Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smuldier kwaliteit/ icm kleine brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Smuldier kwaliteit/ icm kleine brok?

Ongelezen bericht door Teuntje »

Goed idee, ik snap je uitleg.ga het proberen op die manier.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

k bestel mijn Smuldier bij de Jumbo, die heeft meer soorten dan bijvoorbeeld Deen, en ik wissel het af, Zillion krijgt ongeveer 4 a 500 gram perdag.. en ik moetje heer eerlijk zeggen ik vind het prima voor, ik bel wel altijd voor variatie, dus dat doe ik ook, maar mijn Vorige Cane Corso is er ook groot op geworden en Gigant als het was is toch bijna 10 jaar geworden zonder echt grote problemen( nou behalve dan op het eind, maar ze raken sleets die groters- 10 is een hele leeftijd voor een hond van 72 kilo )
Teuntje
Actief

Afbeelding

Brokjes eten uit antischrok bak. :goeie:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dat noem ik inderdaad niet 'net aan op gewicht'. Dan is Elco tegenwoordig 'net aan op gewicht'. Paar ons zwaarder dan 2 jaar geleden
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Bij mij krijgen ze rollen smuldier compleet afgewisseld met soms brokken er bij of andere merken compleet kvv.
Heb laatst 7 kilo rollen vlees van iemand gekregen omdat haar kieskeurtjes het niet moesten .
Ziggy zat er eerst mee te “pietsen” maar inmiddels vreet ie het ook heel snel weer op.
Smuldier gaat er ook in als koek en ze doen het er prima op.
Alleen Rasta krijgt nu extra voedingssupplementen omdat zijn vit B 12 te laag zat in waarden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Teuntje
Actief

Hij eet nu al een tijdje zijn brokjes vanuit de antischrok bak en hij eet nu alles super goed op. Geef nu geperste brokjes van Prins en meng dat met de celtic connection die ik nog had en hij doet het er qua ontlasting ook super goed op.
Als de celtic connection op is dan blijf ik bij prins icm/afgewisseld met smuldier.

Even een andere vraag: zijn deemoedsplasjes werden een stuk minder. Maar de laatste tijd gebeurt het weer wat vaker en grotere plassen. Ik heb het idee dat dit kan komen doordat hij grotendeels brok eet en daardoor meer drinkt, dus vollere blaas/grotere plas.
Kan dit echt zo zijn? Want in theorie maakt het voor het lijf toch niet uit of hij zn vocht uit zn voeding of uit zn drinkbak haalt zou je denken.....
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Teuntje schreef:
Even een andere vraag: zijn deemoedsplasjes werden een stuk minder. Maar de laatste tijd gebeurt het weer wat vaker en grotere plassen. Ik heb het idee dat dit kan komen doordat hij grotendeels brok eet en daardoor meer drinkt, dus vollere blaas/grotere plas.
Kan dit echt zo zijn? Want in theorie maakt het voor het lijf toch niet uit of hij zn vocht uit zn voeding of uit zn drinkbak haalt zou je denken.....
Mijn jongste teckel doet soms ook een deemoedsplasje maar dat is in de emotie heel even het kraantje open en weer dicht. Als Teun vaker en grotere plassen doet sinds verandering van voer denk ik eerder aan onzindelijkheid dan aan deemoed.
Afbeelding
Teuntje
Actief

hij is hartstikke goed zindelijk. slaapt rustig een nacht van 10 uur door en heeft dan nog geen haast. ook overdag houd hij het prima op.
het gebeurt echt alleen in situaties die hij spannend vind (zowel bij positieve als negatieve spanning)
gelukkig gaat het onderdanige er af en gebeurt het alleen nog bij positieve spanning, blijheid als we de kamer binnenkomen ofzo.
maar nu hij weer wat meer brok eet, en dus ook meer drinkt, lijkt het wel dat het toch weer iets erger wordt met de plasjes. iets vaker achter elkaar/iets grotere plas.
maar zal dat dan door een vollere blaas kunnen komen? doordat hij met brok meer drinkt?
of zou het niet uit moeten maken of hij vocht uit voer of uit water haalt voor zijn blaas?
Teuntje
Actief

zou het helpen he.... even van bovenstaande uitgaand, dat je de brok geweekt voert? op die manier neemt hij het vocht bij de maaltijd op.... net als bijv. bij kvv, maar dat bevat vleesvocht ipv water... is de opname daarvan voor de blaas echt anders?
Teuntje
Actief

zou het helpen he.... even van bovenstaande uitgaand, dat je de brok geweekt voert? op die manier neemt hij het vocht bij de maaltijd op.... net als bijv. bij kvv, maar dat bevat vleesvocht ipv water... is de opname daarvan voor de blaas echt anders?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”