Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anti-ontsnaptuigje teckeltje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

anti-ontsnaptuigje teckeltje

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Pleun is laatst bij de oppas uit haar tuigje ontsnapt... Het was niet erg want ze stonden nog op het eigen erf van de boerderij (ze wilde gewoon niet van het erf af mee te wandelen). Ik geeft toch liever een tuigje mee waaruit ze niet kan ontsnappen als madam naar de oppas gaat (bij mij heeft ze geen neiging tot ontsnappen). Daarom heb ik maar een tuigje op maat laten maken door Podencoworld. Een aanrader! Snelle service, prettig en sterk materiaal en alle bandjes zijn verstelbaar. Ik kan haar nu weer veilig naar de oppas brengen en op de fiets meenemen.

Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: anti-ontsnaptuigje teckeltje

Ongelezen bericht door runninggirl »

Knappe Pleun! Dat kleurtje staat haar goed. ;)
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Keurig gemaakt en ziet er goed passend uit. Het overwegen waard want Fleurtje wil niet aan een riempje. Dan gaat ze op haar rug liggen en kijkt me alleen maar kwaad aan. Bruno begint ook al. Die zet gelijk zijn hakken in het zand als Fleurtje achterblijft. En aangezien Fleurtje altijd achter blijft en haar eigen route bepaalt is dat niet echt leuk wandelen. Een tuigjes met handvat zou dan de ideale oplossing zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mooi gemaakt :ok:
Die van mij hebben ook een dubbele buikband want anders sta ik zelf met het tuig in de hand zonder hond.
Dat komt omdat ze altijd achter me lopen en dan trek je een gewoon tuig zo over de kop heen.
Ze zijn nogal van het snuffelen.
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

lotje&famke schreef:Pleun is laatst bij de oppas uit haar tuigje ontsnapt... Het was niet erg want ze stonden nog op het eigen erf van de boerderij (ze wilde gewoon niet van het erf af mee te wandelen). Ik geeft toch liever een tuigje mee waaruit ze niet kan ontsnappen als madam naar de oppas gaat (bij mij heeft ze geen neiging tot ontsnappen). Daarom heb ik maar een tuigje op maat laten maken door Podencoworld. Een aanrader! Snelle service, prettig en sterk materiaal en alle bandjes zijn verstelbaar. Ik kan haar nu weer veilig naar de oppas brengen en op de fiets meenemen.

Afbeelding
Knappen Pleun :I:
Abel heeft ook zo'n tuig van Podencoworld. Inderdaad zeer tevreden over de kwaliteit en de service. :E:
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

natalie schreef: Knappen Pleun :I:
Abel heeft ook zo'n tuig van Podencoworld. Inderdaad zeer tevreden over de kwaliteit en de service. :E:
Dankje! Dat lijkt me ook handig voor mooie Abel. Helemaal in het begin als alles nog 'nieuw' is en je nog niet zo goed weet hoe je hond op situaties reageert.
Pemba schreef:Mooi gemaakt :ok:
Die van mij hebben ook een dubbele buikband want anders sta ik zelf met het tuig in de hand zonder hond.
Dat komt omdat ze altijd achter me lopen en dan trek je een gewoon tuig zo over de kop heen.
Ze zijn nogal van het snuffelen.
:lol1: Dat klinkt als mijn Flo, die kan eindeloos treuzelen en snuffelen of ze wil ergens niet langslopen omdat ze dan natte of vieze voeten krijgt :mann: Ze heeft op het moment een Anny X tuigje. Ik had het tuigje bij Lazar van runninggirl gezien en het leek me ook wel wat voor Flo. Deze heeft maar 1 band, maar ze krijgt het niet uit omdat de borstband wat meer naar achteren, over het smallere deel van de borst omvang zit (ze kan het niet over het bredere voorste deel heen trekken). Dit type tuigje paste Pleun mijn teckeltje helaas niet. Die glipt toch wel heel makkelijk overal uit, ook uit een halsband.
Wolfsblut schreef:Keurig gemaakt en ziet er goed passend uit. Het overwegen waard want Fleurtje wil niet aan een riempje. Dan gaat ze op haar rug liggen en kijkt me alleen maar kwaad aan. Bruno begint ook al. Die zet gelijk zijn hakken in het zand als Fleurtje achterblijft. En aangezien Fleurtje altijd achter blijft en haar eigen route bepaalt is dat niet echt leuk wandelen. Een tuigjes met handvat zou dan de ideale oplossing zijn.
Misschien kunnen ze er een handvat voor je aanmaken :D Ze lopen toch het allerliefste zonder tuigje vrij rond. Pleun wil bijvoorbeeld ook niet aan een korte riem lopen. Ze is het eerste hondje waarbij ik een flexriem ben gaan gebruiken omdat alleen deze lang genoeg (en niet in de weg zit) is om haar genoeg ruimte te geven om vrolijk mee te lopen.
De teckel van mijn zusje wil nooit zijn tuigje om maar wil wel heel graag mee. Hij gaat dan als een blije gek rondjes rennen zodat je het tuigje niet om kunt doen.
Nanna schreef:Als ik die kop zo bekijk zint ze op wraak :LOL:
:lol1: Dat zou goed kunnen. Volgens mij was ze op het moment van de foto haar koninkrijk aan het overzien en zag ze in de verte iets aankomen wat nog niet haar goedkeuring heeft.
runninggirl schreef:Knappe Pleun! Dat kleurtje staat haar goed. ;)
Bedankt! Je kunt er ook nog een 'sierlint' op laten zetten met mooie kleuren en patronen. Maar dat heb ik maar niet gedaan, daar is het een te stoer hondje voor :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”