Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Meisje van vijf aangevallen door Rottweiler

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sandra&co schreef:Why the fuck wordt er nog gepraat over Leonbergers? Die hebben met dit hele scenario geen zak te maken. Lekker boeiend wie er als eerste die oh zo geweldige MAG-test o.i.d. heeft gedaan.
zo laat je zien dat je slim bent en met je ras bezig........ gepast of niet :Q: :engel:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

S@ndr@ schreef:
Sandra&co schreef:Why the fuck wordt er nog gepraat over Leonbergers? Die hebben met dit hele scenario geen zak te maken. Lekker boeiend wie er als eerste die oh zo geweldige MAG-test o.i.d. heeft gedaan.
zo laat je zien dat je slim bent en met je ras bezig........ gepast of niet :Q: :engel:
Zo komt het wel op me over. Ergerlijk.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Blijkbaar moest deze hond dus geen kinderen en is dat de reden. Dat kan. En hij greep ze ook om die reden blijkbaar.
Schandalig dat dit de tweede keer is geweest. Wat ben je dan een onmens als je die hond weer los laat lopen zeg!
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nou hou op zeg... het drama voor dit meisje, de baas van de hond, de hond zelf en alle betrokkenen.

Verschrikkelijk!
Laatst gewijzigd door Gimmick op 04 jan 2019 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:Blijkbaar moest deze hond dus geen kinderen en is dat de reden. Dat kan. En hij greep ze ook om die reden blijkbaar.
Schandalig dat dit de tweede keer is geweest. Wat ben je dan een onmens als je die hond weer los laat lopen zeg!
Wat ben je dan een onmens om zo’n onbetrouwbare kutjoekel in leven te houden. Die had bij dat eerste kind al een spuit moeten krijgen.
Of je had hem getraind zodat hij luistert en te mannen is en op straat een muilkorf om gedaan. Ik zou mijn hond ook niet doodmaken als hij iets wilde doen wat niet kan. Tenzij ik er niet meer voor kan zorgen of ik incidenten niet kan voorkomen.
Ik zou rustig een pitbull nemen die hondjes dood bijt als ik hem zou willen. Wel staat vast dat dat niet meer kan gebeuren dan.
En Eva was ook echt geen lieverdje. En kinderen waren zeker niet favoriet. Laten we het zo maar zeggen hier. Maar met de juiste training en vaak een muilkorf was het dus een geweldige hond waar niemand last van had.

Ik zou overigens wel mijn hond ingeslapen hebben na het eerste incident als er een kind ernstig verwond is. Je ziet dat normaal gesproken aankomen. Na dat incident zou als ik de hond niet ingeslapen had nooit een tweede incident van die orde plaatsvinden.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:
laeken schreef:Blijkbaar moest deze hond dus geen kinderen en is dat de reden. Dat kan. En hij greep ze ook om die reden blijkbaar.
Wat ben je dan een onmens om zo’n onbetrouwbare kutjoekel in leven te houden. Die had bij dat eerste kind al een spuit moeten krijgen.

Wat zeggen jullie dat netjes, je bent compleet gestoord als je een beetje speelt met de veiligheid van andere mensen door niet in te zien dat je een agressief kreng hebt, en gewoon ook los he :80: :80: een houdverbod meteen de rest van je leven en opdraaien voor alle kosten van het meisje, rot gewoon op :evil: Hier duurde het 8 maanden voor het kreng dood was en gelukkig doordat hij familie van haar te grazen had en geen onschuldige voorbijganger, echt ik krijg gewoon moordneigingen van dit soort berichten.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nanna schreef:
Die had VOOR dat eerste kind al een spuit moeten krijgen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hoe komt die hond zo totaal gestoord?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik weet niet of ik het zou kunnen laten rusten als een baas wèèt dat een hond dit kan doen en hem dan alsnog weer los laat. Ook gek dat het blijkbaar geen enkel gevolg voor de hond heeft gehad ( aanlijn of muilkorfgebod) .
Afbeelding
laeken
Zeer actief

iones schreef:Hoe komt die hond zo totaal gestoord?
Zo geboren? De meeste mensen denken dat honden gemaakt worden door hun baasjes maar ik geloof erg in aangeboren zaken die je hooguit kunt mannen of onder controle kunt krijgen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

billy schreef: Wat zeggen jullie dat netjes, je bent compleet gestoord als je een beetje speelt met de veiligheid van andere mensen door niet in te zien dat je een agressief kreng hebt, en gewoon ook los he :80: :80: een houdverbod meteen de rest van je leven en opdraaien voor alle kosten van het meisje, rot gewoon op :evil:
Ik hoop dat de ouders immateriële schade gaan claimen. Niet dat het voor een gescalpeerde kleuter ooit goedgemaakt kan worden met geld, maar het is in ieder geval een signaal.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef: Jij zegt ze fronsen maar hebben niks in te brengen? Ik weet niet hoe je dat dan ziet maar die honden bepalen alles. Jij hebt niks in te brengen als ze dat niet wensen.
Oh ik onderschat ze niet hoor.
Maar deze honden hebben handlers die ze meer dan goed in de hand hebben. Die missen geen haarbeweging, geen spiertrilling, helemaal niet.
Mijn ras zou het niet zijn trouwens, maar zij zijn er heel goed mee.
En ze komen bij mij om dit te trainen natuurlijk. Showen gaat lastig als je er niet aan kunt komen.
Loopt ook allemaal hoog in de IPO. Daar staat echt prima appèl op. Maar het zijn wel honden die altijd een mening hebben over alles. Dus dat appèl moet ook, te allen tijde.
En dat is duidelijk niet iedereen zich altijd bewust :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Cleva schreef:
Nanna schreef: Maar waarom stort zo'n raar beest zich op een kind van vijf? :denken:
Omdat het een rottweiler ihihiiiis. Dat zeg ik toch?
Nou, exact dit!

Ik ben echt tien keer meer op mijn hoede bij rottweilers dan bij welk ras dan ook. Ze zijn in mijn ogen vaak onbetrouwbaar naar mens én hond. Ik heb een aantal erg slechte ervaringen met rottweilers en nog nooit een écht leuke gezien. Een kennis van mij heeft er twee en zij heeft ze goed onder controle, maar ook die honden zijn rotjoekels als ze ook maar een seconde die mogelijkheid hebben.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Hilde schreef: Ik ben echt tien keer meer op mijn hoede bij rottweilers dan bij welk ras dan ook. Ze zijn in mijn ogen vaak onbetrouwbaar naar mens én hond. Ik heb een aantal erg slechte ervaringen met rottweilers en nog nooit een écht leuke gezien. Een kennis van mij heeft er twee en zij heeft ze goed onder controle, maar ook die honden zijn rotjoekels als ze ook maar een seconde die mogelijkheid hebben.
Toen ik niko in liet slapen was er een jonge rottweiler voor ons. Ik vond hem al naar uit z'n ogen kijken.
De baas zag er geen probleem in, maar ben uit voorzorg met niko klemgezet in de verst mogelijke hoek gaan staan.
Paar minuten later viel hij de dierenarts aan en hij bleef komen. Volgens de baas was het haar schuld :LOL:

Had toch wat geweest, als ik mijn bejaarde hond mét bijtwonden in had moeten laten slapen. Ik had die domme vent wat gedaan.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik snap de reactie's. Maar een rottweiler is voor zijn/haar eigen baas een heerlijke hond. Ik ben zelf opgegroeid met een rottweiler teef. Voor omstanders was ze echt niet altijd even leuk, maar iedereen binnen het gezin werd door haar als breekbare porseleinen poppetjes behandeld. Al je je eigen hond(rottweiler) kent en er van bewust bent dat deze alleen respect heeft voor eigen baas is er wel mee om te gaan.

Overigens kom ik wel liever een teef dan een reu in het wild tegen. En al helemaal als ik met mijn eigen honden loop.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Die reactie's ook weer op Facebook :roll:
Het kind is half gescalpeerd.. komen er reacties als: ik ben vorige week gebeten door een Jack Russel.. komt toch ook niet in het nieuws :gvd:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zijn ze niet gewoon gek/gestoord gefokt? Een collega had er 1 uit een nest van 7. Allemaal afgemaakt wegens agressie naar alles wat bewoog nog voor ze 3 waren. Andere kennis heeft de laatste 2 ook jong afgemaakt wegens bijtincidenten. En dat terwijl ze al 40 jaar rottweilers had dus onbekend met het ras was ze niet.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Frootje schreef:
Cendy schreef:Die reactie's ook weer op Facebook :roll:
Het kind is half gescalpeerd.. komen er reacties als: ik ben vorige week gebeten door een Jack Russel.. komt toch ook niet in het nieuws :gvd:
Ik vraag me af of dat soort mensen enig idee hebben wat voor schade zo'n grote hond aan kan richten. Die kleintjes kunnen best fel bijten en dat is heus niet altijd grappig, maar toch wel even iets heel anders dan een Rottweiler in je hebben hangen. :80:
Nee want eigenlijk willen ze gewoon met hun domme koppen ook in hart van nederland verschijnen.
Roepen hoe erg het allemaal niet is en alle kleine hondjes dood moeten :boos: :piew:

Verschrikkelijk dat volk :MSN:
dagmar88
Zeer actief

Boutje schreef:Ik schrik er toch wel van, al die verhalen over dit ras! Ik kom ze in het wild of op de hondenschool bij ons niet tegen en kende (is jaar of 10 geleden dus zullen wel overleden zijn ondertussen) er maar 2. Een reu en een teef en allebei super lieve rustige honden. Baasje doet opvang voor herplaatsers en ook dit is nooit een probleem geweest.
Blijkbaar zijn die dus niet meer representatief voor hun ras.
Mijn kruising was op het oog ook een hele leuke, vriendelijke hond. Bemoeide zich niet met andere reuen, heel baasgericht en gehoorzaam.
Maar dat was onder strak appel.
In het begin heeft hij me in m'n gezicht gebeten omdat hij geen correctie accepteerde.
Mijn schuld, hij zag me op dat moment nog niet als baas en beet binnen wanneer er druk op werd gezet.
Buiten ging hij alles liever uit de weg, binnen werd het als bedreiging gezien en kon zijn tanden gebruiken hem echt niet donderen.
Andere honden schrikken daar dan van, zeker als ze tot bloedens toe bijten tijdens spel of het afbreken van een knokpartijtje.
Hij niet, hij legde die connectie niet.
Buiten speelde hij gewoon met groepen kinderen met de bal. Allemaal dolle jongetjes die hem kunstjes lieten doen en over hem heen buitelden om de bal als eerst te hebben. Geen enkel probleem.
Binnen moest ik hem in plaats van een correctie dus altijd een uitweg geven bij ongewenst gedrag. Dan rende hij grommend naar z'n plaats en ging daar liggen mokken. Ook prima.
Hij moest overheerst worden, anders ging hij jou overheersen. Z'n hele leven lang is hij blijven drukken en zoeken naar openingen om dat te doen. Ik ben dus zijn hele leven lang de politieagent geweest.
Ik heb er echt een ontzettend fijne hond aan gehad hoor. Maar daar heb ik dus geen zin meer in.
En voor henk en sonja is het simpelweg teveel gevraagd.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik stond op de Holland Cup naast de rottweilers en was ook, negatief, verrast over het gedrag van de honden. Zowel in de ring als daarbuiten. In sommige benches leken wel monsters te zitten, zo ging dat tekeer. Doeken, zeilen over de benches heen zodat ze niets konden zien maar ze bleven tekeer gaan. Ik heb het ook de hele dag met argusogen in de gaten gehouden, bang dat de benches het niet zouden houden. Ik kom nooit Rottweilers tegen en ken ze ook niet, maar mij kwam het heel negatief over.
En verder wat een verschrikkelijk verhaal en arm, arm, meisje :(:
dagmar88
Zeer actief

Ik had vroeger buren waarbij ze door de agressie in huis aan de ketting lagen.
Uitlaten deden ze altijd met zijn tweeën, allebei een lijn aan één hond en dan aan weerskanten van die krokodil lopen.
Ze hebben ze zo wel altijd veilig gehouden :ok:
De hond die ze al jaren hadden moest worden afgemaakt omdat het steeds erger werd. Ze konden niet meer op de bank zitten, dan stond dat ie voor ze aan de ketting te schuimbekken.
Was een drama, die vrouw heeft weken roodgehuild rondgelopen.
Daarvoor dacht ik ook al een keer.
Bij de volgende (derde?) pup van dezelfde fokker was het weer raak.
:oeps: Die had die kutbeesten toch mogen houden.

En ze waren heel lief hoor, die mensen, dol op die beesten. Ik geloof nooit dat ze die honden wat hebben misdaan.
Ze waren ze gewoon niet de baas.
laeken
Zeer actief

Cleva. Je vergeet te vermelden dat wij wakker werden van geschreeuw in Amsterdam en toen door het raam een rottweiler dat oude foxje van de mevrouw met de rollator zagen mollen. Daarna beet de hond zijn baas recht in het gezicht. Toen de Fox doodgeschud was liepen ze bloedend weg.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik herken het hoor dat de meeste inderdaad nogal risky zijn .. toch heb ik er ook een paar gekend die totaal het omgekeerde waren... super en dan ook echt super lief en ik snap dat soms niet het totaal verschil van karakters binnen een ras
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

laeken schreef:
Nanna schreef:Ze mogen er in de rottweilerfok weleens op letten. Ik hoor vaker over mensagressie en je kunt het regelmatig in de krant lezen ook, helaas.
Zou het te maken hebben met die rare koppen die ze er tegenwoordig op fokken?
Mensagressief gedrag is nu net precies waar dit ras op gefokt is. Ik snap de verbazing niet helemaal. De rottweiler is nadat het een herder was ooit daarna puur en alleen nog gefokt als waak en verdedigingshond. Logisch dat mensagressief gedrag diep in dat ras zit.

Ik heb ooit mijn hondjes verdedigd tegen een uitvallende rottweiler vastgehouden door een klein ouder dametje. Toen ik naar voren sprong om voor mijn honden te gaan staan verschoof de hele uitval zich naar mij. Bas is weggerend naar de auto uit angst en die hond was helemaal agressief op de achterpoten tegen mij aan het uitvallen. Ik was doodsbang dat ze hem niet kon houden.

Ik verbaas me dus totaal niet over agressieve rottweilers. Vaak zijn ze prima en onder controle. Vaak zijn ze net zo goed onberekenbaar en veel te waaks en snel geneigd in te grijpen.
Ik ook niet en dan ook niet recent, ik loop al meer dan 30 jaar met een grote boog om dit ras heen en dan hoef ik niet eens met mijn honden of kinderen te lopen. In het asiel zit natuurlijk niet de creme de la creme maar wat zaten daar rotzakken tussen zeg, grijpen en schudden en wat ze in hun bek hadden maakte dan echt niets uit :80:
Laatst gewijzigd door Rataplan op 05 jan 2019 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

laeken schreef:Cleva. Je vergeet te vermelden dat wij wakker werden van geschreeuw in Amsterdam en toen door het raam een rottweiler dat oude foxje van de mevrouw met de rollator zagen mollen. Daarna beet de hond zijn baas recht in het gezicht. Toen de Fox doodgeschud was liepen ze bloedend weg.
Ja dat weet ik nog dat dat op het forum stond, die arme mevrouw met dat hondje :(:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

S@ndr@ schreef:ik herken het hoor dat de meeste inderdaad nogal risky zijn .. toch heb ik er ook een paar gekend die totaal het omgekeerde waren... super en dan ook echt super lief en ik snap dat soms niet het totaal verschil van karakters binnen een ras
In dat geval zou je verwachten dat er op karakter gelecteerd kan worden want er lopen dus wel Rottweilers met een goed karakter rond. Enige ervaring die ik er mee heb was wat Nanna een pikverlenger noemt. Buurman die zichzelf stoer vond had een reu model bijzettafel die agressief reageerde op andere honden. Aanlijnen was er niet bij (waarschijnlijk niet stoer), met gevolg dat reu een keer weg overstak om onze Golden te grijpen. Enige manier om hem los te krijgen was voor zijn baas om zijn strot dicht te knijpen. Dierenartsrekening is wel vergoed, maar als we konden gingen we deze hond ver uit de weg.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Bundy
:LOL: Gezellig.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik ken mensen die al jaren rotties hebben, inmiddels nummer drie en die hebben altijd fijne honden, zijn ook zeer bekwame baasjes.

Maar ik ken ook wat minder geslaagde exemplaren, met daarbij met stip op 1 de Rottweiler reu van een jeugdvriendin van mij.
Die beet zijn bazin tijdens een verjaardag toen ze hem een knuffel gaf haar halve wang eruit.
Was echt afschuwelijk.
Het huis vol visite en haar man, wellicht uit paniek, die met een schaal gebakjes in zijn handen stond propte allemaal gebakjes in zijn mond.
Zo'n bizar gezicht op dat moment :O:

Het zou ook niet het ras van mijn keuze zijn, ik vind ze in eigen roedel ook redelijk vaak onbetrouwbaar.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Cleva schreef:
Dees en Maylo schreef:Ik snap de reactie's. Maar een rottweiler is voor zijn/haar eigen baas een heerlijke hond. Ik ben zelf opgegroeid met een rottweiler teef. Voor omstanders was ze echt niet altijd even leuk, maar iedereen binnen het gezin werd door haar als breekbare porseleinen poppetjes behandeld.

Geweldig. Veel plezier ermee. Wel binnen blijven.
Ik denk dat het feit dat een Rottweiler zijn eigen bazen en gezin als breekbare poppetjes beschouwt juist de veroorzaker van heel wat problemen en bijtincidenten is, in combinatie met de beschermingsdrang die in het ras zit.

Wat een afschuwelijk incident voor de betrokkenen, het gezin om het aangevallen meisje heen en de opa die het heeft moeten aanschouwen allemaal. Dan stort je wereld in 1 klap compleet in...
Hoop dat het slachtoffertje weer helemaal herstelt en er niet door zichtbare littekens haar hele verdere leven aan herinnerd wordt. Geestelijk denk ik niet dat zij noch haar opa dit ooit compleet te boven zal komen, al hoop ik dat ik dat mis heb.

De eigenaren van deze hond, daar heb ik eerlijk gezegd geen goed woord voor over. Al eerder een kind verwond en dan toch nog los laten lopen en het nogmaals laten gebeuren? Dan ben je echt te dom om te poepen hoor, neem me niet kwalijk... :ugh:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik ben ook geen rottweilerfan. Als kind waren het m'n lievelings en later zou ik echt een rottweiler nemen. Nou echt niet dus. Alhoewel Tiba wel een kwart rottweiler is.

Ik ken hele lieve lobbesen, maar ook hele enge. Echt eng. Herders kunnen agressief zijn, pitbulls asociaal, maar veel rottweilers zijn gewoon eng.
Wat Cleva zegt: 14 seconden kroelen en dan opeens een omslag. Ik ken er ook legio voorbeelden van.
-Die in het park die vond dat Tiba niet meer bij mij mocht komen, gewoon blocken en eng doen! Ik ken die hele hond niet!
-Die van de vaste bezoeker op m'n werk. Knuffel knuffel, dan met de voorpoten op schoot en weigeren eraf te gaan.
-Die van een vriendin. Hij had een halsband met een penning, als die penning rinkelde tijden het aaien beet hij.
-Die van een vriendinnetje op de basisschool. Die mocht je niet aankijken, dan ging hij uit z'n dak.

Het zijn rare beesten. Maar hoe kan het dan dat er ook van die heerlijke goedzakken zijn? En niks ertussenin?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”