Ik denk dat net als bij mensen ook honden prikkels op verschillende manieren verwerken en de een er beter mee om kan gaan dan de ander.
Maar ik heb dus meerdere mechelse herders en met allemaal word gesport, gewandeld, gefietst en evenveel rust en kauwspul gegeven.
Ik heb geen honden die uitvallen aan de riem, mijn honden kan ik mee nemen het terras op, lopen veel los en luisteren goed.
Maar er zit er een bij die dat dus niet kan.
Het komt niet vaak voor gelukkig maar net als bij mensen kunnen ook honden een aangeboren afwijking hebben waardoor ze geen tot nauwelijks inpulscontrole hebben.
Haar gedrag is overigens niet anders tijdens een wandeling midden in de nacht zonder iets of iemand tegen te komen dan wandelen op een evenement terrein met honden, muziek en drukte.
Haar gedrag zou ook zeker geïnterpreteerd kunnen worden als overprikkeld of niet opgevoed.
Het hele lijstje in dat blad slaat op haar.
Komt bij dat ze alleen rust heeft als ze met haar kop in het donkerste hoekje van de bench gaat zitten en zo geen prikkels binnen krijgt.
Anders is het nonstop blaffen op alles wat voorbij loopt. Ook in de auto of thuis.
Zo heeft ze ook al eens een gat in m'n been gebeten zonder opzet maar ze moest in der lijn happen bij het uit de auto stappen en mijn been zad in de weg en haar hoektand afgebroken op een putdeksel want daar dook ze op om te apporteren.
Straffen snapt ze overgens niet want ze heeft er geen controle over dus toen ik haar er nog voor corisserde net als ik bij mijn andere honden doe, vertrouwde ze me niet meer.
Overgens kan ze ondanks dat ze heel sociaal is en leuk kan spelen met andere honden niet bij andere honden, ook niet mijn eigen.
Ze snappen haar gewoon niet en willen haar gedrag coriseren maar zei snapt hun correcties niet en gaat dan angstig om zich heen happen.
Op de training met bijtwerk is het trouwens ook goed te zien. Zo zit ze op de palwerker en zo lost ze vanwegen een lamgsvliegd blaadje om die te happen en dan terug naar de pakwerker. En dat allemaal in een paar sec.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het stressemmertje
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 6
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Het stressemmertje
Ralph Rückert
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
- Aantal honden: 1
Ongelukkige naam inderdaad maar ben het wel eens met het geschrevene.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik kom nooit berichten tegen van afgematte uitgeputte honden 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
18 uur slapen? de meeste honden mogen blij zijn als er 2 uur per dag iets met ze gedaan wordt