Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben dus invidia uit Belgie, heb een border collie van 9 weken.
Er wordt hier in huis nogal getwijfeld over het geslacht
Kan je dit zien aan de hand van deze foto ?
Er zijn echt heel veel mensen waar huishonden geen onderdeel zijn van de cultuur, die dat niet weten. Dus ik ga er maar vanuit. Voor en achter was al goed
Bij katten snap ik al nooit hoe je het verschil niet kunt zien, en toch gaat het daar vaak mis met mensen die al tig jaar katten hebben.
Er zijn echt heel veel mensen waar huishonden geen onderdeel zijn van de cultuur, die dat niet weten. Dus ik ga er maar vanuit. Voor en achter was al goed
Ik ben eens gevraagd om bij iemand te komen kijken naar haar nestje om te zeggen welke reutjes of teefjes waren.
En dat moest ik ook echt doen toen ik daar kwam, ik dacht eerst dat ik in de maling werd genomen.
Al denk ik dat eigenlijk nog steeds wel, want ze werkte bij een dierenarts.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
als iets voor jou een a,b,c tje is wil dat nog niet zeggen dat t voor iedereen zo is.
Nou ja. Als je een hond in huis haalt mag ik toch hopen dat je je enigzins in het fenomeen verdiept hebt. Het is geen hogere wiskunde dat een reu een piemel heeft en een teef niet. Lijkt me.
Bij een baby zie je het toch ook meteen? Dat mag ik tenminste hopen.
Lijkt me toch ook dat je weet / verteld wordt door de fokker of je een reu of een teef koopt
Nanna schreef:
Nou ja. Als je een hond in huis haalt mag ik toch hopen dat je je enigzins in het fenomeen verdiept hebt. Het is geen hogere wiskunde dat een reu een piemel heeft en een teef niet. Lijkt me.
nou ik zal je vertellen dat ik het bij een kitten ook niet goed kan onderscheiden..
Nanna schreef:
nou ik zal je vertellen dat ik het bij een kitten ook niet goed kan onderscheiden..
een kitten is wel heel wat anders dan een pup
en een jong kitten of een kitten dat je koopt op een normale leeftijd (12 weken +) is ook een verschil, al is het maar omdat ik dan toch wel van mening ben dat de fokker je er over in hoort te lichten
Nou, ooit op een puppycursus een Boomertje gehad met de naam Max, nadat ze enkele weken later terug kwam van de dierenarts controle/enting, was het ineens een Maxima geworden
Welkom.
Om toegang te krijgen tot het hele forum zal je je bij de groep "vaste gebruikers" moeten aanmelden.
In dit topic staat precies hoe dat moet: viewtopic.php?f=5&t=30911
Bij katten is het echt lastig om te zien omdat katers hun piemeltje heel klein is en naar binnen gehaald. Bij reutjes zie je altijd zo'n trompetje. Het teefje op de foto laat een bobbeltje zien, ik kan me de vergissing voorstellen.
Maar goed, ik dacht ook dat dit een wederopstanding betrof.
Ik vroeg bij aanmeldingen op de hondenschool steeds of het een reu of een teef was.
Meerdere mensen die geen idee hadden waar ik het over had. Dan zakt de moed je al in de schoenen
Ik vroeg bij aanmeldingen op de hondenschool steeds of het een reu of een teef was.
Meerdere mensen die geen idee hadden waar ik het over had. Dan zakt de moed je al in de schoenen
Ik ken inderdaad mensen die structureel over meisje en jongetje praten en je aankijkt nog ze water zien branden als je het over reu en teef hebt
Die snappen het het concept van die woorden niet. Je moet vragen of ze een mannetje of een vrouwtje hebben.
Met een beetje geluk weten ze het trouwens wel, maar dan zul je weer zien dat ze het over 'twee reus' hebben Brenner Sennes
Ja, altijd weer die reus. Of reu's. Drie bleu merle Tjihauhau dekreus met een mooi appel hoofd.
'Is het een meisjeshond of een jongetjeshond?" Je wilt ze de kost niet geven