

Maar daar heb jij niks aan. :wink: Ik zou dan een ander losloopgebied zoeken denk ik. Even dat gebied vermijden.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Uithuwelijken dan maar, en die niet-witte akita aanschaffen.
Soooof
Zeer actief

Paisley schreef:Hij is nu 5 :hmmm: En gecastreerd maar dat belet hem niet om Mayke te dekken als ze lang genoeg stil staat, dus erg platonisch is het niet.
Jij weet een mens op te beuren. :LOL: En 5, dat klinkt niet als een fase. :hmmm: Rex weet gelukkig niet waar zijn huidige grote liefde woont, en dat is het voordeel dat ie nog wel eens wisselt, tegen de tijd dat ie het doorheeft is er een nieuwe grote liefde. :mrgreen:
Jackira schreef:Jack heeft ook een aanbidder. Een rottweiler, en vandaag kwamen we hem nog tegen terwijl wij weer op weg waren naar huis. De rottweiler moet dan ook echt aangelijnd worden want anders komt hij ons achterna. Dus haar enige optie is ook aanlijnen. En ze baalt er ook van als wij er zijn. Ik ook als zij er zijn want ik wil liever geen bezitterige rottweiler zonder baas om Jack heen. :wink:
Ja dat doet Rex ook, erachteraan. En normaal is hij goed terug te roepen, behalve bij die ene hond. Nou doet ie niet echt wat, behalve gewoon irritant zijn voor die hond, en die mensen zijn heel aardig en weten dat ik het ook vervelend vind, dus die staan dan keurig te wachten tot ik eraan gespoed kom om mijn hond op te halen. :mrgreen:
Jackira schreef:Meestal ga ik naar haar op zoek als de hond met ons meeloopt. Ik hoor haar ver weg zijn naam al schreeuwen dus dat is niet moeilijk. :wink: Ik denk dat het wachten is op dat hij niet meer los kan. Het is een dominant geval en nu ruim twee. Dat kan nooit lang meer duren.
Nouja dat is dus een beetje mijn angst ja. Rex is bijna 2 en ik wil als het even kan voorkomen dat ie straks niet meer los kan. Nu valt het mee, hij smeert hem alleen als ie die hond ook daadwerkelijk ziet, hij zal (*afkloppen*) niet zomaar het bos uit sprinten om op zoek te gaan. Hij gedraagt zich als die hond er niet is ook gewoon normaal, luistert goed en blijft altijd dichtbij, want bij de baasjes blijven staat hoog op zijn prioriteitenlijst. Behalve dus... Nouja, je snapt hem. :engel:

Ik probeer ze te vermijden ja, en vertrek gewoon als ik ze tegenkom. Maar er zijn hier een paar bossen en iedereen loopt in allemaal. Ik ken wel hun vaste tijden al redelijk. :tongue:
Soooof
Zeer actief

Persistence schreef:Uithuwelijken dan maar, en die niet-witte akita aanschaffen.
Geen gek idee, heb ik overwogen (en dreigend naar hem uitgesproken :mann: ), maar dat gaat helaas niet meer. Ik ben inmiddels aan hem gehecht natuurlijk, dat heeft ie slim gedaan. :hmmm: :mann:
Kan zo'n schone, nette, niet-witte Akita erbij nemen natuurlijk, misschien steekt ie nog wat op. :idea:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Soooof schreef:
Paisley schreef:Hij is nu 5 :hmmm: En gecastreerd maar dat belet hem niet om Mayke te dekken als ze lang genoeg stil staat, dus erg platonisch is het niet.
Jij weet een mens op te beuren. :LOL: En 5, dat klinkt niet als een fase. :hmmm: Rex weet gelukkig niet waar zijn huidige grote liefde woont, en dat is het voordeel dat ie nog wel eens wisselt, tegen de tijd dat ie het doorheeft is er een nieuwe grote liefde. :mrgreen:
Oh Rex is dus niet van de langdurige stabiele relaties. Dat geeft hoop. Toch nog een klein beetje :mann:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Soooof schreef:
Persistence schreef:Uithuwelijken dan maar, en die niet-witte akita aanschaffen.
Geen gek idee, heb ik overwogen (en dreigend naar hem uitgesproken :mann: ), maar dat gaat helaas niet meer. Ik ben inmiddels aan hem gehecht natuurlijk, dat heeft ie slim gedaan. :hmmm: :mann:
Kan zo'n schone, nette, niet-witte Akita erbij nemen natuurlijk, misschien steekt ie nog wat op. :idea:
:mrgreen: Dat laatste vind ik wel een leuke optie. Heb er al eentje voor je gevonden: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Wil graag met jullie hardlopen, en dat ze zo nu en dan bananen in haar oren heeft en nog wat grenzen moet leren kennen moet je dan maar voor lief nemen :mann:

Maarre... zou hem afleiden met bijv. een bal niet helpen als je zijn loved ones ziet? Dat hij zich minder gaat focussen op de andere hond?
Soooof
Zeer actief

Paisley schreef:
Soooof schreef:
Oh Rex is dus niet van de langdurige stabiele relaties. Dat geeft hoop. Toch nog een klein beetje :mann:
Ja das waar. Mooi. Zal het hem vertellen. :cool2:
Soooof
Zeer actief

Persistence schreef: :mrgreen: Dat laatste vind ik wel een leuke optie. Heb er al eentje voor je gevonden: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Wil graag met jullie hardlopen, en dat ze zo nu en dan bananen in haar oren heeft en nog wat grenzen moet leren kennen moet je dan maar voor lief nemen :mann:
Noh, ik vind haar geweldig. :I: Maar het gaat mis bij 'grote, omheinde tuin'. Mijn tuin is omheind, knappe Akita die daaruit komt, maar groot is zelfs met de meest optimistische blik niet van toepassing. Voor de beeldvorming; mijn moeder noemt het steevast 'binnenplaats'. :hmmm: Ik stuur haar door naar mijn tante. Die heeft een omheind eigen bos en ze heeft toch al een stapel Akita's. Wat maakt eentje meer nou uit. :cool2: :mann:
Persistence schreef:Maarre... zou hem afleiden met bijv. een bal niet helpen als je zijn loved ones ziet? Dat hij zich minder gaat focussen op de andere hond?
Hm, das best een goede eigenlijk, dat ik dat zelf niet bedacht heb. De bal is zijn andere grote liefde... (En dat is dan ook precies de reden waarom de bal niet meegaat naar het bos.) Ik zal hem eens in mijn jaszak stoppen, thanks!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef heeft dat ook. Met een Engelse Basset teef. Na de eerste keer loops is ze vreselijk lang lekker blijven ruiken(voor 80% van de reuen hier). Ze is toen ook echt letterlijk hondsberoerd geweest van de schijnzwangerschap en dus meteen daarna gecastreerd. Sindsdien is Droef niet te doen als ze in de buurt is, instant verkrachting moet het worden. Hij doet even snel een vreugde dansje als ze komt en dan hop meteen erop. Ik lijn Droef dan maar aan, baasje vind het erg vervelend voor Droef maar ik vind het vooral vervelend voor haar teef. Die teef vraagt er niet om en snauwt Droef ook gewoon af maar dat boeit hem niks.

Gelukkig gaat het tegenwoordig vaak ook wel goed, dan kan Droef wel door gaan met wat anders nadat ik hem eerst 3 x heb moeten weg sturen. Maar dan heeft hij wel echt flinke afleiding nodig, koek en bal stellen niks voor maar bal en zijn beste vriend is dan wel weer leuk. Ik bekijk het dus per keer hoe hij reageert, na 3 waarschuwingen gaat er een riem om en dan gaan we wat anders doen of je blijft maar lekker aangelijnd bij me zitten.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Geen tips maar ik ben opeens weer erg blij met mijn teven :engel:
Ik heb altijd reuen gehad en dat nooit... moet er toch niet aan denken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Er loopt in het Clingendaelse bos regelmatig een Mastiff/Rottweiler reu en daar is Manu verliefd op. Die hond doet er ook helemaal niks aan en ik krijg Manu gewoon niet kalm. Voor die hond rent hij ook terug dus hij kan niet meer los zodra we hem zijn tegengekomen.
Ik vond dat zo bizar om mijn hond zo te zien. Echt out of control aan het karren :80:
Ik weet niet wat ik eraan kan doen eigenlijk. Ik lijn hem altijd maar aan en ga weg.
Die hond is gigantisch en dan ook nog zo'n kruising maar hij is veel te lief voor Manu. En ik maak geen indruk.
Het is ook echt de enige hond waarbij hij nu nog steeds zo op tilt slaat. Hij heeft wel een fase gehad van een maand of drie dat hij op meerdere reuen ging zitten rijden en toen heb ik hem er een paar keer best hardhandig afgeplukt. Dus als ik nu die oren zie vouwen en ik zeg NEEEE! dan zet hij zijn oren weer normaal en loopt met dat gekke lippenstiftje weer verder Afbeelding
Overigens doet hij dan weer niks bij loopse teven Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nou...ik heb hier af en toe een Fauve de Bretagne teefje te logeren die totaal idolaat is van Biko. De godganse dag is ze kronkelend bezig z'n bek te likken, probeert tegen hem aan te liggen, springt tegen hem op, het houdt niet op. Arme Biko is te beleefd om er wat van te zeggen dus ik ontzet hem dan maar regelmatig want hij wordt er doodziek van :mrgreen: ze vreet ook alle soorten stront maar dat terzijde :schrik:
Afbeelding
Soooof
Zeer actief

Manuma schreef:Ik vond dat zo bizar om mijn hond zo te zien.
Ja ik dus ook. Alles wat ie normaal wel of niet doet of hoe hij is, is opeens niet meer van toepassing, alleen maar omdat De Hond in de buurt is. Heel wonderlijk om te zien.

(Aan de andere kant; zijn mensenpubers niet net zo, als ze verliefd zijn? :engel: )
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

alm@ schreef:
Nou...ik heb hier af en toe een Fauve de Bretagne teefje te logeren die totaal idolaat is van Biko. De godganse dag is ze kronkelend bezig z'n bek te likken, probeert tegen hem aan te liggen, springt tegen hem op, het houdt niet op. Arme Biko is te beleefd om er wat van te zeggen dus ik ontzet hem dan maar regelmatig want hij wordt er doodziek van :mrgreen: ze vreet ook alle soorten stront maar dat terzijde :schrik:
Mila is ook een keer helemaal verliefd geweest op een ander teefje :engel: Ze heet ook Mila en is een kruising sheltie x keeshond. Superleuk hondje, paar jaar jonger dan mijn Mila en wij kennen haar al van pups af aan. En toen werd kleine Mila voor het eerst loops... Ik hoef Mila nooit bij andere honden weg te roepen, als ik doorloop, loopt zij altijd gewoon mee, maar bij kleine Mila was ze echt niet weg te slaan; ze liep zo met kleine Mila en het verkeerde baasje mee naar huis :80: De hele loopsheid van kleine Mila bleef dit zo, daarna was het gelukkig wel over.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Fitz heeft ook een “vriendin”.
Een gecastreerde husky/akita/Tsjechische wh-kruising. Van een jaar of 5.
En oh. Het is een reu.
Fitz is echter overtuigd dat zijn vriendin de allermooiste, allerliefste bijna loopse teef is die hij ooit gezien heeft. Hij piept, kwijlt, klappertandt en is zijn allercharmantste zelf.
Vriendinlief rolt met zijn ogen, gaat halfslachtig in op Fitz’ spelbuigingen en is blij als ik hem aanlijn en meeneem.
Hij rent dus ook echt een heel eind vooruit als hij denkt zijn geliefde te spotten.
Tot zover weet ik ook niet zo goed wat ik er mee moet, behalve aanlijnen en meenemen.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”