Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze is er!!! update p4

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ze is er!!! update p4

Ongelezen bericht door lucie »

… hoop ik dat dit mooie Beauceronmeisje bij ons komt wonen :cheer: :I:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik ben door de voorselectie, en nu komt er nog een keuringscommissie. En dan hebben we eindelijk hopelijk het speelmaatje voor Maverick gevonden :love:
Laatst gewijzigd door lucie op 08 jun 2019 17:43, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: binnenkort...

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hij is knap! Succes met de sollicitatie commissie
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Miezemuis schreef:Hij is knap! Succes met de sollicitatie commissie
zij :mrgreen: maar dankjewel :ok:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

lucie schreef:
Miezemuis schreef:Hij is knap! Succes met de sollicitatie commissie
zij :mrgreen: maar dankjewel :ok:
Hahaha en lezen kan ik ook al niet meer. Maar ter verdediging ik mis een roze handstand :wink:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Leuk, een beukvriendinnetje voor Maverick!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja, helemaal goed! Prachtig hondje, past er mooi bij :D Ik duim dat jullie door de commissie komen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

[quote="Nanna"
Hoe heet ze?[/quote]

Mala, gok ik :lol1:
lucie
Zeer actief

Alfilillo schreef:Leuk, een beukvriendinnetje voor Maverick!
precies, dat is tenminste wel de bedoeling :E:
Sandra&co schreef:Ja, helemaal goed! Prachtig hondje, past er mooi bij :D Ik duim dat jullie door de commissie komen.
dankjewel, ik ben er eerlijk gezegd geen moment bang voor. Ik heb tenslotte al een formulier van 6 (!!!) A4 tjes moeten invullen dus ze zullen wel willen controleren of het echt allemaal waar is :F:
Ik vind het veel spannender hoe de klik tussen de honden zal zijn, want ik heb haar nog niet ontmoet. Maar er is gelukkig wel een soort proeftijd, dat is met zo'n grote diverse roedel wel prettig
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Sandra&co schreef:[quote="Nanna"
Hoe heet ze?
Mala, gok ik :lol1:[/quote]
Inderdaad :mrgreen: , maar ik denk dat ik er Mara oid van ga maken. Ze staat ingeschreven als Margot, en op z'n Frans uitgesproken vind ik dat ook wel mooi.
Grappig genoeg had ik liever gewoon een zwarte gehad dan zo'n arlequin, maar karakter vind ik veel belangrijker. Jonge Beauceronmeisjes (ze is 3) liggen niet voor het oprapen.
Laatst gewijzigd door lucie op 28 mei 2019 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Tamara81 schreef:Wat leuk Lucie! :cheer:

En wat een mooie hond :I: Dat past precies bij jullie :ok:
:flower:
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua

Ongelezen bericht door Perle »

Oh, leuke meid!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
lucie
Zeer actief

Re: binnenkort... alsnog moeilijke keuze! help!!

dat zul je nu altijd zien. Net als mijn queste volbracht lijkt te zijn, word ik gebeld door een stichting waarvan ik de moed al had opgegeven.
Deze stichting haalt Greyhounds van de Ierse renbanen en daar had ik 2 stevige sociale dames gezien die mij wel aanspraken.
Maar ondanks FB, email en een 5 pagina's lang inquisitie formulier niks meer gehoord. Totdat een dame vanmiddag belde met de hoopgevende mededeling dat ze mijn formulier grondig had gelezen en nu een paar vragen had. Nou prima, kom maar op.
Hebt u katten?
Zijn uw honden gesteriliseerd?
Is uw terrein omheind?
enz
:Q: :S: :cry:
Waar had ik in vredesnaam dat formulier voor ingevuld?

Braaf weer geantwoord. Zou ik nu eindelijk de informatie krijgen waar ik op hoopte?
:oohja: :oohja:
Niet dus. Van die 2 windhonden wist ze niets af :roll:
Maar ze had er wel een in de opvang zelf en die begon ze toen ongeveer een uur lang te promoten.

En nu zit ik weer een beetje met mijn initiële dilemma. Een windhond als maatje voor Maverick zou wellicht het leukste en beste zijn. Dit beestje (Tara) heeft ook altijd tussen andere honden geleefd, en speelt graag met ze, wat zeer positief is. Ze is wel getraumatiseerd en timide. Over haar ergste angsten heen na 2 jaar opvang, maar niet heel veel zelfvertrouwen. Ook is ze al 6, wat ik eigenlijk net iets te oud vind, en 30 kg (Maverick is een brute hond van 40). Van de stichting kan en mag ze nooit van de lijn maar ze loopt wel rustig mee.

Van Mala is minder bekend hoe ze in een roedel is, maar die wordt morgen opgevangen in een gezin met honden dus dan geeft dat meer duidelijkheid. Ze zou op zich wel sociaal zijn naar honden, katten en kleine dieren. Op de foto's zie ik een loslopende hond en ze zou heel gehoorzaam zijn. Wel prettig natuurlijk. Verder is ze jonger en zwaarder, en zonder traumatisch verleden.

Het kan zijn dat Tara zich aan Maverick op gaat trekken met zijn onverstoorbare karakter, maar ook dat ie over haar heen walst. Bij Mala bestaat weer het risico dat ze, als herder, meer naar de baas gaat trekken en Maf weer met z'n ziel onder z'n pootjes achterblijft.

Dus wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen? :help:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

lucie schreef:Deze stichting haalt Greyhounds van de Ierse renbanen en daar had ik 2 stevige sociale dames gezien die mij wel aanspraken.
Dit klinkt mij als de beste match. Die hond die ze nu promoot zou ik persoonlijk aan me voorbij laten gaan, maar ik moet zeggen dat ik ook voorlopig aan mijn tax zit met getraumatiseerde honden. Maar ook voor Maf, zet er lekker die leuke stevige windhonddame bij :ok: .

Mala lijkt me een leuke hond hoor en daar zul je vast veel plezier aan hebben maar het is wel een echte herder. Ben je in je zoektocht nog geen enkele leuke windhond/herderkruising tegengekomen? Zal wel niet zo'n veelvoorkomende combi zijn zeker.
lucie
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou de beauceron nemen. Ik heb het niet op twee windhonden omdat die nog weleens de neiging hebben elkaar op te juinen in hun jachtlust.
Een boosje is veel baasgerichter.
tja, de stichting zegt dat ik haar nooit los mag laten… dan heb je dat probleem niet :wink: . Ik ben ook blij dat ik Maverick en Kailen wat dat betreft nu goed onder controle heb. Maar altijd een hond aan de lijn vind ik zelf weer niet prettig.
Daarbij: Maverick rent graag op ons veld voor het huis. Daar heeft ie tenminste een paar hectare om zijn lange poten te strekken en dan komt ie net lekker op stoom. Mijn omheinde erf is +- 3000 m², dat is mooi, maar net niks voor hem. Ik wil natuurlijk 2 racende windhonden zien :cheer: :lol1: op dat grote veld! Maar ja, dat is alleen voor paarden afgezet, en daaromheen ligt bos. Met wild...
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Zamunda schreef:
lucie schreef:Deze stichting haalt Greyhounds van de Ierse renbanen en daar had ik 2 stevige sociale dames gezien die mij wel aanspraken.
Dit klinkt mij als de beste match. Die hond die ze nu promoot zou ik persoonlijk aan me voorbij laten gaan, maar ik moet zeggen dat ik ook voorlopig aan mijn tax zit met getraumatiseerde honden. Maar ook voor Maf, zet er lekker die leuke stevige windhonddame bij :ok: .

Mala lijkt me een leuke hond hoor en daar zul je vast veel plezier aan hebben maar het is wel een echte herder. Ben je in je zoektocht nog geen enkele leuke windhond/herderkruising tegengekomen? Zal wel niet zo'n veelvoorkomende combi zijn zeker.
Dat leek mij ook, maar die honden zitten nog in Ierland en kennen dus ook geen huiselijk leven. Meer weten ze niet echt. Ze zijn wel jong en de een weegt 32 en de ander 34 kg. Dus Dat leek me op zich wel een goed uitgangspunt.

Windhond x herder, nee niet tegenkomen. De windhonden die je hier ziet zijn ook zonder uitzondering op getraumatiseerde Galgo's uit Spanje, of dus de Greys uit GB.

edit: ja de verhalen die ik oa van jou lees, doen mij niet echt verlangen naar een timide angstige hond, al lijkt Tara wel vreselijk lief en benaderbaar
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Mellow schreef:Ik zou Tara niet doen.
Risico dat ze té angstig is en Mav over haar heen walst zou mij te groot zijn.
Tel daarbij op dat ze nooit van de riem mag.
Dan zou ik, nadat ze in die opvang heeft gezeten en ze heel graag met de aanwezige honden wil spelen, voor de beauceron gaan.
Of anders wachten op een van die 2 stevige dames..zien of dat wat is.
:ok: da's ook wel een beetje mijn gevoel…
het enige dat echt in Tara's voordeel spreekt, is dat men haar goed kent en dat ik zeker weet dat ze heel goed met allerlei honden kan.
Overigens zouden de 2 stevige dames ook niet van de lijn mogen… Dat is (begrijpelijk) policy. Niet te controleren natuurlijk, maar net wat Nanna zegt. 2 windhonden (plus jagende herder) zou wel een flink risico zijn
Afbeelding
lucie
Zeer actief

hier is een filmpje van Tara. Het is wel een schatje hoor, ze doet me erg denken aan Lizzy :I:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef:Dat leek mij ook, maar die honden zitten nog in Ierland en kennen dus ook geen huiselijk leven. Meer weten ze niet echt. Ze zijn wel jong en de een weegt 32 en de ander 34 kg. Dus Dat leek me op zich wel een goed uitgangspunt.

Windhond x herder, nee niet tegenkomen. De windhonden die je hier ziet zijn ook zonder uitzondering op getraumatiseerde Galgo's uit Spanje, of dus de Greys uit GB.

edit: ja de verhalen die ik oa van jou lees, doen mij niet echt verlangen naar een timide angstige hond, al lijkt Tara wel vreselijk lief en benaderbaar
Dat is ook wel een flinke gok, maar er zitten er ook al in opvanggezinnen? En heb je ook naar andere stichtingen gekeken daar? Is dit de stichting waar ... vandaan komt? Gut hoe heet die hond ook alweer, oja Archie.

En een hongaar dan? Of zijn die niet stevig genoeg?

Ja Willem is ook vreselijk lief, maar ik zou het je niet aanraden. Zeker als deze hond al twee jaar in het gezin zit en nu nog steeds zoveel issues heeft.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik zou een stichting, die zo lang niets laat horen, links laten liggen. Straks heb je problemen en geven ze ook niet thuis.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Zamunda
Zeer actief

Zamunda schreef:Ja Willem is ook vreselijk lief, maar ik zou het je niet aanraden. Zeker als deze hond al twee jaar in het gezin zit en nu nog steeds zoveel issues heeft.
Ik lees het net nog een keer maar misschien vallen de issues wel heel erg mee en maak ik het groter door mijn gekleurde bril. Hebben ze ook verteld hóe ze in de roedel is? Houdt ze ondanks haar verlegenheid echt van spelen en rennen met andere honden?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mala was eerst, en als je wordt geselecteerd ben je blij. Het lijkt me een hele leuke toevoeging in jouw roedel. Wat ik van ze heb ervaren is dat ze écht wel herder zijn, maar toch net wat anders reageren dan een DH, dat zijn de honden die althans heb meegemaakt, op trainingen en ook buiten in duin.
En hé wat past beter op het platteland in Frankrijk dan een beauceron :wink: :engel:
Zonder gekheid, uit je vorige berichten proefde ik dat een herder type je toch ook trok, zeker als de wat oudere herders straks gaan ontvallen het toch fijn is om een "waakhond" ras rond te hebben lopen, die goed in de roedel past.
En bij de dh's die ik heb gehad, is mijn ervaring wel dat als iets 'eigen' is dat het contact onderling er ook is, in de zin van spelen, af en toe dollen, elkaar respecteren etc.. En Mala is nog een redelijk jong teefje, dus het zal me verbazen als ze niet op gaat rennen en gaat dollen met Maverick als de klik er is.
(en dan heb ik het niet over eigen in mijn geval als in eigen honden, maar honden die bekend waren en waar echt de klik mee was, dan konden ze écht leuk spelen en zich laten overhalen tot spel.)
Mijn advies is dus om voor Mala te gaan, of een soortgelijk type als Mala om een of andere reden niet bij jou wordt geplaatst.
En de naam inderdaad veranderen :mann: want Mala betekend slecht in het Spaans.
lucie
Zeer actief

Zamunda schreef:
lucie schreef:Dat leek mij ook, maar die honden zitten nog in Ierland en kennen dus ook geen huiselijk leven. Meer weten ze niet echt. Ze zijn wel jong en de een weegt 32 en de ander 34 kg. Dus Dat leek me op zich wel een goed uitgangspunt.

Dat is ook wel een flinke gok, maar er zitten er ook al in opvanggezinnen? En heb je ook naar andere stichtingen gekeken daar? Is dit de stichting waar ... vandaan komt? Gut hoe heet die hond ook alweer, oja Archie.

En een hongaar dan? Of zijn die niet stevig genoeg?

Ja Willem is ook vreselijk lief, maar ik zou het je niet aanraden. Zeker als deze hond al twee jaar in het gezin zit en nu nog steeds zoveel issues heeft.
bij die stichting zit er maar één in de opvang. Een Greyhound welteverstaan, Galgo's wel vaker.
Joh, ik heb alle stichtingen in Frankrijk al gehad :lol1: , maar het is vooral Galgo's wat de pot schaft en die vind ik hartstikke mooi en lief hoor, maar met net iets te veel nadelen. En de stichtingen met greyhounds werken allemaal hetzelfde. Ze kunnen er natuurlijk niks aan doen dat ze niets weten over de honden, maar dat maakt het voor mij wel moeilijk.
Hongaren zijn uiterst zeldzaam, en Maverick is uitzonderlijk groot voor zijn ras. Lizzy weegt maar 22 kg…
Ramiek schreef:Ik zou een stichting, die zo lang niets laat horen, links laten liggen. Straks heb je problemen en geven ze ook niet thuis.
haha, dit is juist een goeie, want die laten uberhaupt iets van zich horen... ik zit in Frankrijk, dat is gewoon een ramp wat dat betreft :wink:
De beauceronstichting is wel een positieve uitzondering trouwens. Dit heeft echt goed doorgepakt. Echte herdermensen, misschien zit het 'm daar in :F:
Mellow schreef:
lucie schreef:hier is een filmpje van Tara. Het is wel een schatje hoor, ze doet me erg denken aan Lizzy :I:
Ze doet mij heel zacht aan qua karakter, heel deemoedig.
Momentopname natuurlijk maar das mijn gevoel.
Als die andere windhond dames ook niet los mogen dan schiet het zijn doel al voorbij neem ik aan.
Een race maatje voor Mav.
Dan zou ik heel hard duimen dat Mala het goed doet in dat gezin en met die honden.
Eerlijk gezegt spreekt zij mij ook het meest aan qua foto's.
je zo kwam ze ook op mij over. echt vreselijk lief, wel ideaal voor bij mijn ouwetjes, maar misschien niet stevig genoeg voor Maf.
Zamunda schreef:
Zamunda schreef:Ja Willem is ook vreselijk lief, maar ik zou het je niet aanraden. Zeker als deze hond al twee jaar in het gezin zit en nu nog steeds zoveel issues heeft.
Ik lees het net nog een keer maar misschien vallen de issues wel heel erg mee en maak ik het groter door mijn gekleurde bril. Hebben ze ook verteld hóe ze in de roedel is? Houdt ze ondanks haar verlegenheid echt van spelen en rennen met andere honden?
tja, de dame zei dat ze graag speelt met haar andere windhond maar hoe dat in de praktijk gaat, weet ik natuurlijk niet. Ze is wel opgegroeid tussen de honden. Dus ik kan me voorstellen dat zich beter op haar gemak voelt met honden dan met mensen. Al zei ze wel dat ze wat onderdanig was naar honden toe. Ik weet dus niet of ze een beuker is, maar hoe kom je daar uberhaupt achter als niemand de honden in kwestie kent... Dat is een beetje mijn dilemma.
Jion schreef:Hmmm... op basis van je verhaal vind ik eigenlijk dat je beiden niet moet doen, en op zoek moet naar het perfecte winhonden-maatje voor Maverick. Dat moet toch te vinden zijn?
dat zou mooi zijn, maar ik blijf zitten met het feit dat alle windhonden hier via rescue-stichtingen gaan en je eigenlijk nooit weet wat voor vlees je in de kuip hebt.
Dus ze zal best bestaan, maar hoe kom je erachter :denken:

blondie schreef:Mala was eerst, en als je wordt geselecteerd ben je blij. Het lijkt me een hele leuke toevoeging in jouw roedel. Wat ik van ze heb ervaren is dat ze écht wel herder zijn, maar toch net wat anders reageren dan een DH, dat zijn de honden die althans heb meegemaakt, op trainingen en ook buiten in duin.
En hé wat past beter op het platteland in Frankrijk dan een beauceron :wink: :engel:
Zonder gekheid, uit je vorige berichten proefde ik dat een herder type je toch ook trok, zeker als de wat oudere herders straks gaan ontvallen het toch fijn is om een "waakhond" ras rond te hebben lopen, die goed in de roedel past.
En bij de dh's die ik heb gehad, is mijn ervaring wel dat als iets 'eigen' is dat het contact onderling er ook is, in de zin van spelen, af en toe dollen, elkaar respecteren etc.. En Mala is nog een redelijk jong teefje, dus het zal me verbazen als ze niet op gaat rennen en gaat dollen met Maverick als de klik er is.
(en dan heb ik het niet over eigen in mijn geval als in eigen honden, maar honden die bekend waren en waar echt de klik mee was, dan konden ze écht leuk spelen en zich laten overhalen tot spel.)
Mijn advies is dus om voor Mala te gaan, of een soortgelijk type als Mala om een of andere reden niet bij jou wordt geplaatst.
En de naam inderdaad veranderen :mann: want Mala betekend slecht in het Spaans.
je voelt me wel goed aan denk ik. Gevoelsmatig trek ik idd meer naar herders en de factor oude herders die wegvallen was een belangrijke overweging om nu voor een jonge te gaan. Manlief wil graag een windhond, maar dan moet er dus wel weer een herder bij later :engel:
Als Mala straks bij de opvang zit hoor ik hopelijk mee over haar speelsheid. Kailen speelt op zich ook heel graag maar die wordt een beetje te oud. Mij lijkt ook dat twee jonge honden wel gaan spelen onder de juiste omstandigheden. Ik weet dat je bij herders dan nooit de aandacht moet trekken (al is het maar door een beweging :F: ) en ze laten gaan.

Wat is jouw ervaring qua verschillen Beauceron vs. DH Blondie?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou ook afwachten hoe Mala het doet in de opvang met andere honden, dat lijkt me een heel belangrijke factor voor wat jij zoekt. Ze lijkt me een fantastische hond, maar het is inderdaad even afwachten of ze ook echt een speelmaatje zou worden voor Maverick of weinig met andere honden heeft en meer met mensen.
Zou dat laatste blijken, dan zou ik gewoon rustig verder kijken naar een 'stevige windhondendame' of een kruising herder x windhond.
Tara lijkt me een schatje, maar volgens mij is het niet echt wat je in eerste instantie zoekt. Dan denk ik dat er ergens wel een dame rondloopt die beter in jullie plaatje past.
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef:bij die stichting zit er maar één in de opvang. Een Greyhound welteverstaan, Galgo's wel vaker.
Joh, ik heb alle stichtingen in Frankrijk al gehad :lol1: , maar het is vooral Galgo's wat de pot schaft en die vind ik hartstikke mooi en lief hoor, maar met net iets te veel nadelen. En de stichtingen met greyhounds werken allemaal hetzelfde. Ze kunnen er natuurlijk niks aan doen dat ze niets weten over de honden, maar dat maakt het voor mij wel moeilijk.
Hongaren zijn uiterst zeldzaam, en Maverick is uitzonderlijk groot voor zijn ras. Lizzy weegt maar 22 kg…
Je zat naar stevige Ieren te kijken toch? Ik ging er even vanuit dat je dan ook bij een Ierse stichting gekeken had maar lees nu dat het een Franse was. In dat geval zou ik je aanraden naar Ierse te kijken, Archie van Jules komt uit Ierland en Jules heeft Archie volgens mij zelfs uit een asiel als ik het goed begrepen heb (en hem via een stichting hier gekregen). Niet dat ik dat in jouw geval aan zou raden want je wil graag weten hoe de hond in kwestie het in een roedel doet dus ik zou wel kijken naar een hond in een opvanggezin.

Voor een Hongaar zou ik dan weer naar een Hongaarse stichting kijken, ik denk dat je dan op FB moet zijn en met googel translate :tongue: .

En ja, misschien is Mala toch gewoon die perfecte match hoor.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Mijn gevoel, gebaseerd op wat jij schrijft en filmpje (wel ontzettend lief!) zegt Mala. Tenzij ze weinig met andere honden op heeft.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
lucie
Zeer actief

Zamunda schreef:
lucie schreef:bij die stichting zit er maar één in de opvang. Een Greyhound welteverstaan, Galgo's wel vaker.
Je zat naar stevige Ieren te kijken toch? Ik ging er even vanuit dat je dan ook bij een Ierse stichting gekeken had maar lees nu dat het een Franse was. In dat geval zou ik je aanraden naar Ierse te kijken, Archie van Jules komt uit Ierland en Jules heeft Archie volgens mij zelfs uit een asiel als ik het goed begrepen heb (en hem via een stichting hier gekregen). Niet dat ik dat in jouw geval aan zou raden want je wil graag weten hoe de hond in kwestie het in een roedel doet dus ik zou wel kijken naar een hond in een opvanggezin.

Voor een Hongaar zou ik dan weer naar een Hongaarse stichting kijken, ik denk dat je dan op FB moet zijn en met googel translate :tongue: .

een aantal franse stichtingen werkt samen met één Ierse opvangorganisatie (die ik overigens ook direct heb benaderd, maar zij verwezen weer naar de franse delegaties :roll: ). En die belanden helaas niet eerst in opvanggezinnen zoals veel galgo's.
ff naar Hongarije gaat me wel wat ver hoor, zulke hoge eisen heb ik nou ook weer niet :wink:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Alfilillo schreef:Mijn gevoel, gebaseerd op wat jij schrijft en filmpje (wel ontzettend lief!) zegt Mala. Tenzij ze weinig met andere honden op heeft.
Eindelijk heb ik ook manlief zijn mening kunnen polsen, die wist nog van niets :LOL: . En gelukkig zijn we het eens om nu eerst (wat jij zegt) Mala een kans te geven. Dat wil zeggen, de ervaringen van de opvang af te wachten. Morgen komt er in ieder geval al iemand hier langs op huisbezoek.

Tara gaan we sowieso niet mee verder. t' is een schatje maar helaas echt niet wat we nu zoeken.
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Zamunda schreef:

Archie meldt zich aan voor de functie van racemaatje voor Maverick, maar helaas mag hij niet van mij :mrgreen:
Ik wil je best met hen in contact brengen, en hier in Nederland werken ze met Greyhounds in Nood; http://www.greyhoundsinnood.nl/.
Ze zitten bij PAWS Ierland momenteel ooooovervol met de prachtigste Greys, Lurchers en longdogs.

p.s. van veel honden weten ze het basiskarakter daar prima. Plus recentelijk is er nog iemand geweest van de Nederlandse stichting dus die weet misschien nóg meer.
Van Archie was ook het e.e.a. bekend en dat klopte prima. Nou zegt 1 hond natuurlijk niet zoveel, maar ze zijn er zo bevlogen dat ik het ze zo gun om meer lucht te krijgen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

lucie schreef:
Alfilillo schreef:Mijn gevoel, gebaseerd op wat jij schrijft en filmpje (wel ontzettend lief!) zegt Mala. Tenzij ze weinig met andere honden op heeft.
Eindelijk heb ik ook manlief zijn mening kunnen polsen, die wist nog van niets :LOL: . En gelukkig zijn we het eens om nu eerst (wat jij zegt) Mala een kans te geven. Dat wil zeggen, de ervaringen van de opvang af te wachten. Morgen komt er in ieder geval al iemand hier langs op huisbezoek.

Tara gaan we sowieso niet mee verder. t' is een schatje maar helaas echt niet wat we nu zoeken.
Spannend morgen maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen fiat zullen geven. Ik hoop dat er positieve berichten komen van de opvang zodat Mala snel bij jullie kan zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lucie
Zeer actief

Re: binnenkort... goeie hoop!

Het huisbezoek is net (2 uur lang) geweest. Ik maakte me totaal geen zorgen, maar spannend blijft het altijd natuurlijk. Iedereen kijkt met andere ogen en er kan altijd iets zijn waar ze hun bedenkingen bij hebben.
Maar de letterlijke conclusie was dat ze "niet zouden weten hoe een hond het nog beter kon hebben dan hier" dus dat is duidelijke taal :cheer: . Nog fijner vond ik het dat ze wat meer informatie hadden over Mala. Ze blijkt heel sociaal en speels met andere honden en ze willen echt een speelkameraad voor haar :E:
Verder zou ze heel lief, goed gesocialiseerd en gehoorzaam zijn dus ja, wat wil een mens nog meer? Laat maar komen :jump1:

Eerder op de dag kreeg ik trouwens een nogal merkwaardig telefoontje, waaruit maar weer blijkt hoe mensen verschillend over zaken kunnen denken. Het was iemand anders van de windhondenstichting (dus niet de opvanger van Tara). Dit keer hadden ze mijn verhaal iets beter gelezen en zij waren helemaal niet enthousiast een greyhound bij Maverick te zetten :80: . Zij zijn bang, en hebben de ervaring, dat de ex-renbaan greys een zodanige renfocus hebben, dat ze in het spel de competitie met hem zullen aangaan en dat dat dan resulteert in gevechten. Tja, ik wist even niet wat ik moest zeggen… Als dat de ervaring is zal het wel. Maar het lastige is en blijft dat men op voorhand niets van die honden kunnen zeggen. Ze krijgen een beschrijving van de eigenaar en daarna gaan ze rechtstreeks naar de adoptant. Het kan dus mee- of tegenvallen. Nou ja, dat risico ga ik natuurlijk sowieso niet nemen.

Ik ga dus nu definitief voor Mala :I: . En wordt dat alsnog niets, zie ik wel weer verder
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”