Al snap ik niet wat aanlijnen nou voor nut heeft als jouw hond wordt aangevallen. Los kunnen ze tenminste nog proberen weg te komen.
Moderator: moderatorteam
Dat hoop ik ook nietvoor je. En ik hoop dat ze wanneer ze dat onverhoopt wel zouden durven, niet tegen een auto aanrennen, want dan is het zwijn niet het enige dat total loss raakt, om over gewonden of erger nog maar te zwijgen.Nanna schreef:Heeze ligt wel aan de andere kant van de snelweg, dus ik hoop maar dat die zwijnen die niet over durven te steken.Neeltje schreef:Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
Uhm...… de loopbrug bij de Hut van Mien Pils?Nanna schreef:Heeze ligt wel aan de andere kant van de snelweg, dus ik hoop maar dat die zwijnen die niet over durven te steken.Neeltje schreef:Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
Ja. Tot ze ze gezellig boterhammen gaan voeren met de kids.LongFields schreef:Ik denk dat het gemiddelde zwijn een hond in directe aanwezigheid van een mens veel minder snel zal aanvallen.
En volgens mij steken ze best snelwegen over hoor, hebben ze al niet ergens een snelweg over gemoeten om op die plek te kunnen komen?Neeltje schreef:Uhm...… de loopbrug bij de Hut van Mien Pils?Nanna schreef:Heeze ligt wel aan de andere kant van de snelweg, dus ik hoop maar dat die zwijnen die niet over durven te steken.Neeltje schreef:Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
Een aangelijnde hond neem je wat makkelijker mee naar een stuk buiten het zichtveld van een zwijn dan een los exemplaar dat zwartwild maar al te graag in de billen wil bijten.Caro schreef:Ja dat aanlijnen snap ik ook niet of komt zo'n zwijn niet snel aanvallen als de hond rustig naast een mens loopt? Heb er geen verstand van, ik zou daar niet gaan wandelen met mijn hond.
[/quote]Crescent schreef: We lopen veel in gebieden met zwijnen en dan gaat mijn hond zonder pardon aan de riem of ik kies ervoor haar niet mee te nemen of gebieden te vermijden. Helaas is zo’n noodlottige ontmoeting is denk ik niet uit te sluiten. Vreselijk voor het baasje en de hond.
Ik wil je niet ongerust maken, maar ik wandel ook op het Rozendaalse Veld en daar zitten ze (ook dit jaar) gewoon weer. Ik loop zoveel mogelijk in het open veld, en ik vermijd de bosrand.Zinodo schreef:Ah, zitten ze dit jaar daarzo. Vorig jaar was het hier een hele drama dus ik ben de hele winter praktisch niet de hei op geweest. Er werden een paar honden ernstig toegetakeld dus dat ging maar niet op de mijne uitproberen... Dit jaar geen enkel spoor van zwijnen.
Tada:Neeltje schreef:Uhm...… de loopbrug bij de Hut van Mien Pils?Nanna schreef:Heeze ligt wel aan de andere kant van de snelweg, dus ik hoop maar dat die zwijnen die niet over durven te steken.Neeltje schreef:Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
Gemiddelde snelheid hond: 28 km/uurSandra&co schreef:Tada:Neeltje schreef:Uhm...… de loopbrug bij de Hut van Mien Pils?Nanna schreef:Heeze ligt wel aan de andere kant van de snelweg, dus ik hoop maar dat die zwijnen die niet over durven te steken.Neeltje schreef:Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
Daar zitten ze dus ook al. Heb ze nog niet gezien en ook geen honden die snel bosjes induiken of wild opsnuffelen, maar ik houd m'n ogen wel extra goed open. En niks aangelijnd. Dat ze maar mooi weg kunnen rennen.
Maar nee joh, dat is sielug!Tara schreef:Met die zachte winters is er op zich vreten zat, maar ze vermeerderen zich daardoor ook als konijnen. Er moet zéker op de veluwe echt afschot gepleegd worden, alleen zijn de toegestane middelen maar zeer beperkt waardoor het dweilen met de kraan open is.Zinodo schreef:
Uiteraard zijn ze er wel, maar niet in de enorme hoeveelheden en met de enorme honger zoals vorig jaar.
Uhhuh, maar als ik ze dan aangelijnd heb, hebben we mazzel als we de 6 km/u aantikkenNeeltje schreef:Gemiddelde snelheid hond: 28 km/uur
Gemiddelde snelheid wild zwijn: 45 km/uur...….
Ik zou ze maar alvast leren boom klimmen.....Sandra&co schreef:Uhhuh, maar als ik ze dan aangelijnd heb, hebben we mazzel als we de 6 km/u aantikkenNeeltje schreef:Gemiddelde snelheid hond: 28 km/uur
Gemiddelde snelheid wild zwijn: 45 km/uur...….Iedere vrouw voor zich dus!