Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

comfortable muilkorf tegen straatvreten

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

comfortable muilkorf tegen straatvreten

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik ben voor Colin, die van alles pakt wat hij niet mag hebben en daarmee ook heel snel is (hij heeft al eens een maagoperatie gehad omdat hij glas van straat had ingeslikt) op zoek naar een muilkorf die en fijn zit en waar hij niet alsnog doorheen kan eten. Zo'n baskerville valt dus af omdat de gaten daarin te groot zijn en hij denk ik alsnog iets kan opeten. Ik vind het ook belangrijk dat het comfortabel is en hij kan hijgen. Zijn huidige muilkorf is voor rustige wandelingen nog wel goed, maar ik merk nu we langere stukken fietsen/rennen hij last krijgt van schuren.
Heeft iemand tips? Bedankt alvast :)
~Suzanne~
Zeer actief

Re: comfortable muilkorf tegen straatvreten

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vrees dat het 1 het ander uitsluit... als de gaten kleiner worden (en dus vreten tegengaan) dan kan hij onvoldoende hijgen.
Maar wie weet?

Suzanne
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Kun je de muilkorf niet zachter maken met fleece, bijvoorbeeld? De baskervilles vind ik de meest prettige korven, maar ik snap wat je zegt. Glas wordt overigens wel veel lastiger om te eten dan, je zal wel veel meer tijd hebben om in te grijpen. Zachte dingen drukken ze vaak gewoon hun neus in... Wellicht kun je anders kijken naar op maat gemaakt of naar korven die op renbanen worden gebruikt?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

of je moet er een op maat laten maken , glas en zo gaat ook al niet door een gewone muilkorf
ja ze zijn duur, maar naar wens te maken en op maat en als je heel veel draagt is het waarschijnlijk de moeite waard en een operatie is duurder denk ik ( ik heb er ook een voor Zuurtje)
http://www.maulkorb.co.at/?hl=nl
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Je kunt een plastic korfje kopen (8 Euro?) die heeft een extra "gaasje" (die kun j er ook uit halen) zodat de neus niet helemaal voorin de korf komt, dus kan er niet door gegeten worden.
Korfjes zijn in verschillende maten. (Napoli-Italy)
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik heb dezelfde zoektocht gehad afgelopen maanden. Baskerville schuurde waardoor ze wondjes op haar neus kreeg en alle andere waren het ook gewoon net niet.
Ik heb nu deze: https://www.dierapotheker.nl/julius-k9-leder-muilkorf

Zacht materiaal, heel soepel en ze kunnen er toch niks mee eten. Ze probeerde de baskerville ondanks opbouwen en aanleren nog vaak af te doen, deze vind ze helemaal prima.
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan zou je zo`n draadmetalen moeten die maken ze comfi met een zachte neus rug en is makkelijke schoon te maken en te ademen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nicoline
Zeer actief

Bedankt voor de tips :) hij heeft op dit moment idd zo’n draadmetalen met vilt bescherming, maar die schuurt alsnog tijdens het rennen helaas. Daarbij komt ook dat hij een combi heeft van een brede kop én een vrij lange neus, langer dan de gemiddelde pitbull, dus op maat laten maken is misschien wel het beste idee. Weet iemand toevallig of biothane een beetje te doen is met warm weer?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nicoline schreef:Bedankt voor de tips :) hij heeft op dit moment idd zo’n draadmetalen met vilt bescherming, maar die schuurt alsnog tijdens het rennen helaas. Daarbij komt ook dat hij een combi heeft van een brede kop én een vrij lange neus, langer dan de gemiddelde pitbull, dus op maat laten maken is misschien wel het beste idee. Weet iemand toevallig of biothane een beetje te doen is met warm weer?
Vraag het eens aan het baasje van droef en izzy. Die kan vast wat voor je fabrieken.
Nicoline
Zeer actief

Komt ook nog bij dat die metalen korven veranderen in een ware stormram op Colin zn kop, gisteravond ook weer fijn een beuk tegen m’n knieschijf
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

dagmar88 schreef:
Nicoline schreef:Bedankt voor de tips :) hij heeft op dit moment idd zo’n draadmetalen met vilt bescherming, maar die schuurt alsnog tijdens het rennen helaas. Daarbij komt ook dat hij een combi heeft van een brede kop én een vrij lange neus, langer dan de gemiddelde pitbull, dus op maat laten maken is misschien wel het beste idee. Weet iemand toevallig of biothane een beetje te doen is met warm weer?
Vraag het eens aan het baasje van droef en izzy. Die kan vast wat voor je fabrieken.
Ik lees dit topic nu pas. Lijkt me een leuk project om mee aan de slag te gaan, ben er eerder nog niet aan toe gekomen.

@ Nicoline, stuur me maar een pb bij interesse, dan komen we er samen wel uit. :wink:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Neem anders even contact op met Chantal van Veen (via Facebook). Haar honden rennen op de renbaan. Dit zijn een paar van haar honden (als ik het goed heb)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

^^^ dat is precies het type muilkorf wat Colin nu heeft, en die rust toch te zwaar op zn neus waardoor het na lange tijd gaat schuren, voor eventjes zijn ze prima maar niet voor een lange wandeling of fietstocht, ik wil het hardlopen ook weer gaan oppakken :D Daarbij is het ook geen pretje als een hond je met zo’n stormram om komt begroeten, vrienden en familie hebben al blauwe plekken opgelopen :vaag:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”