Zou dat wel zo zijn is dat jouw probleem waarbij je maatregelen moet treffen om ongelukken te voorkomen.
Dit hondje kwam ooit met een grote mond op Rio af , hij paste er bijna in

Moderator: moderatorteam
Het stopt natuurlijk ook wel ergens. Mijne loopt aangelijnd, gekorft en met TT om. In aanlijngebied.
Verantwoordelijkheid gaat twee kanten uit , zo'n klein bijtertje zou ik ook bij me houden.maart schreef: ↑21 apr 2021 07:16Het stopt natuurlijk ook wel ergens. Mijne loopt aangelijnd, gekorft en met TT om. In aanlijngebied.
Voor mij houdt mijn verantwoordelijkheid daar ook wel op. Toen er een tijd geleden een hussel kwam afgelopen om even te komen schelden, heb ik die over een omheining een tuin ingeflikkerd. Kon die mens gaan aanbellen om zijn hond terug te krijgen.
Nou, uitgescholden dat ik werd, dat dat absoluut not done isIk neem mijn verantwoordelijkheid, maar alsnog ben je blijkbaar altijd de dader
Soit, ik voel me in zo'n situatie dus absoluut niet als dader, het moet wel van beide kanten komen en niet steeds maar de kleintjes in een slachtofferrol zetten.
laeken schreef:
De pitbull doet dit omdat hij de chihuahua wil mollen. De omstandigheden zijn overduidelijk. De eigenaar was ook prima op de hoogte van dit gedrag want een lief poezelig hondje dat je kan houden muilkorf je niet. De omstandigheden waren dus pitbull ziet prooitje en dat zette hem er toe aan zo hevig te worden dat hij los kon rukken, de muilkorf kapot kon krijgen en vervolgens werk kon maken van de omstandigheden.....
En was stokoudgonnie schreef: ↑21 apr 2021 09:13 https://www.ad.nl/rotterdam/chihuahua-m ... CygF-7DJv4
Het hondje lag dus te slapen.
Echt hè. En de reacties weer op Facebook.Tineke schreef: ↑21 apr 2021 09:21En was stokoudgonnie schreef: ↑21 apr 2021 09:13 https://www.ad.nl/rotterdam/chihuahua-m ... CygF-7DJv4
Het hondje lag dus te slapen.Ja echt heel bedreigend
![]()
gonnie schreef: ↑21 apr 2021 09:13 https://www.ad.nl/rotterdam/chihuahua-m ... CygF-7DJv4
Zeker zielig. Echt eng om zoiets te moeten zien.Sterre schreef: ↑21 apr 2021 09:34gonnie schreef: ↑21 apr 2021 09:13 https://www.ad.nl/rotterdam/chihuahua-m ... CygF-7DJv4
Oh bah hondje was 15 jaar. Wat ontzettend zielig voor baas en hondje.
Een chi is nu eenmaal wel vele malen sneller stuk dan een labrador. Het valt me op dat vaak de dwerg rassen snel dood gebeten worden. Alleen al daarom zou ik nooit een extreem klein ras zoals een chi willen. Die zijn mij echt veel te kwetsbaarNanna schreef: ↑20 apr 2021 16:44 Daarnet kwam er een soort van teacup Yorkie langslopen in het bos. Hij vond mijn drie dames wat veel dus kefte even.
En let op: ze hebben hem niet doodgemaakt.
Sterker nog, zelfs geen haar gekrenkt.
We kunnen dus wel gaan lopen doen alsof die kleine hondjes het over zichzelf afroepen maar zo werkt dat niet. Je houdt gewoon je agressor maar vast. Of je koopt zelf ook een sociale hond, dan heb je die problemen niet.
Als ik daar mijn raskeuze op aan moet passen wil ik of niet in die omgeving wonen, of geen hond meer. Sowieso vind ik veel dwerghondjes te klein, wat mij betreft is drie kilo de absolute ondergrens. Daar onder wordt het alleen maar kneuziger.duitse herder schreef: ↑21 apr 2021 09:52 Een chi is nu eenmaal wel vele malen sneller stuk dan een labrador. Het valt me op dat vaak de dwerg rassen snel dood gebeten worden. Alleen al daarom zou ik nooit een extreem klein ras zoals een chi willen. Die zijn mij echt veel te kwetsbaar
Echt hè. En het hondje sliep dus het kefte helemaal niet. De eigenaar zat op een kleedje met zijn hondjes.Doyaquba schreef: ↑21 apr 2021 10:49 Wat erg!![]()
Belachelijke reacties ook, dat het hondje het over zich zou hebben afgeroepen door keffen.
Lopen hier heel veel keffers rond, zeker als ze ons zienmaar die van mij trekken zich daar niets van aan...een loerende of fixerende hond, ja dan moet ik even alles op alles zetten om ze erbij te houden, maar keffers zijn totaal niet interessant
![]()
Gelukkig maar, want de baasjes ervan zijn vaak wel bang voor die 'groten'
Dat weet ik. En ook de hond van Maart was een grote hond. Maar laten we eerlijk zijn, een verkeerde correctie en een chi is stuk. Noah heeft eens een teckel te pakken gehad, die was nogal beurs (wel heel). Had ze een husky te pakken gehad, had je een paar haren gemist en verder niks. Groot vs Klein is gewoon al een vreselijk groot contrast. Eigenlijk vind ik het een godswonder dat het zo vaak wel goed gaat, al die verschillende rassen en formaten.Nanna schreef: ↑21 apr 2021 11:00Hier op het forum is iemand waarvan ik de naam niet zal noemen omdat het Thom is, en daarvan is de Rottweiler doodgebeten door zo’n kutvechtjoekel.duitse herder schreef: ↑21 apr 2021 09:52
Een chi is nu eenmaal wel vele malen sneller stuk dan een labrador. Het valt me op dat vaak de dwerg rassen snel dood gebeten worden. Alleen al daarom zou ik nooit een extreem klein ras zoals een chi willen. Die zijn mij echt veel te kwetsbaar
Het zegt dus niks. Die honden ‘vechten’ niet eens. Ze gaan puur voor de kill. Ik vind dat dat gewoon niet kan, temeer daar ze meestal bij geretardeerden met broekissues zitten. Een normaal mens wil zo’n kuthond niet.
Echt, gewoon opruimen en klaar ermee.
Als het even kan loop ik een rondje om, ik wil geen confrontaties. Ik heb geen zin in uitproberen of het wel of niet kan. Zeker niet als je met 2 of 3 grote honden loopt. Inderdaad geen zin in.
Gelukkig ben ik er zelf ook nog. Laatst liep er een opgefokte pitbull los in het bos met een stel aso dat non stop op hun telefoon keek. Ik had de pepperspray al in de hand en had ook al een dikke stok op het oog die ik recht zijn bek in geramd had als hij mijn honden had aangevallen. Niet dat ik dat wil hoor. Want ik hou van honden. Maar ik heb nu twee kleine honden en die laat ik wel gewoon uit. Ze doen niks. Rennen naar niemand toe en dus laat ik ze absoluut niks aandoen. In mijn geval kan je beter een klein hondje hebben want je hond en jij zelf komt er niet mee weg als je hond mijn hondjes om niks grijpt. Ik accepteer het niet en ik ga ver om ze te beschermen. Ik neem als er ooit een ernstig incident is de hond ook mee. Niemand loopt weg en ontkomt aan de verantwoordelijkheid. Ik heb altijd een jachtlijn bij me en je krijgt mijn nummer als je hond mijn hond iets gedaan heeft. Je hond gaat meteen met mij mee.duitse herder schreef: ↑21 apr 2021 09:52Een chi is nu eenmaal wel vele malen sneller stuk dan een labrador. Het valt me op dat vaak de dwerg rassen snel dood gebeten worden. Alleen al daarom zou ik nooit een extreem klein ras zoals een chi willen. Die zijn mij echt veel te kwetsbaarNanna schreef: ↑20 apr 2021 16:44 Daarnet kwam er een soort van teacup Yorkie langslopen in het bos. Hij vond mijn drie dames wat veel dus kefte even.
En let op: ze hebben hem niet doodgemaakt.
Sterker nog, zelfs geen haar gekrenkt.
We kunnen dus wel gaan lopen doen alsof die kleine hondjes het over zichzelf afroepen maar zo werkt dat niet. Je houdt gewoon je agressor maar vast. Of je koopt zelf ook een sociale hond, dan heb je die problemen niet.
Even helemaal buiten het feit om dat deze Leonberger later gegrepen werd door een klapkaak (dat is nooit goed te praten), maar hij vertoond op dit filmpje geen prettig gedrag naar de Duitser. Het is dat de herder hem probeert te ontwijken, anders had je zeker een gevecht gehad.irmaLeo schreef: ↑21 apr 2021 12:27 Ja, keffers, uitdagers, allemaal triggers om uit het niks uit hun plaat te gaan . Deze hond ( de leonberger 11,5 jaar hier op de video) werd een aantal maanden later, op bijna 12 jarige leeftijd gepakt door zo'n hond, nb die hond was nog geen 1 jaar. Normaal gesproken had ze hem misschien nog wel aangekund, wanneer ze jonger was geweest. Maar ja uitdagen, drukte of gewoon er "zijn" is al no go bij deze honden, kijken alleen al is een reden om uit je plaat te gaan, laat staan zo'n keffertje.. Totaal geen kans. Gelukkig liep het redelijk af, wel hals gescheurd en baasje gewond aan haar hand. Eigenaar van de hond liep door met kinderwagen.... ( was trouwens een "gewone nette dame" niks tokkie, woonde in dezelfde straat als ik ( behalve dan dat ze doorliep) Gelukkig waren er nog anderen mensen die hielpen om de hond ervan te halen.
Als je reacties ziet, dan ligt het nooit aan die honden, maar aan andere honden, zal bij bij Tunde ook wel zo zijn geweest: ze zal wel verkeerd gekeken hebben of zo.
Er kan altijd wat gebeuren met honden, maar het doorgaan, niet te stoppen niet te corrigeren dat maakt deze honden gewoon ronduit gevaarlijk.
https://www.leonbergers.nl/images/12934 ... 5165_n.mp4
Eens. Zelfs mijn teef die ik vroeger had zou dit gepush niet pikken. Dapper had hem meteen gegrepen en mijn reu Mechel/dog ook. Hij pusht. En hij zoekt een conflict. Het enige dat hij niet doet is zelf starten met agressie als in gehak. Hij doet alles om de andere hond uit te lokken. Dus ik zou ook heel erg oppassen met deze hond los. Deze herder is erg tolerant. Ik denk dat de herder weet dat hij deze hond niet aan kan en dus wel moet wijken. Honden kunnen hier lastig op reageren. En een hond dwingen dit conflict uit de weg te gaan door een enorm sterke hond dit te laten doen is ook niet eerlijk. De hond is te krachtig om hem zo met andere honden te laten sollen. Dus ik zie dit ook.GrethavW schreef: ↑21 apr 2021 21:20Even helemaal buiten het feit om dat deze Leonberger later gegrepen werd door een klapkaak (dat is nooit goed te praten), maar hij vertoond op dit filmpje geen prettig gedrag naar de Duitser. Het is dat de herder hem probeert te ontwijken, anders had je zeker een gevecht gehad.irmaLeo schreef: ↑21 apr 2021 12:27 Ja, keffers, uitdagers, allemaal triggers om uit het niks uit hun plaat te gaan . Deze hond ( de leonberger 11,5 jaar hier op de video) werd een aantal maanden later, op bijna 12 jarige leeftijd gepakt door zo'n hond, nb die hond was nog geen 1 jaar. Normaal gesproken had ze hem misschien nog wel aangekund, wanneer ze jonger was geweest. Maar ja uitdagen, drukte of gewoon er "zijn" is al no go bij deze honden, kijken alleen al is een reden om uit je plaat te gaan, laat staan zo'n keffertje.. Totaal geen kans. Gelukkig liep het redelijk af, wel hals gescheurd en baasje gewond aan haar hand. Eigenaar van de hond liep door met kinderwagen.... ( was trouwens een "gewone nette dame" niks tokkie, woonde in dezelfde straat als ik ( behalve dan dat ze doorliep) Gelukkig waren er nog anderen mensen die hielpen om de hond ervan te halen.
Als je reacties ziet, dan ligt het nooit aan die honden, maar aan andere honden, zal bij bij Tunde ook wel zo zijn geweest: ze zal wel verkeerd gekeken hebben of zo.
Er kan altijd wat gebeuren met honden, maar het doorgaan, niet te stoppen niet te corrigeren dat maakt deze honden gewoon ronduit gevaarlijk.
https://www.leonbergers.nl/images/12934 ... 5165_n.mp4
Ik had niet door dat de Leonberger een teef was. Dan heb ik niks gezegd.Nanna schreef: ↑21 apr 2021 21:43De Leonberger is een teef en de herder een reu dus hoezo zou een gevecht ontstaan. Ik zie een teef die wat onbeholpen in een reu geïnteresseerd is.GrethavW schreef: ↑21 apr 2021 21:20
Even helemaal buiten het feit om dat deze Leonberger later gegrepen werd door een klapkaak (dat is nooit goed te praten), maar hij vertoond op dit filmpje geen prettig gedrag naar de Duitser. Het is dat de herder hem probeert te ontwijken, anders had je zeker een gevecht gehad.
Maar geen moment stress. Die reu denkt hooguit dondert u toch op mevrouw![]()
Ligt inderdaad denk ik ook aan de hond(en) die je zelf hebt. Bij Arlo en Amy zou ik dit afkappen, die zijn niet assertief en zelfzeker genoeg om dit soort dwingend, overheersend uitdagend gedrag goed zelf op te kunnen lossen. Mila en Amoz zou ik het lekker zelf laten afhandelen, die kunnen dat prima en zijn ook duidelijk als ze het niet meer leuk vinden zonder dat er gewonden bij vallen. Ik zie er verder geen dreiging in, maar echt leuk gedrag vind ik het ook niet.Nanna schreef: ↑21 apr 2021 21:59Jij zou het afkappen omdat je een klapkaak hebtEn er dan makkelijker een gevecht ontstaat of een vonk bij dat lontje komt.
Maar normale honden kunnen een situatie als dit prima handelen hoor. Er wordt niet gebeukt of gebeten, wat mij betreft dikke prima verder. Regel het maar onderling.