Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Winston19
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Welsh Cardigan Corgi
Aantal honden: 1

Even voorstellen!

Ongelezen bericht door Winston19 »

Even voorstellen, de baas en het vrouwtje van Winston. Wij wonen in Schiedam, baas werkt nog, vrouwtje met pensioen, ruime wandelgelegenheid voor de deur en allebei ervaring met honden in het verleden, dus we waren al een tijd op zoek naar een pup. We zochten een klein ras, maar geen schoothondje. We hebben regelmatig op een Welsh Cardigan Corgi gepast, en dus wilden we er graag een van onszelf.
We hebben enkele keren contact gehad met een erkende fokker, altijd heel goed bevallen maar we vonden de prijs altijd erg hoog. Bovendien kregen we dan te horen: "Ik bepaal welke pup bij u past." en daar kregen we het toch een beetje benauwd van. Via een advertentie op Puppyplaats vonden we een Cardigan pup die ons aansprak. Maar ja, Puppyplaats, broodfokkers, Oostbloktoestanden, ook weer zo iets. Dus eerst maar gebeld en heel veel vragen gesteld, die allemaal heel geduldig en uitgebreid beantwoord werden. Ook de fokker had heel veel vragen voor ons. Dus we hebben een afspraak gemaakt en zijn gaan kijken. Winston zat samen met een andere pup in een ruime en schone kennel met zaagsel op de vloer, was levendig en vrolijk, kwam meteen op ons af en daarna meteen door naar een kennel even verderop waar zijn moeder zat. Vervolgens mochten we de andere drie nestjes bekijken en werd er geen enkele druk op ons gezet om een beslissing te nemen. We mochten Winston meenemen naar het kantoor, waar wij ook met zijn vader kennis maakten. Toen we na een kop koffie even met elkaar wilden overleggen was dat geen enkel probleem. Vervolgens hebben we besloten Winston mee te nemen. Winston had een paspoort met daarin vermeld dat hij twee entingen gehad had, gezondheidscheck was op alle fronten goed, hij was gechipt, dit werd ter plekke aan ons getoond en we kregen informatie mee over hoe wij Winston op onze naam konden registreren. Na betaling, toch nog een fiks bedrag maar zeker niet wat wij voor een stamboomcorgi hadden moeten betalen, gingen we met zijn drieen naar huis. We kregen een onaangebroken zak met goed puppyvoer mee.

Inmiddels zijn we drie maanden verder en is Winston net 5 maanden geworden. Een dikke handvol werk af en toe, maar een en al liefde en vrolijkheid. Zindelijk maken ging heel snel, hij is een tikje afstandelijk en timide naar vreemden, mij vrouw noemt hem een "one man dog" maar hij is heel vriendelijk en vrolijk naar iedereen als hij eenmaal ontdooit is. Eigenwijs als corgi's zijn en heel erg slim.

Het lukt nog niet om een foto te plaatsen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Even voorstellen!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Winston19 schreef:Even voorstellen, de baas en het vrouwtje van Winston. Wij wonen in Schiedam, baas werkt nog, vrouwtje met pensioen, ruime wandelgelegenheid voor de deur en allebei ervaring met honden in het verleden, dus we waren al een tijd op zoek naar een pup. We zochten een klein ras, maar geen schoothondje. We hebben regelmatig op een Welsh Cardigan Corgi gepast, en dus wilden we er graag een van onszelf.
We hebben enkele keren contact gehad met een erkende fokker, altijd heel goed bevallen maar we vonden de prijs altijd erg hoog. Bovendien kregen we dan te horen: "Ik bepaal welke pup bij u past." en daar kregen we het toch een beetje benauwd van. Via een advertentie op Puppyplaats vonden we een Cardigan pup die ons aansprak. Maar ja, Puppyplaats, broodfokkers, Oostbloktoestanden, ook weer zo iets. Dus eerst maar gebeld en heel veel vragen gesteld, die allemaal heel geduldig en uitgebreid beantwoord werden. Ook de fokker had heel veel vragen voor ons. Dus we hebben een afspraak gemaakt en zijn gaan kijken. Winston zat samen met een andere pup in een ruime en schone kennel met zaagsel op de vloer, was levendig en vrolijk, kwam meteen op ons af en daarna meteen door naar een kennel even verderop waar zijn moeder zat. Vervolgens mochten we de andere drie nestjes bekijken en werd er geen enkele druk op ons gezet om een beslissing te nemen. We mochten Winston meenemen naar het kantoor, waar wij ook met zijn vader kennis maakten. Toen we na een kop koffie even met elkaar wilden overleggen was dat geen enkel probleem. Vervolgens hebben we besloten Winston mee te nemen. Winston had een paspoort met daarin vermeld dat hij twee entingen gehad had, gezondheidscheck was op alle fronten goed, hij was gechipt, dit werd ter plekke aan ons getoond en we kregen informatie mee over hoe wij Winston op onze naam konden registreren. Na betaling, toch nog een fiks bedrag maar zeker niet wat wij voor een stamboomcorgi hadden moeten betalen, gingen we met zijn drieen naar huis. We kregen een onaangebroken zak met goed puppyvoer mee.

Inmiddels zijn we drie maanden verder en is Winston net 5 maanden geworden. Een dikke handvol werk af en toe, maar een en al liefde en vrolijkheid. Zindelijk maken ging heel snel, hij is een tikje afstandelijk en timide naar vreemden, mij vrouw noemt hem een "one man dog" maar hij is heel vriendelijk en vrolijk naar iedereen als hij eenmaal ontdooit is. Eigenwijs als corgi's zijn en heel erg slim.

Het lukt nog niet om een foto te plaatsen.
Ik snap het niet helemaal, je wilde geen broodfok? Maar hebt hem gekocht bij iemand waar vier nesten tegelijk lagen, allemaal in kennels en na koffie op het kantoor nam je de pup mee?
Winston19
geregistreerd lid

Je hoeft niet die hele lap tekst te quoten hoor, hij staat er pal boven.
Ik heb op heel objectieve manier geprobeerd te beschrijven hoe ik tot de keuze gekomen ben. Ik heb ook heel objectief beschreven hoe het allemaal is verlopen. Ik heb niets negatiefs gezien of meegemaakt. En ja, er zaten vier nestjes en die man zal er zijn geld wel mee verdienen. Maar ik heb niets gezien waarvoor ik aan de bel zou trekken bij de dierenpolitie.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Winston19 schreef:Je hoeft niet die hele lap tekst te quoten hoor, hij staat er pal boven.
Ik heb op heel objectieve manier geprobeerd te beschrijven hoe ik tot de keuze gekomen ben. Ik heb ook heel objectief beschreven hoe het allemaal is verlopen. Ik heb niets negatiefs gezien of meegemaakt. En ja, er zaten vier nestjes en die man zal er zijn geld wel mee verdienen. Maar ik heb niets gezien waarvoor ik aan de bel zou trekken bij de dierenpolitie.
Voorstelberichten worden vaker gequote omdat dan als iemand de tekst verwijderd het toch leesbaar blijft ;)

Klinkt als gekocht in Lithoijen, bij een groot pension
Dat is toch echt wel broodfok en die fokker is ook op lijsten met broodfokkers te vinden. Fokt overigens ook met stamboom. Ik heb daar in het dorp gewoond en was altijd blij dat de chipper eerst bij mij kwam voor ze daarheen ging
Winston19
geregistreerd lid

Daar was het dus niet.
Overigens begrijp ik alle negatieve emoties die mijn verhaal oproept, maar ik denk dat de plek waar wij onze hond gekocht hebben wel degelijk bonafide is.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Want? Van een hond uit het buitenland weet je wel iets?

Welkom op het forum en... succes :wink:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Winston19
geregistreerd lid

Crescent schreef:Want? Van een hond uit het buitenland weet je wel iets?

Bedankt voor het welkom, je bent de eerste!
Crescent
Zeer actief

Zinodo schreef:

Yep, je weet precies dat het een verrassing wordt. En daar bereid je je op voor, zowel gezondheidstechnisch als qua karakter. Lijkt mij toch wel anders dan 1 corgi kennen en leuk vinden en bij een broodfokker een pup halen die erop lijkt en dat dan ook verwachten. En je houdt alleen maar meer ellende mee in stand overigens.
Ohja. Jagers in het buitenland blijven allerhande honden op elkaar zetten waar wij de afdankers van nemen. Geen hond gecastreerd want de shelters regelen het wel. Verder houden wij niks in stand :engel:
-Nothing but the rain…
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom en ik haal dan geen hond bij een fokschuur, maar ik heb ook mijn twijfels over de eisen die fokkers stellen soms, ik sta er nu bij een ingeschreven en ik heb de tijd, succes op het forum , want het is een leuke binnen komer zo
Winston19
geregistreerd lid

Cleva schreef:Waarom zaten de pups eigenlijk in een andere ren dan de teef?
Was de teef het er niet mee eens dat het haar pups waren?
Zodra de ren openging stoof Winston, na even aan mijn handen gesnuffeld te hebben, naar de ren waar zijn moeder zat. Dat zou hij niet doen als het zijn moeder niet was. Zij reageerde ook heel enthousiast op hem. Nu ga je natuurlijk zeggen: dat doen ze altijd.
Winston19
geregistreerd lid

Zinodo schreef:Welkom en veel plezier op het forum :ok:

Ik pak die popcorn er maar weer even bij :pop:
Tuurlijk is het leuk om minder aan je pup uit te geven en hem na een koffie mee te mogen nemen. Want zo maak je natuurlijk beslissingen waar je 15 jaar lang geen spijt van hebt. Dat is als je geluk hebt dat je hond zo oud wordt :Q: Wat weet je nou eigenlijk over je hond?
Mijn eerste pup kocht ik 34 jaar geleden in een dierenwinkel, dat kon toen nog. Vreselijk veel verdriet gehad toen zes jaar later een zwakbegaafde buurman met medeweten van zijn moeder vergif door het kattenluikje naar binnen gooide en Bas de volgende morgen niet meer te redden was. Daarna via via een hond geadopteerd die twee jaar oud was. Deze is inderdaad vijftien geworden.
Wat ik over mijn hond weet is wat ik zie, wat mijn dierenarts mij verteld heeft, wat ik over het ras gelezen en gezien heb.
Winston19
geregistreerd lid

Zinodo schreef:

Yep, je weet precies dat het een verrassing wordt. En daar bereid je je op voor, zowel gezondheidstechnisch als qua karakter. Lijkt mij toch wel anders dan 1 corgi kennen en leuk vinden en bij een broodfokker een pup halen die erop lijkt en dat dan ook verwachten. En je houdt alleen maar meer ellende mee in stand overigens.
Ik begrijp dat u honden uit het buitenland adopteert. Dat waren wij eerst ook van plan, maar nog liever doneer ik geld aan een goed sterilisatieprogramma aldaar dan dat ik het systeem van ongebreideld fokken en shelters chanteren met dreigementen het nestje te verdrinken en dergelijke in stand.
En inderdaad, wij zijn ook voorbereid op gezondheidsrisico's en wat wij van Cardigan Corgi's gelezen hebben over hun karakter blijkt inderdaad heel erg te kloppen!
Winston19
geregistreerd lid

Kennelijk behoren wij dus tot de outcasts op dit forum, want jij haalt je honden uit het buitenland waardoor je dus niets weet van hun ouders en voorgeschiedenis, of je haalt er een uit een pretnest, ik moet dat nog even opzoeken wat dat dan is. En ik haal mijn hond uit een fokschuur, waarbij wij van tevoren heel duidelijk hebben afgesproken dat als we het niet zouden vertrouwen, we ons op onze hielen om zouden keren en weg zouden gaan. En we hebben heel veel ellendefoto's gezien, waarvan we bij deze fokker niets terugzagen.
Overigens had Winston alle inentingen tegen Parvo gewoon gekregen, daarnaast alle andere. Mijn dierenarts zei dat het entboekje helemaal in orde en op schema was.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Winston19 schreef:Kennelijk behoren wij dus tot de outcasts op dit forum, want jij haalt je honden uit het buitenland waardoor je dus niets weet van hun ouders en voorgeschiedenis, of je haalt er een uit een pretnest, ik moet dat nog even opzoeken wat dat dan is. En ik haal mijn hond uit een fokschuur, waarbij wij van tevoren heel duidelijk hebben afgesproken dat als we het niet zouden vertrouwen, we ons op onze hielen om zouden keren en weg zouden gaan. En we hebben heel veel ellendefoto's gezien, waarvan we bij deze fokker niets terugzagen.
Overigens had Winston alle inentingen tegen Parvo gewoon gekregen, daarnaast alle andere. Mijn dierenarts zei dat het entboekje helemaal in orde en op schema was.
Nee hoor en je bent ook niet de enige met zo'n hartelijk welkom :lol1:

Ik hoop dat het entboekje klopt (een boekje goed invullen zegt niet altijd alles), maar dat kan je prima controleren door te titeren voor je de enting laat geven als je hondje 1 jaar oud is.(of eerder titeren natuurlijk, dat kan ook)
Of het de meest ideale manier van kopen van een hond is?
Niet direct, maar je hebt het zo besloten.

Welkom op het forum :ok:
Men neemt hier geen blad voor de mond en dat kan best aankomen.
Dit is wel een van de beste hondenfora door de verzamelde kennis waar je baat bij kan hebben :D
Laatst gewijzigd door ranetje op 27 mei 2019 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Winston19 schreef:Kennelijk behoren wij dus tot de outcasts op dit forum, want jij haalt je honden uit het buitenland waardoor je dus niets weet van hun ouders en voorgeschiedenis, of je haalt er een uit een pretnest, ik moet dat nog even opzoeken wat dat dan is. En ik haal mijn hond uit een fokschuur, waarbij wij van tevoren heel duidelijk hebben afgesproken dat als we het niet zouden vertrouwen, we ons op onze hielen om zouden keren en weg zouden gaan. En we hebben heel veel ellendefoto's gezien, waarvan we bij deze fokker niets terugzagen.
Die broodfokkers zijn ook niet gek natuurlijk. Die weten inmiddels wel waar mensen op letten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Niet dat ik veel van broodfokkers weet, maar ik denk zo maar dat daar ook wel redelijke tussen zitten. Natuurlijk willen ze er hun brood of beleg mee verdienen, maar dat hoeft toch niet altijd dier-onvriendelijk te zijn.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Crescent
Zeer actief

Cleva schreef:Het hondje is 5 maanden en gaat kennelijk voortreffelijk.

Waarom zou je daar niet op focussen in plaats van een heel verhaal over waar je hem vandaan hebt.
Ik ruik een trol.
Ik had dit eerlijk gezegd ook als eerste reactie :denken: maar was ook niet te beroerd even in te mengen :engel:
-Nothing but the rain…
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Winston19 schreef:Kennelijk behoren wij dus tot de outcasts op dit forum
Welnee. Het is gewoon nogal frappant wat je schrijft over wat je wel/niet wil en wat je uiteindelijk hebt gedaan.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als een hond uit het buitenland adopteren je een outcast maakt dan zijn er hier nogal wat :LOL: .. broodfok is dan wel weer zo`n item
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”