Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

FF voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Vesta_Aeterna
nieuw lid
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

FF voorstellen

Ongelezen bericht door Vesta_Aeterna »

Hoi allemaal,
Ik ben Guido, en ik ben hier min of meer per ongeluk beland – of misschien juist precies op het juiste moment. Twee jaar geleden had ik lachend “nee” gezegd als je me vroeg of ik ooit een Duitse herderkennel zou beginnen. Fokkerij? Nee hoor, dat was niks voor mij.

Toen kwam Vesta. Een prachtige herplaatser Duitse herder die mijn leven op z’n kop zette.
Bij de dierenarts kreeg ik de vraag: “Weet je wel wat voor hond dit is?”
Mijn trotse antwoord: “Ja, een ontzettend lieve!”

Maar de dierenarts doelde op iets anders: de bloedlijn. Vesta v Tiekerhook, rechtstreeks uit de legendarische Tiekerhook-lijn van Koos Hassing – pure werklijnen vol IPO 3, SchH III, sterke zenuwen en betrouwbare loyaliteit.

Eerst dacht ik: oké, leuk papiertje met namen. Maar hoe langer ik die stamboom bestudeerde, hoe meer het kwartje viel. Dit was geen gewone hond; dit was een stukje erfgoed. Toen Koos overleed, besefte ik dat Vesta waarschijnlijk een van de laatsten was die deze unieke vonk door kon geven. Het idee dat zo’n bijzondere lijn zomaar zou verdwijnen, voelde als een gemiste kans – niet alleen voor werkhondenliefhebbers, maar vooral voor de honden zelf.

Zo is Vom Vesta Aeterna ontstaan: een kleine, bewuste kennel met maar één doel voorop – het welzijn van de Duitse herder. Gezondheid, temperament, drive en een stevige band met hun mens staan altijd eerst.
Inmiddels hebben we ons eerste nestje achter de rug (geboren 1 december 2025). Wat een avontuur! Van chaotische etenstijden en boswandelingen tot de allereerste stapjes in de wereld. De pups – slimme, levendige krengen met een gouden hart :I: – hebben inmiddels allemaal een warm thuis gevonden waar ze écht op hun plek zijn. Want als hondenliefhebber gun je ze niets minder dan dat.

Waarom ik hier ben? Als kersverse fokker heb ik nog superveel te leren, en ik hoop hier tips op te pikken én misschien wat ervaringen te delen (want ja, ik heb al een paar grappige en wijze lessen achter de rug :lol1: ).

Tot later!

Groetjes Guido

Afbeelding
Duitse Herder kennel: Vom Vesta Aeterna
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”