Dat heb ik ook gehad met een teefje dat hier kwam logeren. Na een week was ze loops, een maand vroeger dan verwachtbram en thijs schreef:Heb jij nou een oppasachterwacht voor je oppashond?![]()
![]()

Moderator: moderatorteam
Dat heb ik ook gehad met een teefje dat hier kwam logeren. Na een week was ze loops, een maand vroeger dan verwachtbram en thijs schreef:Heb jij nou een oppasachterwacht voor je oppashond?![]()
![]()
Had ze maar twee Morrissen moeten nemenZamunda schreef:Nee joh, Nomo heeft dat.bram en thijs schreef:Heb jij nou een oppasachterwacht voor je oppashond?![]()
![]()
Ik hoop eigenlijk dat Nomo nog een jaartje wacht met Ayla-kindjesZamunda schreef:Nou...natalie schreef:Oooh, dit gaat weer een héérlijk topic worden![]()
Ik kijk uit naar de updates!
Zaterdag merkte ik aan Raaf al dat hij Ayla lekker vond ruiken. Tja dat kan zijn omdat het een leuke nieuwe teef is in zijn huis maar het kon ook zijn dat ze (heel) binnenkort loops zou gaan worden. Gisteren was het nog een beetje hetzelfde met af en toe een halfslachtige rijpoging maar vandaag raakt hij buiten bij actie toch steeds meer gefocust op rijden dus ik denk dat het de logeerpartij niet gaat duren voor Ayla loops is. Toen Lais een stuk vroeger dan gewoon loops werd dit voorjaar duurde het vanaf dit stadium nog maar een paar dagen.
Dusssss... grote kans dat Ayla binnen vrij afzienbare tijd naar de andere opvang zal gaan. Of er moet veel animo zijn voor Ayla-Ravi kindertjes? Dan zeggen we gewoon nog niks tegen Nomo.
Ja dat is wel handig met intacte honden, vooral als de teef al even geleden loops geweest is.Fotogravinnetje schreef:Dat heb ik ook gehad met een teefje dat hier kwam logeren. Na een week was ze loops, een maand vroeger dan verwachtbram en thijs schreef:Heb jij nou een oppasachterwacht voor je oppashond?![]()
![]()
Dus is ze nog drie dagen later opgehaald door de oppasachterwacht
Haha, Raaf is 65cm denk ik. Maar dat is de kracht van kruisingen hè, die worden vaak groter dan hun ouders. En er zou in Raaf zomaar een vleugje herder kunnen zitten dus dan merk je er niks van dat jij met Fitz even langsgeweest bentKayltje schreef:Nou, pups van Ayla en Ravi lijken me anders top!
Nomo vindt Fitz te groot voor Ayla, hoe hoog is Ravi?
Als dat nou wat overeen komt...Kan ik (Fitz) er mooi een Fitz-pup bij in proppen
![]()
Vind ik wel terug in het nest.
Dat was in dit geval wel handiger geweest ja.bram en thijs schreef:Had ze maar twee Morrissen moeten nemen
We kunnen volgend jaar een herhalingsnest doen natuurlijk, dan kun je mooi zien hoe deze combi uitpaktnatalie schreef:Ik hoop eigenlijk dat Nomo nog een jaartje wacht met Ayla-kindjes![]()
Ja dat is wel echt jammer! En ook jammer dat Ravi niet gewoon wacht met interesse totdat ze dekrijp is maar vóór de loopsheid al begint.natalie schreef:Jammer dat Ayla het zo slecht getimed heeften nu Ravi zijn hoofd op hol brengt. Dat is toch wel even lastig.
Tuurlijk welZamunda schreef:Haha, Raaf is 65cm denk ik. Maar dat is de kracht van kruisingen hè, die worden vaak groter dan hun ouders. En er zou in Raaf zomaar een vleugje herder kunnen zitten dus dan merk je er niks van dat jij met Fitz even langsgeweest bentKayltje schreef:Nou, pups van Ayla en Ravi lijken me anders top!
Nomo vindt Fitz te groot voor Ayla, hoe hoog is Ravi?
Als dat nou wat overeen komt...Kan ik (Fitz) er mooi een Fitz-pup bij in proppen
![]()
Vind ik wel terug in het nest..
Met zandbaarden geen ervaring, maar ik heb hier dan weer een zandkraagranetje schreef:Zandbaarden zijn mij zeer bekend![]()
Wat heb jij voor oplossing gevonden?
Ben heel benieuwd want ik heb daar de afgelopen 30 jaar nog geen oplossing voor weten te vinden![]()
Hopelijk blijft Ayla die keutel intrekken tot ze weer thuis is
En neem voor die zandkwijler een handdoek bij je, zodat je kan vegen voor hij gaat afvegen
Ja. Nou. Misschien dus toch niet! Maf.HillieS schreef:Gezellig dat ze er weer zijn!
En balen van de waarschijnlijke loopsheid.
Ooooh, daar was die tape voor! Ik had het om Ayla's bek gedaan zodat er geen zand meer in de baard blijft hangen, hopen dat ik nog genoeg over heb voor de kuisheidsgordel.nomo schreef:Heb je die rol ducttape niet gevonden in de tas? Daar kun je een prachtige kuisheidsgordel van knutselen! Nog een strookje over Ravi zijn neus en het leed is geleden![]()
Ennuh... geen complete orgies met mijn mooie, kleine meisje hè! Ze is veel te onschuldig voor zulke dingen.
Nou ja, ze houdt haar poten nog maar even bij elkaar en geen loops gedoe!
Ja. Wel hè? Lijkt me wel een leuke combi hoor, de werklust van Ayla gecombineerd met het rustiger karakter van Ravi. Wel allebei clowns dus dat past prima.fenneke schreef:Jaaaaaaaaaa rayla pups![]()
Moet je nog even geduld hebben, een dezer dagen zal het me gaan lukken.ranetje schreef:Zandbaarden zijn mij zeer bekend![]()
Wat heb jij voor oplossing gevonden?
Ben heel benieuwd want ik heb daar de afgelopen 30 jaar nog geen oplossing voor weten te vinden![]()
Ja een stapel handdoeken bij de hand hebben is wel handigranetje schreef:Hopelijk blijft Ayla die keutel intrekken tot ze weer thuis is
En neem voor die zandkwijler een handdoek bij je, zodat je kan vegen voor hij gaat afvegen
Ik kan je niet anders dan gelijk gevenbram en thijs schreef:Het zit zo. Het is je eigen schuld. Je hebt je les niet geleerd en opnieuw ja gezegd en zit je er maar mooi mee![]()
![]()
Ook jou moet ik groot gelijk geven! Ik ben wel hard aan het werk voor een filmpje, is dat ook goed?basil schreef:Ik vind het wel bar weinig foto's hoor tot nu toe
Ja ze hebben het steeds meer naar hun zin, leuk om te zien.DeDiana schreef:Zo te zien genieten Ayla en Morris ook echt van hun vakantie!
Hm, daar is mijn oplossing dan weer minder geschikt voor. Maar toch, ik prefereer een zandkraag boven een zandbaard die in het geval van Ayla meer een modderbaard is want altijd nat. En dan zo lekker tegen je aan komen schurenDeDiana schreef:Met zandbaarden geen ervaring, maar ik heb hier dan weer een zandkraagDat zand wordt ook bij voorkeur in de waterbak gedeponeerd.
Ja dat was echt genieten. Voor het mooie nog net te warm maar aan het einde van een hete dag al een hele opluchting en dan zo lekker rustig door de wei kunnen kachelen met vijf van die mooie grote honden die zich ook zo lekker - door de warmte rustig - vermaken.Dennenappel schreef:Rommelen in de wei... heerlijke foto!
Honden & mensen geluk
Ja hij voelde zich echt niet vrij om te bewegen, hij heeft echt maar een peperkoeken hartje. Gaat nu veel beter gelukkig. Lais gedroeg zich voor haar doen best goed, het hielp dat het erg warm was en ze de logees een paar weken ervoor nog had gezien. Maar ik moest haar wel geregeld terugroepen, corrigeren of af leggen anders had ze zowel Morris als Ayla met graagte ondergeschoffeld.Sterre schreef:Ach wat staat Morris er onwennig bij. Lais gedroeg zich keurig toch? Heerlijke ruimte heb je toch voor de honden. Heel leuk filmpje.
Ik neem toch aan dat jij Ayla even onder handen neemt voor ik haar ophaal.Zamunda schreef: Haha het kind is op dat vlak wel erg onschuldig ja. Ze probeert Raaf te ontlopen op zulke momenten en als ze me ziet komt ze bij mij om hulp vragen. Eén keer dacht ik ipv Raaf te corrigeren Ayla bij me te roepen (ik dacht dan komt ze wat sneller) maar toen ze me hoorde ging ze zitten en hulpeloos wachten tot ik kwam... terwijl Raaf zo'n beetje klaarkwam op haar rug. Misschien moet je haar even wassen volgende week
.
Aaah Ayla is thuisZamunda schreef:Ik heb een compilatiefilmpje gemaakt van de eerste dag, ik vind hem zelf nog best goed gelukt ook. Nadat de rust iets was weergekeerd heb ik eerst Willem erbij gelaten, daarna ook Ravi en pas toen Lais ook rustig(er) was mocht ook zij erbij.
(Klik)
Dat doet Raaf alnomo schreef:Ik neem toch aan dat jij Ayla even onder handen neemt voor ik haar ophaal.![]()
Dank je! Ik vond het ook zo grappig dat het net zo viel met de muziek dat het erbij leek te passen.Heavy schreef:Ziet er goed uit hoor. Behalve het grasmaar dat is overal. Grappig die muziek eronder en jouw geroep lijkt erbij te horen
Als je haar nou schoon afgeleverd had was het een ander verhaal geweest natuurlijk, maar nu?nomo schreef:Ik neem toch aan dat jij Ayla even onder handen neemt voor ik haar ophaal.![]()
Ja ze heeft het helemaal naar haar zin en Morris was de tweede dag al een stuk meer op zijn gemak hoor. Ik zal straks een filmpje posten van hoe hij er zondag al bij liepnomo schreef:Aaah Ayla is thuis![]()
En mijn Morrisje. Het is allemaal toch wat.
Deed. Lais 'zei' het ook trouwens en ook zei zegt dat er nu niets meer aan de hand isbram en thijs schreef:Dat doet Raaf al
Leuk!basil schreef:Heerlijk filmpje
Zit jij nou vanaf je vakantieadres de boel te controleren?nomo schreef:De foto is niet zichtbaarde filmpjes wel
Wat denk jij dan! Na eerdere berichten dat mijn kleine meisje gemolesteerd wordt en Morris buiten in de modder moet slapenbram en thijs schreef:Zit jij nou vanaf je vakantieadres de boel te controleren?nomo schreef:De foto is niet zichtbaarde filmpjes wel
![]()
![]()
Had je ze mee moeten nemennomo schreef:Wat denk jij dan! Na eerdere berichten dat mijn kleine meisje gemolesteerd wordt en Morris buiten in de modder moet slapenbram en thijs schreef:Zit jij nou vanaf je vakantieadres de boel te controleren?nomo schreef:De foto is niet zichtbaarde filmpjes wel
![]()
![]()
moet ik toch een beetje de boel in de gaten houden!