Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Purina Dog Chow/ Pro Plan / Science Diet
Moderator: moderatorteam
- NUN
- Vaste gebruiker
Purina Dog Chow/ Pro Plan / Science Diet
Hoi mensen,
Wie van jullie hebben ervaring met deze merken? Wat is het verschil tussen Dog Chow en Pro Plan. En wat kosten ze daar in Nederland.
Wie van jullie hebben ervaring met deze merken? Wat is het verschil tussen Dog Chow en Pro Plan. En wat kosten ze daar in Nederland.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voerde altijd Pro Plan. Goed voer, maar best aan de prijs een zak van 3 kilo betaal je in de gewone dierenspeciaalzaak ongeveer 16 euro voor, niet goedkoop dus. Ik kocht het via de breedersverpakking en betaalde dan voor 20 kilo 47 euro.
Ik heb eenmaal een zak dog chow geprobeerd. Niet slecht ze eten het best wel alleen wat een schijt dat ik moest ruimen niet normaal zeg. Stukken goedkoper is het wel, en ik ga niet zeggen dat het niet goed spul is maar wel een goedkoop aftreksel van Pro Plan. Volgens mij kost dog chow iets van 7 euro voor 3 kilo
:E
Ik heb eenmaal een zak dog chow geprobeerd. Niet slecht ze eten het best wel alleen wat een schijt dat ik moest ruimen niet normaal zeg. Stukken goedkoper is het wel, en ik ga niet zeggen dat het niet goed spul is maar wel een goedkoop aftreksel van Pro Plan. Volgens mij kost dog chow iets van 7 euro voor 3 kilo
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Peet2
- Zeer actief
Het is van een amerikaanse (fusie van Nestle en Purina) voedingsgigant.
Die gaan dus in eerste instantie voor het geld en de restjes van hun industrie gaan in de (erg dure) brokken. Vroeger heette het Kiddo, dat is nu de Dog Chow geworden....
Enne, we weten inmiddels hoe deze industrie hun producten test......Ik vind het dus geen "eerlijke" brok. Als je bereid bent een dure brok te voeren, kijk dan eens naar Nutro, Canidae of Farmfood, daar zit in ieder geval geen troep in.
Die gaan dus in eerste instantie voor het geld en de restjes van hun industrie gaan in de (erg dure) brokken. Vroeger heette het Kiddo, dat is nu de Dog Chow geworden....
Enne, we weten inmiddels hoe deze industrie hun producten test......Ik vind het dus geen "eerlijke" brok. Als je bereid bent een dure brok te voeren, kijk dan eens naar Nutro, Canidae of Farmfood, daar zit in ieder geval geen troep in.

- NUN
- Vaste gebruiker
Nutro, Canidae en Farmfood zijn hier niet beschikbaar. Ik woon niet in Nederland. Duur vindt ik ze niet in vergelijking met de prijzen in Nederland. Ik vraag me af waarom de prijzen in Nederland zeo hoog zijn?Peet2 schreef:Het is van een amerikaanse (fusie van Nestle en Purina) voedingsgigant.
- Peet2
- Zeer actief
- NUN
- Vaste gebruiker
- mechelaar_fan
- Zeer actief
ach zo, Nutro, Canidae en Farmfood werken niet voor de winst... en jij werkt ook gratis zeker... we leven in een kapitalistische samenleving, dit geldt voor Nestlé, voor Farmfood en ook voor jou.Peet2 schreef:Het is van een amerikaanse (fusie van Nestle en Purina) voedingsgigant.
Inderdaad Nestlé is niet gefusioneerd met purina, maar heeft purina opgekocht. en een grote multinational heeft een logge, dure kostenstructuur, en dat vertaalt zich in duur voer, maar dit betekent niet dat het niet goed is.
- missquarter
- Vaste gebruiker
Ik twijfel nog tussen Nutro en Farmfood.
Ik had het merk Yarrah ook nog gevonden maar hier heeft volgens mij
bijna niemand ervaring mee hier dus dat durf ik niet aan. Dit is te koop in bv natuurwinkels. Mijn gevoel zegt dat het goed voer is maar wat als je er later achter komt dat dat toch niet zo goed was?
Echt hele grote verschillen zitten er niet in de prijzen.
Ok het is duur maar iedereen een andere mening over bepaalde merken.
Wat is nou de top vijf van voermerken, niet naar prijs gekeken maar naar de beste voedingsstoffen, vitamine en mineralen.......enz.
DAT zou ik nou wel willen weten.
Ik had het merk Yarrah ook nog gevonden maar hier heeft volgens mij
bijna niemand ervaring mee hier dus dat durf ik niet aan. Dit is te koop in bv natuurwinkels. Mijn gevoel zegt dat het goed voer is maar wat als je er later achter komt dat dat toch niet zo goed was?
Echt hele grote verschillen zitten er niet in de prijzen.
Ok het is duur maar iedereen een andere mening over bepaalde merken.
Wat is nou de top vijf van voermerken, niet naar prijs gekeken maar naar de beste voedingsstoffen, vitamine en mineralen.......enz.
DAT zou ik nou wel willen weten.

Groetjes,
Sandra en een poot van onze Grote Zwitser Chevy!
Sandra en een poot van onze Grote Zwitser Chevy!
- memo
- Actief
Dan zou je al die merken moeten laten analyseren door onafhankelijke laboratoria 
Wat Yarrah betreft: het bevat erg weinig vet en veel graan (eerste voedingsstof) en dat wordt door veel mensen toch wel gezien als een tamelijk slechte eiwitbron...op www.barfplaats.nl hebben we er eens over gediscussieerd (gewoon yarrah in zoekfunctie aldaar intikken).

Wat Yarrah betreft: het bevat erg weinig vet en veel graan (eerste voedingsstof) en dat wordt door veel mensen toch wel gezien als een tamelijk slechte eiwitbron...op www.barfplaats.nl hebben we er eens over gediscussieerd (gewoon yarrah in zoekfunctie aldaar intikken).
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

- mechelaar_fan
- Zeer actief
- NUN
- Vaste gebruiker
- memo
- Actief
- NUN
- Vaste gebruiker
Wordt het dan niet te oud voor zo'n kleine hond?Maria schreef:Ik voerde altijd Pro Plan. Goed voer, maar best aan de prijs een zak van 3 kilo betaal je in de gewone dierenspeciaalzaak ongeveer 16 euro voor, niet goedkoop dus. Ik kocht het via de breedersverpakking en betaalde dan voor 20 kilo 47 euro.
Ik moet voor Bob (11kg groot) kleine verpakkingen kopen, zelfs bij 3 kg wil ie het al niet meer aan het eind van de zak

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- carolaleijtens
- Vaste gebruiker
Het is natuurlijk zo dat elke hond verschillend reageert op brokken, versvlees en andere. Die van mij heeft ook eens op dog chow gezeten en die had normale goede ontlasting.
Het merk wat iemand koopt is echt eigen keus, de ene hond en baas neemt genoegen met Bonzo en Pedrigree, de andere neemt hier geen genoegen mee en neemt Proplan of andere. Ik kan niet tegen spaghetti en mijn vriend wel dit is hetzelfde als bij honden. Dus ik denk niet dat alle honden vieze stro poep hebben van Dog Chow.
Het merk wat iemand koopt is echt eigen keus, de ene hond en baas neemt genoegen met Bonzo en Pedrigree, de andere neemt hier geen genoegen mee en neemt Proplan of andere. Ik kan niet tegen spaghetti en mijn vriend wel dit is hetzelfde als bij honden. Dus ik denk niet dat alle honden vieze stro poep hebben van Dog Chow.
-
- Actief
- Contacteer:
Kan zeggen dat ik erg te spreken ben over Pro-plan en dan vooral de zalm variant. Idd behoorlijk prijzig maar na lang tobben met Macho een brok gevonden waar hij het naast zijn BARF-maaltjes goed op doet, weing ontlasting en ook moeilijke eter Misty blijft het graag eten.
BTW Misschien maakt deze site je iets wijzer over de daar aanwezige andere merken
http://www.doberdogs.com/menu.html
BTW Misschien maakt deze site je iets wijzer over de daar aanwezige andere merken

http://www.doberdogs.com/menu.html
Groetjes Nanouk