Dat gaat hij niet doen, om de doodsimpele reden dat ik dan 8 weken lang voor z'n deur lig in m'n slaapzak. Ik reed gister ineens in de buurt van Kleve volgens de verkeersborden, dus ik weet nu waar zijn huis ongeveer woont.Galga's schreef:Zo is de Langhaar whippet oftewel Silken windsprite ontstaan. Baasgerichter dan een Whippet, met de bevedering van een Saluki.Boutje schreef:Neem toch gewoon een sheltie. Geen maatproblemen qua dekking (nou ja, een kleinere sheltie moet mss een trapje), zacht karakter en baasgericht, lijkt me perfect met Mira!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mira, een tweede ronde?
Moderator: moderatorteam
Re: Mira
Dat gaat hij niet doen, om de doodsimpele reden dat ik dan 8 weken lang voor z'n deur lig in m'n slaapzak. Ik reed gister ineens in de buurt van Kleve volgens de verkeersborden, dus ik weet nu waar zijn huis ongeveer woont.Galga's schreef:Zo is de Langhaar whippet oftewel Silken windsprite ontstaan. Baasgerichter dan een Whippet, met de bevedering van een Saluki.Boutje schreef:Neem toch gewoon een sheltie. Geen maatproblemen qua dekking (nou ja, een kleinere sheltie moet mss een trapje), zacht karakter en baasgericht, lijkt me perfect met Mira!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh god, ik had nog niet eens stilgestaan bij het bonte...Gimmick schreef:Ik zou gewoon voor een Taxi gaan...![]()
Mira vind m tof, lekker sportief en enthousiast hondje, baasgericht maar niet slaafs, werkt graag maar kan ook prima lekker bankhangen. T naakte is recessief en mooi korte vacht erop.
En bonte hondjes...
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Taxi zijn moeder is zwart/wit met tan aftekening en zijn vader is bont..Zamunda schreef:Oh god, ik had nog niet eens stilgestaan bij het bonte...Gimmick schreef:Ik zou gewoon voor een Taxi gaan...![]()
Mira vind m tof, lekker sportief en enthousiast hondje, baasgericht maar niet slaafs, werkt graag maar kan ook prima lekker bankhangen. T naakte is recessief en mooi korte vacht erop.
En bonte hondjes...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Misschien al genoemd maar een Chinese Naakthond lijkt me ook wel wat om als reu te gebruiken
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Doe inderdaad maar Taxi
Is Raaf echt 17 kilo
Dat had ik helemaal niet verwacht! Tess met haar 56 cm ook 

Agnes-en-Balou schreef:Raaf is evt ook beschikbaar als dekreu, mocht je een pittige working cocker een leuk idee vindenAfhankelijk van wat Mira allemaal draagt zou ik niet alleen zwartjes verwachten (Hij is Kb/ky at/at B/b 50% kans E/E of E/e)
https://www.instagram.com/raaf_the_work ... erspaniel/
Zouden leuke sporthondjes zijn, maar zeker geen beginnershondjes.
Hij is 42/43 cm hoog en 17kg
Is Raaf echt 17 kilo

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zou en "echte" Silken niet wat zijn? Weet niet hoe raszuivergeil ze zijn bij de Silkens of dat ze misschien juist open staan voor kruisingen die evt aangekeurd kunnen worden?Cleva schreef:Silkies zijn enig maar een kruising sheltie ziet er toch anders uit.Galga's schreef:Zo is de Langhaar whippet oftewel Silken windsprite ontstaan. Baasgerichter dan een Whippet, met de bevedering van een Saluki.Boutje schreef:Neem toch gewoon een sheltie. Geen maatproblemen qua dekking (nou ja, een kleinere sheltie moet mss een trapje), zacht karakter en baasgericht, lijkt me perfect met Mira!
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Yep, hij is heel massiefveertje schreef:Doe inderdaad maar Taxi![]()
Agnes-en-Balou schreef:Raaf is evt ook beschikbaar als dekreu, mocht je een pittige working cocker een leuk idee vindenAfhankelijk van wat Mira allemaal draagt zou ik niet alleen zwartjes verwachten (Hij is Kb/ky at/at B/b 50% kans E/E of E/e)
https://www.instagram.com/raaf_the_work ... erspaniel/
Zouden leuke sporthondjes zijn, maar zeker geen beginnershondjes.
Hij is 42/43 cm hoog en 17kg
Is Raaf echt 17 kiloDat had ik helemaal niet verwacht! Tess met haar 56 cm ook

Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
-
- Zeer actief
Ik wacht geduldig mee en ben vooral benieuwd wie je t.z.t. als trotse vader verkiest.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik zou voor taxi gaan. Lijkt me een erg mooie combinatie. 
Oh en dan hopen dat er geen naakte tussen zitten
Ik vind de behaarde versie mooier.
Maar als er wel een paar naakte tussen zitten, dan is daar denk ik altijd zat animo voor.

Oh en dan hopen dat er geen naakte tussen zitten

Maar als er wel een paar naakte tussen zitten, dan is daar denk ik altijd zat animo voor.
-
- Zeer actief
Volgens mij kan dat niet bij dat ras. Moet dat aan twee kanten zitten.Emma schreef:Ik zou voor taxi gaan. Lijkt me een erg mooie combinatie.
Oh en dan hopen dat er geen naakte tussen zittenIk vind de behaarde versie mooier.
Dus zover ik weet is alles sowieso behaard totdat je een van die pups weer op een hairless terrier zet.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt hoor.laeken schreef:Volgens mij kan dat niet bij dat ras. Moet dat aan twee kanten zitten.Emma schreef:Ik zou voor taxi gaan. Lijkt me een erg mooie combinatie.
Oh en dan hopen dat er geen naakte tussen zittenIk vind de behaarde versie mooier.
Dus zover ik weet is alles sowieso behaard totdat je een van die pups weer op een hairless terrier zet.
Alleen de 3 andere erkende naakte rassen hebben een dominant naaktgen. Daar heb je maar 1 naakte ouder nodig voor een naker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Perry! Krijg je mooie atletische leuke honden. En gezien jij geen saaie kleuren wil, zit er merle in Perry 

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
laeken schreef:Bij vizla x whippet krijg je een soort mini ridgebacks. Ik vind het mooi. Maar het is wel een hele erge basishond.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
KnapperdBons schreef:laeken schreef:Bij vizla x whippet krijg je een soort mini ridgebacks. Ik vind het mooi. Maar het is wel een hele erge basishond.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
![]()
![]()
![]()
alleen jammer van die oren

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Voor de zekerheid. Merle kun je niet dragen. Je bent merle en geeft het door of je bent niet merle en hebt niks door te geven wat dat betreftduitse herder schreef:Perry! Krijg je mooie atletische leuke honden. En gezien jij geen saaie kleuren wil, zit er merle in Perry
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Perry is een sable merle toch?Rosita Compagner schreef:Voor de zekerheid. Merle kun je niet dragen. Je bent merle en geeft het door of je bent niet merle en hebt niks door te geven wat dat betreftduitse herder schreef:Perry! Krijg je mooie atletische leuke honden. En gezien jij geen saaie kleuren wil, zit er merle in Perry
-
- Zeer actief
Klopt helemaal!Machie schreef:Perry is een sable merle toch?Rosita Compagner schreef:Voor de zekerheid. Merle kun je niet dragen. Je bent merle en geeft het door of je bent niet merle en hebt niks door te geven wat dat betreftduitse herder schreef:Perry! Krijg je mooie atletische leuke honden. En gezien jij geen saaie kleuren wil, zit er merle in Perry
- dagmar88
- Zeer actief
Wat zit er qua kleuren achter Perry en Mira?Cleva schreef:Ik vind Perry enig!
Dan stel ik me zoiets voor. Maar dan minder wit.
Ik vind het leuk. Jullie?
De meesten worden rood/sable en dan zie je niks. Misschien een stukje blauw oog of spikkeltjes van een masker bij sable.
- dagmar88
- Zeer actief

http://saskiaoud.com/index.php/foto-s?limitstart=0
-
- Zeer actief
Perry zijn moeder is ook een korthaar sable merle met sproetjes en zijn vader is een langhaar choc 3 color (als ik dat goed zeg). Toevallig is het hele nest van Perry merle geworden. 4 sable merle en 3 blue merle 3 color, als je dat laatste zo mag noemen tenminste. Ik ben heel slecht in al die kleuren. Borders ken ik alleen als zwart/wit langhaardagmar88 schreef:Wat zit er qua kleuren achter Perry en Mira?Cleva schreef:Ik vind Perry enig!
Dan stel ik me zoiets voor. Maar dan minder wit.
Ik vind het leuk. Jullie?
De meesten worden rood/sable en dan zie je niks. Misschien een stukje blauw oog of spikkeltjes van een masker bij sable.

-
- Zeer actief
Zijn moederlijn komt uit Wales, die zijn nog echt bij de schapen. Allemaal kortharige borders, ik heb wel paar foto's van die ouders/tantes/ooms. Zijn vader is een stamboomreu uit België, die doet fanatiek aan flyball. Toevallig heeft zijn eigenaresse een kruising whippet x border. Ik meen zelfs met perry zijn tante x whippet reu. Volledig effen zwart hondje met langere haren.Cleva schreef:Hoe zou je dat voor je zien? Wat zijn je voorwaarden?duitse herder schreef:Perry! Krijg je mooie atletische leuke honden. En gezien jij geen saaie kleuren wil, zit er merle in Perry
Kun je iets meer over zijn achtergrond vertellen?
Iets over zijn karakter?
Mira is vooral verschrikkelijk lief.
Ze ondergaat en accepteert gewoon wat haar aangeboden wordt en heeft een aangeboren neiging de boel positief te beschouwen. Dat vind ik zelf het belangrijkst. Gewoon gelukkige hondjes.
Ik vind nijd en angst altijd vreselijk begrijpelijk maar volgens mij zoeken mensen dat niet.
Ze is vandaag mee geweest naar een pakjesavond en behalve het feit dat ze een stuk banketstaaf gepikt heeft is dat heel goed gegaan. Gewoon vanzelf.
Ze heeft met iedereen even contact gemaakt. Onderscheid zelf wel wie daar wel niet zin in heeft en handelt ernaar.
Ze kan gewoon los een piesrondje van 15 meter doen zonder aangelijnd te hoeven worden en daarna gaat ze tussen de visite die een pittige maar vriendschappelijke zwartepietendiscussie voert gewoon slapen.
Het is een ultiem huisdiertje. Ze is er letterlijk voor in de wieg gelegd en ik wil de volgende generatie ook daarvoor in de wieg leggen.
Perry is echt een zacht eitje

-
- Zeer actief
Foto's, gezondheids resultaten, wat je allemaal doet met haar. Wat je zoekt in de toekomstige baasjes.Cleva schreef:Ik ben trouwens een website aan het maken.
Wat moet er op?
Mira in geuren en kleuren natuurlijk. Contactgegevens.
Maar verder?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als het doel een ultiem huisdiertje is zou ik niet kijken naar iets waar djt in zitdagmar88 schreef:Moest denken aan die met de merle jachtterriers. Maar blijkbaar zijn die er niet meer.
http://saskiaoud.com/index.php/foto-s?limitstart=0
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inderdaad niet je adres.Tara schreef:Telefoonnummer is zat, ik zet er ook niet alles op, straks staan er ineens onaangekondigd mensen voor je deur!Cleva schreef:Ik ben trouwens een website aan het maken.
Wat moet er op?
Mira in geuren en kleuren natuurlijk. Contactgegevens.
Maar verder?![]()
Vooral veel foto's en ik zou er daarnaast ook heel duidelijk jouw eigen plan opzetten, waaruit blijkt waarom je welke keuzes maakt.
Verder veel foto’s en je doel, wat voor type hond Mira is en wat je wil fokken.