Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwijn valt hond aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Zwijn valt hond aan

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het zal je maar gebeuren :80:
Al snap ik niet wat aanlijnen nou voor nut heeft als jouw hond wordt aangevallen. Los kunnen ze tenminste nog proberen weg te komen.
Perry en Noah

Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Ja dat aanlijnen snap ik ook niet of komt zo'n zwijn niet snel aanvallen als de hond rustig naast een mens loopt? Heb er geen verstand van, ik zou daar niet gaan wandelen met mijn hond.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat het gemiddelde zwijn een hond in directe aanwezigheid van een mens veel minder snel zal aanvallen.
Daarnaast denk ik dat een aangelijnde hond minder snel het wild verstoort en dus een trigger vormt voor een aanval dan een los struinend exemplasr.

Afschuwelijk wat er gebeurd is natuurlijk en arme hond, dit zal niet meer goedkomen lijkt me. Een harde les voor de eigenaar.
Laatst gewijzigd door LongFields op 10 jan 2019 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Een pupkoper van ons woont in Italië en 2 jaar geleden liepen zij en de honden ook gewoon op het pad
Een zwijn had het op pup voorzien en haar andere Duitse herder is ertussen gesprongen

Het was een flink gevecht , zwijn taaide af en de hond lag helemaal open
Heeft nog dagen kritiek gelegen , maar ze is er bovenop
Maar sporten zit er niet meer in, heel jammer want ze liep best wel in de top vd obedience en stond net voor de WK Duitse herders obedience

Dus ook al houd je ze bij , t kan maar zo gebeuren

Maar een verlamde hond had ik toch niet mee verder gegaan hoor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
Neeltje schreef:Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
Heeze ligt wel aan de andere kant van de snelweg, dus ik hoop maar dat die zwijnen die niet over durven te steken.
Dat hoop ik ook nietvoor je. En ik hoop dat ze wanneer ze dat onverhoopt wel zouden durven, niet tegen een auto aanrennen, want dan is het zwijn niet het enige dat total loss raakt, om over gewonden of erger nog maar te zwijgen.
Neeltje

Nanna schreef:
Neeltje schreef:Maar dan zitten ze toch in dat hele gebied tussen Heeze/Leende/Geldrop etc.? Lijkt mij tenminste.
Heeze ligt wel aan de andere kant van de snelweg, dus ik hoop maar dat die zwijnen die niet over durven te steken.
Uhm...… de loopbrug bij de Hut van Mien Pils?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

LongFields schreef:Ik denk dat het gemiddelde zwijn een hond in directe aanwezigheid van een mens veel minder snel zal aanvallen.
Ja. Tot ze ze gezellig boterhammen gaan voeren met de kids.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Neeltje schreef:
Nanna schreef:
En volgens mij steken ze best snelwegen over hoor, hebben ze al niet ergens een snelweg over gemoeten om op die plek te kunnen komen?
Crescent
Zeer actief

Zwijn valt hond aan

Ongelezen bericht door Crescent »

Caro schreef:Ja dat aanlijnen snap ik ook niet of komt zo'n zwijn niet snel aanvallen als de hond rustig naast een mens loopt? Heb er geen verstand van, ik zou daar niet gaan wandelen met mijn hond.
Een aangelijnde hond neem je wat makkelijker mee naar een stuk buiten het zichtveld van een zwijn dan een los exemplaar dat zwartwild maar al te graag in de billen wil bijten.

We lopen veel in gebieden met zwijnen en dan gaat mijn hond zonder pardon aan de riem of ik kies ervoor haar niet mee te nemen of gebieden te vermijden. Helaas is zo’n noodlottige ontmoeting is denk ik niet uit te sluiten. Vreselijk voor het baasje en de hond.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Bij ons in de buurt liepen ze ook net over de grens van Duitsland en ze kwamen helaas overgestoken...... Kreeg bericht van mijn man dat hij er 5 zag lopen en dat de honden er toch heel graag achteraan wilden. Gelukkig mogen ze in Duitsland wel gewoon schieten en volgens mijn man zijn ze afgeschoten. Begreep wel dat hier op de meinweg weer een overschot aan het ontstaan is, hopelijk mogen ze binnenkort een deel afschieten anders krijgen we hier de oostvaarderplassen 2.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Crescent schreef: We lopen veel in gebieden met zwijnen en dan gaat mijn hond zonder pardon aan de riem of ik kies ervoor haar niet mee te nemen of gebieden te vermijden. Helaas is zo’n noodlottige ontmoeting is denk ik niet uit te sluiten. Vreselijk voor het baasje en de hond.
[/quote]

Hier idem dito. De bossen waar ik loop op de Veluwe zijn ook aanlijngebied trouwens en dat is voornamelijk vanwege het vele wild dat er zit. Ik zie daar eigenlijk altijd wel sporen van edelherten en zwijnen, meestal alleen pootafdrukken maar als ik verse woelsporen zie ben ik altijd extra alert. Als er zwijnen in de bujrt verschanst zitten merk ik het direct aan Mojo, die zet gelijk zijn haar overeind als hij zwijnen ruikt. Waar ik loop zie je ze zelden en ken ik ook geen verhalen van incidenten met honden die aangevallen, vanuit Vierhouten en de beboste omgeving daar echter wel, daar is een paar jaar geleden een hond opengereten door een zwijn die vol voor de buikk van die hond ging. De hond kon het, hetzij met moeite en na een zware operatie om de boel weer aan elkaar te naaien, nog wel navertellen.

Met name in de tijd dat er jong spul geboren is moet je extra oppassen want dan kun je ook op een pad net tussen een moederzwijn en haar biggetjes doorlopen zonder dat je er erg in hebt en met een beetje pech word je dan zelf ook aangevallen.
Laatst gewijzigd door LongFields op 10 jan 2019 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Zinodo schreef:Ah, zitten ze dit jaar daarzo. Vorig jaar was het hier een hele drama dus ik ben de hele winter praktisch niet de hei op geweest. Er werden een paar honden ernstig toegetakeld dus dat ging maar niet op de mijne uitproberen... Dit jaar geen enkel spoor van zwijnen.
Ik wil je niet ongerust maken, maar ik wandel ook op het Rozendaalse Veld en daar zitten ze (ook dit jaar) gewoon weer. Ik loop zoveel mogelijk in het open veld, en ik vermijd de bosrand.
Maar inderdaad: ik heb al een tijdje niets meer gehoord over honden die er aangevallen zijn. Die verhalen zijn echt verschrikkelijk :ugh:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Brr dat is echt mijn nachtmerrie :ugh: Ik zou ook geen flauw idee hebben wat te doen. Volgens mij zijn die zwijnen niet echt onder de indruk als je ze probeert weg te jagen en toekijken en wachten tot hij aftaait lijkt me verschrikkelijk :schrik:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Neeltje schreef:
Nanna schreef:
Tada:
Afbeelding

Daar zitten ze dus ook al. Heb ze nog niet gezien en ook geen honden die snel bosjes induiken of wild opsnuffelen, maar ik houd m'n ogen wel extra goed open. En niks aangelijnd. Dat ze maar mooi weg kunnen rennen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dan krijg je weer actievoerders
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ben ik het helemaal mee eens als er maar over blijfen
Afbeelding
Neeltje

Sandra&co schreef:
Neeltje schreef:
Nanna schreef:
Tada:
Afbeelding

Daar zitten ze dus ook al. Heb ze nog niet gezien en ook geen honden die snel bosjes induiken of wild opsnuffelen, maar ik houd m'n ogen wel extra goed open. En niks aangelijnd. Dat ze maar mooi weg kunnen rennen.
Gemiddelde snelheid hond: 28 km/uur
Gemiddelde snelheid wild zwijn: 45 km/uur...….
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:
Zinodo schreef:
Uiteraard zijn ze er wel, maar niet in de enorme hoeveelheden en met de enorme honger zoals vorig jaar.
Met die zachte winters is er op zich vreten zat, maar ze vermeerderen zich daardoor ook als konijnen. Er moet zéker op de veluwe echt afschot gepleegd worden, alleen zijn de toegestane middelen maar zeer beperkt waardoor het dweilen met de kraan open is.
Maar nee joh, dat is sielug!
En dit niet, dit is de natuur zeker :roll:

Denk dat veel mensen zich nog vergissen in hoe brutaal zwijnen zijn. Ook met een aangelijnde hond zou ik me er niet in de buurt wagen. Ik ken verhalen van hele campings die werden vertrapt door zwijnen die hadden bedacht dat ze honger hebben.
Sandra&co

Neeltje schreef:Gemiddelde snelheid hond: 28 km/uur
Uhhuh, maar als ik ze dan aangelijnd heb, hebben we mazzel als we de 6 km/u aantikken :LOL: Iedere vrouw voor zich dus!
Neeltje

Sandra&co schreef:
Neeltje schreef:Gemiddelde snelheid hond: 28 km/uur
Uhhuh, maar als ik ze dan aangelijnd heb, hebben we mazzel als we de 6 km/u aantikken :LOL: Iedere vrouw voor zich dus!
Ik zou ze maar alvast leren boom klimmen.....

Afbeelding
Sandra&co

Druk mee bezig, check m'n onderschrift :mrgreen:
Neeltje

:cheer:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Is al eerder gebeurd, volgens mij in Heeze of Leende. Ze zitten hier voort overal. Ik heb ze nog niet gezien maar ook waar ik loop zie ik soms wat woelsporen.
Kobe moet van mij op het pad blijven en lijkt gelukkig weinig jachtdrift te hebben
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Daar liggen heel wat voetstappen van mij en inmiddels overleden honden. Twintig jaar lang was dat een deel van mijn wandelgebied. Honden altijd los. Toen zaten er nog geen zwijnen.
Ik vermoed dat de vele nieuwe ecoducten de verspreiding bevorderen en zwijnen zijn erg slim en bijna niet te schieten.
In ons huidige wandelgebied in Jabeek zitten ze ook, gelukkig zijn we ze nog niet tegen gekomen.
Zwijnen zijn niet echt mijn favoriete dieren. Al helemaal niet toen ik in het wildpark een grote zwijnenbeer voorbij zag dribbelen met een biggetje in zijn bek waarop hij luidruchtig smakkend aan het kauwen was.
Oké, het is de natuur maar dan een voor mij minder prettig kantje :wink: ze zijn onder elkaar ook niet leuk, de grote dieren bijten de jonkies bij het eten weg.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ondanks de hoeveelheid zwijnen die hier in de omgeving lopen, ben ik er hier nog nooit 1 tegen gekomen gelukkig.
In de Ardennen wel een keer. 2 jonge zwijntjes en ik hoorde moeder zwijn in de bosjes. Lou opgetild en ik heb 't op een rennen gezet, berg op. Adrenaline geeft een hoop kracht en energie kan ik je vertellen :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”