Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben 2 en ik zeg nee

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ik ben 2 en ik zeg nee

Ongelezen bericht door Marion. »

Met de warme dagen gaf Teddepet aan dat ze 's middags niet wilde wandelen. Prima kleintje, je hebt ook nog totaal geen eelt op je mooie zwarte zooltjes dus mag jij lekker thuis blijven bij baasje. Ga jij maar lekker in de tuin plassen.
(Teun wil dat echt, echt niet, en ons korte piesrondje heeft genoeg groenstrook en bos dus we hoeven maar kleine stukjes over heet asfalt)

En nu is het helemaal niet meer superheet, dus nu moet Tedje gewoon mee. Gisteren ging dat met veel moeite (en veel afleiding), maar vandaag wilde ze ècht niet. Ondanks de kaasblokjes in mijn tasje. Ze lag in de schaduw van een boom gewoon te kijken hoe ik dat blokje kaas dan maar aan Teun gaf :80: (gewoon in huis is ze niets te beroerd om eten uit Teun's bek te jatten)
Nou, klaar dan. Gaan we naar huis kleine. Daar wat kaasblokjes in de hal gestrooid, en alleen met Teun op pad (Pieter was nog niet thuis). Uiteraard het rondje nog wat kleiner gemaakt, met een heel blije Teun, en bij thuiskomst lag ze lekker achter de voordeur te liggen. Knap kind!

Ik geloof alleen niet dat ze hier heel veel van geleerd heeft, als in "last van gehad dat ze niet mee liep" :LOL: :LOL: :LOL:
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Sterre

Re: Ik ben 2 en ik zeg nee

Ongelezen bericht door Sterre »

Hahaha wat een portret. In ieder geval hoef je niks voor verlatingsangst te regelen 😂.
Marion.
Zeer actief

Sterre schreef: 21 aug 2024 17:02 Hahaha wat een portret. In ieder geval hoef je niks voor verlatingsangst te regelen 😂.
Ja, een portretje is het zeker. Ze donderde ook met 9 weken kopje onder het water in, deed haar ook niets (en sinds vorige week is het de grootste waterrat die we hebben gehad). Ze zijn gewoon wel samen alleen thuis geweest hoor, maar vanmiddag was ze dus echt alleen. Maar dat gaat dus ook goed.
Mega-dondersteen.

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mal grietje :lol1:
Niet mee willen?
Wat een gekkigheid :P
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ze laat wel even zien wat ze wil mutsje
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Heerlijk meisje met eigen willetje dus. :LOL:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

ranetje schreef: 21 aug 2024 17:47 Mal grietje :lol1:
Niet mee willen?
Wat een gekkigheid :P
Verwend ding. Vanmiddag (Pieter zou met ze naar het bos, maar ik was dus ook thuis) en ze ging zich weer verstoppen. Maar zodra ze door had dat Pieter en Teun naar buiten gingen, koos ze toch maar eieren voor haar geld en ging vrolijk mee. Misschien heeft dat kwartiertje gisteren toch wel indruk gemaakt :mrgreen:

Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Kan het zijn dat ze zo geschrokken is van het hete asfalt dat ze eigenlijk niet meer durft te wandelen?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een portretje :LOL:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Sterre schreef: 22 aug 2024 17:51 Kan het zijn dat ze zo geschrokken is van het hete asfalt dat ze eigenlijk niet meer durft te wandelen?
Ja, kan misschien best hoor. Maar we hoeven nooit ver over asfalt. Maar het is inderdaad wel op de zonnige plekken dat ze zich ter aarde stort en in de schaduw van een heg of struikje blijft liggen.
Maar dat is dus ook precies waarom ze de afgelopen weken "haar zin" kreeg.... zulke mooie eeltloze, zwarte, naakte zooltjes.... Maar dan wachtte ik dus altijd tot Pieter thuis was, en ging ik alleen met Teun op sjouw.

Afbeelding
Tassie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Tassie »

Herkenbaar! Ik heb soms het idee dat het echt Golden Retriever gedrag is. Wij hadden vroeger thuis ook een GR die bij warm weer op elk schaduwplekje ging liggen en niet meer overeind kwam.
Onze Loekie van nu bijna 10 maanden, doet dit ook. Bij warm (zonnig) weer gaat hij ook op elk schaduwplekje liggen en wil dan niet meer verder. Nu gaat hij sowieso vaak liggen of zitten wanneer hij iemand ziet of wanneer hij een hond ziet. Een snelle wandeling, qua looptempo, komt helaas naar mijn zin te weinig voor.
De Golden Retrievers die ik tegenkom gaan ook meestal liggen of zitten wanneer ze onze hond zien. Het schiet niet op.....2 honden die al zittend of liggend naar elkaar kijken. Het kan dan echt even duren voordat één van hun naar de ander toegaat. Ik vind het wel komisch, maar soms ook wel frustrerend, omdat ik ook weleens "gewoon" wil lopen of naar huis wil. Haha!
Marion.
Zeer actief

Tassie schreef: 25 aug 2024 17:24 Herkenbaar! Ik heb soms het idee dat het echt Golden Retriever gedrag is. Wij hadden vroeger thuis ook een GR die bij warm weer op elk schaduwplekje ging liggen en niet meer overeind kwam.
Onze Loekie van nu bijna 10 maanden, doet dit ook. Bij warm (zonnig) weer gaat hij ook op elk schaduwplekje liggen en wil dan niet meer verder. Nu gaat hij sowieso vaak liggen of zitten wanneer hij iemand ziet of wanneer hij een hond ziet. Een snelle wandeling, qua looptempo, komt helaas naar mijn zin te weinig voor.
De Golden Retrievers die ik tegenkom gaan ook meestal liggen of zitten wanneer ze onze hond zien. Het schiet niet op.....2 honden die al zittend of liggend naar elkaar kijken. Het kan dan echt even duren voordat één van hun naar de ander toegaat. Ik vind het wel komisch, maar soms ook wel frustrerend, omdat ik ook weleens "gewoon" wil lopen of naar huis wil. Haha!
Nee hoor, dit is geen typisch Golden gedrag (dit is onze zevende). En het is nu gewoon even een nukje van Ted, want eenmaal aan het lopen lopen we gewoon normaal tempo.
Dat laatste klopt wel, en ik ben daar heel blij om. Ik wil geen honden die naar andere honden toe stuiteren. Frustrerend vind ik het zeker niet, als ik door wil lopen doen ze dat ook. En zonder getrek om naar de andere hond te willen.

Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ben voor een aantal jaar niet echt op internet geweest en dit isnhet eerste bericht dat ik lees, en dat maakte me zo aanbhet lachen. Wat een heerlijke hond. Ik hou ervan als ze een eigenzinnig karakter hebben. Honden zoals dit kun je boeken vol van schrijven ik zie er naar uit wat voor avonturen je gaat beleven.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”