Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mira, een tweede ronde?
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Mira
Dat is best een goede vraag. Ik zou dat ook niet weten. Ik neem aan kort of kort ruw. Terriers zijn meestal niet langharig hoewel er wel rassen zijn die dat wel zijn.Lothian schreef:Mira is een plaatje.
Wat voor vachtsoorten draagt Taxi onder al zijn naaktheid? Of weet je dat pas wanneer de Embarktest binnen is?
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
- Aantal honden: 2
Die lijkt ook wel weer een beetje op de x Bedlington. Google denkt dat ook blijkbaar, want als ik op foto's zoek van de x miniature poodle, krijg ik beide kruisingen voorgeschoteld.Nanna schreef:Ik zag deze pups te koop staan. Whippet x dwergpoedel.
Krijg je leuke ruwharige hondjes van
Misschien iets voor de volgende keer![]()
Kiek dan
Ik vind vooral Mira steeds leuker worden, eigenlijk! De whippet had ik nooit echt in het vizier, maar dit topic maakt "hebberig". Heerlijke hond, als ik dat zo lees.
Het is voor mij alleen echt nog te vroeg voor een tweede hond. Ik gluur dus met veel plezier mee.
- dagmar88
- Zeer actief
Jawel, als je het snapt. Die hebben dit al 300 keer geoefend, die doen geweldig zoet hun kunstje.Kells schreef:Goh, die hond genoot er ook zichtbaar van.dagmar88 schreef:Oh die is zo leuk![]()
Die hond weet tot op de seconde wat de bedoeling is.
En anders vindt ie het voor een baas waar de liefde afspat even twee minuten niet leuk
Cleva schreef:
Geweldig!
Ik hoop dat de katatonische patiënten aan tafel er op hun manier ook van genoten hebben.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat er hele leuke hondjes van gaan komen 
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De AHT wordt ook redelijk oud, op de amerikaanse groepen is 15 geen uitzondering.Cleva schreef:Nanna schreef:Ik zag deze pups te koop staan. Whippet x dwergpoedel.
Krijg je leuke ruwharige hondjes van
Misschien iets voor de volgende keer![]()
Kiek dan
Hartstikke leuk. Voor nu hoop ik op zoiets maar dan met een dun laagje sierhaar en nog iets racier.
Niet dat het om de vlekjes en de haartjes gaat maar met het karakter en de gezondheid zit het bij voorbaat goed en je moet het ergens over hebben.
Ik las trouwens dat rat terriers (de voorloper van de hairless dus) gemiddeld 16-19 jaar oud worden.
Ik weet niet of dat klopt maar hou er even rekening mee dat het langzitters worden.
In nl zijn nog geen echt oude hondjes. Ik ken er 2 en die zijn nu 13 en 11.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- DezeNaam
- Vaste gebruiker
- DezeNaam
- Vaste gebruiker
Die kruising Greyhound x Collie een paar pagina's terug, prachtige hond vind ik dat! Zowel de bouw, en de kleur vind ik persoonlijk ook mooi meegenomen.
Ik volg verder nog in stilte mee, ben benieuwd naar de pups. Hopelijk komen er in de toekomst nog leuke -weloverwogen- kruisingen. Zeker in de richting Whippet/Greyhound x herder zou ik het wel overwegen. Het is dat ik op dit moment geen eigen hond kan houden, pijnlijk. :')
(Ik ben ook benieuwd naar foto's van de reu? Als ik het goed begrepen heb is er al een reutje gekozen, maar misschien heb ik over de foto's gekeken.)
Ik volg verder nog in stilte mee, ben benieuwd naar de pups. Hopelijk komen er in de toekomst nog leuke -weloverwogen- kruisingen. Zeker in de richting Whippet/Greyhound x herder zou ik het wel overwegen. Het is dat ik op dit moment geen eigen hond kan houden, pijnlijk. :')
(Ik ben ook benieuwd naar foto's van de reu? Als ik het goed begrepen heb is er al een reutje gekozen, maar misschien heb ik over de foto's gekeken.)

-
laeken
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik ken ook nog een shiba-reu.
Krijg je zulke pups.
Heel eerlijk? Echt heel gaaf. Dat lijken van die Aziatische dorpshondjes waarvan ik er ooit in mijn leven een paar van ga importeren. Ik wil dolgraag en keer een twee of drietal pups uit een afgelegen dorp in Borneo of Indonesië of waar dan ook importeren. Ik vind deze pups daar erg veel van weg hebben
-
laeken
- Zeer actief
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
-
laeken
- Zeer actief
Wat dacht je van zeer lief, ontzettend persoonlijk en met een heel bijzonder karakter. Ik vraag me trouwens iets af...mensen zeggen dat als je twee jagende rassen kruist de pups ook zeker gaan jagen. Maar is dat wel zo?Kruimel53 schreef:Stronteigenwijs en voorzien van een stevige jachtdrift?
Een zichtjager x een neusjager kan toch ook juist op beide vlakken halveren?
Stel je neemt een galgo en kruist die met een draagbaar. Krijg je dan niet een gemakkelijker type dan de draadhaar en de galgo zelf? Een hond die veel minder scherp is door de galgo en een hond die minder snel wegrent door de draadhaar?
Ik zou juist het volste vertrouwen hebben in een whippet x Shiba. Veel minder zelfstandig dan de pure oosterling en veel minder op dieren in de verte gericht door de Shiba.
Want dat kan toch ook? Geen optelsom maar juist delen door twee?
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Wat dacht je van zeer lief, ontzettend persoonlijk en met een heel bijzonder karakter. Ik vraag me trouwens iets af...mensen zeggen dat als je twee jagende rassen kruist de pups ook zeker gaan jagen. Maar is dat wel zo?Kruimel53 schreef:Stronteigenwijs en voorzien van een stevige jachtdrift?
Een zichtjager x een neusjager kan toch ook juist op beide vlakken halveren?
Stel je neemt een galgo en kruist die met een draagbaar. Krijg je dan niet een gemakkelijker type dan de draadhaar en de galgo zelf? Een hond die veel minder scherp is door de galgo en een hond die minder snel wegrent door de draadhaar?
Ik zou juist het volste vertrouwen hebben in een whippet x Shiba. Veel minder zelfstandig dan de pure oosterling en veel minder op dieren in de verte gericht door de Shiba.
Want dat kan toch ook? Geen optelsom maar juist delen door twee?
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Een Galgo is niet scherp?laeken schreef:Stel je neemt een galgo en kruist die met een draagbaar. Krijg je dan niet een gemakkelijker type dan de draadhaar en de galgo zelf? Een hond die veel minder scherp is door de galgo en een hond die minder snel wegrent door de draadhaar?Kruimel53 schreef:Stronteigenwijs en voorzien van een stevige jachtdrift?
Oké, je verwacht het misschien niet bij het zien van al die ondersteboven-slapend-op-de-bank foto's, maar op het moment dat ze vermoeden dat ze een prooi zien, slapen ze niet meer hoor. Het was erg spannend vanochtend, met de meisjes lopen in een gebied met krolse katten
Loba is een kruising met een niet-windhond. Er mankeert helemaal niets aan haar jachtinstinct.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Amy is een kruising met van alles, waaronder in ieder geval zichtjager, podenco en terriër en jaagt op alle kenmerkende manieren van deze types en is ook nog een killer.
Het vult elkaar bij haar mooi aan, zeg maar
Een meer allround jachthondje vind je denk ik niet.
Het vult elkaar bij haar mooi aan, zeg maar
-
laeken
- Zeer actief
Ik geloof het allemaal prima. Maar toch blijf ik me het afvragen. Waarom fokken lurchers? Ik dacht om terriër aspecten in een windhond te krijgen. Dus een grijpende en killende snelle hond te maken. Echter een lurcher is wel degelijk minder scherp dan de jachterrier ouder en wel degelijk minder in achtervolging dan de pure sighthound ouder.
De reactie hier was geplaatst onder een Shiba x whippet. Alsof dat een extreem zelfstandig jagerig beest zou worden. Ik betwijfel dat enorm. Ik zie in die miks dus juist een prettige samenloop van twee bijzondere kanten van een hond.
De reactie hier was geplaatst onder een Shiba x whippet. Alsof dat een extreem zelfstandig jagerig beest zou worden. Ik betwijfel dat enorm. Ik zie in die miks dus juist een prettige samenloop van twee bijzondere kanten van een hond.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Je weet natuurlijk niet hoe het gaat uitpakken, het kan denk ik alle kanten op.laeken schreef:Ik geloof het allemaal prima. Maar toch blijf ik me het afvragen. Waarom fokken lurchers? Ik dacht om terriër aspecten in een windhond te krijgen. Dus een grijpende en killende snelle hond te maken. Echter een lurcher is wel degelijk minder scherp dan de jachterrier ouder en wel degelijk minder in achtervolging dan de pure sighthound ouder.
Bij Amy lijkt het elkaar alleen maar te versterken. Natuurlijk legt zij het qua snelheid af tegen een pure whippet, maar de terrier en podenco zorgen weer voor extra fanatisme, vasthoudendheid en initiatief. Helaas is ze meermaals prima in staat gebleken om in haar eentje een konijn te vangen, dus functioneel is ze zeker.
Maar bij Amoz (grotendeels kruising husky x herder) is het juist heel positief uitgepakt. Het baasgerichte van de herder, met de energie en het sociale van de husky, maar zonder enorme jacht-/prooidrift en ook zonder het soms scherpere randje van de herder, niet waaks, etc.
Ik vind het overigens een prachtige kruising met die Shiba, maar ik kan me voorstellen dat het lastig te voorspellen is wat je qua karakter en gedrag kunt verwachten en dat het behalve héél positief ook best lastig uit kan pakken. Als je streven is om gemakkelijke, gezeglijke huis-/gezelschapshondjes te fokken, lijkt het me een gok.
-
Persistence
- Zeer actief
Hou het maar bij kijken dan
Zijn de uitslagen van de tests al binnen eigenlijk?
Zijn de uitslagen van de tests al binnen eigenlijk?
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Jammer, maar begrijpelijk. Bij onze rasvereniging wordt ook afgeraden om nu te laten dekken. Sowieso geldt er geen versoepeling van het VFR, ondanks dat de RvB dat dus wel heeft gedaan bij de rassen waarmee ze een convenant hebben afgesloten omtrent de gezondheidsonderzoeken, dus dat maakt het ook al lastiger. Uitstel hoeft natuurlijk nog geen afstel te betekenen
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
AhCleva schreef:Helaas gaat Mira's nest onder de huidige omstandigheden niet door.
Er is momenteel teveel onduidelijk.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena was net 5 toen haar nest geboren werd, fluitend heeft ze ze eruit geperst in een kleine 2 uur. Zogen ook zonder enig probleem. Ik zou me enorm veel zorgen maken als een hond dat niet meer zou kunnen eigenlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Gelijk heb je, hoor. Que sera, sera.Cleva schreef:georges schreef:AhCleva schreef:Helaas gaat Mira's nest onder de huidige omstandigheden niet door.
Er is momenteel teveel onduidelijk.Jammer, ik keek er wel echt naar uit...
Ja, ik ook. Maar ja, ze is inderdaad nog jong zat. Het kan zijn dat het volgend jaar wel lukt maar dat kan ik momenteel niet inschatten.
Ik ben vooral heel blij dat ze niet al onderweg zijn.
Misschien is ze over drie maanden pas loops en kan het allang allemaal weer maar op dit moment kan het niet. Wat er komt komt er maar als de goden het niet willen dan is het ook goed, hoor.