Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stoplichtmodel
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Stoplichtmodel
Haha, ja vast.Nanna schreef:Zo kun je zelf bepalen of je wel of niet mag fokken met je hond. Bij twijfel is het verstandig een dierenarts te raadplegen.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat en ze weten ook dat mensen kwaad worden, je ze kwijt bent als klant en ze een dierenarts uitkiezen die alles wel best vindt.Nanna schreef:Die ziet de kassa al rinkelen met al die operaties in het verschiet, die gooit echt de eigen glazen niet indagmar88 schreef:Haha, ja vast.Nanna schreef:Zo kun je zelf bepalen of je wel of niet mag fokken met je hond. Bij twijfel is het verstandig een dierenarts te raadplegen.
Daarnaast schat ik niet iedereen even hoog in. De dierenarts die de echo heeft gedaan dacht echt dat er pups van chihuahuaformaat uit zouden komen

Dat de moeder de grootte bepaalt snapte ze niet. Er werd een verhaal aangehaald (ik geloof het niet eens) van een sek hussel die door een rottweiler was gedekt en één enorme pup kreeg.
Ja, dat heeft er echt wat mee te maken.
- dagmar88
- Zeer actief
Mensen die dat nodig hebben, geven gas bij rood. Voorlopig geloof ik toch niet dat er consequenties zijn en buiten zicht raak je ze ook wel kwijt aan de liefhebbers van gehandicapte honden.Cleva schreef:Ik heb gewoon liever niet dat mensen die een stoplicht nodig hebben fokken.
Die zijn gewoon te dom en daar is geen kruid tegen gewassen.
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Met welke hoofdvorm van Fikkie mag Jantje wel fokken?
a. appel
b. peer
c. banaan
a. appel
b. peer
c. banaan
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- dagmar88
- Zeer actief
Heb sjaak eens even nagemeten.
Ik heb een oranje hond. 10 cm schedellengte, 4 cm snuit.
En echt geen hond die hem wil omdat het een "fox face" is en geen "bear face". Een misbaksel.
Lijkt me toch wel aardig als ze gaan handhaven

En echt geen hond die hem wil omdat het een "fox face" is en geen "bear face". Een misbaksel.

- Crescent
- Zeer actief
Haha!Célie schreef:D. MeloenCrescent schreef:Met welke hoofdvorm van Fikkie mag Jantje wel fokken?
a. appel
b. peer
c. banaan
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is geen RV of RvB regel, maar wetgeving. Aanpakken met (flinke) boetes kan dan ook gewoonCélie schreef:Die hebben ook niks met de rasverenigingen joh, net wat je zegt zwakzinnig en doen gewoon wat ze willen. Een keizersnee omdat dat fijner is voor de moedertjes, zulk volk.Cleva schreef:Célie schreef:En juist die gaan gewoon door met fokken en zijn ook niet aan te pakken.Cleva schreef:Ik heb gewoon liever niet dat mensen die een stoplicht nodig hebben fokken.
Die zijn gewoon te dom en daar is geen kruid tegen gewassen.
Je hoeft ze niet aan te pakken. Je moet duidelijk maken wat je er van vindt.
Zulke zwakzinnige types moeten zich niet kunnen verstoppen achter de regels van de rasvereniging.
En met aanpakken bedoel ik dat je ze het in hun portemonnee laat voelen dat is vaak dat wat werkt bij dat slag.
- dagmar88
- Zeer actief
De 'bear face" liefhebbers staan op een MRI voor de fok. De vorm van de schedel geeft kans op CM/SM.lor1_1984 schreef:Als ik een geschikte teef had en fokplannen had ik hem zo willen gebruiken hoor.dagmar88 schreef:Heb sjaak eens even nagemeten.Ik heb een oranje hond. 10 cm schedellengte, 4 cm snuit.
Lijkt me toch wel aardig als ze gaan handhaven![]()
Juist liever een keesje met fox face ipv een bear face, die zijn imo veel mooier.
Als ze een heel klein beetje hun werk zouden doen, zouden ze weten dat dat een complexe aandoening is waarin meerdere genen een rol spelen. Twee vrije hondjes kunnen lijders verwekken. DNA testen zijn er nog niet.
Dat is wel zo'n walgelijke aandoening dat ik me niet kan voorstellen dat "mooi" prioriteit heeft.
Bij chihuahua's heb ik exact hetzelfde bezwaar.
- dagmar88
- Zeer actief
Célie schreef: Nederlandse wetgeving, dan hebben ze hem gewoon uit Belgie of Duitsland ofzo, die figuren zijn niet in hun eerste leugentje gestikt hoor.
Ze zullen ze moeten pakken als het nest er ligt. Daar waren we al voorbij toch.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet de pup wel oud genoeg zijn en een chip uit t land van herkomst hebben. Bij Nederlandse chip niet eerst geregistreerd op de fokker is ook dat een overtredingCélie schreef:Nederlandse wetgeving, dan hebben ze hem gewoon uit Belgie of Duitsland ofzo, die figuren zijn niet in hun eerste leugentje gestikt hoor.crutz schreef:
Het is geen RV of RvB regel, maar wetgeving. Aanpakken met (flinke) boetes kan dan ook gewoon
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Of al bij binnenkomst: risico-uiterlijk = meten. Na 3 shows waarop de hond gemeten is (door steeds andere personen) en goed bevonden, en geen enkele keer niet goed bevonden is, is laten zien van het certificaat dat je daarna kunt aanvragen voldoende om niet opnieuw gemeten te hoeven worden. Bij 1 keer twijfel blijft de meting verplicht. En uitsluiting van de kwalificatie U als de hond niet volledig in orde is op de gemeten punten lijkt mij op zich voldoende, waarbij de uitsluiting levenslang geldt als bij twee metingen de boel niet in orde blijkt. Dan kun je er in ieder geval geen kampioen meer van maken en ze komen ook niet in de erering meer. Mee fokken kan op zich nog wel (je moet tenslotte ook niet te veel dieren uitsluiten van de fok vanwege het belang van behoud van diversiteit!), maar je ontmoedigt wel het fokken naar de grens toeNanna schreef:Ja, daar is de mankracht wel voor. En de prioriteit.dagmar88 schreef:Célie schreef: Nederlandse wetgeving, dan hebben ze hem gewoon uit Belgie of Duitsland ofzo, die figuren zijn niet in hun eerste leugentje gestikt hoor.
Ze zullen ze moeten pakken als het nest er ligt. Daar waren we al voorbij toch.![]()
Kom op we weten toch allemaal hoe dat gaat met regulering in de kynologische wereld. Grote woorden en daarna totale radiostilte.
We dronken een glas en deden een plas en alles bleef zoals het was.
Ik geloof het pas als er op hondenshows mensen verschijnen die inderdaad honden nameten en ter plekke de ring uitdonderen.
- dagmar88
- Zeer actief
Dan komt de chipper maar met een meetlat.Célie schreef: Bij de kortsnuiten wordt denk ik meer gefokt met honden die nog nooit een showring hebben gezien, dan met honden die wel op show zijn geweest.
@Nanna, ik geloof ook niet in grootschalige handhaving hoor.
De LID doet nu wel aan huisbezoek wanneer je regelmatig parkietjes verkoopt of de buren een melding hebben gedaan over een nest pups.
Ze zullen vast af en toe advertenties afgaan of op meldingen van kortsnuitfok moeten reageren. Meer dan dat verwacht ik er niet van.
Wat is eigenlijk de hoogte van de boete?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
dagmar88 schreef:Heb sjaak eens even nagemeten.Ik heb een oranje hond. 10 cm schedellengte, 4 cm snuit.
Grappig dat je gewoon meet.
Ik heb je voorbeeld gevolgd.
Habibi schedellengte 8,5 cm, achterhoofd tot stop.
Snuitlengte, stop tot en met dop, 6,5 cm

- dagmar88
- Zeer actief
Dat valt nog mee. Ik zit in een dekreuen groep. Komen regelmatig plaatjes van reuen voorbij, een geteste 75% berner 25% labrador.Nanna schreef:Mensen die dit willen, willen helemaal geen hond.
Die zoeken een accessoire om mee op te vallen en mammagevoeletjes op te projecteren.
Volledig berner qua uiterlijk.
Als ik dat type hond zocht wist ik het wel.
En dan dit. FCI stamboom. Zal wel zo'n russisch postorder ding zijn. Van een mevrouw die graag roept dat dwergkezen met snuit geen dwergkezen zijn en ze vooral zuiver moeten blijven.